روايات

رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد

رواية مجنونة كبير الصعيد البارت الثالث عشر

رواية مجنونة كبير الصعيد الجزء الثالث عشر

مجنونة كبير الصعيد
مجنونة كبير الصعيد

رواية مجنونة كبير الصعيد الحلقة الثالثة عشر

في دوار الكبير….
كان يستمع إليه سليم وعلي وجهه ابتسامه ساحره.
ساجد بابتسامه وسعاده/افهم من الابتسامه دي انك معندكش مانع صح ي كبير الصعيد.
سليم وهو يحتضنه باخوه/طبعا موافق ي ساجد هو انا هلاقي احسن منك لأختي .
ساجد بسعاده /ربنا يخليك ي سليم انا بجد بقيت بعتبرك اخويا بس المفروض اطلبها من الحاج كامل صح .
سليم وهو يربت علي كتفه بحنان /ماحنا اخوات فعلا ي ابو نسب متشغلش بالك بابوي انا هتحدد معاه بس ربنا يعينك عليها دي مجنونه .
ساجد بابتسامه/ي سلام ي عني اكتر من المجنونه الي انا عايش معاها عمري كله .
سليم بابتسامه عاشقه /نور نور دي ملاك ماشي الي الارض .
يوسف بابتسامه وغمزه/ي ابووووي عليك ي سليم ايه الرومانسيه دي كلها .
سليم بابتسامه/سيبك مني أنا وقولي مالك شكلك مبسوط كده ليه مش عوايدك .

 

 

يوسف بابتسامه وسعاده /اخيرا رضت عني ي سليم انا هموت من الفرحه انا فرحي معاك خود بالك .
ساجد بابتسامه/وانا كمان ي سليم وكل حاجه هتبقا جاهزه .
سليم بغيظ شديد/جرا ايه عاد انت وهو دي ليلتي انت ونوري بس هتشركونا فيها .
يوسف برجاء /لا عاد ابوس يدك ي سليم ده انا مصدقت اختك توافق لتغير رايها دي مجنونه بنت مجانين.
سليم بغيظ شديد/احترم نفسك يالا.
ساجد بابتسامه/ارجوك ي سليم توافق .
سليم بتنهيده عاليه /امري الله جهزوا حالكم .
يوسف بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك لينا ي كبير الصعيد بكره الشبكه وكل حاجه هتكون في ايد العروسه انا عارف الأصول زين ي ابن عمي.
سليم بابتسامه/محدش فيكم هيجيب حاجه دول اخواتي وشبكتهم هديه مني وانتوا كمان اخواتي .
ساجد بجدية /لا معلش ي سليم اعزرني انا شبكه فيروز انا الي هجيبها يمكن متكونش قد المقام بس فيروز هتبقا مراتي يعني لما تبقا مراتي هتعيش علي قد داخلي انا الي عارف أنه هيكون اقل بكتير من مصاريفها بس دي حياتي وده وضعي .
سليم وهو يربت علي كتفه بفخر /صحيح ابوي كام عنده حق لما قال إن مدام حنان عرفت تربي صوح .
يوسف بابتسامه/بقولك ي ساجد علشان منضيعش وقت انا عارف موقع علي النت بتاع بدل حلوه جوي تعال نختار منهم بدلتين يبعتوهم .
سليم بخبث ومكر/خليهم تلات بدل ي يوسف.
يوسف باستغراب /ليه عاد ي سليم .
سليم بابتسامه/انا قولت خليهم تلاته والتالته نفس مقاسكم كده .
يوسف بابتسامه/حاضر ي كبير يلا ي ساجد .
زين بابتسامه واشتياق /كيفك ي سليم .
سليم بسعاده وهو يحتضنه بحب/زين حمد لله على سلامتك ي اخويا نورت بيتك .
زين بابتسامه/بنورك ي سليم مبروك ي اخوي مشاء الله البلد كلها مورهاش غير فرح كبير الصعيد ربنا يسعدك ي اخوي .
سليم بابتسامه/عقبالك ي اخوي أن شاء الله.
زين بحزن شديد/مش باين عاد ي سليم تصبح علي خير لاني عاوز انام .
سليم بابتسامه خبيثه /وانت من أهله ي اخويا .
في المطبخ ….
كانت تقف الفتيات وهم يمسحون بالارضيه بالماء والصابون .
فيروز بغيظ شديد/انا خابره ايه الي احنا فيه ده علي قلبهم فلوس قد كده ميجيلهم شغالين .
نور بضحك /هههه الموضوع مش مستاهل ي فيروز قربنا نخلص اهو .
شهد بابتسامه وغمزه /سبيها ي نور أصلها مبتحبش تنضف غير اوضه الدكتور ساجد علي قلبها زي العسل .
نور بابتسامه وسعاده/ايه ده بجد ي فيروز .
فيروز بارتباك شديد/ايه ده متسمعيش منها ي نور دي دماغها باظت .
شهد بابتسامه وغمزه/انا برضك الي حالي اتشقلب كده .

 

 

نور بابتسامه/جرا ايه ي بت انتي تلاقي احسن من اخويا فين ده مز اخر حاجه .
فيروز بصراخ ورعب /فار فار .
ليصرخوا جميعهم وهم ينكمشون بجانب بعضهم بخوف لياتوا الشباب ليسقطوا أرضا نتيجه الصابون لتتعالا ضحكات الفتيات .
سليم بالم في الضهر / اه ي ياما ياني ي فضيحتك ي كبير الصعيد وانت مبلول كده .
ساجد بغيظ شديد/فيه ايه انتي وهي بتصوتوا ليه .
نور بخوف ورعب /فار فار كبير اوي انا مرعوبه .
سليم بابتسامه وسعاده/بعد الشر عليكي ي حبه قلبي تترعبي كيف وانا جارك ده انا افديكي بروحي .
سليم بضحك /ههههه هو ده وقته ي عم عمرو دياب انت كمان في الي احنا فيه ده .
فيروز بخوف شديد/انتوا هتقعدوا تضحكوا كده كتير انصرفوا .
سليم بابتسامه/خلاص عاد كل واحده تمسك عصايا وتقف هنه علشان نعرفوا نموتوه يلا .
كانوا بالفعل يقفون بجانب بعضهم وهم ممسكون بالعصا .
ساجد بصراخ /اضربي ي فيروز .
لتخبط العصا علي دراعه ليتحدث بغيظ .
/الله يخربيتك انتي بتخبطي فين .
نور بغيظ شديد/خلاص متزعقش علي فكره انتوا رجاله المفروض تتصرفوا لوحدكم .
يوسف بابتسامه وغمزه ل شهد /انا علشانها ارمي نفسي في البحر .
سليم بغيظ شديد/طب خليك هنا معايا ي اخوي بدل مارميك بره الدوار .
وبالفعل قد نجحت المهمة ليجلسوا أرضا بتعب .
ساجد بابتسامه/جهزي نفسك ي عروسه علشان فرحنا هيكون مع نور وسليم .
فيروز بسعاده لا توصف وجنون/بجد للللللوي .
شهد بضحك /هههه شوفي ي نور البت قال مش عايزاه قال .
فيروز باحراج شديد /لا متفهمونيش غلط ده مجرد شعور تلقائي .
سليم بابتسامه وسعاده /خلاص عاد إلي جاي ده بتاعنا احنا حد كان يصدق الي انا فيه بس العشق ده طلع جميل اوي يحسسك انك طاير فوق في السماء مش علي الارض فيروز ساجد هيبقي جوزك ي عني هيكون كل حاجه ليكي في الدنيا وانتي كمان ي شهد حطي يوسف في عنيكي وإنا نور في قلبي من جوه دي حياتي كلها .
نور بابتسامه عاشقه /بحبك ي سليم ولو كنت رسمت صوره اللي نفسه اتجوزه عمرها مهتكون زي صورتك الجميله دي .
شهد بابتسامه/وانا كمان اوعدك ي يوسف اني هشيلك في عنيا الاتنين واعوضك عن كل مره زعلتك فيها .
فيروز بابتسامه ومرح/وانا برضك ي ساجد مجنونه بس فرفوشه جوي .
ساجد بابتسامه/وده الي حبيته فيكي ي فيروز ربنا يقدرني واكون زوج صالح ليكي .

 

 

يوسف بابتسامه/يبقا خلاص كده فرحنا احنا التلاته هيكون نفس الليله .
سليم بنظره خبيثه /لا هيكون فيه معانا حد رابع الفرحه مش هتكمل غير بوجودهم .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️.
في دوار الكبير…..
ليلا …..
في تلك الليله المنتظره …..
في غرفه وداد ….
كانت توجد الفتيات الثلاث وهم كالملكات كلامنهما ينتظر فارسها.
حنان وهي تحتضن نور بحب وسعاده/الف مبروك ي نور الف مبروك ي حبيبتي ربنا يسعدك يارب خالي بالك من سليم ي نور ده بيحبك اوي .
نور وهي تقبل يدها بابتسامه وسعاده/حبيبتي ي امي اطمني سليم ده في عنيا الاتنين ده حبيبي ي امي.
وداد وهي تحتضن فيروز وشهد بدموع فرحه/معقول مشاء الله ولادي التلاثه فرحهم النهارده ربنا يسعدكم ي بناتي بقولكم ايه عاد انا ربيتكم زين انتوا شفتوا انا بتحدد مع ابوكم كيف طول عمري حطاه في عنيا علشان كده شيلوا إجوازكم في عنيكم .
شهد بابتسامه/اطمني ي امي ده احنا اخوات الكبير .
فيروز وهي تقبل يدها/ربنا يخليكي لينا ي امي .
*******************.
في جناح سليم …
كان يقف أمام المراه هو يرتدي بدلته الفاخره ليربت زين علي كتفه بابتسامه باهته .
/الف مبروك ي اخويا .
سليم وهو يحتضنه بسعاده/ربنا يبارك فيك ي اخوي وجهز حالك علشان محضرلك مفاجاه حلوه جوي جوي وهتبسطك .
زين بحزن شديد/مفيش حاجه هتسعدني ي سليم خلاص رحمه فرحها النهارده وانا حاسس اني عاجز مش عارف اعمل حاجه الزفت ذياد مامن الفيلا بحراسه تأمن بلد بحالها .
سليم بمكر وخبث/يبلوهم ويشربوا ميتهم ده انا كبير الصعيد 🤭🤭🤭.
ساجد بابتسامه وسعاده/يلا ي جماعه العرايس زمانهم علي وصول .

 

 

يوسف بضحك /ههههه الحق ي سليم ده فاكره أنها هتبقي زي القاهره كده والدنيا زيطه علي بعضها هنه مفيش الحديد ده .
سليم بابتسامه/يلا بس علشان نرحب بالناس الي تحت .
************************.
في سرايا العزايزي …..
في جناح رحمه …
كانت تجلس بفستان فرحها وهي تبكي بحرقه وقهره علي ما حل بها .
ساره بدموع ووجع/اهدي ي رحمه علشان خاطري .
رحمه بدموع وصراخ /اهدا ايه ي ساره اخويا وابويا بيبعوني زي ماكون بهيمه في الزريبه بيني وبين حبيبي الف سور وسور الي بيحصل فيا ده حرام والله حرام .
ذياد بحده /خلصتي ي بت .
رحمه بكره وغضب /انا بكرهك ي ذياد بكرهك .
ذياد ببرود /ميهمنيش شويه وهبعتلك فرج يندهلك ولاقيكي نازله قسما بالله ي رحمه لو عملتي حركه كده ولا كده قدام الناس هموتك بايديا دول .
في الاسفل ….
كان يقف ذياد بفخر وغرور بذلك النسب ف عامر لديه الكثير من الممتلكات الذي يخطط للاستيلاء عليها بعد ذلك .
ذياد بابتسامه /فرج روح انده الست رحمه خليها تنزل للحريم علشان هقف بره مع الرجاله .
فرج بطاعه /امرك ي ذياد بيه.
لياتي بعد ذلك بصوت فزع وصراخ وصل مسامعه للجميع .
/اللحق ي ذياد بيه الست رحمه هربت .
ذياد بصدمه /بتقول ايه.
********************.
في دوار الكبير…..
كانوا يقفون الفرسان الثلاثه وهم ينظرون معشوقتهم لينظر سليم بابتسامه ساحره علي حبيبته التي تمسك ذراع والده وهي تنظر له بعشق لياخد يدها وهو يقبلها بعشق.
/الف مبروك ي نور حياتي كلها .
نور بابتسامه وسعاده/الله يبارك فيك ي حبيبي.
كمال بابتسامه وشهد وفيروز كلا منهما يمسك ذراع والدها .
ساجد بابتسامه وسعاده/ايه القمر المنور ده .
فيروز بخجل وارتباك/بجد ي ساجد انا حلوه.
ساجد بابتسامه/حلوه اوي ي حبببتي .

 

 

يوسف بسعاده لا توصف /معقول الحلم اتحقق ي شهد بحبك اوي ي شهدي .
شهد بابتسامه خجل /وانا كمان ي واد عمي .
كمال بابتسامه/يلا عاد المأذون مستني من بدري .
كان يقف زين وهو ينظر إليهم بدموع تتتلا في عيناه كان يؤد أنه تكون معه يشعر بخنجر يشرخ قلبه .
سليم بابتسامه خبيثه /بس لسه فيه حد ناقص ي ابوي حد مختفي في الاوضه دي.
لتتسلط الأنظار علي ذلك الغرفه ليصعد سليم سريعا ليجذب تلك الورده لينصدم زين من رويته معشوقته بذلك المظهر الساحر .
سليم بابتسامه/جرا ايه ي عريس مش تاخد عروستك ولا ايه .
زين بسعاده لا توصف/رحمه …

يتبع .

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مجنونة كبير الصعيد)

اترك رد