روايات

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة البارت الثامن عشر

رواية المشعوذة الصغيرة الجزء الثامن عشر

المشعوذة الصغيرة
المشعوذة الصغيرة

رواية المشعوذة الصغيرة الحلقة الثامنة عشر

فى القاهرة

                               “” داخل المنزل “”

البنت/ عادى يا دكتور بتحصل فى ناس كتير كدة ابقا

روح لدكتور يا يا دكتور قالتها بنبرة سخرية

رحيم/ ماسكها من شعرها بقوة وقال اوعى تنطقى

بحرف برة الأوضة دى انا رحيم يا ****** فاهمة

يعنى اية رحيم اللى حصل دة انا مليش مزاج

غوررررررررررى

البنت/ تقربت منة بدلع طيب حاضر بس قبل ما اغور

 

 

محتاجة فلوس امممم

رحيم / بقرف منها ok مع انى ماعملتش حاجة وأخرج

لها فلوس كثير اوى ورماهم فى وجهها

البنت/ من كثرة الفلوس اللى رماها لها نزلت فى الأرض

تلم الفلوس بفرحة وتقول دى فلوس كثير اوى يا بية

امال لو عملت عاتدفع كام الظاهر اللى عندة ***،**** ذى

حضرتك ايدة فرطة

رحيم/ بعد ما كان مستمتع بذلها واهانتها لما رمى الفلوس

فى الأرض وهذا هو هدفة ذل الأنثى لان عند ذهابة

لمثل تلك الأماكن بيثبت لنفسة انه صح وان الأنثى واحد

،انقض عليها وهو يتخيل دموع امامة وبكل ما أتى من قوة

انهال عليها بالضرب و الشتائم كأنه اخذ رخصة بعد ما

ذكرتة واهانت ر٠ج٠و٠ل٠ت٠ة لكن توقف لما انتية انها

ليست دموع وانها تلك المسكينة التى أصبحت فاقدة

للوعى نفخ بعصبية وحملها وخرج بيها من الغرفة بل من

الشقة تحت انظار الحاضرين فلا احد يعلق لان معروف

عن رحيم انة عنيف وحتى لما كان بيضربها لم يتجرأ

احد على دخول الغرفة لكن الغريب الذى اذهل الحاضرين

انة لأول مرة بالنسبالهم انة يحمل أنثى ويساعدها وانة

دايما يخرج ويدفع فلوس لصاحبة المكان لكى تعالج البنت ،

وذهب بيها الى مستشفى لكى تتعالج

(لحظة هل رحيم فى طريقة الى التغير رأيكم )

—————-

 

 

وصل بسيارتة امام القصر ثم نظر الى غرفتة الى هى أصبحت

غرفة دموع بالقوة ثم اكمل طريقة نحو فندق فهو يشعر

باالاحراج امامة وبعد وقت وصل الفندق

                               “”غرفة الفندق “”

رحيم/ هو ليييييييية جيت هنا خلاص مافيش غير أوضة

واحدة فى القصر ليييييييية محرج نقابلها اوووووف

اهدى يا رحيم دى أنثى الموقف دة غصب امال لو عرفتنى

على حقيقتى اللى نفعك يا قرف انتى انك بشعة هو لية

انا عايز اطمن عليها اوووف ولية انا ساعدت البنت دلوقتى

طبعآ بعد ما نقذت البشعة دى اظاهر اتعوت اساعد

لااااااااااااا مستحيل كلهم واحد وبقا يكسر فى الغرفة

وبعد وقت جلس فى الأرض بتعب وإهمال وشارد فى

الماضى ،،فاق من شرودة على صوت الفون وبعد إنهاء

المكالمه اتصل على سليمان مدير القصر وطلب يجهز لة

حقيبة لانة بقلم نجلاء فتحى مسافر ٦ شهور وجلب

الحقيبة والأوراق فى الفندق وكان عندة رغبة قوية

انة يعرف اخبار دموع لكنة رفض بشدة وحتى سليمان لما

ذكر ماذا يفعل مع سعيدة ودموع أعطى لة الأمر وأغلق

الخط دون سماع رد

 

 

فى القرية

                    “” فى منزل ناجى “”

ناجى / مش موافج يا ماااااا مش كل شوية صفية صفية

الام/ انا مش عارفة ايه اللى غير رأيك كدة مش انت

وافجت

ناجى / ايوة ياماااا وافجت انها تكون مرتى جدام الخلق

لكن دموع لازم اتجوزها شكلك نسيتى الاتفاج

الام/ طبعا بقا الحكاية كدة مش عانخلص من المشعوذة

دى جولت ميت مرة بنت عمك مشعوذة ذى امها واللهم

احفظنا خدوها صدجنى يا ضنايا صدج امك اللى تنفعك

صفية مالها دى ادب وجمال وانت اول بختها وتبجا تربيها

على يدك

ناجى/ ضحك على اخر جملة ذكرتها أمة ،، اسمعى كانت

تنفعنى دلوجتى لااااااا والف لاااااااا

الام/ لية كفاية انها بنت

ناجى/ هههههههههههه اممممم مافيش حاجة بتفضل على

حالها ابجا اسألى الجطة المغمضة هى لية مصممة

تتجوزنى وخرج يصفر من المنزل

الام/ يجصد ايه بالكلام ده معجول يكون لا صفية مش بت

اختى لا دى بتى انا اللى اللى ربتها بتى اللى لو فى ضيجة

هى و ناجى ابنى اختار انقذها بقلم نجلاء فتحى هى صفية

متربية وتربية يدى

 

 

لا لا انا لازم اسأل صفية ولو جالت غير الحجيجة عاتأكد

بنفسى واستعدت للذهاب لصفية

_________________

صفية / ازيك يا خالتى

ام ناجى/ بخير يا بتى اسمعى من غير لف ولا دوران ناجى

مش موافج انة يتجوزك وعلشان اكدة عانجوزك احسن منة

وعريسك موجود قالتها بخبث

صفية / قامت اغلقت الباب و اترمت تحت رجل خالتها

وأخذت تبكى فى وقت لم ينفع فية البكاء ،،ابوس رجلك

يا خالتى لازم اتجوز ناجى ما ينفعش اتجوز حد غيرة

الام/ وقد تملك القلق قلبها وقالت بنبرة توتر تقصدى اية

انطجى يا بت

صفية/ انا يا خالتى *******

ام ناجى / يا مرى يا مرى اة يا ف**** لية عملتى كدة وانا

نجول لية رفض الجواز ناجى كان وافج لييييييييية و

انهالت عليها بالضرب كأنها ام وبنتها فى مشكلة ثم بعدت

عنها واختل توازنها ووقعت على الأرض فاقدة للوعى

صفية / يالهووووووووى خالتى فوجى الحجونا ااااااا

 

 

(مر ٦ أشهر على أبطالنا )

ناجى اتجوز صفية لكنة غصب لما علم خبر حملها بضغط

من الام ولم يعرف احد بموضوع اللى صار بين صفية

وناجى غير ام ناجى فقط وتم الزواج فى اول شهر حمل

صفية وكان كتب كتاب بدون فرح وكانت الحجة أدام اهل

البلد ماينفعش نعمل فرح وبنت عم العريس مختفية

وذهبت صفية للعيش مع ناجى وأمة فى بيتة لكن علاقتها

بناجى بكل الطرق تحاول تصلح ما افسدة شيطانها اما ناجى

فهو الزوج المثالي امام الناس اما داخل المنزل شتى

الإهانة تتلقها منة ودايما يحسسها ان ابنة اللى لسة مش أتى

الى الدنيا مش ابنة ومازال تعلقة بدموع يزيد يوم بعد يوم

والبلد مافيهاش غير حكاية المشعوذة دموع اللى اختفت

حتى أصبحت دموع حكاية بيخوفوا فيها الأطفال بقلم نجلاء فتحى

————-

بعد غياب ٦ أشهر وصل رحيم القصر لكن انتبة على بنت ذو

شعر ذهبى لة سحر خاص مع اشاعه الشمش القى بشنطة

سفرة وذهب اليها فى الحديقة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشعوذة الصغيرة)

اترك رد