روايات

رواية ضحية الحب والانتقام الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد

رواية ضحية الحب والانتقام الفصل العاشر 10 بقلم سمر أحمد

رواية ضحية الحب والانتقام البارت العاشر

رواية ضحية الحب والانتقام الجزء العاشر

رواية ضحية الحب والانتقام الحلقة العاشرة

_اياد :- مراااتك ؟!……. مراتك ازاى؟!…..
_مصطفي:- ايوا مراتي
_اياد بعص*بية:- يعني بنات الدنيا كلها قط*عن أما تتجوز دى ، انت عااارف مين دى؟! دى البنت اللى سابتنى وجريت ورا الفلوس وزى ماسبتنى عشان واحد هتسيبك انت كمان
_مصطفى عنيه احمر*ت من الغض*ب وقرب من اياااد ورفع صباعه :- انا بحذ*رك تجيب سيرة مرااااتي على لسانك والا…
_اياد بالك*ف على وشه :- هتعمل ايه هاا؟! أما تتعلم تكلم اخوك الكبير ابقي اتكلم معاك ،والبت دى هتوديك في داه*ية
_ام اياد:- يخسارة تربيتي فيك
_طلعوا كلهم وسابوا مصطفي واقف هو وسلمي
_مصطفي:- انتى عااارفة لو معملتش اللى قولتلك عليه بسرعة أنا بنفسي اللى هطر*دك من البيت ،اياد وفاطمة لازم يبعدوا عن بعض في اقرب وقت
_سلمي بش*ر- من الناحية دى اطمن اياد هيرجعلى وفاطمة هترجعلك
_مصطفي:- كويس
____
__في أوضة اياد_
_لينا كانت مع ام اياد ،اياد قفل الباب كويس
_فاطمة :- انت بتعمل ايه يااياد افتح الباب والا هصو*ت
_اياد مهموش وبدأ يقرب اكتر:- النهاردة لازم تسامحينى انا عارف انى غلطت سامحينى بقا
_فاطمة بتحذ*ير :- قولتلك أبعد يااياد أبعد انا عمرى ماهسامحك

 

 

 

_اياد قعد على السرير وقرب منها وحط ايديه على كتفها :- طب بصي في عيوني وانتى هتعرفي قد ايه بحبك
_فاطمة بعص*بية بعدت ايديه :- متلمسن*يش
_اياد بعد ايديه:- بس كدا ياروحي من عيوني وبصلها بخ*بث وقرب منا مرة وحدة وفاطمة محستش الا وشفا*يف اياد مندمجة في شفت*يها
_فاطمة بتحاول تبعده بقو*ة :- قولتلك أبعد
_اياد:- امتا بس هتسامحينى ،انا قولت يمكن أما تحسي بلمس*تي قلبك يحن بس ليه قا*سية معايا كدا
_فاطمة بعيااا*ط :- اطلع برا ارجوك
_نزل اياد وهو متع*صب وراح شغله وفاطمة نزلت تعملها كوباية نسكافيه لقيت سلمي في المطبخ ،فاطمة دخلت بكل برود
_سلمى :- اشبعي براحتك من البيت لأن طلعتك من البيت ده هتكون على أيدي
_فاطمة :- والله ياروحي انا لو عليا اطلع من دلوقت ،بس اعمل ايه اياد جوزي ولينا بنتى بيمو*توا فيا ومش عايزني امشي
_سلمي:- متقوليش لينا بنتك انا عارفة انها مش بنتك واياد انا هعرف ازاى هخليه يحبنى
_فاطمة:- بقا دى هي نيتك؟!والله أما انك بار*دة صحيح ومعندكيش ولا ذرة كرا”مة يعنى ليكي عين تتكلمي.. وعيزاكي تعرفي أن بعد.كلامك ده مش هسبلك البيت ومش هحققلك رغبتك والبيت ده انا اللى هط*لعك منه .. اقولك انا خلصت النسكافيه وطالعة الكلام مع اشكا”لك خسارة
_خدت فاطمة وطلعت بالنسكافيه بتاعها وفضلت قاعدة فوق جنب لينا وام اياد
_جه وقت العشاء وكان اياد.لسة في الشغل فجأة سمعوا صوت عالى تحت نزلوا الكل جري

 

 

 

_ام اياد بصدمة وغض*ب :- هااالة انتى ايه جاااية ليه ياخااا*ينة ياحق*يرة اطلعى بر*را ومتدخليش البيت الطاهر ده تاني
_هالة :- ومين قالك انى جاية عشانكم انا جاية عشان بنتى
_فاطمة :- دلوقتي افتكرتى عندك بنت
_هالة بصت لام اياد :- قولي للخدم بتوعك يخر*سوا
_ام اياد:- انتى اللى تخر*سي وتعرفي أن مش كل الناس وس*خة زيك اطلعي بررررا قولتلك
_هالة :- وانا مش هطلع قبل مااخد بنتى
_فاطمة حضنت لينا اللى كانت مستخ”بية وراها من الخو*ف :- متخفيش ياماما محدش هياخدك منى
_هالة قربت عل لينا:- تعالى ليا يا حبيبتى انا مامتك حبيبتك اللى بتحبك
_لينا :- خليها تبعد عنى ياماما فاطمة
_فاطمة:- ابع*دي عنها تقدرى تقوليلى بأي حق هتاخديها أما انتى حتي متعرفيش اسمها
_هالة :- طالما مش هتديوهاني بالذوق هاخدها بالعاف*ية ادخلوا ياشباب

 

 

 

_دخل اتنين واحد مسك ام اياد وواحد مسك فاطمة وبقا يشدوا البنت من فاطمة وأما الخدم جت تدخل رفعو*ا المسد*س وامروا أن الكل يبعد ،فاطمة مخافتش وفضلت تشد البنت لحد اما اللى ماسكها خب*طها بالمسد*س ووقعت على الأرض ، بعدها رم*وا ام اياد على الأرض وخدوا البنت وطلعوا قبل مايطلعوا ويقابلوا كان اياد رجع وشاف الأمن وهما واق*عين على الأرض رن بسرعة على الشر*طة اللى قريبة منهم
_اياد بفحي*ح الأفا*عي:- سيبي بنتى يافا*جرة
_هالة:- دي بنتي انا وجيت عشان اخدها أبعد احسن*لك
_اياد:- مستحيل اسيبك تاخديها أو تعيش معاكي
_هالة :- للاسف يبقى هضطر اقولك نفذ ياشكري ( واحد من اللى معاها)
_رفع شكري المسد*س ناحية اياد عشان يقت*له و………….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ضحية الحب والانتقام)

اترك رد