روايات

رواية خادمة الصقر الفصل الثلاثون 30 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثلاثون 30 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر البارت الثلاثون

رواية خادمة الصقر الجزء الثلاثون

خادمة الصقر
خادمة الصقر

رواية خادمة الصقر الحلقة الثلاثون

في محل كبدة 💮🌸
قمر بضحك/ انت واقف كدة ليه ،ما تقعد يا صقر
هو انت قرفا*ن ولا ايه
صقر كان قر*فان جدا من المكان / اقعد فين يا قمر انتي اتهبلـ*ـتي ، ده محل في الشارع ممكن يجيلك تسمـ*ـم ، قومي يلا اوديكي اي مطعم نضيف .. يلاااا
قمر بدات تضحك جامد و شدته من ايده / لا هناكل
هنا انا سمعت كلامك و جيت معاك في اماكن كتير
انت بقي هتسمع كلامي و هتاكل معايا .
صقر قعد علي الكرسي/ يا قمر البدلة اتو*سخت حرام عليكي.. اففف طيب تعالي نطلب الاكل احسن حد يشوفني و يعرفني
قمر بضحك/ يا عم مين هيعرفك .. يعني بذمتك
لو حد شافك هيصدق انك صقر الحديدي و قاعد تاكل علي عربية كبدة .. صلي في قلبك بقي
و فعلا طلبوا الاكل و كان صقر مستمتع اوي بالقاعدة مع قمر و فرحان ..
_____________________________________
في المستشفى عند نغم ..
نغم و هي بتلبس البالطوا بتاع الدكتور / انا جهزت يا خالد اهوو ..يلا نهر*ب
خالد بضحك/ تفتكري بشكلك ده مش هنتقفش .. نغم اقلعي البالطو ده بلاش تخـ*ـلف انتي جبتيه من اني د*اهية اصلا
نغم / يا اخي انت فصيل بجد .. اومال هنهر*ب ازاي

 

 

 

خالد / افف .. هاتي الماسك ده انا هلبسه و اخرج من المستشفى و يارب يمسكوكي
و نغم و خالد حاولوا يخرجوا من المستشفي و خروا من الباب اللي ورا …
في الشارع . 🛤️
و خالد كان الجر*ح اللي في كتفه و ايده تا*عبه جدا و بدا يدو*خ و حط ايده علي كتف نغم .
نغم بستغراب / ايه ده مالك .. انت تعبت كدة ليه
بقولك يا حبيبي تعالي نرجع تاني المستشفي انت عرقت اوي
خالد بتعب / لا مينفعش انا وجودي في المستشفي بقي خ*طر .. بقولك وقفي تاكسي بسرعة علشان حاسس اني دا*يخ ..
و وقفت نغم تاكسي و بدات تسند خالد و اخدته عندها البيت …
_______________________________________________
في التليفون 📱
يوسف كان قاعد علي مكتبه و قام مصدوم / ايه ..ماله عساف ، يعني ايه تعبان في المكتب يا اسامة
اسامة / مش عارف وقع فاجاه علي الارض ..و العسكري قالي انه كان بيخانق مع حد افتكرت انت
يوسف / لا مش انا .. طيب انقله علي اي مستشفي و انت هاجي بسرعة ..
________________________________________________
في بيت سهيلة …
ياسمين بعيا*ط / انت ايه اللي جابك هنا .. اطلع برا و ملكش دعوة بيا ، سهيلة اطلبي البو*ليس للبني ادم ده
كريم بستفز*از / اللي عايزين تعملوه ..اعملوه
انا مش هتحرك من هنا ، صحيح يا سهيلة معاكي رصيد تكلمي البو*ليس و لا تاخدي تليفوني
سهيلة اتعص*بت اوي لسه هتخرج من البلكونة لقت باب الشقة بيخبط تاني ..
سهيلة / انت مين .. انت كمان
جاسر / انا جاسر الحديدي .. كريم موجود
سهيلة / لا و النبي ، بيت ابوه هو مش كدة علشان يستقبل ضيوفه
جاسر ابتسم / اه .. يبقي هو جوا هو ياسمين
اوعي بقي كدة من طريقي .
و دخل جاسر الشقة و سهيلة كانت مصدومة .
و راحت وراه و دخلوا البلكونة ..

 

 

 

ياسمين بستغراب/ و مين ده كمان.. انتوا عايزين مني ايه ما سبتلكوا كل حاجة و بعدت عنكوا ، اعتقوني بقي لوجه الله
سهيلة / متخا*فيش يا ياسمين انا معاكي
لعلمكوا بقي احنا مش هنسكت و ..
جاسر قاطعها في الكلام/ بت انتي اخرسي .. دي لحظة رومانسية خليهم مع نفسهم و اطلعي قدامي
و فعلا جاسر اخد سهيلة و خرجها من البلكونة غصب عنها و دخلها المطبخ يعملوا حاجة يشربوها
سهيلة / ممكن اعرف بقى انت ليه موقف جنبك كده ليه ..هو انا ههر*ب منك مثلا ما انا بعمل الشاي اهوو
جاسر / موقفك جنبي عشان انت مفسده اللحظات الرومانسيه هم قاعدين يتكلموا مع بعض في مشاكل
تخصهم يا لازقة ..فخليكي بقي واقفة هناا
سهيلة ابتسمت من طريقته / عارف برغم ان اسلوبك با*يخ الا ان دمك خفيف .. انا اسمي سهيلة و انت
جاسر بستغراب / طب ما انتي لذيذة اهو يا سهيلة اومال ليه كنتي حقنة و احنا في البلكونة.. عموما انا اسمي جاسر ..احكيلي بقي عن نفسك يا ستي لحد عم الدنجوان اللي جوا ده يخلص
وفعلا سهيله في اللي تتكلم معاه وهو كمان يتكلم معها وكانوا مستلطفين بعض
______________________________________
في البلكونة
ياسمين واقفة بتد*مع و مش عايزة تبص في عين كريم و كريم قرب منها و مسك ايديها/ انا عارف اني جر*حتك بس والله من ورا قلبي .. ياسمين انا
ياسمين / انت كدا*ب يا كريم .. و ياريت متبصليش بالنظرة دي و كانك واحد غلبا*ن و مجبور انك تبعد عني .. كريم انت لو مش واخد بالك من اللي عملته فيااا انا مستعدة اقولك .
انت بعتني و دو*ست علي قلبي بعد ما حبيتك و امنتلك و طرد*تني مش بس من شركتلك لا من حياتك كلها ..راجعلي تاني ليه بقي

 

 

كريم مسك ايدها و باس ايديها / رجعتك لاني بحبك
و خليكي متاكدة اني بعدت عنك برضو علشان بحبك .. و علفكرة بقي ابوكي قالب عليكي الدنيا كلها و هيتجنن عليكي..يلا اوصلك بيتك
ياسمين بعدت عنه / انسي يا كريم ..رجوع البيت تاني مستحيل ، و صدقني القرار ده انا كنت و خداه من بدري من قبل ما اعرفك
انا قاعدة هنا مؤقتا لان سهيلة اخوها عايش معاها في البيت و كلها يومين و اسافر لخالي
كريم/ حتى لو ده قرارك من زمان انك ما تعشيش مع ابوكي و مراته ..انا مش هبقي مطمن عليكي و انتي هنا .. تعالي معايا يا ياسمين
وفعلا كريم خرج لجاسر علشان يختاروا مكان عشان ياسمين تقعد فيه يبقى امان لها بعيد عن ابوها
______________________________________
في البيت عند نغم ،دخلته الاوضة و نيمته علي السرير بتاعها و كانت خايفة اوي عليه ….
امها / ينفع اللي انتي عملتيه ده ، انا مش فاهمة دماغك دي فيها ايه واحد تعبا*ن و عنده جروح في كتفه و ايده تقومي تهر*بيه من المستشفي
نغم بكسوف / كنت لازم اعمل كدة ولا استني لما حد تاني يجي يقتـ*له بجد ، و بعدين هو هنا هيبقي في امان اكتر لانه رافض يرجع لجدته برغم انها كلمته كتير و معاذ كمان
امها / و الناس تقول علينا ايه ، انتي ازاي معندكيش مخ كدة .. نغم انا تعبت منك و اتفضلي شوفيله اي حاجة تنزل الحرارة ليه
نغم بحزن/ انا هعمله كمدات يا ماما.. بس وحياتي اعمليله ياكل اي حاجة احسن انا هبوظ الاكل
و جهزت نغم الكمدات و دخلت اوضة خالد و قعدت جمبه و حطت ايديها علي وشه و بدات تتكلم بصوت واطي / بخا*ف اوي عليك برغم انك اكبر مني بحبة حلوين الا اني بحسك ابني المشاغب

 

 

 

شكلك حلو اوي بجد ، امتي بقي تفوق و ترجع اقوي من الاول و تحقق كل اللي بتحلم بيه .. يارب ساعدني اقف جمبه لحد ما يفوق من حز*نه ده
و بدات الحرارة تزل و خالد كان راح في النوم و نغم سابته و خرجت تقعد مع مامتها و عزة اللي وصلت علشان تتفرج علي خالد ..
____________________________________
قدام اوضة خالد ..
نغم ماسكة عزة علشان متدخلش الاوضة / يا عزة بس بقي هو نايم و تعبا*ن ابعدي عن الاوضة بقي
عزة / يا نغم نفسي اشوفه مره واحدة اشوف شكله بس ..بلاس بواخة بقي
نغم / والله بعينيك..اطلعي برا الشقة كلها … يا ماما قوليلها تبعد عن الاوضة ده انتي ر*خمة اوي
عزة / افففف هو انا هاكله ..انا عايزة اشوفه شبه صقر ولا لاء .. مش اكتر والله
ام نغم / اطمني يا اختي ده نسخة من صقر الحديدي
و بعدين ما تخليها تدخل تشوفه يا ست نغم ..هو انتي فاكره انه هيبصلك بالترنج ده ولا الشبشب ده
عزة فضلت تضحك جامد/ طب وربنا أمك عندها حق ،ايه الشبشب ده فعلا .
نغم / اففف قاعدة مع ناس متنمر*ة فعللاا.
و فجاه و هما بيتكلموا باب الشقة خبط .. و قامت عزة تفتح الباب
عزة بصدمة / ايه ده ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خادمة الصقر)

اترك رد