روايات

رواية حنين الليل 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل 2 البارت الرابع عشر

رواية حنين الليل 2 الجزء الرابع عشر

حنين الليل 2
حنين الليل 2

رواية حنين الليل 2 الحلقة الرابعة عشر

انتي راااااايحه فييييييييين انا مش قولت مفيش طلوع البكونه
مليكه : وانا قولت يا تعملهم انت ي اعملهم انا خلينا نخلص
سليم بصوت عالي : انا مش بحب الكلااااااام الكتير هاااتي المنفضه
مليكه بضحك : احلي منفضه لاحلي سولي
سليم : فرحااانه عشان دبستيني هاتي منك لله
مليكه : ههههههه كل سنه وانت طيب عيش بقا مع السجاد
#بقلمي_اميره_رمضان
سليم بغمزه قال بصوت واطي : عقبال السنه الجايه اما انفض سجادنا
مليكه بصدمه ممزوجه بفرحه : ب ب بتقول ااااي😳
سليم بحب : اي الرقه دي اللهم انتي صااااايم (وطلع البلكونه)
ومليكه واقفه مصدومه مكانها
_______

 

 

دنيا : كارما كفايه عليكي كده وانا هكمل اطلعي ريحي شويه
كارما : الشغل كتير عليكي لوحدك انا هساعدك ونخلصو مع بعض
دنيا : لاااء سيبي اللي في ايدكككك قولتلك
سعديه دخلت المطبخ
انتو بتتعازمو علي اي وبعدين ي ست دنيا انا اللي اقول مين يطلع ومين يقعد مش انتي
كارما : والله هي عندها نظر وشايفه اني تعبانه عشان كده قالتلي ارتاح
سعديه : تعبانه اي محسساني انك اول وحده تحملي مااحنا كنا حوامل ي اختي وكنا بنشتغل ويطلع عنينا وكان عادي
كارما : دانتي بقا لكن انا محدش يقدر يطلع عيني
#بقلمي_اميره_رمضان
سعديه : انتي بت قليله الادب وانا هخلي ابني يربيكي الله يجازي اللي وقعنا فيكي
كارما : انا محترمه غصب عنك وعن اي حد
ميس : انتي بتردي علي خالتي كده ليه متحترمي نفسك
كارما : شوف مين اللي بتتكلم عن الاحترام
ميس بتقرب من كارما : انتي وحده قليله الادب وانا اللي هربيكي (وقربت من كارما زاحتها اوي وكانت هتقع بس دنيا سندتها)
دنيا : انتي اتجننتي كنتي هتوقعيهاااا
ميس : كان هيبقا احسن
كارما بخوف علي ابنها: انا طالعه شقتي (سابتهم وطلعت علي طول)
دنيا : الله يسامحكم لازم تنكدو علينا في ايام العيد
_________

 

 

حيدر : انتي ي بت واقفه كده ليه
مليكه واقفه سرحانه
حيدر : ي باااات
مليكه بخضه: ااااي
حيدر : اي مالك واقفه زي الصنم كده ليه هو الصيام ماثر عليكي لدرجادي
سليم طلع من البلكونه : خلصت اهو منك لله
حيدر بضحك : اي ي سوسن انتي اللي كنتي بتنفضي السجاد ي بيضه
سليم : احنا مش هنخلص بقا من التحفيل ده
#بقلمي_اميره_رمضان
ندي طلعت من المطبخ : سوسن مين يولاااا اياك تجيب اسم جدتك علي لسانك
مليكه : اوووو لقد وقعت في الفخ
حيدر : هي هتاجي علي دماغي انا في الاخر ولا اي
سليم : احسن من اعمالكم سلط عليكم
حيدر : طب سلام انا داخل اكمل نوم ياريتني ما طلعت
ندي : خليك افطر معانا ي سليم انهارده
سليم : والله ياريت بس انتي عارفه امي هتق*تلني لو فطرت برا انهارده بذات دي عامله حظر لمالك ومراته واولاده بس انا هربت منها
ندي : ربنا يخلهالكم ويبارك فيها (ودخلت تشوف الاكل )
سليم : حلو كده السجاد ولا عايز يتنفض تاني
مليكه بكسوف : لاء حلو
سليم بمشاكسه : مالك وشك احمر كده ليه انتي عيانه
مليكه بسكوف اكتر : اه عيانه (وسابته وجرت علي اوضتها وسليم ضحك عليها)
________

 

 

بعد ساعه في المطبخ
حنين : طنط حلو كده البشاميل ولا اخليه علي النار شويه
سندس : خليه بس دقيقتين كمان عشان قوامه يكون كريمي ؛ بس اي الشطاره دي نفسك في الاكل حلو زي مامتك
حنين بفرحه: بجد حلو
ميرا : مالك مبسوطه كده ليه كل ده عشان عملتي البشاميل اومال لو عملتي المكرونه كلها هتعملي فينا اي
حنين : وانتي مالك ي حقوده
ميرا : انا بقول رايي ولا يعني كله بياجي عند كلمتي ويزعل
حنين : طب انتي عملتي اي بقا من ساعة ماقعدتي
ميرا : فرمت الطماطم وتعبت قعدت اريح شويه
ماريا : يالهووووووي الكوسه اتخرمت برضو
خديجه : يختااااااي هو انتو هتتعلمو ايمتي مفيش وحده عملتيها سليمه كله مشوهاها كده
ماريا : هو العيب في الكوسه بتتخرم بسرعه
خديجه : تصدقي فعلا العيب في الكوسه اطلعي ي بت من هنا بدل مخبطك بالسكينه دي
#بقلمي_اميره_رمضان
ماريا : طب والله انتي عملتي الصح
جنه : خوديني معاكي
خديجه : اقعدي ي بت واتعلمي مش كفايه عليا الفاشله بنت الفاشله دي
ماريا بضحك وهي برا : شكراااا ي ديداااااا
عز : بتكلمي نفسك
ماريا مردتش عليه

 

 

 

عز : اها انتي لسه زعلانه علفكرا انهارده يوم عرفه ومينفعش حد يكون زعلان من حد
ماريا : والله خت بالك ان انهارده يوم عرفه ومختش بالك من كلامك اللي زعلني
عز : علفكره انا خايف عليكي منهم بجد
ماريا : وانت مش هتعرف تحميني
عز بصلها وقال : انا افديكي بعمري وانتي عارفه كده بس مش اسيبك ترمي نفسك في النار واقف اتفرج
ماريا : انا عملت كده عشانك عايزه اساعدك وخلاص مش هسيبهم يتحكمو فيك لو علي الفلوس امرها سهل لكن هما مش هيسكتو وهيمسكوها زله عليك وكل شويه يطلبو منك حاجات
عز : منا برضو قولت كده عشان كده مردتش ادفع ليهم بس ليه بلغتي عنهم بذات في الوقت ده
ماريا : رغم انه مش بيطمر فيك بس انا رحت للبنت اللي انت خبطها بالعربيه واتكلمت معاها
عز بصدمه: رحتي لميييين انتي اتجننتي
ماريا : انت برضو هتتعصب عليا
#بقلمي_اميره_رمضان
عز : انا مش حكتلك وقولتلك متقوليش لحد رايحلها بنفسك
ماريا : انا معملتش حاجه غلط ده الصح وكان لازم يحصل واتصرفت ولما رحت اكلمها مكنش الوقت مناسب كنا عايزين شويه وقت كمان عشان كده بلغت عن اصحابك اهو علي الاقل ياخدو فتره بعيد عن دماغنا واكون عرفت اكلم البنت واقنعها ان مكنش قصدك وباين عليها طيبه وهتسامحك والموضوع يعدي
عز : ومين قالك انها هتمشي ببساطه زي منتي مفكره كده

 

 

ماريا بعصبيه : علي الاقل انا فكرت واتصرفت تقدر تقولي انت بقا عملت اي
من وقت اللي حصل وانت واقف محلك سر مستني في اي وقت لما تلاقي البوليس جاي يقبض عليك او اصحابك يتحكمو فيك شاطر بس تقعد تغلطني
عز : قصدك اي
ماريا :مقصدش حاجه عن اذنك
عز اتنهد بغضب وسليم جه وقف قدامه
سليم : عندها حق في كل كلمه قالتها
عز : سليم انت متعرفش حاجه
سليم : واي بقا اللي انا معرفوش منا عرفت منها بدل ما كنت انت اللي قولتلي
عز : انا دماغي مش فيا اليومين دول وربنا وهي ضغطتني اكتر باللي عملته انا مقولتش تصرفتها غلط بس هي مكنش ينفع تعرض نفسها للخطر كده والله انا خايف عليها
سليم : طب تعالا نقعد كده ونشوف الحوار ده عايز مننا اي
________
عمر : تعالي ننزل نفطر
كارما : لاء مش هنزل هفطر هنا
عمر : ليه في حاجه
كارما : لاء عادي مش قادره انزل
عمر : انتي تعبانه
كارما : شويه
عمر : طب تعالي ننزل العيله كلها متجمعه مينفعش نقول لاء مش هننزل
كارما بعصبيه : يووووو قولت مش هنزل
عمر : مالك ي كارما انتي مصره انك تصغريني قدامهم وخلاص
#بقلمي_اميره_رمضان

 

 

 

كارما : انزل انت لكن انا لاء
عمر : في حد زعلك صح
كارما : انا انتخانقت مع مامتك كلعاده بس المرادي ميس اتدخلت (وقالت ببكاء) وكانت هتوقعني بس ربنا ستر ودنيا سندتني
عمر بغضب : ااااي هي اتجننت دي يومها مش معدي (وقام عشان ينزلها بس كارما مسكت ايدو)
كارما : انت رايح فيييين
عمر : نازل اعلمها الادب
كارما : عمر اهدي ي حبيبي انا حكيتلك عشان انت عايز تعرف اللي حصل لكن بالله عليك خلي العيد يعدي علي خير مش عايزه مشاكل وبذات مع ميس
عمر : انتي خوفتي منها
كارما ببكاء: ايوا خوفت خوفت علي ابني انا مكنتش بخاف وبجيب حقي منها في وقتها بس حاليا بقيت خايفه ومرعوبه منها
عمر حضنها وقال: متقلقيش طول منا موجود محدش يقدر يعملك حاجه
كارما :ابعد هو الحضن عجبك ولا اي
عمر : اه عجبني اوووي ومش هبعد عشان واحشني
كارما : عمررر انزل افطر انا لسه عندي شغل في الشقه
عمر : قلب عمر طب تعالي انا وانتي ننزل ناكل لقمه خفيفه ونطلع نخلص الشقه مع بعض
كارما بفرحه: بجد هتعمل الشقه
عمر : مالك ي بت فرحتي اوي كده ليه وبعدين انا قولت نعملها مش اعملها طيرتي حرف النون في ثانيه منك لله
كارما : هههههههه لازم يطير حد يلاقي الدلع ومايتدلعش يخليك ليا ي عمررري
عمر : بت رايحه فييين انا قولت انا وانتي بت خدي هنااااا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حنين الليل 2)

اترك رد