روايات

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل السادس عشر 16 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة الفصل السادس عشر 16 بقلم نجلاء

رواية المشعوذة الصغيرة البارت السادس عشر

رواية المشعوذة الصغيرة الجزء السادس عشر

المشعوذة الصغيرة
المشعوذة الصغيرة

رواية المشعوذة الصغيرة الحلقة السادسة عشر

اشرقت شمس جديدة على أبطالنا
فى غرفة مكتب رحيم داخل القصر استيقظ من النوم
وقال اةةة ظهرى ايه النومة الزفت دى و ذهب إلى الأعلى
وامسك مقبض غرفتة لكن تذكر تلك البشعة التى تسكن
غرفتة فأغمض عينة لكى يهدأ شوية و ذهب إلى غرفة
بجوارها لكى يأخذ حمام وأخذ منشفة وأخذ يشم
ملابسة وقال اععععع بقيت ريحتى زيها ثم ذهب إلى
الحمام ٠
_________________________
“”فى غرفة نوم دموع “”
دموع صحيت من النوم لاقت فى بنت معاها فى الغرفة
وكانت نايمة على الكنبة استغربت وراحت علشان تصحيها
بقلم نجلاء فتحى وقالت لنفسها، هو فين بطلى الخارق مين
دى ٠وبقت تهزها
سعيدة / اوووف سيبنى شوية ياماااا اللة

 

 

دموع/ هزتها لكى تنتبة بس المرة دى أقوى
سعيدة/ قامت مفزوعة من النوم واول لما شافت دموع
صرخت ووقعت على الأرض وقالت انصرف اعوذ بالله من
الشيطان الرجيم ااةةة ياماااا
دموع/ شاورت لها انها تهدى لأنها عارفة ان شكلها يخوف
وبعد وقت أصبحت سعيدة ودموع إلى حد ما متفاهمين
والدموع اخذت شاور بمساعدة سعيدة لأنها مش عارفة
تستعمل الحمام ولابست من هدوم رحيم وذهبت سعيدة
تبحث عن رحيم علشان يشوف دموع هو صحيح لسة
جمالها مش ظاهر بس احسن من الاول
سعيدة / رحيم بية دموع جاهزة
رحيم/ وهو مازال وجهة فى الفون دموع مين
سعيدة / البنت اللى انا جاية علشانها
رحيم/ اممممم انا نسيت خالص تمام روحى انتى وانا
وراكى على طول
وبالفعل بقلم نجلاء فتحى ذهب رحيم الى غرفتها وجلس
على حرف السرير فى انتظار خروجها من الحمام
رحيم/ سعيدة خلى الزفتة دى تخرج مش فاضى لل****
سعيدة/ انصدمت من اللفظ اللى اخرجة رحيم ،احم ثوانى
يا دكتور
رحيم/ جلس بملل وقال شاور اية بس دى عايزة ماية نار
علشان وسكت لما٠٠٠٠٠٠
________________________
الكاتبة نجلاء فتحى
________________________
“”فى القرية “”
ناجى / جومى يا بت من جارى
البنت/ فى اية دلوجتى يا سى ناجى
ناجى/ جرفان منك أخفى من وشى دلوجتى
البنت/ هو دة جزاتى يا سى ناجى مش طايجنى
ناجى / قام من على السرير 🤭خلاص ياختى اهو انا اللى
جايم
البنت/ طبعا ماهو انا اللى غبية فاكر فاكر لما كنت
بتجرى ورايا وجولت لازم يحصل اكدة اكدة انتى مارتى

 

 

ناجى/ اهو انتى جولتى غبية ومين بجا اللى جالك حكاية
مارتى دى انا يوم ما اتجوز اتجوز جواز شرعى من ***
البنت/ نزلت إلى مستواها فى الأرض وقالت احب على
رجلك اكتب عليا وبعدين طلجنى واللة ماعتشوف وشى
تانى احب على رجلك دا أنا بنت خالتك حرام عليك
ناجى/ ماسكها من شعرها وقال كنت غصبت عليكى ما
كلة بمزاجك وانتى لحد اخر لحظة جولتى موافجة
عاملة مناحة لية عاد اقسم بالله لو اللى حصل هنا
فى العشة حد عرف بة لكون ج٠ت٠ل٠ك سامعة وزقها
فى الأرض وخرج يصفر
البنت/ يا مرى يا مرى نجول اية لابويا منك للة يا ناجى
وانتى يا خالتى لما عرفتني انى عابجا مرتة واللة يا ناجى
لو ماكتبتش عليا لكون٠٠٠٠٠٠
________________________
“”فى البيت عند ناجى “”
الام/ كنت فين يا والدى
ناجى / كنت عالجهوة
الام/ فين صفية بنت خالتك

 

 

ناجى/ انا ايش عارفنى
الام/ ماهى كانت معاك فى البر الغربى
ناجى/ بلع ريقة وقال ماحصلش
الام/ ماشى المهم كتب كتابك بعد سبوع من دلوجتى
ناجى/ بفرحة بجد يا ماااااا لاجيتى دموع
الام/ يادى النيلة دموع تانى اووووف كتب كتابك
على صفية بنت خالتك
ناجى / نعمممممممممم دى مش ب٠٠ وسكت
الام/ انطج جول مش اية
ناجى / سابها وخرج برة البيت

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المشعوذة الصغيرة)

اترك رد