روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الخامس عشر 15 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت الخامس عشر

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء الخامس عشر

الحب الدائم رغم البعد
الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة الخامسة عشر

زينب: فهد مش بتخبي عليا حاجه صح حياه عامله اي
فهد : هي كويسه بس تاثير الاصابه والبنج لسه نايمه لحد دلوقتي
زينب: هي اديلها يوم نايمه
فهد: اول نتفوق هعرفك ماشي اهدي انتي بس وخدي العلاج عشان لم تصحا متزعلش انك بطلتي العلاج
زينب: حاضر هاخدو بس ابقا طمني
فهد: حاضر يلا سلام دلوقتي
زينب: ماشي سلام
بعد شوي
الدكتور: فهد باشاا انا اسف كدا
فهد: انت بتقول اي خلاص كدا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الدكتور: اه الاربع وعشرين ساعه خلصو
فهد: مستحيل وراح مسك جاسمين من كتفها وبقا يهز فيها
فهد: جاسمين قومي وبطلي الهزار بتاعك ده يلا
الدكتور وادم جرو علي فهد بعدو عن جاسمين
ادم: فهد اهد بقا
فهد: انا السبب في اللي هي فيه دلوقتي
ادم: محدش ليه السبب ربنا هو اللي عمل كدا
فهد: لا انا عشان هي عشان تنقزني خدت هي الرصاصه

 

 

 

ادم: فهد اهد وان شاءلله كله هيكون خير وممكن تفوق بسرعه ومتاخرش في الغيبوبه
فهد: يارب بس قولي هقول لماما زينب اي ولا اقول لاامل واهلها اي في مصر
ادم: هنقولهم الحقيقه وهنروح دلوقتي ونقولهم
فهد: ونسيبها كدا
ادم: الدكاتر حوليها وهنبقا نرجع تاني
فهد: طيب يلا يادكتور خلي بالك منها لحد منيجي
الدكتور: حاضر ياستاذ فهد متخافش
فهد: اي حاجه تحصل ترن عليا انت سامع
الدكتور: حاضر
فهد هو وادم روحو البيت واول مدخلو البيت قعدو امل جرت عليهم
امل: فين جاسمين ياادم انت وفهد
ادم: امل اهدي واحنا هنقولك هي فين
امل: هتقولولي هي فين كيف جاسمين مالها ردو عليا
فهد بصوته العالي: جاسمين دخلت في غيبوبه ومحدش عرف هتفوق ايمتا
امل اول مسمعت كدا وقعت علي الارض وادم قام جري عليها
ادم: انتي كويسه

 

 

امل بعياط: ليه بيحصل معاها كدا لم امها وخواتها يرنه اقولهم اي هي مكنتش عايزه تيجي هنا وانا اللي جبتها غصب عنها يعني انا السبب في كل اللي بيحصلها ده انا السبب
ادم: اهدي ده قدر ومكتوب محدش ليه سبب في حاجه
امل: لا انا السبب عشان جبتها ارتحت يافهد اهي ريحتك خالص عشان تعيش وتنبسط
فهد يبصلها وساكت
ادم: اسكتي خالص
امل : اسكت ليه مهو مكنش طايقه اهي انقزتك انت وخدت الرصاصه ودخلت في غيبوبه وانت عايش براحتك يارب تكون مبسوط
فهد: انا طالع اخد دش وغير
ادم: تمام روح
امل: اه روح خد دش وريح صايع وخرج براحتك
ادم: اسكتي بقا وفهد بصلها وطلع وادم مسك ايد امل وخدها وطلع فوق
فهد طلع اوضه وقعد علي السرير ومسك صورت حياه
فهد بعياط: ارجعيلي بقا عايزك جمبي انا بقيت ضعيف اووي ومستحيل احب حد غيرك بس مش عارفه اي اللي بحسها جمب جاسمين وببقا عايز افضل معاها ومبعدش عنها بس مستحيل احبها انا مش هحب حد غيرك يابنوتي ارجعيلي ارجوكي وحشتيني اوووي انا متاكد انك لسه عايشه وانك هترجعي عشان فهوده حبيبك ارجعي ارجوكي وراح حاضن الصوره وفضل يعيط والباب خبط راح مخبي الصورها ومسح دموعه بسرعه
فهد: مين
زينب: انا يافهد ياحبيبي

 

 

 

فهد: ادخلي ياماما
زينب دخلت وقفلت الباب ورها
فهد: في حاجه ياحبيبتي
زينب: فهد انت كنت بتعيط
فهد: عيب عليكي بقا فهد باشااا يعيط
زينب: فهد متضحكش عليا في اي وكنت بتعيط ليه
فهد قعد في الارض وحط راسه علي رجل زينب
فهد: حياه وحشتني اووي
زينب بعياط: حياه هي جاسمين
فهد: كيف ده انتي مشوفتهاش غير مره واحدها بس ومتاكد ان هي حياه كيف
زينب: حياه بتكون بنتي ومن لحمي وانا اللي مخلفها واكيد عارفه حتي لو وسط مليون شخص
فهد: طيب مانا بحبها واعرفها من وسط مليون شخص زيك
زينب: طيب هسالك حاجه
فهد: اسالي
زينب: اول ماقبلت جاسمين ولحد دلوقتي محستش بحاجه نحيتها
فهد: اوقات بحس بشعور بيبقا مقارب لشعوري نحيت حياه ومش ببقا عايز اسيبها ببقا عايز افضل معاها
زينب: فهد دي حياه صدقني
فهد: كيف واهلها اللي في القاهره
زينب: معرفش بس هي حياه
فهد: طيب بصي هو انا هرن عليهم واقولهم ان هي دخلت غيبوبه ولم يجو بنتكلم معاهم ونعرف الحقيقه
زينب: غيبوبه

 

 

 

فهد: اه هي دخلت غيبوبه
زينب: بعياط بنتي بس انت قولتلي انها خفت
فهد: اسف كنت بضحك عليكي سمحيني
زينب: هتلي بنتي يافهد ارجوك اعمل اي حاجه خليها تفوق
فهد: والله بعمل اللي اقدر عليه
زينب: طيب خدني اشوفها يمكن لم ابقا جمبها تفوق
فهد: انا هاخد دش وهجيبها تفضل هنا في الاوضه تحت الاجهزه هنا
زينب: وانا اجهز اوضه حياه عقبال متيجي
فهد: لع اوضه حياه محدش يدخلها غيرها
زينب: هي حياه صدقني
فهد: طيب لم نتاكدا
زينب: قلبي اكدلي هاتها بس
فهد: بس
زينب: مابسش اللي اقول عليه يتنفز
فهد: حاضر اقوم اخد دش واروح اجيبها
زينب: قوم ياقلبي وسابته وطلعت فهد دخل فتح الدش ووقف تحتها وعمال يفتكر في كل حاجه حصلت بينه هو وجاسمين
عند ادم وامل
امل: بتسكتني ليه وتزعقلي
ادم: عشان فهد ميقدرش يعمل حاجه وحشه لجاسمين
امل: ليه مهو بيكرها

 

 

 

ادم: لع فهد خوفه ونظراتها ليه حب مش كرها بس هو بيخبي حبه ورها انها يتخانق ويزعقلها
امل: انت بتقول اي
ادم: بقول ان فهد بيحب جاسمين بس استني وهتشوفي وهتتاكدي من كلامي ده
امل: طيب هو ليه سابها هناك وجه
ادم: هو جه ياخد دش وراجعلها انا اللي جبته بالعافيه وانتي رني علي اهلها في القاهره وعرفيهم ولو عايزين يجوه ابعتلهم طياره تجيبهم
امل: حاضر بس هي هتكون بخير صح
ادم خدها في حضنه: اه هتكون بخير ان شاءلله ياروحي بس اهدي وبطلي عياط عشان خاطري
امل: حضنت ادم وزادت في العياط
ادم: هو انا بحضنك عشان تزيدي في العياط ولا اي يابت انتي والله اعمل حاجه واخليكي تندمي عليها
امل: ضربته في كتفه هتعمل اي ياض انت
ادم: هعمل وراح غمزلها 😉😉😉
امل: يا حيوان ياسافل وبعدت عنه
ادم،: ههههههه مش قصدي اللي في دماغك يامصيبه انا قصدي هبوسك بس 😂
امل: تبوسني ياسافل والله لقول لجاسمين لم تفوق
ادم: ههههه لع والنبي بلاش جاسمين اسف 😂😂😂
امل: ايو كدا
كان في حد واقف سامع كل كلام امل وادم وجري مشي اول مسمعهم خلصوه 🙂
عند فهد خلص وطلع قابل ادم

 

 

 

فهد: ها عملت اي
ادم: كلمنا اهلها وهيجو
فهد: تمام خلي حد يجهزلهم اوض
ادم: حاضر انت رايح عندها دلوقتي
فهد: اه وهجيبها علي هنا
ادم: اخليهم يعني يجهزولها اوضه
فهد: لع الاوضه جاهزه يلا سلام وسابه ومشي
في الاوضه
ماشي يافهد بقا بتحب واحدها لسه عارفها من كام يوم وانا اللي معاك من زمان مش بتحبني بس ماشي ان مخليتها تروح في غيبوبه الحياه وموتها مبقاش انا

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك رد