Uncategorized

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة السادسة 6 بقلم رقية محمود

 رواية وتجمعنا الأيام الحلقة السادسة 6 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة السادسة 6 بقلم رقية محمود 

رواية وتجمعنا الأيام الحلقة السادسة 6 بقلم رقية محمود 

ندي جت تقوم من ع السرير اتكعبلت ووقعت ع مالك فجأه الباب اتفتح 

ندى/ عمر????????

عمر واقف مصدوم من اللى شايفه قدامه حاسس انه اتثبت مش عارف يتحرك ولا حتى ينطق حاسس بكسره ف قلبه كبيره فاق من صدمته ع صوتهاا اللى كان واحشه بس هيوحشه ليه بقاا م خلاص كل حاجه اتكشفت

ندي / عمر انت .. انت فاهم غلط اناا جيت اقوم ..عمر استني 

فتح الباب ومشي من سكات كانه جبل وجواه بركاان لو حد قرب منه يبلعه ومش هيسمي عليه خرج من المستشفي كلهاا وركب عربيته 

عمر / غبي غبيي غباااااااااي محبتكش ي غبي حبيته هو كنت جنبهاا ع طول ورافضه تفوق واول م راحلهاا فااقت ،فااقت ومش هتبقي ليك ، عملتلها اى علشان تعمل فياا كده ليه مستاهلش حبهاا ليه حبيته هو ، ندي انتى كنتى اول حب واول كسره ف حياتي????

ف المستشفي عند مالك وندى 

مالك/ مين ده ي ندي 

ندى / الحقوا ..الحقوا ي مالك فهمه انك مش بتحبني فهموا انى مش هبقي ليك فهمه ي مالك

مالك / لا ي ندي انا بحبك 

ندي / اى ???? قول تانى كده والنبى .

مالك بضحك / بقولك بحبك اى طرشه 

ندي /انا .. انا مش مصدقه 

مالك/ لا صدقي وانشاء الله لو العمليه نجحت بعد بكره وقومت بالسلامه هاجي بقاا علشاان نشرب الشرباات????

ندي وهياا لسه ف الصدمه وعنيهاا هدمع من الفرحه/ انشاء الله هتنجح وهتقوم بالسلامه 

مالك/ م يلاا علشان نلحق سيد ولا رجعتي ف كلامك 

ندي وهياا بتتكلم وهيا ماشيه/ باشاا اناا هسبقك بقاا ابقي تعاله ورايا

مالك / لا طفسه طفسه يعني مبتهزرش

عند روفيده كانت لسه ف البيت متعرفش ان ندي فاقت وكانت خلصت لبس وطالعه من البيت وصلت المستشفي ودخلت ملقتش ندي اتجننت طلعت جري للممرضه 

روفيده/ بنتي فين كانت هنا ودتوهاا فين 

الممرضه/ بنت حضرتك فاقت وجه شاب اخدهاا والدكتور سمحلهم بالخروج

روفيده/سمح لهم بالخروج ازاى، فاقت ازاى اصلا دى كانت ف غيبوبه وانا كنت عندها الصبح

الممرضه / معرفش والله ي فندم 

روفيده طلعت تلفونها ورنت ع عمر 

روفيده/ الو ايوه ي عمر ندي فاقت ومش لاقينها 

عمر ببرود/ عارف 

روفيده باستغراب/ عارف ! عارف منين!

عمر ببرود/ عارف ان ندي فاقت وهياا دلوقتي مع نفس الشخص اللى كانت بتركب معاه اللى قولتي انه زميلهاا 

روفيده / معاه فين ، وليه لما عرفت مقولتليش 

عمر/ اسأليهاا وقفل السكه 

روفيده/ عمر ف اي ، الو الو ، عمر ي ربي ي بنتي اجيبك منين حتي معهاش تيلفون اتصرف ازاى انا دلوقتي ، فجأه لاقت تيلفونهاا بيرن

روفيده/ الو مين 

ندي/ الو ماماا وحشتيني اوي 

روفيده/ انتى فين ي ندي 

ندي/ اناا .. انا هناا جنب المستشفي 

روفيده/ بتعملى اى ومع مين

ندي/ اصل ي ماما انا هفهمك ، انا اول م فوقت من الغيبوبه حسيت بهبوط فظيع وقولت انتي اكيد اكلتي الجلاش اللى كنتي بتعملي ف اناا جوعت الصراحه ف روحت اكلي صنيتين جلاش كده ع الماشي عقبال م تعمليلي تاني اصل الصراحه ملوش طعم الحاجه لو ب 100 جنيه والله م ليهاا طعم غير من ايدك ي ست الحبايب وست النسوان كلهم 

روفيده/ ي خلفتك ي روفيده،  بت متاخدنيش ف دوكه انتي مع مين 

ندي بعفويه / مع المز ي ماما 

روفيده/ لا وبجحه ! ونبي بجحه????

ندي/ يووه يخربيتك ي لساني اناا بفكر اقطعه علشان هيطلعني النار بصاروخ ، انا مع مالك اللى خبطني بعربيته القمر دي قبل كده 

روفيده/ استني استني خبطك قبل كده فين ، ي بت انتي دخلتي ف غيبوبه طبيعي محدش خبطك 

ندي/ يووه ي ماما عارفه انا اقصد قبل كده ، بقولك اى ده موضوع طويل وانتي الصراحه ست رغايه جدا والجلاش شكله غاريني ف اقفلي علشان خلصتي ام رصيد الولا كمان يلا تكير ي بيبي 

روفيده/ ربناا يهبلك اكتر م انتي هبله ، ابقي ارجعي ع البيت ي بت 

ندي وهياا بتااكل/ الرقم الذي طلبته غير موجود بالخدمه من فضلك متتصلش هنا تاني علشان بياكل تييت تييت تييت اسمعي صوت القطر 

مالك كان قاعد سامع كل حاجه وبيكركر من الضحك وعمال يخبط بأيده ع الترابيزة  

ندي وهياا بتااكل/ ليه الانسان بيعمل كده ف اخيه الانساان يعني كان لازم ترغي م عماله اقول جعانه جعانه وهيا محسساني انهاا بتسمع موسيقي كل ي ابني كل 

مالك/ ع فكره اناا كل م بشوفك بحبك اكتر 

ندي وهيا بتااكل /كلام جميل بس بوقي مش فاضي 

مالك بسخريه / اين الرقه انا لا اراهاا????

ندي / سلامه الشوف ي عنياا م اناا قدامك اهو اكبر رقه ف مصر كلهاا اكل بس واشحن وهتلاقي جمر قدامك واحلي كلام حب يسطاا ابسط ي عم 

مالك/ يسطاا وي عم ! بااااس الله يكرمك هو ف حب اكتر من كده ده انتي جمر من غير حاجه متتكلميش 

ندي / هيييح خلصت هاتلي بيبسي ابلع 

مالك بانفعال /يخربيتك انتي لسه ف مكان ف بطنك هتبلعي اى م اجبلك تحلي بالمره 

ندي/ بص م اناا هفهمك اصلك انت مش فاهم انا لازم اكل وبعدين ابلع وبعدين دقيقتين كده اخد نفسي بعدين احلي مش كلوو ورا بعضه 

مالك/ اوماال كفي الله الشر تتعبي ولا يحصلك حاجه 

ندي/ حاسه انك بتسخر مني سيكاا ، اى يسطاا انا بقالى شهر ف غيبوبه بعوض الااه معوضشي !

مالك/ لا ي ستي عوضي اناا قولت حاجه 

وطلبلهاا بيبسي وحلت بعدين ركبوا العربيه علشان يروحوا 

مالك/ مبسوطه كده ي ندي 

ندي/ اوي اوي ي مالك 

مالك/ فين بقاا الكلام الحلو اللى قولتي عليه 

ندي/ ايييسكت م اناا نسيت اقولك اني مبعرفش اقول الكلام ده ، ده محن يسطاا واناا مليش ف المحن ي جعفر 

مالك/ نعم يختي امال ليكي ف اى ليكي ف الاكل بس 

ندي بتصنع زعل / انا حقي هاخده من عند ربناا انت بتعاملني كده ليه???? 

مالك/ يااختي بتزعل وعندهاا دم اوي خلاص ي ستي مش عايز حاجه 

ندي بصوت واطي / بحبك 

مالك/ انتي قولتي اى ! 

ندي / بقولك اركن ع جنب ونبي نفسي ف حمص الشام 

مالك بعصبيه وقف العربيه / اعمل فيكيييي ايييييه هاااا قوليلي 

ندي/ اعملي حمص الشام وزود الشطه والليمون???? 

مالك بيجز ع سنانه / صبرنيي ي رب الصبر من عندك 

ندي / وحمص الشام جنبك 

مالك/ بت كلمه تاني وهعمل منك انتي حمص الشاام 

ندي / يسطاا انت ليه قفوشه كده م تروق 

مالك بعصبيه / بس اسكتيي 

ندي / خلاص يعم سكتنا يكش تجيب بس وتخلص ف ليلتك دي 

مالك نزل وجاب واحد حمص الشام ل ندي 

ندي / اي ده يسطاا انت مجبتش ل نفسك ليه 

مالك/ مبحبش الشطه 

ندي/ يبقي م بتفهمش 

مالك وهو بيسرع العربيه / يعني اناا مبفهمش 

ندي بخوف / تؤتؤتؤ انت ابو المفهوميه 

مالك وهو مازال بيسرع / م انا كنت م شويه م بفهمش 

ندي / كل انساان خطااء يسطاا هدي من نفسك ونبي هنعمل حادثه واناا لسه مفوقتش من الغيبوبه لسه 

مالك وهوبيسرع برضو / قلبتي فرخه والده دلوقتي 

ندي بصويت / الفرخه بتبيض ي ابن الهبله اقف 

مالك وهو بيسرع/ انتي بتغلطي 

ندي بخوف / والله  م اناا ده لساني كنت تنشل قبل م تنطق 

مالك/ طب انتي كنتي بتقولي حاجه من شويه 

ندي / حمص الشاام 

مالك وهو بيسرع / لا قبل حمص الخراا 

ندي بصويت / بحبك والنعمه بحبك طلاج تلاته منك قبل م اتجوزك بحبك ونبي اقف 

مالك وقف / وانا كمان بحبك 

ندي وهيا بتنهج / يخربيتك كنت هتموتنا 

مالك / انتي بتغلطي تاني 

ندي بخوف / ونبي خلاص ، خلاص ونبي وانت جمر كده اى ي واد عنيك دي ، طبيعية دي ولا لانسيز 

مالك بضحك / لانسيز رباااني 

ندي فضلت تضحك ومالك سرح ف ضحكتهاا 

مالك/ ضحكتهاا فيهاا اخلاق ودين مقدرش اوصف ادبهاا ولا جمالهاا ف حجابها تعويض ي نااس صبر السنين 

ندي/ الله ي مالك انت بتغني كان نفسي ف واحد يكون بيغني علشان نغني انا وهو ف الفرح 

مالك/ اممم يعني انتي صوتك حلو 

ندي / اومااال ده انا اعجبك اوي???? 

مالك / طب غنيلي 

ندي/ نصيبي وقسمتي الحلوه ونور عيني ف بحر عيونك الحلوه تدوب عيني ، اناا لو اجبلك الدنيا ع كفي ولا كفي غراامي وشوقي وحنين ، وفضلت تغني لحد م وصلو تحت البيت 

مالك وهو بيوقف العربيه / بحبك 

ندي / وانا كمان بحبك 

مالك/ يلاا اطلعي علشان متتأخريش وخدي بالك من نفسك 

ندي/ حاضر ، وانت كمان 

واستناهاا لما طلعت وراح مشي ندي لسه بتخبط لاقت حد بيفتحلهاا ي تري مين ..مش عارفه 

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية براءة للكاتبة آية عامر.

اترك رد

error: Content is protected !!