روايات

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل التاسع 9 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل التاسع 9 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده البارت التاسع

رواية اوقعتني في حبها بشده الجزء التاسع

اوقعتني في حبها بشده
اوقعتني في حبها بشده

رواية اوقعتني في حبها بشده الحلقة التاسعة

بعد ساعه
عمرو بضحك : يعني مقفلتيش زي ما قولتي
ريتال بزعيق : انت ليك عين تيجي هنا ياحيو*ان ،، اطلع برااا
عمرو بإستغراب : انتي بتكلمينييي كددده لييي
ريتال بجمود : والله!! المفروض اكلمك ازاي!! وبعدين انت مين عشان اتكلم معاك اصلا
عمرو : ريتال فيي اي انا عملت حاجه ضايقتك طيب
ريتال في ذهنها : يخربيتت الكدب يااخي
عمرو : ماترديي
ريتال بعصبيه : ارد اقول اي؟
عمرو : اي الي عملتو خلاكي تكلميني كدهه

 

 

ريتال : متعمليش فيها مش عارف والنبي ،، كفايه لحد هنا انا لا اعرفك ولا انت تعرفني اصلا يعني ملكش كلام معايا ياله اتفضل
عمرو بجنون : وانا مش همشي قبل ما افهم فيي اي
ريتال : فيي انك انسان كداب طلبت تقابلني وحكيتلي عنك وقولتلي قد اي انت بتعتمد علي نفسك
وتبصلو بخذلان : وانت اصلا صاحب الشركه مش موظف فيها
وتكمل كلامها : وبعدين بعت واحد ورايا يخبطني بعربيتو
عمرو بخوف وقلق : اييي انتي كويسه!! حصلك حاجه؟؟ ومين ده الي بعتو انا مبعتش حد وانا اصلا لي اعمل كده
ريتال : مهو ده السؤال الي عايزه اسألو انا مأذتكش في حاجه عشان تأذيني كدهه
عمرو برجاء : صدقيني والله انا معملتش حاجه ،، طب قوليلي مين الي قالك الكلام كده
ريتال وتبصلو بقر*ف : واحد من الي انت مشغلهم عندك عندو ضمير
عمرو : مين ده الي مشغلو انا مش مشغل حد ولا انا صاحب الشركه اصلا
________________________________________
قمر : خلاص بقا ياخالتو ممكن تنسي الموضوع ده دلوقتي ،، ولو برضو موافقش مش مهم معنديش مانع هو اصلا مش بيحبني لي أجبرو عليا!!؟؟
فاتن : مش علي مزاجكم ومش هنتكلم في الموضوع تاني
قمر بزهق : اوووف
وتقوم من قدامها
________________________________________
عمرو : طب اديني فرصه اثبتلك ان مليش دخل ب الي حصل ده
ريتال بتحذير : بص انا معرفكش غير من كام يوم مش هاممني لو كنت بتكدب او بتصدق ولا انت الي عملت كده ولا لا
ممكن تسيبني في حالي!! واخد وقت من حياتي علي الفاضي
عمرو : هثبتلك ان انا مش زي ما انتي قولتي بس ممكن توصفيلي شكل الي قالك الكلام ده
ريتال بتوصفلو شكلو
________________________________________

 

 

حور : مجتليش لي امبارح!!
فارس بعدم فهم : اجيلك فين
حور : البيت يا فارس
فارس : والنبي سيبيني يا حور انا الفتره دي متلغبط
حور وتقرب لي بحب : عارفه ياحبيبي انك تعبان انا كنت هريحك
فارس بضحك : رخيصه
حور بوقا*حه : ياحبي..
وبيقاطعهم دخول شمس
فارس بيبعد حور
شمس : اتفضل يا استاذ فارس الملفات الي طلبتها مني
وتخرج من المكتب
حور بعصبيه : انت بتطلب منها شغل؟ هو ده الي قولتلي عليه هو انت مش قولتلي هتخليها تسيب الشركه،، وانت بتخليها تخلصلك شغل!!! ومين عارف ممكن بكرا تتعود عليها وتنسانيي
فارس بزعيق : يا بنتي افهمييييي ،، انا بديها شغل اكتر من الي المفروض تعملو عشان تزهق وتمشي
حور بفهم : اااه،، اذا كان كده تمام
________________________________________
فاتن : كويس ان حصل كده عشان اشوف هيعمل اي
عادل : بجد يا فندم!! انا افتكرتك هتبهدليني لما تعرفي ان قولتها علي الحادثه الي عملتها ان عمرو لي دخل فيها
فاتن : لا انت اتصرفت صح،، بس هي عملت حادثه ازاي
عادل : انا كنت مراقبها زي ما طلبتي وهي ماشيه عربيه خبطتها في رجليها بس هي كويسه
فاتن : تمام المهم ان محصلهاش حاجه
وتقفل السكه
عمرو : مامااا
فاتن : اي ياعمرو
عمرو بدموع : لي عملتي كده
فاتن وتمسح دموعو : اهديَ يا حبيبي عملت اي؟
عمرو : انتي عارفه كويس انتي عملتي اي ،، طب هي مالها لي تعملي فيها كده
فاتن بعدم فهم : انت بتتكلم علي اي

 

 

عمرو : انا عرفت انك بعتي عادل عشان يخبط ريتال ويقولها ان انا الي عملت كده طب لي قوليلي ليي عملتي كده استفدتي ايي لما شوهتي صورتي قدامها هي دلوقتى شايفاني انسان وح*ش بسببك
فاتن : لا لا انت فاهم غلط ياحبيبي الحادثه دي مش مقصوده انا مقولتوش يعمل كده انا بس قولتو يخليها تبعد عنك
عمرو بعصبيه : لييييي ياماما
لو سمحتييي متدخليش في حياتي مممكننن
فاتن : يا عمرو يا ابني انا خايفه عليك
عمرو : خاااايفه علياااا !!! انتي بتضحكي علي نفسك،، ماما انتي خايفه علي الفلوس مش علينا خايفه اتجوز واحده من برا العيله عشان الفلوس متروحش لحد غريب و اكيد هتبقا زيها زي اي حد في البيت وعايزاني اتجوز قمر عشان الفلوس متخرجش برا البيت شايفه كل هااامك الفلوسس وبس مش احنااا
فاتن : اهديَ يا عمرو انت دلوقتي متعصب يبقا نتكلم لما تهديَ
قمر : عمرو عندو حق يا خالتو ،، وانا مش هقبل ان اتجوز عمرو مهما حصل انا كنت بحبو زي اخويا بس انتي الي لعبتي في دماغي وخلتيني احبو غصب عني وانا عمري ما فكرت فيه بالشكل ده ولا حبيتو كا شريك لحياتي ديما شايفاه اخويا وبس لما قولتيلي انو في بنت في حياتو وممكن يكون بيحبها انا فرحت ومزعلتش واستغربت لو انا بحبو وعايزاه لي فرحتلو ،، خالتو انا وعمرو مش لبعض صدقيني
عمرو : اهي قالتلك هي مش عايزاني سيبيني بقا اشوف حياتي واختار بنفسي الي هتكمل معايا حياتي
فاتن بدموع : اعملو الي يريحكو ما انا مبقاش يتسمع كلامي في البيت ده
وتقوم تمشي من قدمهم
قمر : معلش انا هبقا اقنعها ،، روح انت صلح الي هي عملتو وسيب الموضوع ده عليا
________________________________________
شمس : يا الله اي دول كمان
فارس : تعبتي ولا اي
شمس : لا بس هو مفيش غيري يعني!!!
فارس بتكبر : مفيش غيرك الي انا بشرف عليه لو مش عجبك عادي استقيلي
شمس بتحدي : لا متخفش مش هستقيل
فارس : انتي حره
________________________________________
ريتال بعصبيه : انتو مجانين بقا دلوقتي جاي تقولي عكس الكلام الي قولتو !! هو انتو فاكرني عبيطه وهصدق الكلام ده؟
عادل : الكلام الي قولتهولك ده محصلش حد قالي اقولهولك
ريتال بضحك : والله!! وده هيستفاد اي الي خلاك تقولي الكلام ده
عادل : انك تكرهي عمرو
ريتال : عمرو عمرو كل حاجه عمرو ولا كأنو خطيبي
حضرتك انا معرفوش اصلا عشان اكرهو ولا احبو تمام
________________________________________

 

 

12:00 PM
شمس في ذهنها : الوقت اتأخر اوي اكيد قلقلين عليا بسبب الزفت فارس مديني ملفات قد كده عشان اشتغل عليها وكأني مكنه
فارس : مش عايزه مساعده
شمس : حتي لو محتاجه مش هقبلها منك
فارس : براحتك بس مفيش موصلات بتعدي هنا في الوقت ده
شمس ببرود وتشاور علي الطريق : تقدر تمشي
فارس بيمشي فعلا بعربيتو
شمس : ياربييي انا همشي ازاي في الوقت ده وكمان في الضلمه دي
وتمشي والدموع نازله من عيونها من الخوف
لحد ماوصلت لعربيه
فارس : هاا !! تركبي اوصلك
شمس في ذهنها : مضطره اركب
وتركب جمبو
فارس مره يبص عليها ومره علي الطريق
فارس بإستغراب : انتي كنتي بتعيطي
شمس بإستفزاز : وانت مالك
فارس : مالي؟ فعلا اعمل الخير وارميه في البحر
_:.
شمس : بس خلاص هنزل هنا
فارس : بيتك هنا
شمس : وان..
فارس بيقاطعها : خلاص عرفت الرد وانت مالك
شمس : شاطر
________________________________________
بعد ربع ساعه شمس بتوصل البيت
ريتال بقلق : اي ياشمس كل ده
علياء : اي يبنتي الشغل الي لحد دلوقتي
شمس بتعب : هقولكو بس ارتاح شويه
_:.
في الاوضه
شمس بغمزه : بس استاذ عمرو كان قلقان عليكي اوي انهارده مشوفتهوش كان بيسأل عليكي ازاي
ريتال بإستغراب : عليا انا ازاي !!
شمس بجديه : ااه والله
ريتال : بقولك اي هو عمرو صاحب الشركه الي انتي فيها !!
شمس : لا بس المدير بيحترمو اوي وبيتفذلو الي عايزو
ريتال : ايييي

 

 

شمس بإستغراب وضحك : اي يبنتي في اييي
ريتال بأريحيه : مفيش بس انتي متأكده
شمس : ايوا
ريتال في ذهنها بندم : يعني هو كان بيقول الحقيقه ومكدبش
________________________________________
10:00AM الصبح
فارس : مشكرتنيش ان وصلتك يعني
شمس ببرود : لو دي الي هتسكتك فا شكرا
فارس بتريقه : ومالك ياختي خلقك ضيق لي لسه ورانا شغل
شمس بيقاطعها رنه تيلفونها
شمس : ايوا
ريتال بتسأول : هو عمرو جه الشغل
وبيجي ل فارس اتصال من رقم غريب
شمس بضحك : هو مش كان لا يعنيلك شئ
ريتال : انا بسأل عادي علفكره
فارس بعلو الصوت : اييييي عمرو عملل حااادثه
ريتال بخضه : حاااادثههه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها بشده)

اترك رد

error: Content is protected !!