روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت الثالث عشر

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء الثالث عشر

الحب الدائم رغم البعد
الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة الثالثة عشر

امل جاسمين يلا نركب
جاسمين: لا الجو حلو يلا نتمشي
امل: حلو اي ده مافيش حد ويخوف
جاسمين : امشي بس شوفي حلو كيف ولسه بتتكلم لقت اربعه شباب طلعو عليهم
_اي يامزه تعالي هنا ومسك داع جاسمين
جاسمين: سبوني يازباله منك ليه
_نسيب اي بس دانتي مزز وتتاكلي اكل
امل: سيبو صحبتي منك ليه
_اتلمي يابت وراحو خبطينها بالعصايه علي راسها وامل وقعت علي الارض وهم شاله جاسمين وركبه العربيه ومشو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ادم: فهد فهد
‏فهد: اي
‏ادم: فين امل وجاسمين
‏فهد: مشو من بدري
‏ادم؛: مشو ومعرفنيش انت اتخانقت مع جاسمين تاني
‏فهد: ولا جيت جمبها
‏ادم: طيب وراح طلع التلفون من جيبه ورن علي امل
‏فهد: ها ردت

 

 

 

‏ادم: لع دي تالت مره هرنها اهو لو مردتش المره دي اروحلهم غريبه انها متردش
‏فهد: انت مكبر الموضوع ليه كدا هم صغيرين
‏امل فاقت لقت التلفون بيرن وبتبص لقت اسم ادم راحت مسكته بسرعه وفتحت
‏ادم: فينك ده كله مش بتردي
‏امل: احلق جاسمين بسرعه
‏ادم بصوت عالي: مالها جاسمين
‏فهد: في اي
‏ادم: استنا مالها جاسمين في اي
‏امل بعياط: في اربع شباب طلعو علينا واحنا مروحين خبطوني بالعصايه علي دماغي وخدو جاسمين
‏ادم: طيب انا جي حالنا عندك
‏فهد: في اي
‏ادم: جاسمين اتخطفت وامل مرمري علي الطريق
‏زينب سمعتهم : انقز حياه بسرعه يافهد
‏فهد: بص لزينب والكل بصلها
‏محمد: حياه مين
‏زينب: فهد عارف انقزلي حياه بسرعه يافهد
‏فهد: فضل واقف وافتكر احسيسه لم بيبقا معاها وكلام عمي لم قاله انه حس كمان نحيتها بشعور فكره بحياه وراح طلع يجري علي العربيه

 

 

 

‏وادم طلع هو التاني يجربي علي عربيته
مني بتبص علي وش خديجه لقتها متوتر راحت عندها
مني: مالك فيكي اي
خديجه: ها لع مافيش حاجه
مني: عليا برضو
خديجه: شوي واقولك هروح مشوار وارجعلك
مني: طيب روحي
محمد: حياه مين يازينب
زينب: لم فهد يجي هتعرفه روح انقزها
محمد: اانقز مين مش لم اعرف قصدك اي
زينب: روح انقز جاسمين بسرعه
محمد: فهد راح هو وادم ومروان وانا هرن حد يساعدهم وسابها وراح يعمل تلفون
فهد وادم ومروان وصلو عند امل ادم جري عليها وخدها في حضنه
ادم: انتي كويسه طمنيني
امل: اه انا كويسه بس روح شوف جاسمين
فهد: جاسمين معاها تلفونها
امل بستغراب: اه هترن عليها كيف
فهد: مش هرن لو تلفونها مفتوح يبقا هنوصلها بسرعه ونعمل تعقب علي مكانها ونعرف وراح فتح التلفون وعمل التعقب
ادم: ها عرفت حاجه

 

 

 

فهد: بعصبيه تلفونها مقفول وراح رامي تلفونه في الارض
امل: وانت متعصب ليه كدا دانت حقق تفرج عشان ارتحت منها مش كنت مش عايز تشوفها اهي مشت
ادم: امل مش وقته الكلام ده
فهد: سيبها تقول اللي هي عايزه
ادم: بس انتو الاتنين وتعالو نفكر هنعمل اي
فهد: انا هروح ادور في كل الاماكن الماكن والف البلد كله وانتو حاوله لو جالكم اتصال او تلفونها فتح تعرفوني
ادم: خدني معاك طيب او خد مروان
فهد: لع انا هروح لوحدي وسابهم وجري علي العربيه ركبها ومشي
ادم: مكنش ينفع اللي قولتيه ده
امل: هو ده الصح هو مش عايزه
ادم: فهد عايزه بس مبين بس كدا عشان مش عايز يدخل حد حياته غير اختي حياه
امل: مش فاهمه
ادم: افهمك بعدين قومي عشان نعالج الجرح ده واحاول اروح اعمل حاجه توصلنا ليها
امل: لع روح اعمل دلوقتي وخلي مروان يروحني انا خايفه عليها اووي
ادم: حاضر بس اطمن عليكي الاول
امل: انا كويسه وزي القرده شوف جاسمين والنبي
ادم: حاضر مروان خد امل علي البيت وبعدين ابقا تعالالي
مروان: حاضر

 

 

 

فهد سايق العربيه وعمال يدور عليها وكل شوي يفتكر نقاشهم
فلاش باك
فهد: عيله بارده
جاسمين: مش اكتر منك
فهد: لا اكتر ثم ان انا مش بارد
جاسمين: دانت بارد ورزل ومعقد وكل حاجه
فهد: بت انتي غوري من وشي بدل مقوم اموتك النهارده
جاسمين: ولا تقدر تعمل حاجه
فهد: اقدر وراح قايم ورفع ايدو يضربها بهزار هي غمضت عينها
فهد؛: ههههههه خوافه
جاسمين: فتحت عيونها تصدق انك بارد كنت عايز تضربني
فهد: انا مقدرش اضرب بنت بس كنت بشوفك هتعملي اي
جاسمين: وانا مخفتش منك اصلا مش بخاف من حاجه غير العتمه وسابته ومشت
فهد: هههههه العتمه
الحاضر
فهد: انا لازم اوصلها النهارده وساق العربيه بسرعه
الصبح

 

 

فهد تعب من الف قال يروح يغير هدومه وياخد دش عشان يفوق ويرجع يكمل لف تاني وروح
اول مدخل من باب الفله امل جرت عليه هي وادم ومحمد: ها عرفت حاجه
فهد: لع وهطلع اخد دش واغير وبعدين اروح اكمل لف
امل بعياط: طيب هم خدوها ليه احنا منعرفش حد هنا
ادم: اهدي هنا بياخدوهم عادي
امل: لا انا سمعتهم وهم وخدينها بعد مخبطوني واحد بيقول لراجل اللي شالها انه ياخدني قالو لع هم قالو جاسمين بس
فهد: انتي بتقولي اي كدا يبقا حد اللي خطفها بس هي لسه جي يبقا ليها عداو مع مين
امل: معرفش معرفش ارجوك انقزها يافهد هي اصلا مكنتش عايزه تيجي هنا بس انا اللي غصبت عليها وخليتها جت
ادم: اهدي طيب
فهد: متخافيش جاسمين هتكون معاكي النهارده بس اخد دش وسابهم وطلع علي اوضته
فهد اول مدخل اوضته افتكر خالد صحبه وراح رن عليه
خالد: اي ده فهد باشاا ران عليا فينك ياض

 

 

 

فهد: بعدين ده كله ابعتلك رقم تعرفلي مكانه بسرعه طبعا عندكم جهاز تتبع لو في فون مقفول وده محدش يعرف حاجه عنه اعرفلي مكان الرقم ده بسرعه
خالد: حاضر ابعتهولي وربع ساعه ابعتلك كل حاجه
فهد: تمام اخد دش عقبال متعرف
خالد: تمام وقفل معا ودخل اخد دش
جاسمين: ارجوكم ابعدو عني وسبوني حرام عليكم انا عملتلكم اي
_متخافيش يامزز اول متقول انها مش عايزك ونسيبك هناخد اللي احنا عايزنه ونسيبك برضو😉😉😉
جاسمين: حرام عليكم انتو معندكمش اخوات بنات
_هههههه بطلي رغي بقا وراح طلع وقفل الباب عليها
جاسمين بعياط: يارب انقزني انا مش بعمل حاجه وحشه خالص
فهد طلع من الحمام لاقي رساله من خالد بمكانه
راح لبس بسرعه
فهد: جيلك ياجاسمين ونزل جري
ادم: بتجري ليه كدا في رايح فين طيب في حاجه
فهد مردش عليه وسابه ومشي

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك رد