روايات

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثامن 8 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثامن 8 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده البارت الثامن

رواية اوقعتني في حبها بشده الجزء الثامن

اوقعتني في حبها بشده
اوقعتني في حبها بشده

رواية اوقعتني في حبها بشده الحلقة الثامنة

فاتن في ذهنها : طول ما البنت دي في حياتك انت مش هتتجوز قمر وانا هتصرف وهعرف البنت دي بالنسبالك اي يا عمرو
فاتن وتتصل برقم غريب : اعمل الي هقولك عليه …..
صاحب الرقم : تمام يا فاتن هانم
فاتن : ومحدش يعرف ان انا الي قولتلك تعمل كده
صاحب الرقم : عيب يا فندم
________________________________________
فارس بيدخل المكتب ويقفل الباب وراه
فارس : انتي اي علاقتك ب عمرو
شمس بإستغراب : عمرو مين وانت مين اصلا عشان تسألني سؤال زي ده
فارس : الي قعدك في المكتب ده
شمس بزهق : يوووه،، بقولك اي يا اخ انت انا مليش دخل بمشاكلكو مع استاذ عمرو ده روحو حلوها معااه مش معايا
فارس : ايوا ايوا افتكرتك انتي الي خبطيني في ال night club
شمس بملل : هو انت
فارس بسخريه : عرفتك من كلامك البيئه دهه
شمس بعصبيه وتحاول تتماسك نفسها : بص انا مش هرد عليك عشان مخسرش شغلي صدقني لولا شغلي كنت رديت عليك رد مش كويس
فارس بتهديد : هه صدقيني من غير حاجه هتخسريه
شمس بتريقه : اقرب حيطه واخبط دماغك فيها يا شاطر
________________________________________

 

 

 

سناء بصدمه : ايييي مستشفي ليييي اي الي وداكي المستشفي
ريتال : يماما مفيش حاجه اهدي،، ابعتيلي مازن بس في مستشفى ال **** ومعاه فلوس
سناء بخوف : يابنتي انتي كويسه
ريتال : ياماما انا كويسه والله
وتقفل السكه
_:.
الدكتور : الكسر بسيط متقلقيش هتقعدي معانا يوم واحد بس
ريتال : لا
الدكتور بإستغراب : هيبقا عندك صعوبه في المشي وبعدين لو اتحركتي دلوقتي بدل ماهو بسيط هيبقا صعب وكمان محتاجه عنايه
ريتال : عارفه كل ده انا في كليه طب وعندي خبره وكمان هعرف اعتني بنفسي كويس
الدكتور : تمام يابنتي والف سلام..
عادل : بعد اذنك يا دكتور ممكن اتكلم معاها شويه
الدكتور : اه اتفضل
وبيخرج
ريتال بتساؤل : انت مين
عادل : تقدري تقولي فاعل خير
ريتال بإستغراب : فاعل خير!!
عادل : انا عارف مين السبب في الي انتي فيه دلوقتي
ريتال : انا عارفه،، انا بس مخدتش بالي من الطريق و واحد خبطني
عادل : بس الي حصل ده كان مقصود
ريتال : مقصوددد!!!!
________________________________________

 

 

 

شمس بإستغراب : اومال فين ريتال ومازن
وتكمل بضحك : اي بقيت بوصل البيت قبل الاستاذ مازن
سناء : اخوكي راح ل اختك المستشفى
شمس بتساؤل : لي اشتغلت ولا اي؟
سناء : مش عارفه ياشمس بس قالت يجيب معاه فلوس يارب تكون كويسه وميكنش فيها حاجه
شمس بقلق : فلوس!!
سناء : ايوا
شمس : لا ان شاء الله كويسه يا ماما
________________________________________
ريتال بصدمه : وهو لي يعمل كده بيستفاد اي
عادل بهدوء : تسليه
ريتال بإستيعاب : تسليه!!
عادل : انا جيت احذرك منو يابنتي وعملت الي عليا عشان انا عارفو كويس وانا قولتلك لاني مقدرتش اسكت اكتر من كده وانتي مش اول واحده يعمل فيها كده
وبيخرج ويسيبها
ريتال بصدمه : اي الجنون دهه
وتكمل بندم : انا فعلا غلطت ان سمعت لي غبيههه مش اي حد اثق فيه وخلاصص مكنش لازم ادخلو حياتي اصلاا واديلو مساحه علي الفاضي وانا معرفوش

 

 

 

وتضحك بندم : هه واحد شوفتو في night club ازايي مجاش في بالي انو شخص مش كويس فعلا المظاهر كداابههه
_:.
عادل : نفذت الي حضرتك طلبتيه
فاتن : تمام شكرا
عادل : العفو يا فندم انتي تؤمري
________________________________________
10:00 PM بليل
قمر : خدو
عمرو : اي ده
قمر : شويه سناكس لأجل السهره
محمود : جبتلكو فيلم عااالمي
ميار بضحك : كل خميس بتقول كده والفيلم بيطلع زفت
محمود ويخبطها بالمخده : هنشوف،، اسكتي انتي بس
عمرو : هي عندها حق
محمود : بس ياخفيف ،، وانتي يا ست قمر مقولتيش رأيك!!
قمر بضحك : بصراحه عندهم حق بص انا عامله حسابي وجبت فيلم لسه نازل جديد
_________________________________________

 

 

 

سناء : الحمدلله انها جت علي قد كده
شمس : يشيخه قلقتينا عليكي الف سلامه
ريتال : الله يسلمك
سناء : هروح اعملكو العشا
وبتروح
شمس : يلاهويي علي الي حصل انهارده في الشغل هتتصدمي
ريتال بضحك : اي الي حصل هيرفدوكي ولا ايي
شمس : فاااشرر ده انا يبت اترقيت من اول يوم كده
ريتال : بتهزري
شمس : انهارده استاذ عمرو نقلني من مكتبي ل مكتب اكبر واحليَ
ريتال بتساؤل : مين عمرو
شمس بغمزه : الي جالك في محل الورد والي كنتي واقفه معاه عند الشركه
ريتال في ذهنها : غير مكتبك!! يعني هو صاحب الشركه ومش زي ماقالي خدعني بالكلام هه يعني كنت هستنا اي من واحد زي ده كويس ان ربنا كشفهولي قبل ما علاقتي بيه تزداد
شمس : يبت انتي روحتي فين
شمس : ريتاااااااال

 

 

 

ريتال بخضه : ايييييي صرعتيني
شمس بضحك : خليكي معايا بس
وتكمل بفهم : عموما انا مش عارفه هو لي عمل معايا كده بس اشطا هنعرف بعدين
ريتال في ذهنها بخوف : بس انا عارفه لي عمل كده انتي لازم تسيبي الشركه وبسرعه
ريتال : شمس
شمس : اممم
ريتال : حبيبتي هو مفيش شركه تانيه تشتغلي فيها
شمس : فيه ،، بس هي مالها دي
ريتال : ايي لا ملهاش بسأل اصل دي بعيده عليكي اوي
شمس : مش مهم بعيده انا مبسوطه فيها وده اهم
________________________________________
بعد يومين من تجاهل ريتال ل عمرو
ريتال : يا ماما انا بقيت كويسه اهو
علياء : برضو مفيش روحه لل المحل
ريتال : يماما انا زهقت و نفسيتي بقت زفت وانتي عارفه ان الورد بيديني طاقه وبيرفع معنوياتي سيبيني والنبي
علياء بخوف : ماشي بس متتأخريش
ريتال : حاضر
________________________________________

 

 

 

عمرو : شمس
شمس : ايوا يا استاذ
عمرو : هي ريتال كويسه!!
شمس بإبتسامه : اه كويسه بس حضرتك بتسأل لي
عمرو بتوت: ايي لا بسأل عادي
ويمشي من قدامها
________________________________________
بعد ساعه
عمرو بضحك : يعني مقفلتيش زي ما قولتي
ريتال بزعيق : انت ليك عين تيجي هنا يا حيو*ان ،، اطلع براا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها بشده)

اترك رد