Uncategorized

رواية لا يعرف من أكون الحلقة الرابعة 4 بقلم نورا محمد

 رواية لا يعرف من أكون الحلقة الرابعة 4 بقلم نورا محمد 

رواية لا يعرف من أكون الحلقة الرابعة 4 بقلم نورا محمد 

رواية لا يعرف من أكون الحلقة الرابعة 4 بقلم نورا محمد 

=محمد شكلك مش غريب عليا هو أنا اعرفك 

=نور اه إنت مش فاكرني 

=غادة تقطع نور في كلامها  ازاي دأنا حكيتلك عنها كتير صديقتي المفضلة 

=محمد ممكن علشان كده 

=نور بعد إزنكم 

=غادة تجلس بالقرب من محمد وتضع أطراف يديها على كتفه 

=محمد بلاش الحركات دي 

=غادة أنت ناسي إلي عملته ولا اي 

= محمد بس انا مش فاكر ازاي عملت كده 

=غادة افكرك 

=محمد مش عايز اعرف حاجه اتفضلي شوفي شغلك 

= غادة تمام باي غادة يا شيماء في حد عند نور 

= لا يا فندم 

غادة بدون إستأذان 

=إنتِ عايزه يرجعلك 

=نور لا بس إنتِ لي قولتي اني صديقتك ولي محمد مش عارفني 

=غادة محمد فاقد الذاكرة من يوم وفات ولدته لما عرف كان متأثر جامد بوفتها وانا كنت بسوق عربيتي علشان اكون معاها لييتأذى وعملنا حادث ومن وقتها وهو مش فاكر اي حد حتى أنا ولكن مع الوقت حبني 

=نور بس لازم يعرف أنا مين 

=غادة الدكتور قال في خطر كبير عليه لو أتعرض لموقف مشابه وشاف الأحداث بعقله وافتكرها هيكون مضر لي 

=نور تمام هو بقى خطيبك تتهني 

=غادة تسلمي عندنا خروجه هسيبك أنا 

=نور تمام 

في مكتب محمد 

=حمزة شافتني 

=محمد يعني انت لازم تقرب منها 

= حمزة كانت راكبه هيا وبنت وشاب شكلهم اجانب 

= محمد عرفت شكلهم 

=حمزة أنا صورتهم 

=محمد تمام ابعتلي الصور 

=حمزة تمام 

حمزة شاب رياضي صغير  في  الخامس والعشرين في عمرة طويل القامة بشرته قمحاويه وشعره بني وعيونه عسلي يعمل في المراقبه لدى شركة محمد 

= محمد ل شيماء 

= ابعتيلي غادة على المكتب 

=شيماء حاضر يا فندم ذهبت إلى مكتبها ولكن لم تجدها 

=شيماء ليست بالمكتب 

=محمد تمام ابعتي نور 

=شيماء حاضر يا فندم  الأستاذ محمد عايزك في المكتب 

= نور تمام

في مكتب محمد 

= بصي الاتنين دول حاولي تبحثي عنهم هتجيلك هويتهم في رساله اقرايها قوليلي بتفاصيل 

=نور هو مش انت مترجم 

=محمد من وقت الحادث وانا مش فاكر 

=نور تمام ريح نفسك 

= محمد تشربي أي 

=نور قهوة 

= محمد بس إنتِ مش بتحبيها 

=نور عرفت ازاي 

= مش عارف بس الكلمة طلعت تلقائي كده 

=نور أنا مش بحبها بس بقيت ادمنها لمجرد إن حد غالي عليا كان بيحبها 

=محمد تمام طلما كده اطلبلك 

=نور تمام 

بعد ربع ساعة جات اخبار عن العميلين 

=نور دول أصحاب شركه في إنجلترا في مصر علشان صفقة 

=محمد بس أنا لما سألت إيناس قالت إنهم مجوش والاجتماع إتلغى 

=نور ده الي عرفته 

=محمد تمام شكراً خلصتي الملفات 

= اه يا فندم 

=محمد قوليلي يا محمد 

=نور تمام إلي تشوفه 

= محمد إبعتي الملفات مع شيماء 

=نور حاضر 

خرجت نور ورأت شيماء في الريسبشن 

=نور الملفات دي توصل ل استاذ محمد 

=شيماء حاضر يا فندم 

=نور خليها نور 

=شيماء اشطا اتفقنا ليقطعها حمزة 

=هو محمد في المكتب 

=شيماء اه يا حمزة بيه 

=حمزة بغمزه مش بحب الألقاب احنا نفس المقام 

=شيماء إتفقنا 

= حمزه هيا مين دي 

=دي الانسة نور نائب المدير

= حمزة ده امتى 

=شيماء من اول يوم إشتغلت 

= حمزة أنا هدخله 

=شيماء وانا هروح اجيب الملفات من الانسة  نور

=حمزة سبيلي أنا الموضوع ده بدل ما ادخل عليه ايدي فاضيه 

=شيماء ماشي الي يريحك 

= في مكتب نور حمزة السلام عليكم 

=نور وعليكم السلام 

=حمزة اي ده إنتِ 

= نور ازيك يا حمزة 

=حمزة هو محمد فاكرك 

= نور لا مش عارفني اصلا 

=حمزة طيب مش عارفك يسلمك نائب المدير في الشغل واثق فيكِ  وهو ناسي إنتِ مين 

=نور هو مش فاكرني لي 

=مش عارف بس السبب وراء كل ده إيناس وبنتها 

=قصدك والدة غادة 

=اه هيا السبب في الحادث لما عرف وفات والدته كان ناوي ينزل مصر ولما غادة عرفت أنه لو رجع مصر  مش هيسافر تاني ويوفي بوعده ليكِ دخلت فيه بالعربيه ولكن هيا محصلهاش حاجة 

=نور يعني غادة السبب 

= هو كان عايز يرجع مصر بس لما فتح شركة وبقت شريكة غادة والأرباح تعلى عمل فرع في مصر لي لواحده بس الحادث الي حصل خاله ينسى كل حاجة حتى مش عارف انا مين غير إني شغال عنده، لما فاق ولقي غادة معاه في المستشفى مكنش عارف هو مين وغادة قالتله أننا كنا مخطوبين قبل الحادث وفضلت جمبه ومن وقتها وهو فاكر أنها خطيبته 

=نور يعني هو مش خطيبها 

=حمزة لا دي حتى قربت منه دي إنسانه زباله 

=نور كده جابت آخرها معايا طلما الموضوع كده انا هعرفها أنا مين 

=حمزة وانا معاكِ في الي تقولي عليه لتقطعهم شيماء مكنش قصدي اسمع بس انا معاكم

=نور وحمزة اتفقنا 

= حمزة هروح ادي الملف ل محمد ونتقابل نشوف هنحل الموضوع ده ازاي 

يتبع..

لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت متمردة للكاتبة بطة حسني.

اترك رد

error: Content is protected !!