روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت الثاني والعشرون

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء الثاني والعشرون

الحب الدائم رغم البعد
الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة الثانية والعشرون

خديجه: دانتي بيئه اووي وقلت الادب وانا هعرفك هعمل اي وعرفك مكانك وسابتها وطلعت
ساره: يخربيت لسانك اي الدبش ده كله
ادم: يابنتي دي هيطلعو عليها اسم جعفر قريب بس استني
ساره: ده الاسم قليل كمان
جاسمين: اتلمو انتو الاتنين وافطرو
ساره: حاضر ياباشااا 😂😂😂
والكل بدا يفطر وهو عمال يضحك علي اللي حصل
فهد وصل الشركه وجاله اتصال من محمد
فهد: صباح الخير اخبارك اي
محمد: صباح النور الحمدلله بخير وانت
فهد: بخير الحمدلله ها وصلت لحاجه ولا اي
محمد: اه وكل حاجه هووصلك دلوقتي علي الاميل
فهد: تمام وقفل معا محمد وفتح الاميل بتاعه

 

 

 

فهد: طيب دلوقتي اعرف الحقيقه كيف لم مامتها بتقول انها مش بنتها وهنا مكتوب انهم حانو مسافرين وفجاء جو عليهم بي جاسمين دي انا هسال امها وخلص ولا طيب مانا ممكن اعمل تحليل واشوف لو هي
خديجه دخلت الاوضه بتاعت مني وبعصبيه راحت راميه التلفون في الارض
مني: في اي يامصيبه انتي
خديجه: البت دي انا لازم اتخلص منها دي شوي كمان وهتبقا كلمتها هي اللي ماشيه في البيت دي شتمتني
مني: اقعدي طيب بس وفهميني عملت اي
خديجه: خدت مكان فهد علي السفره وفهد سكتلها
مني بتعجب: انتي بتهزري فهد سابها قعدت مكانه
خديجه: اه سابها وعادي خالص انا لازم اعرف البت دي عامله اي لفهد عشان ساكتلها كدا
مني: اهدي بس واحنا هنعرف كل حاجه وفي اي
خديجه: انا خلاص قررت موتها هيكون بكرا
مني: انتي بتقولي اي موت مين
خديجه: موت جاسمين بكرا
مني: انتي بدمري نفسك كدا
خديجه: متخافيش انا عارفه انا بعمل اي
مني: خديجه فوقي انتي الف واحد يتمناكي انسي فهد

 

 

خديجه: بس انا ميهمنيش حد غير فهد وهيبقا ليه غصب عن الكل
مني: براحتك بس انا هبعد واقف وتفرج زي الكل عشان انا عارفه فهد
خديجه: تقفي تتفرجي علي بنت اخوكي امال فين دانتي بنتي ودو الامومه بتاعتك ولا كان تمثيل من تمثيلك
مني: خديجه انا اه بحبك بس انتي عارفه ان الحاجه اللي ممكن تجبلي كلمه من فهد بتجنبها فهد ميعرفش ابوها ولا امه لو حد وقف قصاده
خديجه: تمام انا هقف قصدو واشوف اي هيحصل
مني: براحتك يلا اروح افطر باي
خديجه: باي
ساره: جاسمين عارفه انتي طيبه اووي انا لسه عرفاكي بس ارتحتلك جدا
جاسمين: حبيبتي وانا كمان ارتحتلك وحبيتك
اووي
ساره: قلبي ياولا بقولك صح ممكن اسالك سوال
جاسمين: اسالي ياروحي
ساره: انتي وفهد ليه مش بطيقه بعض وناقر ونقير
جاسمين: مش عارفه والله بس احنا من ساعه متقبلنا واحنا كدا بنتخانق دايما
ساره: هو اصلا مش بيطيق اي بنت

 

 

 

جاسمين: ليه صح هو متجوزش لحد دلوقتي
ساره: اللي سمعتو ودايما بيتحكي ان فهد كان بيحب حياه بنت عمو محمد ومستحيل يحب ولا يتجوز حد غيرها
جاسمين: طيب وهي فين دي
ساره: معرفش والله في اللي بيقول انها اتخطفت واللي يقول انهت تاهت وام ماما وخديجه بيقولو دي ماتت
جاسمين: يالهووي ده كله وهي من ايمتا مختفي
ساره من زمان يجي 16سنه
جاسمين: دي اكيد ماتت يابنتي
ساره: فهد وطنط زينب متاكدين انها عايشه ويقولولك هترجع قريب وعندهم امل
جاسمين: ممكن المهم صح احكيلي انتي عامله ايه في مدرستك
ساره: الحمدلله بخير ياروحي
جاسمين: يارب دايما ياقلبي خلي بالك من دراستك عايزاكي تحققي حلمك
ساره: من عيوني
ادم: بترغو في اي
جاسمين: بسم الله الرحمن الرحيم مش تكح حتي يازفت انت
ادم: ازغفتي ياحنينه
جاسمين: والله عيل بارد عايز اي
ادم: يابنتي وربنا ده بيتنا وانا مديرك في الشغل فين الاحترام
جاسمين: خلصت الاسطوانه عايز اي بقا

 

 

ادم: عبومعرفتك ياشيخه معرفه خرر المهم امل بعتالك الورقه دي وبتقولك شوفيها وقوليلها تعمل اي
جاسمين: ومبعتتهاش ليه وكنت خليتك معاها
ادم: بعتتها من بدري وست الهانم سايبه التلفون وقعدين بيتكلمو فاضل كبايتين شاي صح
جاسمين: وانت مالك اتلم ومش جبت الورق يلا امشي بقا
ادم: اروح لم الحق البت المزز اللي جي تعمل اجتماع مع فهد وانا اقول الواد متشيك وحاطط برفان ليه اتاريه عشان هيقابل مززز وراح غمز لساره
ساره فهمت: اه ده دايما مش سالك الواد ده وبصراحه هو مزز واي بت بتعجب بيه
جاسمين: علي اي بلا نيله
ساره: اتنيلي انتي وربنا مززز
ادم: والبت اللي جي النهارده مزز برضو
جاسمين: مخلاص عرفنه انها نيله مززز بطل صداع بقا
ادم: هو انا كلمتك ولا اي انا بتكلم علي المززز
جاسمين: هقول لا امل اتلم
ادم: ههه لع خلاص والنبي
جاسمين: شاطر امشي
ادم: حاضر ومشي خطوطين
جاسمين: ادم
ادم: نعم

 

 

جاسمين قربت عليه وبصوت واطي: هي البت مزز مزز
ادم: دي ساروخ مش مزز بس
جاسمين: غور من وشي طيب يلا
ادم: وه في اي يابنت المجنونه انتي بتتحولي ليه كدا سلام
جاسمين بعد ما ادم مشي رايحه جي وعماله تفكر في فهد والبت
ساره: تعالي نروحلهم
جاسمين: نروح لمين
ساره: لفهد والمزز يلا ياختي يلا 😉
جاسمين: وانا ماللي بيهم مش رايحه
ساره: اخلصي ويلا انا هروح عشان اشوفها
جاسمين بعد تفكير: طيب وانا اجي عشان اشوفها بس برضو
ساره: هههه ماشي يلا
فهد: اهلا اهلا
_اهلا بيك يافهد
فهد مد ايدو: ازيك يانفين
نغين: كويسه وراحت حضنه
فهد: الحمدلله اتفضلي
نفين: اخبارك اي فهد وحشتني جدا
فهد: الحمدلله بخير
نفين: اش بتسال ليه
فهد: الشغل بقا مش فاضي
نفين: اه
فهد: تعالي نتكلم في الشغل
نفين: يلا

 

 

ادم واقف هو وامل بيهزرو وشاف جاسمين هي وساره عرف ان فكرته نجحت وان في حاجه من نحيت جاسمين لفهد
ادم: أي اللي جابك
جاسمين: جي اشوف الشغل
ادم: شغل اي وفهد
جاسمين: عندي شغل اسيبه مينفعش
ادم: فعلا
جاسمين: امال هو فين صح
ادم: فهد اه جو في اجتماع
ساره: اه تمام اكيد مع المزز صح ياض ياادم
ادم: اه هي
امل: دول اديلهم يجي ساعه مش عارفه اي الاجتماع ده عارفه يابت ياجاسمين
جاسمين: اي
امل: دي بت زي ما بتقولي ملزقه اول ما جت فهد مد ايدو سلم عليها عادي راحت دي حضنه
جاسمين: حضنته
امل: اه مش عارفه اي قله الادب دي
ادم:بس واحنا مالنا يلا علي الشغل
امل: حاضر يلا ياجاسمين

 

 

جاسمين: يلا وهي عينها علي مكتب فهد
جاسمين بدات تشتغل وعينها علي المكتب وادم وساره وقفين عملين يتفرجه عليها وهي متعصبه
جاسمين: ده مش اجتماع ده كله
ادم: عادي فيها اي
جاسمين بتوتر: في ان في شغل غير الاجتماع لازم يشوفه
ادم: انا ممكن اشوفه عادي ورهولي
جاسمين: لع هو انا هدخل اورهوله
ادم: بس وليه مكملش كلامه جاسمين سابته وراحت عند فهد
جاسمين خبطت علي الباب ودخلت قبل ما فهد يقولها ادخلي
فهد: في حاجه اسمها استاذان صح
جاسمين: خبط وانت مردتش فدخلت
فهد: تستني لم اقولك تدخلي وانتي بتعملي اي هنا اثلا
جاسمين: جي اشوف الشغل وهي عينها علي نفين
فهد: شغل اي انتي في اجازه
جاسمين: عادي امل احتاجتني جيت
نفين: طيب انا اسيبكم مدام عندكم شغل
فهد: لا خليكي لسه مخلصناش
نفين وقت تاني بقا ورقمي معاك ابقا رن عليا
فهد؛ تمام شرفتينا

 

 

 

نفين: شكرا وجت تحضن فهد جاسمين وقفت بينهم تمام باي
فهد: باي
جاسمين وهي بتقلد نفين: ابقا رن عليا رقمي معاك
فهد: اتلمي اي جابك يلا روحي
جاسمين: انا كويسه وهكمل مساعده امل
فهد: امل ادم معاها وانا كمان ولو عوزنا حاجه نبقل نبعتلك علي الاميل
جاسمين: بس
فهد: علي البيت اخلصي بقا
جاسمين: طيب
فهد خلا جاسمين خارجه وراح شكها بدبوس
جاسمين: اه اي ده
فهد: اسف ده البتاع بتاع البدله تعالي امسحلك الدم وجاب منديل وبدا يمسح
جاسمين: بس دي تعويره صغيره
فهد: تمام يلا روحي بقا
جاسمين: حاضر
فهد بعد ما جاسمين طلعت رن علي الدكتور يبعتلو ياخد المنديل عشان يعملو التحليل
فهد: التحليل اخدهاي ايمتا
_بكرا ان شاءلله ياستاذ فهد
فهد: تمام

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك رد

error: Content is protected !!