روايات

رواية قاسي احب طفلة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمود

رواية قاسي احب طفلة الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة محمود

رواية قاسي احب طفلة البارت الرابع

رواية قاسي احب طفلة الجزء الرابع

قاسي احب طفلة
قاسي احب طفلة

رواية قاسي احب طفلة الحلقة الرابعة

 

تاني يوم استيقظ سليم ولبس ونزل ولقي فاطمة قاعده تحت بتقراء قرآن
سليم بجدية : ماما أنا موافق
فاطمة: صدقه الله العظيم ، بجد يا سليم
سليم : اه
فاطمة: ربنا يباركلي فيك يا حبيبي
سليم باس أيدها : ربنا يخليكي لينا هنروحلها انهارده الساعه 7 بعد شغلي
فاطمة:تمام
بعدها اتصلت فاطمه علي خديجة عشان تعرفها أنهم هيجو يتقدمو لاسيل
عند سليم في الشركه هاتفه يرن وكان المتصل لمار
سليم : الو يا لمار
لمار: عامل ايه يا حبيبي
سليم: انا كويس معليش أنا ف الشغل دلوقتي
لمار : لا شغل ايه أنا عايزه اشوفك وحشتني
سليم : مش هينفع مشغول
لمار بصتناع الزعل : كدا يا سولي بقيت مشغول عني
سليم : خلاص يستي ولا تزعلي هنتقابل في كافية …. كمان ساعة
لمار : تمام وأغلقت الخط
عند اسيل كانت بدور على شغل لحد ما لقيت شغل في كافيه هي الي هتقدم الطلبات وبدأت شغل
لمار كانت وصلت الكافيه ومستنيه سليم وكانت لابسه كروب توب وتضع الكثير من مساحيق التجميل
اول ما شافت سليم وجالها قامت حضناة بمايعه ووضعت قبلة علي وجه وحشتني اوي يا بيبي
سليم : وانتي كمان يا حبيبتي
لمار وهي بتقعد : مالك يا سليم انت مضايق
سليم وقص عليها ما قاله لولادة في الصباح
لمار بعصبيه : يعني انت هتتقدملها
سليم : اعمل ايه وبعدين انتي الي في قلبي
لمار وهي تضع كفها علي خده : بقولك يا بيبي كنت عايزه اغير العربيه بتاعتي بقت موديل قديم
سليم : اكيد يا حبيبي فلوسي كلها تحت امرك
لمار بخبث : ربنا يخليك ليا
سليم ونداه علي بنت الي هتاخد الطلبات
لمار وهي تضع رجلها فوق الأخر انا عايزه عصير فراولة
اسيل : تمام وحضرتك
سليم : قهوة ساده
بعدها بعشر دقائق
وضعت اسيل الطالبات علي الطوله
لمار بعصبيه :ايه الغباء دا
اسيل : في ايه حضرتك
لمار :انا قولت عايزه عصير مانجو
اسيل لا حضرتك قلي عايزه فروالة
لمار : انتي كمان هتعاندي معايا
سليم : روحي يا شاطرة نادي المدير
اسيل وهي بتعيط انا اسفه
سليم : المدير فييين
جه المدير وقص عليه سليم ما حدث
المدير : انتي اول يوم ليكي هنا وبتاخدي اوردارات غلط
اسيل: والله وال
المدير : مرفوودة
مشيت اسيل وهي بتعيط واتجهت الي منزلها
عند اسيل الباب بيخبط
سعاد قامت فتحت سعاد : خديجة
خديجة:اذيك يا سعاد ممكن ادخل
سعاد بضيق: اتفضلي
خديجة: انا كنت جايلكو بموضوع يخص اسيل
سعاد وهي تلوي شفتيها : اسيل مالها ضايقت في حاجة
خديجة: لا الملاك دي تضايق حد انا كنت جايبلها عريس
سعاد: عريس عريس مين دا بقا انشالله
خديجة: ابن واحده صحبتي
سعاد: اه طب هكلم ابوها يجي
خديجة: هما هيجو انهارده الساعة 7
سعاد: طب يختي الف شكر
ونزلت خديجة
اتصلت سعاد علي عامر عشان تعرفوا اني في عريس جاي
سعاد: ايوه يا عامر ذي ما بقولك كدا في عريس جاي
عامر : طيب انا مسافة السكه
واغلق الخط
سعاد: اسيل بت يا اسيل
اسيل : نعم يا طنط
سعاد:انتي لحقتي تغيري روحي يختي اللبسيلك اي حاجه في عريس جاي
اسيل: عريس مين
سعاد: وانا ايش عرفني روحي اللبسي
مشيت اسيل وكانت بتدعي أنه يكون كويس ويخرجها من الي هي فيه
في المساء
سليم: الو يا ماما انا قدام الفلا يلا اخرجي وخرجت فاطمة وركبت مع سليم ونزلو اشتروا حاجات وبوكه ورد
ووصلو العماره وطلعو خبطو واستقبلهم عامر : يا اهلا وسهلا اتفضلو
سليم : يذيد فضلك ودخلو
فاطمة : طبعا حضرتك عارف حن جايين أنهارده ليه
عامر : اه اكيد
فاطمة: طب ممكن بس سليم يشوفها الاول
عامر : سعاد نادي اسيل
سعاد: اسيل اسيل تعالي يا حبيبتي
استغربت اسيل عندما قالت لها حبيبتي أنها تمثل امامهم
ودخلت بكسوف وقدمه العصير
عامر : اقعدي يا اسيل اسيل
اول ما شافت سليم اضايقت جدا واتعصبت
فاطمة: بسم الله ماشاءالله قمر
سليم اول ما شافها قعد يشبة عليها وبعدين اتاكدت أنها هي واتصدم وقال لنفسه انا مختش بالي انها قمر كدا
وبعدها افتكر لمار ورجع لنفسه
عامر: ايه رايك يبني
سليم : كويسه
فاطمة : يعني نقرأ الفاتحة
سعاد بطمع وهي تغمز عامر : طب نتفق الاول
سليم : من الناحيه دي متقلقوش انا عندي كل حاجه
عامر: طب والمهر
سليم : 2 مليون جنيه حلو
عامر بطمع : أه كويس جدا
استغرب سليم علي طريقة عامر الي حتي مختش رأي اسيل الي قاعده ساكته وشايفه ابوها بيبيع ويشتري فيها
فاطمة: نقرأ الفاتحة بقا
عامر: تمام
وقرو الفاتحة
سليم : يومين وعدي عليها عشان نجيب الشبكه
عامر : الي تشوفو
سليم : تمام نستأذن احن
عامر : ما تخليكو
فاطمة: لا كفايه كدا انشالله الزيارات كتير
ومشيو
اسيل : انا مش موافقة يا بابا
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية قاسي احب طفلة)

تعليق واحد

اترك رد