روايات

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثاني 2 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الثاني 2 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده البارت الثاني

رواية اوقعتني في حبها بشده الجزء الثاني

اوقعتني في حبها بشده
اوقعتني في حبها بشده

رواية اوقعتني في حبها بشده الحلقة الثانية

فاتن بصدمه : ازاااي
رأفت بصدمه : اييي
ياسمين : بنتيي!!!!
ويطلعو الاوضه بسررعه
________________________________________
ريتال : اتفضل يا بابا
سيد : هزعل منك يا ريتال اي الي بتعمليه ده ،، دي فلوسك يبنتي من تعبك طول اليوم
ريتال : عارفه يا بابا بس انت محتاجهم اكتر مني الفتره دي
سيد : لا يا حبيبتي خليهم معاكي انا اتصرفت ومعايا فلوس مش محتاجهم
_:.
شمس : ياله يجماعه الاكل جهز
مازن ويضربها علي قفاها : الواحد هيموتت من الجوع
شمس بصُراخ : ااااه يا بااابا مااازن ضربيييييععع
سيد : مش ورانا غيركو!! اعقلو بقا وانتي مش كل ما يلمسك تصوتي
شمس بصدمه : يعنييي يابابا انت شايف ان انا الي غلطانهه!!
علياء : ششش نادي اختك عشان ناكل
شمس : طييب
__________________________________________

 

 

ياسمين : اي الي سمعناه من مروان ده
فاتن : مروان طفل اكيد فهم غلط
ياسمين : استني يافاتن انا بسأل قمر
قمر : زي ما خالتو قالتلك يا ماما مروان فهم غلط انا اكيد مش هسمح لعمرو يعمل كده ياماما
ياسمين : ماشي ياقمر
وتسيبهم وتدخل اوضتها
فاتن بتمسك دراع قمر : اي الي انتي عملتيه ده
قمر بألم : اي يا خالتو مش انتي الي قولتيلي
فاتن : مش كده ،، قصدي خلي كلامك في دلع و رومانسيه مش الي انتي عملتيه ده،، ياحبيبتي مينفعش كده ومتستعجليش قولتلك عمرو مش هيتجوز غيرك
قمر : طيب يا خالتو اما نشوف
__________________________________________
9:00AMالصبح
فارس : ايي يااا هندسههه عامل اي.
عمرو : اهو زي ما انت شايف
فارس : لسه مخلصتش التصميم
عمرو : انا كل شويه بعيد فيه
فارس : انت محتاج يوم راحه عشان تعرف تخطط وتصمم بدماغ صافيه ،، ايي رأيك تيجي معايا عندي بكره سهره هتنسيك الهموم وكل المشاكل الي انت فيها
عمرو بضحك : يا سلام لا طبعا انت فاكر اخر مره حصل اي بسببك!!

 

 

فارس : ياعم مش هتتكرر صدقني
عمرو : انساا
فارس : هتيجي انا عارف
عمرو : مش هيحصل
فارس : هنشوف
عمرو : يبقا نشوف ياعم فارس
_________________________________________
شمس : ها وافق صح
ريتال : اه بس ساعه واحده بس
شمس : ساعتين بس عشااان خاطريي
ريتال : ماشي يا شمس بس لو حصل اي مشكله في اليوم ده انتي الي هتبقي مسؤله عنها
شمس : لا ان شاء الله مش هيحصل اي مشاكل
ريتال : اتمنيَ
__________________________________________
تاني يوم
عمرو : ابعديي عن نفوخي بقاا يا قمررر
قمر بعصبيه : انا غلطانه ان جبتلك عصير ليمون يروق عليك عشان شيفاك بقالك ساعتين في التصميم ده
عمرو : قمر انتي عارفه كويس انا قصدي اي
قمر : يا عمرو انت لي مش طايقني كده هو انا عملتلك حاجه ضايقتك عشان تعاملني بالطريقه دي
عمرو : ياقمر افهميني انتي اختي فاهمه يعني اي اختي!! يعني مينفعش الي بتعمليه ده
قمر بحزن : ماشي يا عمرو
عمرو : شطوره ياله بقا عايز اشتغل
__________________________________________

 

 

 

6:00PM المغرب
شمس : حلو كده!! ولا الم شعري والفستان!! حلو ولا اغيرو
ريتال : لا حلو انتي قمر في كل الحالات يا شموسه
ريتال بتكون لابسه دريس بيبي بلو وطرحه بيضه
_________________________________________
فارس بضحك : مش قولتلك هتيجي
عمرو بضحك : انا معرفش ازاي طوعتك وجيت اصلا
فارس : بس اي رأيك
عمرو : ما انا عارفو هي دي اول مره اجي هنا يعني !!
فارس بغمزه : لا قصدي في الناس
_:.
ريتال وشمس بيوصلو المكان
ريتال : شمس هي ساعه واخدك من ايدك ونمشي من المكان ده تمام
شمس بحزن : طيب يا ريتال
ريتال : فين بقا صحبتك دي
شمس : اهي وتشاور عليها
ريتال : تمام روحيلها اديها هيديتها وانا هستناكي في الجنب ده ،، مفيش حد قاعد فيه لحد متخلصي
شمس : هتقعدي لوحدك !!
ريتال : هخلص كام شغل علي الموبايل لحد ماتخلصي تمام
شمس : طيب
_:.
شمس : اي ياعمي مش تحاسب
فارس : عمك!! مخدتش بالي معلش
شمس : يبقا خد بالك يعسل
فارس : عسل!!
شمس : اي الاستغراب في كلامي مش فاهمه
وتسيبو وتمشي
________________________________________

 

 

زياد بضحك هيستري : اي ده اي ده محجبه وفي المكان ده!!
ريتال : افندم!!؟
زياد : متيجي نرقص
ريتال : لا روح شوف حد غيري
زياد ويمسك ايديها بلُطف : بس انا عايزك انتي
ريتال وبتسحب ايديها وتكمل بزعيق : قولتلك لا انت مبتفهمش ولا اي!!
زياد : انا مبفهمش!!
ريتال بتسيبو وتمشي
زياد بيمسك ايديها وشيدها لي بخبث : الي بيدخل المكان ده مبيخرجش منو زي ما كان يقطه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها بشده)

اترك رد

error: Content is protected !!