روايات

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل الحادي عشر بقلم جاسمين محمد

رواية الحب الدائم رغم البعد البارت الحادي عشر

رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء الحادي عشر

الحب الدائم رغم البعد
الحب الدائم رغم البعد

رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة الحادية عشرة

امل: عشان خاطري انا هاتي زي بعضو ده فنجان
‏جاسمين: ماشي وراحت تعمل الفنجان القهوه
‏وهي بتعملو وقفت تبص للفنجان شوي وراحت جابت حاجه من علي الرف وحطط منها في الفنجان
‏جاسمين:ان مخليتك تحرم تقولي هاتيلي قهوه تاني مبقاش انا جاسمين
‏وراحت شالت القهوه وراحت عند فهد وخبطت الباب
‏فهد: ادخلي
‏جاسمين: دخلت وحطت القهوه علي المكتب اتفضل ياستاذ فهد
‏فهد: سيبي واطلعي
‏جاسمين: حاضر وبتسمت وطلعت
‏بعد مطلعت
‏فهد بصوت عالي: ااااه جاسمينننننننننن
ادم جه جري هو ومروان والكل واقف
‏ادم: بيزعق ليه ده
‏جاسمين ببتسامه: معرفش ادخل شوفه
‏ادم: مش مطمن للابتسامه دي تعال نشوف في اي يامروان ودخلو عند ادم
‏مروان: مالك يافهد

 

 

 

‏فهد: الاستاذه اللي بدافعو عنها قولتلها هتيلي فنجان قهوه حطتلي بدل السكر ملح وشطه
‏جاسمين: احسن عشان تحرم تطلب مني تاني انا مش خدامه بتاعتك
‏فهد: طيب وربنا مانا سايبك وهي جرت وهو طلع يجري ورها
‏ادم: ياولاد المجانين خدو هنا
‏وفهد عمال يجري وره جاسمين لحد مدخلت مكتب محمد
وستخبط ورها
‏محمد: في اي اهدو
‏فهد: والله لو استخبيتي ورها مين لجيبك برضو اوع ياعمي
‏جاسمين: وريني نفسك كدا وانت بقيت عجوز وبتنهج 😂😂😂😂
‏محمد: ههههه في اي اهدو انتو الاتنين فهمني عملت اي
‏فهد: بتحطلي مكان السكر في القهوه ملح وشطه
‏محمد: ملح وشطه يالهوووي 😂😂😂😂
‏فهد: انت بتضحك علي هي لانا النهارده
‏محمد: اهدو بس وصلو علي النبي
‏فهد وجاسمين: عليه افضل الصلاه والسلام
‏محمد: مش غلط اللي انتي عملتيها ده
‏جاسمين: انا جي هنا ليه مش عشان ادرب وشتغل بس
‏محمد: اه انتي جي لكدا بس

 

 

 

‏جاسمين: كويس هو بقا بيطلب مني اعملو فنجان قهوه ليه
‏فهد: وفيها اي كنتي هتتاخري علي الهزار والسهريه اللي عملها في المعمل تحت
‏جاسمين: وانت مالك اهزر ولا مهزرش مش بعمل اللي مطلوب مني خلاص
‏فهد: بت انتي متعصبنيش
‏جاسمين: اسمي جاسمين مش بت ياض انت
‏فهد: ياض لا كدا انتي حسابك كتر وانا مش سايبك
‏جاسمين مسكت في محمد: احلقني والنبي هيموتني ده متوحش
‏محمد: بس انتو الاتنين بقا انتو مش صغيرين اترزع يافهد هنا وانتي اترزعي
‏جاسمين: طيب هترزع بس ميجيش جمبي
‏محمد بصوت واطي لجاسمين: لم انتي خايفه منه كدا عامله فيها شبح ليه
‏جاسمين: ياعم اسكت دلوقتي ده شوف عضلاته قد جسمي انتو بتوكله اي ده
‏محمد: يخربيتك هموت 😂😂😂😂
‏فهد: انتو بتتكلمو وتضحكو علي اي
‏محمد: بقولها عيب كدا يلا قوليلو اسفه وغوري علي شغلك
‏جاسمين: مش هقول انا لحد اسفه
‏محمد: قولي واخلصي عشان هينفخني انا وانتي اخلصي
‏جاسمين: انا اسفه
محمد: شاطرها يلا روحي علي شغلك بقا بسرعه

 

 

 

 

جاسمين: حاضر وطلعه من جمب فهد
فهد بصوت واطي: برضو مش هسبهالك
جاسمين: حرام عليك والله 😯😯😯وطلعت
فهد: انا رايح اشوف الشغل
محمد: فهد متكلمهاش
فهد: مش هي اتاسفت خلاص
محمد: فهد انا اللي مربيك وعارفك متكلمهاش
فهد: طيب سلام وطلع من المكتب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امل وادم ومروان: ها عملتي اي
‏جاسمين: هينفخني حتي بعد متاسفتلو 🙂🙂
‏ادم: احسن عشان قولتلك ابعدي عن فهد
‏جاسمين: ولا هيقدر يعمل حاجه برضو المعقد ده
‏شهد: اتنيلي وابعدي عنو واسكتي وهو مش معقد خالص
‏جاسمين: وانتي مالك بيه وبدافعي عليه ليه كدا
‏شهد: وانا ماللي انا خايفه عليكي بس عشان انتي صحبتي
‏جاسمين: من امتا وانا صحبتك
‏شهد: من ساعه مجينا هنا انا رايحه اشوف شغلي يلا ياملك انتي ومنه
‏ملك: يلا
‏جاسمين: وربنا البت دي بتقول كدا عشان شكلها بتلف عليه
‏ادم: يابت اتلمي وخليكي في حالك انتي لسه طلعتي من اول مشكله
‏امل: هي متعدوه علي كدا متخافش هي بتطلع من مشكله بتكون مجهزه الجديد
‏ادم: لا والله هي متعوده علي كدا

 

 

 

‏امل: اه 😂😂😂
‏ادم: ياحلوتها هنتفرج ونضحك
‏جاسمين: اه عاجبك
‏ادم: انا مش عاجبني غير المزه دي 😉
‏جاسمين: انت بتقول اي وقعتك مطينه النهارده انت التاني
‏ادم: وانتي مالك بي خليكي مع فهد
‏جاسمين: شيل عينك من علي امل طيب ويلا نخلص الشغل قبل مينزل
‏ادم: ياختييي يلا بدل ميفش غلوه في
‏امل: يخواف 😂😂😂
‏ادم: انا مش خواف بس خايف عليكي انتي وهي هينفخكم لو لاقكم واقفين كدا 😂😂😂
‏امل: يالهوووي يلا طيب
‏ادم: يخربيتك ياجبانه مش طالعه ليها ليه
‏امل: اتنيل دي مصيبه
‏فهد: انتو لسه بتهزرو
‏ادم: عمال اقولهم يلا مش راضين
‏فهد: لا والله 😒المهم قولتلهم علي الحفله بتاعت بليل
‏ادم: نسيت

 

 

 

‏فهد: عارف المهم الكل يتجمع هنا دقيقه
‏شهد: في اي ياستاذ فهد
‏فهد: بكرا هيكون في حفله في الفله بتاعتنا بمناسبه نجاح اول تجربه في علاج والكل تبع معزوم
‏شهد بصوت واطي: الله اخير هنشوف العز اللي عايش فيه
‏ملك: اه يابت دول غني جدا
‏منه: بطلو انتو الاتنين رغي بقا
‏شهد: مالكيش فيه اسكتي انتي
‏منه: براحتكم وسابتهم وراحت عند جاسمين وامل
‏الكل: الف مبروك ياستاذ فهد ومن تفوق لتفوق يارب
‏فهد: يارب يلا كله علي شغله
‏جاسمين: استاذ فهد هو انا كمان معزومه
‏فهد: انتي بذات لو شوفت وشك هنفخك هناك
‏جاسمين: هاجي ووريني هتعمل اي مكنتش حفلتك
‏فهد: بت انتي انا لسه مخدتش حقي من اوب مره لمي دورك
‏جاسمين: مش هلم ووريني هتعمل اي
‏ادم: بس انتو الاتنين يلا ياجاسمين نخلص شغل وراح شاددها هي وامل وراحو يكملو وفهد دخل مكتبه
‏ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

‏امل وهم قعدين علي السرير
‏امل: هتروحي بكرا
‏جاسمين: لسه بفكر مش عارفه لسه
‏امل: تعالي نروح اهو نغير جو
‏جاسمين: طيب لم يجي بكرا يبقا يسهلها ربنا يلا ننام
‏امل: يلا تصبحي علي خير
‏جاسمين: وانتي من اهل الخير
‏ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
‏خديجه: ازيك ياطنط عامله اي
‏مني: الحمدلله بخير ياروحي انتي عامله اي يعني مش بتيجي
‏خديجه: هاجي كيف مش شوفتي فهد عمل في اي اخر مره
‏مني: تعالي بس بكرا عندنا حفله وحاولي تتصالحي انتي وفهد فيها وقرب لبعض
‏خديجه: عماله احاول من زمان مش عارفه
‏مني: تعالي بس وانا ابقا اقولك تعملي اي
‏خديجه: تمام هاجي
‏مني: يلا اسيبك تكملي السهر بتاعتك وانا اروح البس عشان طالعه
‏خديجه: تمام ياطنط سلام
مني: سلام

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)

اترك رد