روايات

رواية قلب امرأة الفصل الثالث 3 بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة الفصل الثالث 3 بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة البارت الثالث

رواية قلب امرأة الجزء الثالث

رواية قلب امرأة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور محمود
رواية قلب امرأة كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نور محمود

رواية قلب امرأة الحلقة الثالثة

 

رواية #قلب_امرأة
#للكاتبة_نور محمود
#البارت_الثالث
بمناسبة ان انهردا عيد ميلادى لو لقيت تفاعل حلو هنزل البارت الرابع بليل ❤
ــــــــــــــــــــــــــ
فلاش باك
فى احدى شوارع مصر(القاهرة)
تسوق نور سيارتها بسرعة متجهة الى شركتها فهيا تاخرت بسبب نومها المتاخر
_ايوة… حضرتك اتاخرتى والمهندسين مستنيينك وكل شوية يسالو عليكى
_انا جاية فى السكة اهو قوليلهم 10دقايق وهيلاقونى عندهم
وفجاة لتنصدم بسيارة امامها
نور بغضب _يووووووة بقا هو يوم زفت من اولو

 

 

 

لينزل خالد من سيارتة وينظر لها بغضب
_لو مبتعرفيش تسوقى متركبيش عربيات و……..
وظل خالد يتحدث ونور مازالت فى سيارتها وتنظر لهو ثم حركت سيارتها وغادرت وتركتة
خالد بغضب: مغرورة وشايفة نفسها على اى دى…. سواقة ستات صحيح
باك
فريدة: هو انتو تعرفو بعض
خالد: اة الانسة خبطت عربيتى قبل كدة
زين بخبث: بس يافريدة انتى معرفتهمش على بعض باساميهم الكاملة
_اة سورى ياجماعة… دى نور اعز صديقة ليا نور التميمي ودة يانور زين المنشاوى ظابط مخابرات ودة خالد العجوانى رجل اعمال واظن مفروض تكونو عارفين بعض لانكو شغالين فى نفس المجال
لتنظر نور الى خالد نظرة يمتلئها الغرور
وعدت دقائق من الصمت ونور وخالد ينظرات الى بعضهما

 

 

 

 

واخيرا قطع صمتهما زغاريط النساء معلنآ وصور حور ومصطفى
لتقوم نور وفريدة لتهنئة حور وقام خالد وزين لتهنئة مصطفى
وجائت.فقرة رقصة السلو
زين: فريدة تسمحيلى بالرقصة دى
فريدة بخجل: اوك
ليقوموا ويرقصون مع الجميع ولم يتبقى احد على الطاولة غير خالد ونور الذى ينظر لها باعجاب من شدة جمالها
خالد بهزار لتلطيف الطو بينهما: علفكرة انتى مديونالى ب 20مليون الصفقة الى كنت هخدها فى المدينة الجديدة
نور بجدية: احنا رجال اعمال يعنى مش بنلعب او بنهزر فى الشغل واذا كنت مش قادر تملى الكرسي الى انت قاعد علية فخلى غيرك يملاة
ثم تركتة وذهبت بكل كبرياء لتشتعل عيون خالد بالغضب
عدى شهر كامل مع انشغال نور فى بناء اسكان الشباب وذهابها كل يوم الى الموقع لتتابع اعمالهم
وانشغال خالد فى صفقاتة الجديدة وشغلة وتفكيرة بها
فى مكتب نور فى شركة التميمي

 

 

 

 

تجلس نور كعادتها تشرب القهوة لتتذكر زكرياتها المولمة
فلاش باك
فى كافية
_انا بحبك اوى يا نور
لتنظر لهو نور بحب
_وانا كمان بحبك اوى.. بحبك من اول يوم ليا فى جامعة
_طب انا عوز اتقدملك
_مش دلوقتى ياحسام احنا لسة بندرس و…….
_ايوة يعنى دى حجتك طب فيها اى لما نتخطب لغاية ما نخلص جامعة ونتجوز
_لا بابا مش هيسمح بكدة
_بسي يانور لو انتى مش عوزانى انا هبعد عنك
_لى بتقول كدة يا حسام
_لان لو بتحبينى ذى ما بحبك مش هتقولى كلام الى قلتية دة
_يا حبيبى والله ما قصدى انا قصدى بس لما نتخرج وانت يبقا معاك وظيفة مش اكتر
وبعد كلام طال ساعة من الهزار والضحك والمشاغبة والحب

 

 

 

 

لتقوم نور وتذهب الى منزلها ولكن هل ستنجح قصة حبهما
وعدى شهور من لقاء حسام ونور يوميا واتت موعد الامتحانات
(فى مول كبير فى القاهرة)
ريهام: نور انا زهقت ورجلى وجعتنى
فريدة: اة والله وانا جعانة اوى
نور: فى اى ابت انتى وهى اصبروا بس هنلف لفة كمان عشان نجيب هدوم تانية والتوب الى انا عايزاة
ريهام: هدوم اى بس يانور دنتى عندك هدوم كتير.. دنتى كل يوم بطقم شكل مفتكرش يوم انك كررتى طقم مرتين
_االله اكبر الله اكبر بخرينى يافريدة
لتضحك فريدة: ههههه مش قتدرة هموت
_ ريهام بضحك: بقا انا هحسدك انتى يامعفنة
_معفنة.. وحياتك عندى الكل بيشهد بجمالى وشياكتى
_طب يلا يالمضة نروح مطعم دة ناكل ونلف تانى
_يلا يا اختشى 😃

 

 

 

ليذهبوا الى المطعم ويجلسون ويطلبون الطعام
لتنظر نور الى فريدة وهى تحدثها لترى ان خلف فريدة يجلس حسام ومعهو فتااة على طاولة. بالقرب منهم
نور بصدمة: اى دة مش دة حسام
ريهام _اة بس مين دى
فريدة:دى منة بنت معيد الجامعة

 

 

نور بغيرة وغضب:وقاعد معاها بيعمل اى
ريهام:استنى بس يانور ممكن تكونى ظلماة
نور:ظلمااة اى دة ماسك ايديها
لتقوم نور من مكانها.بسرعة وتقترب منهم لتسمع ما لم تتوقعة فى حياتها

اترك رد