روايات

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل السادس 6 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل السادس 6 بقلم دنيا فادي

رواية اوقعتني في حبها بشده البارت السادس

رواية اوقعتني في حبها بشده الجزء السادس

اوقعتني في حبها بشده
اوقعتني في حبها بشده

رواية اوقعتني في حبها بشده الحلقة السادسة

مازن : وحشتيني يا ريرو
ريتال : وانت كمان يا ميزو
وتكمل بضحك : بس ده هو يوم الي غايب فيه عن البيت
عمرو بصدمه وعدم فهم بيمشي من المكان
مازن : انا هروح البيت تعبان مش قادر
ريتال : ماشي روح انت
وبيمشي
ريتال وتفكر في عمرو : وده مشي ليي
________________________________________
عمرو في ذهنو : وانا لي اضايقت!! انا مالي بيها اصلا ،، يعني كنت متوقع اي من واحده كانت في night club يعني!!
عمرو ويفتكر الجمله الي هي قالتها
فلاش باكك
ريتال : اوعاا ايديكك دي انت اتجننت،، انا مش منهم قولتلككك انت اييي مبتفهمششش
بااااك

 

 

 

عمرر : انا يمكن كنت فاكرها غيرهم بجد
ويكمل بإستهزاء : انا مديها مساحه من حياتي لييي اساسا
فارس بزعيق : عمروووو!!!! انت بتكلم نفسك
عمرو : يخربيتك فزعتني يا اخي
فارس : هي مين دي الي مديها مساحه من حياتك
عمرو : مفييشش ،، خلصت الي قولتلك عليه
فارس : ااه
________________________________________
قمر بحزن : يا خالتو عماله تقولي عمرو ليكي عمرو ليكي ومحصلش اهو،، انا مش فاهمه مبيحبنيش لي ده انا الف من يتمنااني مش كده ياخالتو
فاتن : ايوا يا حبيبتي
_________________________________________
9:00PM بليل
ريتال في ذهنها : هو لي مستناش اجاوب طب !!! ينهاار ابيض اكيد فهمني غلط
ريتال بجديه : ما يفهم غلط هو كان حاجه بالنسبالي يعني!!
ريتال بندم : ياربيي ده اكيد فهمني غلط كان لازم تيجي في الوقت ده يا مازن
ريتال بتفتكر انو كان مديها الكارت بتاعو
بتجيبو وتنقل رقمو علي تيلفونها
ريتال و بتستوعب الي هتعملو : اي الي هعملو دلوقتي ده بقا!! فوقي يا ريتال هكلمو عشان موقف فاهمو غلط!! لا طبعاا ما يولع إلا كراامتيي،، كرامتي فوق كل شئ

 

 

بعد 5 دقايق
عمرو : الو
ريتال بتوتر : احم،، امم اناا ريتال
عمرو بإستغراب : في مشكله ولا حاجه!!
ريتال : لا لا مفيش حاجه ،، انت مشيت قبل ما اجوبك
عمرو بكدب : ااه كان عندي مشكله بس فا اضطريت امشي
ريتال : امم ،، انا كنت موجوده في ال night club مع اختي عشان كان عيد ميلاد صحبتها دي اجابه السؤال
عمرو : انا قولت كده برضو،، وانا اسف
ريتال بإستغراب : اسف لي!!!
عمرو : يمكن فهمتك غلط ل..
ريتال في ذهنها : ينهاار اسودد فهمني غلط!!! كنتت حاااسهه
عمرو يكمل كلامو : لما شوفت الي جه سلم عليكي وهو اكيد خطيبك
ريتال بإستغراب : خطيبي!! لا لا ده اخويا
عمرو بإستيعاب ويبتسم : اخوكي!!
ريال : اممم ،، تمام كده جوبتك علي السؤال سلام
عمرو بتسرع : استنيي

 

 

 

ريتال : ايي
عمرو : هو انا ممكن اشوفك!!
ريتال بعدم فهم : وده لي؟
عمرو ويرجع شعرو لورا بتفكير : مش عارف
ريتال : لما تعرف ويبقا في سبب انك تشوفني ساعتها هبقا اشوفك
عمرو ويرمي نفسو علي السرير : تمام هسجل رقمك عندك مانع
ريتال بتقفل في وشو وتضحك
ريتال بإستهزاء : تفو علي كرامتي بجد
_:.
شمس بفرحه وحماس : اتقبلت في الشركه يا ريررررو
ريتال : مبروك يا شموس
شمس ببراءه : تفتكري هكمل في الشغل بطول لساني وعصبيتي وعلو صوتي!!
ريتال : يااعينيي،، اي يا بت البراءه الي ظهرت دي
شمس بضحك : خايفه بجد مبقدرش اتحكم فيهم خالص انا لو معلتش صوتي وانا بتكلم اموت كده اتشل
_________________________________________
عمرو : ادخلل
قمر : بص بقا انا مش هخرج إلا لما تقولي انا غلطت في اي قولتلك كنت فاكراك انت الي طلبت كده فا وافقت علي الخطوبه
عمرو : ماشي
قمر بفرحه : خلاص كده هتكلمنيي!

 

 

 

عمرو : لا
قمر ببراءه : يا عمرو بقا طب تعالَ ننسا كل حاجه و نبدء صفحه جديده ممكن؟؟
عمرو : كل حاجه!!
قمر : ايوا
عمرو : طيب
قمر : طب بما اننا بدأنا صفحه جديده اي رأيك بكره بعد ما تخلص شغل تيجي معانا انا ومروان
عمرو : لا روحو انتو
قمر : عشان خاطر مروان ياعمرو بليززز
عمرو بزهق : طيب ممكن تخرجي من اوضتي بقا؟
قمر : تمام بس اعمل حسابك هنعدي عليك بعد ما تخلص شغل
_________________________________________
شمس : بصي انا مجبتش غير طقم واحد بس الي هروح بيه بكرا عشان اول يوم ليا للشغل
ريتال : وانا بكرا هروح اشتري هدوم للكليه بصي بعد ما تخلصي شغلك نروح نجيب هدوم واجيب ندي معايا انتي بس ابعتيلي اللوكيشن بعد ما تخلصي
شمس : تمام
________________________________________

 

 

 

9:00AM الصبح
عمرو : اتفضل يا فندم التصميم الي طلبتو
خليل : هايل يا استاذ عمرو
عمرو : شكرا يا فندم تؤمر بحاجه
خليل : لا يا ابني اتفضل
_:.
عمرو : بقولك اي
فارس : اي
عمرو : في حد جديد ف الشغل كانو طلبو مني اعرفو شغلو ونظامو واديلو الملفات دي والحوار ده انت عارفو طبعا
فارس : ايوا عايز مني اي
عمرو : استلم الموضوع ده مكاني
فارس : ماشي
_:.
فارس : غريبه عمرو قالي واحد مش واحده
فارس : اتفضلي يا انسه
شمس : اي دول
فارس : الملفات الي هتشتغلي عليها
شمس : ااه تمام ماشي
فارس ويشرحلها النظام وقوانين الشركه
فارس : وااه التأخير كمان لي خصم
شمس بملل : تمام في حاجه تانيه!!

 

 

 

فارس : لا
ويكمل بإستغراب : هو انا شوفتك قبل كده
شمس : لا اكيد بتشبه عليا
فارس : تمام هسيبك انا
________________________________________
وبعد ساعاات
عمرو بيخرج من الشركه
ويلاقي قمر ومروان واقفين قدام العربيه مستنينو ويروح يشيل مروان ويهزر معاه
مروان : عمو عمو
عمرو : حبيب عمو
مروان : خالتو قمر قالتلي انكو هتخرجوني انهارده انا مبسوط اوي يا عمو عشان بحبكو انتو الاتنين اكتر اتنين في الدنيا عشان بتجيبولي الالعاب الي انا عايزها كلها
عمرو : وانا كمان بحبك وهجبلك الي عايزو يا حبي..
ويتصدم لما يشوف ريتال جايه نحيتوو

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اوقعتني في حبها بشده)

اترك رد