روايات

رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الفصل الرابع 4 بقلم عائشة نصر

رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الفصل الرابع 4 بقلم عائشة نصر

رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) البارت الرابع

رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الجزء الرابع

رواية لم أنضج بعد 2 (لم تكن عائلتي) الحلقة الرابعة

عدي وهو بيفتح الباب وبيطلع فلوس من المحفظة مش مركز
عدي : حسابك كام
عماد : بنتين توأم وضربه بالبوكس في وشه!
عدي : يا بن ال انت بتتجرأ وجاي في بيتي تعالالي مسكه عدي وبدأ مدونة كامو يضرب فيه
يسرا بصريخ: بابااا
عماد : دا مش ابوكي ودول مش بيحبوكي اصلا تعالي مع عمك يا حبيبتي عيشي مدونة كامو معاه انا بحبك
عدي : اخررس وضربه بالبوكس في وشه وشده من هدومه خرجه برا وقفل الباب وهو بينهج وبياخد مدونة كامو نفسه بالعافية
عدي وهو بياخد يسرا في حضنه : اهدي يا حبيبتي مفيش اي حاجة مدونة كامو ششش اهدي
يسرا وهي بتترعش: حاضر حاضر ههدى شششش
ونامت يسرا في حضن عدي اللي شالها ودخلها اوضتها وقفل عليها وخد مفاتيحه وخرج من البيت وقفل على مدونة كامو يسرا بالمفتاح

 

 

كل دا ولطف ويمنى وسليم مدونة كامو في المستشفى
عند عدي
عدي : اسمع دي اخر مرة هتكلم معاك مدونة كامو براحة الا عيلتي
عماد : وانا بقى عايز بنات اخويا
عدي وهو بيضربه بالبوكس في مدونة كامو وشه : بناااتي لااا
عماد : انا بقى مش عايز غير البنات وهاخدهم عافية أو زوق وخلي بالك على مدونة كامو (اايه يا صفرا) يسرا وغمزله ومشي
عدي خبط الترابيزة ب أيده ب عصبية
(عدي عارف القهوة اللي عماد بيقعد فيها وراح له )
عدي قام روح وهو متعصب جدا ودخل على يسرا وهي نايمة ودي حاجة مدونة كامو عدي عمره ما عملها
يسرا قامت مخضوضة
يسرا : اي يا بابا في اي
عدي بعصبية : افتحيلي موبايلك
الفصل الرابع
عدي بعصبية : افتحيلي موبايلك
عدي : لي
عدي : قولي حااضر
يسرا فتحت التلفون بحزن وادته ليه
عدي بتنهيدة وهو حتى مبصش في التلفون: انا اسف يا يسرا يا حبيبتي بس انتي مدونة كامو شايفة الضغوطات
يسرا : مفيش حاجة يا بابي
عدي : انا بحبك اوي يا يسرا وحضنها ويسرا بدلته الحضن بكل حب عوضها عن باباها اللي تكاد تكون مش فاكره مدونة كامو اصلا ومن المشاكل اللي عمها عاملها دا بيثبتلها أن باباها كان وحش مدونة كامو قد اي
يسرا : بابا انا بحبك اوي
عدي شدد ع حضنها اكتر وبعدين قام وراح مدونة كامو اوضته
كل دا ولطف وسليم عند يمنى بايتين مدونة كامو معاها
بعد يومين
لطف : نورتي بيتك يا كامو حبيبت ماما

 

 

يمنى : منور بيكوا يا ماما
يسرا : حمدالله مدونة كامو بالسلامة يا يمنى
يمنى : الله يسلمك يا حبيبتي
سليم : انا هدخل ارتاح انا بقى
لطف : ماشي يا حبيبي وانتي يا يسرا السندي يمنى للسرير وانا بردوا هروح ارتاح لحد مدونة كامو ما عدي ييجي
في الجهة الأخرى
لوجي: بابي انا راحة الدرس عايز حاجة
شريف : يا لوجي يا حبيبتي خليكي واجبلك مدوونة كامو احسن مدرسين هنا
لوجي : لا يا بابي انا عايزة انزل واكون مع ناس مدونة كامو وأشوف ناس واصاحب
شريف : طب خلي بالك مدونة كامو على نفسك عايزة فلوس
لوجي : اه هات فلوس مدونة كامو عشان اجيب ايس كريم
شريف : حاضر خدي اهو
لوجي وهي بتبوسه مدونة كامو في خده وبتحضنه اوي
لوجي : بحبك اوي يا بابا
شريف : وبابا بيحبك اوي
لوجي : بوسلي ماما بقى لما تصحى
شريف : ماشي يلا باي خدي بالك على نفسك
لوجي : بوي
هالة وهي نازلة من على مدونة كامو سلم الفيلا وبتكلم شريف
هالة : انا خايفة
شريف : متخافيش مدونة كامو هي هتعرف منين يعني
هالة : صح صح
بعد اسبوع بدون اي احداث جديدة
عدي : النهاردة في خبر حلو اوي
كلهم بصوا ل بعض ومستنيين عدي يقول
لطف : انا نطلع في التلفزيون
يمنى : هتمثلي ف اي
يسرا : يا رب يكون رعب
سليم : بس يا بت اكيد اكشن
لطف : اسكت يبت انتي وهي وانت يلا اسكت

 

 

عدي : ماما نتطلع في برنامج تحكي قصتها مدونة كامو عشان الناس تتعظ بقى
يمنى : كويس يا ماما دي حاجة كويسة جدا
سليم : بالتوفيق يا ماما
لطف : ربنا يخليكوا يا عيال
يسرا : مبروك يا مامي
سليم : هتطلعي امتى بقى
لطف : المفروض بكرة
يمنى : لا لا انتي محتاجة تدلعي بقى تعاليلي
وقامت يمنى وخدتها وخدت يسرا ودخلوا الاوضة
عدي وسليم بيبصوا ل بعض
عدي : طب يا معلم يلا ننزل شوية
سليم : ولعانة يلا
عدي : امشي يلا زاكر عشان السنتر كلموني عن دراجاتك مدونة كامو وانا مرضتش اقول ل امك
سليم : حبيبي يا معلم هروح ازاكر بلاغة بقى انا
عند شريف
شريف : تعالي يا لوجي
لوجي : نعم يا بابي
شريف : بصي بقى يستي احنا بكرة هنتجمع كلنا نتفرج ع افلام ونعمل مدونة كامو موڤي نيت( هيسهروا وياكلوا فشار وكدا)
لوجي : باااه اخيرا اكيد موافقة مدونة كامو هخلص مزاكرتي عشان اكون فاضية بكرة
شريف : تمام
قامت لوجي طلعت تزاكر
تاني يوم عند لطف
يمنى : يا ماما اثبتي بقى عشان اخلص ام الكحل
لطف : كلمي امك عدل يبت
يسرا: يلا يا ماما هاتي رجلك اللبسك الجزمة
لطف : لا هعملها انا

 

 

بعد ساعة
النهاردة معانا ست مكافحة قضت حياتها كلها تتعب مدونة كامو عشان ولادها وفوق كل دا كملت تعليمها رغم أنها اتجوزت مدونة كامو قاصر وهي عمرها ١٢ سنة وفقدت بنتها بس لسا مكملة مدونة كامو حياتها وسعيدة مع ابنها وبناتها وطبعا مدونة كامو زوجها اللي بيقدرها اتفضلي يا لطف
دخلت لطف وسط تصقيف الناس وصغير سليم اللي كان فرحان بيها جدا وهي مدونة كامو مكسوفة اوي
المزيعة : اتفضلي يا لطف الاول عاملة اي
لطف : حمدالله كله تمام
المزيعة : بصي انا مش هقاطعك احكي من الاول خالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لم أنضج بعد 2)

اترك رد

error: Content is protected !!