روايات

رواية تخاريف الحب الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية تخاريف الحب الفصل الثاني 2 بقلم ميرا أبوالخير

رواية تخاريف الحب البارت الثاني

رواية تخاريف الحب الجزء الثاني

تخاريف الحب
تخاريف الحب

رواية تخاريف الحب الحلقة الثانية

 

منة بصدمة وارتعاش: حبوب هلوسه ج جوزي بيحطلي الحبوب دي ط طب ليه طيب معقول عشان يخوني براحته يعني متجوز عليا بجد و عشان ويثبت للناس اني مجنونه.
قامت لابست و نزلت علي اول الشارع كان في صيدلية داخلت تسال صحابتها.
منة بابتسامة: رحاب يا قمري جايلك في استفسار صغير.
رحاب بابتسامة: وانا تحت امرك قولي.
ادتها منة العلبة وهي بتسالها: شوفيلي كده العلبة دي لايه او اضررها.
رحاب: دي حبوب هلوسه يا منة بتخلي الانسان يتخيل بحاجات اوهام دا غير انه ********.
منة بتسمع ومصدومه من جواها نار: اه تمم ش شكرا يا رحاب.
رحاب بابتسامة: مفيش شكر.
خرجت منة وهي ماسكه دموعها و خايفه وبتفتكر كل يوم. بقلم ميرا ابوالخير
فلااااااااششششش بااااااااااكككككك.
احمد بيديها العصير وحبية: خدي الدواء يلا.
منة بحب: مش عاوزة طعمه مش حلو وبعدين باخده بحس بدوخه.
احمد باس خدها: معلش يا حبيبتي عشان تخفي ولا حابة تفضلي كده.
منة بابتسامة: حاضر اومال فين علبتها هو الدواء سر ولا ايه 😂.
احمد بتوتر: هاه يابنتي احنا في ايه ولا فيه اشربي بس.
ابتسمت منة واخدت منه الحبية و شربتها.
منة حست بدوخه: احمد انا ديخه ممكن… نامت من كتر الدوخه.
احمد شالها ونايمها ع السرير.
بااااااااااااكككككك.
وصلت منة العمارة و طلعت وقفت قدم الشقه يلي بتشوف جوزها بيروحها واقنعها انها بتتخيل ودي كلها تخاريف.
جاه في بالها فكرة: تمم اوي يا احمد و حياة امي لهوريك.
طلعت شقتها و اخدت دوش و حطت مكياج وابتسمت.
بصت في البلكونه لاقت عزة جايه مسكت جردل وملته مياة و”سخه و خرجت حدفته من البلكونه حمتها.
عزة بصراخ: اعاااااااا انتي عميااااااا.
منة بتمثيل: اوبسسس معلش يا حبيبتي العتب ع النظر.
عزة بغضب: شكلك مش ناوية معايا ع خير.
منة بابتسامة: خمس دقايق لو مختفتيش هدلق عليكي مياه نا”ر وانتي عارفه اني اعملها.
عزة خافت و مشيت بسرعه.
منة بتخطيط: اما ربيتكم.
خرجت قعدت تستنا احمد بروقان.
احمد جاه: العب يا حبيبي اي الجمال دا.
منة بدلع: دا جمال عيونك العيال ودتهم لامي والنهاردة يومنا يا روحي.
احمد بفرح: اوباااا علي جمالك.
منة مسكت ايديه: يلا عشان تدوق طبختلك ايه الاول.
احمد بغمز: عنيا يا حبيبي.
قعد ومنة قعدت بدلع و بدءت تاكله احمد حس بوجع في بطنه قام يجري علي الحمام.
منة بضحك خافتها: ايه دا مالك.
احمد بالم: مش قااادرررر بطنييييي.
منة بتمثيل: معلش يا حبيبي اكيد كلت حاجه فاسدة دقيقه هجبلك الدواء.
احمد بيتوجع ورايح جاي ع الحمام ووشه بقا اصفر.
بقلم ميرا ابوالخير.
رجعت منة بدواء: خد هترتاح يا حبيبي.
اخد منها الدواء و حس بمغظ اكتر صوت من كتر الوجع وجري علي الحمام : اوبس شكلي خرفت في البرشام و جبت حبوب اسهال يالهوي يا احمد انت كويس يابيبي.
احمد بصراخ: مششش قاااادررررر اطلبييي دكتوررررررررررر.
منة بضحك مكتوم: حاضر حاضر.
احمد بيصرخ من الوجع و منة قاعدة ببرود احمد خرج وحاطط ايده ع بطنه: اااه مطلبتيش الزفت ليه.
منة باستغراب: زفت ايه وبعدين مالك كده.
احمد بعدم فهم: مالي ايه احنا هنستعبط.
منة بدموع تمثيل: بتزعقلي لي كده طيب انا مش فاكره حاجه و كنت بتهيالي انك نايم.
احمد بلطم: خلاااااصصصصص اووف اااااه.
جري ع الحمام بسرعه.
منة كانت قاعده واحمد في الحمام ع اخره مسكت فون احمد طلعته وبعتت رسالة لعزة.
( هاجي ابات عندك النهارده لما ادي مراتي الحبوب).
عزة ردت
(هستناك امتى ونخلص بقا).
منة بغضب و خبث ردت.
( متقلقيش ياروحي مش هتاخر خالص البسي حلو بقا ).
عزة ردت وبعتت بوسه.
(عنيا ياقلبي).
قفلت منة الفون وحذفت الرسايل بابتسامة خبيثه: دورك جاي دلوقتي.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شوية.
احمد كان بيشرب نعناع و منة قاعدة بتتفرج عليه وهو بيتوجع سمع صوت دوشه تحت.
احمد باستغراب: اي الصوت دا.
منة بابتسامة: اصلي بلغت علي الست جارتنا بوليس الاد”ب عشان شايفه الر”جالة داخله خارجه عندها كتير قولت هتعرنا بقا وقومت طلبت لها البوليس جاه وخرجها بال***.
احمد بصدمة: انتي بتقولييي ايههه مستحيلللل.
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تخاريف الحب)

اترك رد

error: Content is protected !!