روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل العشرون 20 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل العشرون 20 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت العشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء العشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة العشرون

عند هدير
استيقظت هدير علي ألم في معدتها لتقوم وتجلس علي التخت ولم يمر الكثير حتي هرولت الي المرخاص لكي تستفرغ واصبح وجهها اصفر الون…..
ووجدتها هاتفها يدق باسم يوسف لتلعنه في سرها
هدير بألم: عايز اي
يوسف:مالك صوتك عامل كده لي
هدير:مش عارفه..صحيت لقيت معدتي وجعاني واستفرغت ومش فاكره اي حاجه من الحصل امبارح
يوسف:بين عشان الكحول الشربتيه امبارح
هدير:انا اص………..
ولم تكمل كلامها وتنهض الي المرخاص وتستفرغ ليغلق يوسف الهاتف…
بقلمي دينا محمود
______________
عند يوسف
نظر يوسف الي الهاتف باستغراب وفكر ف ان النبذه والكحول هي السبب ف هذا التعب الذي تسبب ل هدير…
كم هي ضعيفه انه يشعر انها مختلفه فهي غير مصتنعه وتتصرف بعفويه كبيره يستغرب كثير من طريقه تصرفها….
انها بدات تشغل تفكير يوسف ويفكر بها دئما…
ليقطع تفكيره رنت الهاتف
لياخذه وينظر إليه ووجده غيث ليرد
يوسف:ايوا ياغيث في حاجه
غيث:عرفت مين ال بلغ عن الصفقه
لتفكر يوسف انها عاجلا ام اجلا سوف يعلم فيجيب ان يخبره.

 

 

يوسف: بص ياغيث عايزك تاجي انهارده القصر
غيث باستغراب: لي في حاجه حصلت
يوسف:لاء بس عايزك في موضوع
غيث:ماشي هاجي
بقلمي دينا محمود
ليعلق يوسف مع غيث ويفكر هل يقول ل غيث انها يعلم من فعلا هذا…..انها الفتاه التي ظهرت معي ف الحفله علي انها حبيبتي سوفه يقتلها بكل تأكيد.
ولكن لا يوجد حل اخر كم يرد ان ينتهي من المافيا سوف يقول ل غيث انها يريد أن ينهي عمله بها كم تعب من تلك المافيا
___________________
في مكان خارج مصر
تحديدا في كر المافيا حيث يتجمع الأشخاص الذي عمت قلوبهم الكره.
يجلسون بعض الرجال سيئون المظهر كرهون الرائحه بسبب رائحه الخمور التي تشع منهم يتحدثون والع**هرات تلف حولهم ليقول أحد الرجال
الرجل:عايز اتخلص من المنافس لتجرتنا
الرجل2:قصدك غيث
الرجل:ايوا ابن الك**لب ده لازم نتخلص منه
الرجل3:عرفت ان في آخر صفقه تبعه اتبلغ عنها بس نجي ومكنش هو كان صحبه
بقلمي دينا محمود
الرجل2:عرفت ان هو متجوز..عشان نعرف نكسره ويتهد نخطف مراته ونت**عدا عليها أدام عنيه….
ليقطع حديث احدي الرجال صوت مجهول اتي عليهم
المجهول:انتو لو عملتو كده غيث مش هيرحمكم
الرجل2 بأستغراب: انت مين
المجهول:انا الهوصلكم ل رقبت غيث
الرجل:وإزاي هنعمل كده
المجهول: واقفه وانا اقول لكم ازاي
الرجال:ماشي موفقين
المجهول:اقتلوه
الرجل بسخريه: وانت هتعمل كدا لي
المجهول:عشان بكره
الرجل:واحنا كمان بنكرهه
المجهول:انا بكرهه ومش عايزه يموت لاء عايزه يتعذب بس عندي فكره غير موته
الرجال:ماشي بس اي هي
المجهول:الخطه هي************************
بقلمي دينا محمود

 

 

_______________
عند غيث
نهض غيث وارتد ملابسه ولكنه وجد ماسه تخرج لتقول
ماسه بأستغراب: انت رايح فين
غيث:هروح ليها يوسف لانه عايزني في موضوع
ماسه: مدام كل شوايا مبين هنا وهناك اي رايك نرجع نقعد هنام وهنفضل بردو نحول مع بعض نفس المده الحدتها انت
غيث:لاء هنفضل هنا مش هنرجع غير بعد الخمس أشهر
ماسه بضيق:اوووف انت مش بتزهق
غيث:لاء مش بزهق
ماسه:انل بجد مش عارفه اقولك اي ياغيث ومش عارفه حبسني الحبسه دي لي
غيث:عشان انتي حياتي كلها واي حد يفكر بس يبصلك هنسفه
ليقول هذا غيث ويغادر بعدها وهي وقفه لم تفهم شئ لتنزل اي
بقلمي دينا محمود
غرفة مكتب غيث بملل وتفتح الحاسوب لكي يسليها وظلت تقلب به ووجدت صورتها وهي نائمه وصور آخره وهي تبتسم وصور آخره وهي ليست في انتبهها….لتستغرب ماسه من ذالك الوحش الذي يعتبرها اسيرته وهو يحبها كل هذا الحب لتكمل بحث في الجهاز حتي وجدت ملف باسم(عمليات خاصه) لتدخل عليا وهي لا تعلم ما معني كلمة عمليات خاصه.
لتفتح الملف وتجد فديوهات كثير…غيث وهو بيسلم حقائب مليئه بالمخدرات ووجدته وهو يقتل بطريقه وحشيه ولم تتحمل الأمر لتسقط مغشي عليها لتنصدم في حافت المكتب الحاد لتنزف من راسها
_____________________
عند غيث
دلف غيث الي المكتب ووجد يوسف يجلس علي المكتب الخاص به ليحمحم لكي ياخذ يوسف باله ليلتفت يوسف ويجد غيث لينهض من علي المكتب لكي يجلس غيث ويقول ؤذؤ ذ
بقلمي دينا محمود
غيث:هاا قولي في اي يخليك مش قادر تستني اما اجي
يوسف:فاكر اما سألتني عرفت مين ال بلغ عن الصفقه
غيث بشك:ايوا انت عرفت
يوسف:سعتها انا كنت عارف مين العمل كده..بس مكنتش اقدر اقولك عشان دي بنت وانت مش هترحمها….هي البنت الجات معايه الحفله وقولت انها حبيبتي..هي بتشتغل صحفيه
غيث:وانت كدبت عليا ومقولتليش
يوسف: غيث اسمعني…انا عملت كده عشان متاذيهاش
غيث:خايف عليها لي انت بتحبها
يوسف:بصراحه اه
لينهض غيث من المقعد ويقترب منه ويلكمه لكمه ليسيل بعدها الدماء من فمه……لينظر لها غيث ويقول
غيث:دي عشان كدب عليل ومقولتليش…
ليقترب منها غيث ويعنقه(يحضنه)

 

 

بقلمي دينا محمود
غيث:والحضن ده عشان اخوايا وصاحب عمري هيتجوز
يوسف:يريت يا غيث بس هي مش فاهماني ذيك
غيث:تقصد انها مش بتحبك وانت عايزه تقع في حبك..صح كده
يوسف بأمل: ايوا
غيث:بص أعمى ال**********************
يوسف:تفتكر انها هتحبني ب الطريقه دي
غيث:اكيد بس اعمل انت كده
يوسف:غيث عايز اقولك حاجه تانيه
غيث:اي هي
يوسف:عايز اعتزل عن المافيا
غيث: عارف يا يوسف كنت بفكر بردو في نفس الموضوع
كان غيث يفكر في هذا الأمر كم يرد ان يعيش بسعاده وراحه مع حبيبته بدون اي خوف وقلق علي معشوقته….لا يخاف علي احد غيرها ويريد ان يبدأ حياة جديدة معها ومع احلامه
يوسف بفرحه:بجد ياغيث
غيث:ايوا هنسيبها قريب اوي
بقلمي دينا محمود
يوسف:والله احسن حاجه قولتها من ساعت ما عرفتك
ليرفع غيث حجبه ويقول:والله!!!
ليضحك يوسف:بهزر ياعم فك بقا متخلقش كفوش كده
ليقوم غيث ويلبس بليزر البدله ويقول
غيث:مسيرك تيجي تحت ايدي….يلا سلام
ليذهب غيث الي القصر الذي به معشوقته
بعد القليل من الوقت
وصل غيث الي القصر وصعد الي غرفتها ولم يجدها ليبحث في القصر كله ولم يجدها ليدخل الي المكتب ليخدها مغشي عليها والدماء تسيل من رأسها…

 

 

ليذهب لها سريع ويحملها ويضعها علي الاركيه ليجد الحاسوب الخاص به مفتوح لينظر ليجد المقاطع الخاصه ب عمليات التسليم… ليضرب بكفه علي المكتب وهو يعلم ماذا سيحدث ليحملها مره اخري ويصعد به الي الغرفه وذهب الي المرخاص واخذ علبه الإسعافات الأولية وذهب ونظف لها جرحها وضمه جيدا وجلب قنينة مياه ورش بعض قطرات المياه علي وجهها لتفتح عينيها ببطأ ونظرت لها وقالت….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك رد

error: Content is protected !!