روايات

رواية اسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم جنى هاني

رواية اسيل قلبي الفصل الثالث 3 بقلم جنى هاني

رواية اسيل قلبي البارت الثالث

رواية اسيل قلبي الجزء الثالث

اسيل قلبي
اسيل قلبي

رواية اسيل قلبي الحلقة الثالثة

-يابني ياحبيبي حد يخض حد كده
بصلي بتجاهل ومردش عليا
(منكرش أن التجاهل ده كان هيموتني)
-انا بكلمك علي فكره
=ماتحلي عن دماغي شويه
-ماهو أنا لما اكلمك ترد عليا الله
=أنا شايف انك تطلعي شقتكو عشان منتخانقش دلوقتي
-هي بقت كده
=اه
_________________________
في صباح يوم جديد
-ماما أنا لبست وهنزل ل يازيد عشان نروح الجامعة مع بعض
=ماشي ياحبيبت قلبي
-بقولك صحيح بنت خالك سيليا هتيجي من المانيا انهارده
=وتيجي لي البت دي مفيش بيني وبينها عمار
-ماانتي عارفه بتنزل كل فتره
=ماشي ياماما مش عارفه اي الاخبار دي علي الصبح بس تمام أنا هنزل عشان متاخرش
نزلت لقيت ياسين بيركب عربيتو وبيبص علي يازيد اول لما نزلت مشي بالعربيه
-ازيك يازيزو عامل اي
=الحمد لله وانتي

 

 

-تمام الحمد لله يلا بينا عشان منتاخرش
=تمام يلا
روحنا الجامعة ويازيد رجعني تاني البيت
________________________
وانا طالعه علي السلم قابلت ياسين
-عامل اي ياياسو
=كويس
-مش هتسالني عامله اي انا كمان
=وأسألك لي
مسكت ايدو
-هو انت لي بتتجاهلني كده ياياسين انا معملتش حاجه لكل ده
=بصلي بسخريه وسبني ودخل شقتهم
(طلعت شقتنا وانا مش قادره مش عارفه أنا عايزه اي عايزاه يتجاهلني ولا عايزاه يبقي خانقني دايما هو مفيش وصت خاااالص!!)
دخلت حضنت ماما
-وحشتيني ياماما في الشويه دول
=وانتي كمان يانور عيني وحشتيني يلا غيري عشان نتعشي
دخلت وغيرت واتعشينا ودخلت نمت في حضن ماما كالعاده
-ماما هي البت الملزقه اللي اسمها سيليا دي هتوصل بكره
=ياحببتي هتوصل بكره الصبح م عارفه مفيش عمار بينكو لي كده
اسيل بدأت تقلد طريقه سيليا بسخرية
(ياااسو حبيبي بمياعه انت احلويت اوي علي فكره اووو مايجاااد…. لا والله ياطنط مش باكل سكريات كتير عشان الدايت )
بدات اسيل ومامتها يضحكو علي تقليد اسيل ل سيليا ونامو في الاخر
_________________________

 

 

في صباح يوم جديد
اسيل صحيت ملقتش مامتها نزلت عند خالتها عشان اكيد هتلاقيها عندها
خبط ياسين فتحلي الباب
-صباح الخير ياياسو
-صباح الخير
-اي ده انتي جيتي ياسيليا
=اه جيت الصبح بدري عامله ايه
-حمد الله علي السلامه هتقعدي فين بقي
=والله عمتو وياسين فضلو يتحايلو عليا اني اقعد معاهم وكمان عمتو مامتك قاعده تتحايل عليا اقعد معاكو
-ياقلبي ياسين بيتحايل عليكي اههه لا بس الأصول بتقول تقعدي عندنا انتي عارفه خالتو عندها ولد في البيت مينفعش كده جزيت علي سناني ولا اي يامامااا
=خلاص ياسيل هنقل حاجتي عندكو
-طبعا تنوريي
=طب بمناسبه أن سيليا رجعت وكده هحضرلكو أنا الفطار
-انا نشوف ياياسو هتحضر اي عموما اي حاجه منك حلوه
بصتلها من فوق لتحت وماتكلمتش
ياسين دخل يحضر الفطار
-طب أنا هقوم اساعد ياسين
=قومي ياحببتي
____________________
في المطبخ
-احم احم اساعدك في حاجه
=نعم ياسيليا
-انا بقطع سلطه حلو هقطعها
-اوووف اي اللي عملتو ده
ياسين جري عليا بخضه
-حصلك اي

 

 

=مفيش عورت نفسي تعويره صغيره مفيش حاجه
-يااسيل خلي بالك بقي الله تعالي معايا تعالي
خدني علي اوضتو وحطلي لزقه جروح عليها
-بتوجعك
=يابني بتوجعني اي دي زي خربوش صغنن
-تصدقي انا غلطان
=ماخلاص بقي ده انت قفوش طب بقولك
-اممم
=اسفه علي اللي عملتو من كم يوم والله مكنتش اقصد
-تقصدي أو متقصديش دي حاجه مش فارقه
=تصدق فعلا مش فارقه غور ياياسين غور ياحبيبي
_____________________
-تسلم ايدك ياياسين الاكل تحفه بجد ده انت مشروع شيف بجد
=اه والله ياسيليا ياسين اكلوو تحفهه مقولكيش بس متاخديش علي كده علاطول يابابا دي اول استضافه بس ولا اي ياياسين
ياسين تجاهل كلامي
-عنيا ليكي يابنت خالي ياغاليه
طبعا اتكسفت من تجاهلو ليا قدام الكل وسكت
_________________________
في المساء لبست ونزلت عشان اجيب شويه حاجات لماما من الهايبر
خبط علي خالتو قبل مااروح
-خالتو أنا هروح اجيب حاجات لماما محتاجه حاجه
=لا ياحببتي ربنا يخليكي خلي بالك من نفسك
-استني أنا هلبس واجي معاكي

 

 

=لا شكرا أنا هروح لوحدي متتعبش نفسك
-بقولك هلبس واجي معاكي سامعه استني خمس دقائق
=ماشييي
وصلنا الهايبر واشتريت كل اللي عايزاه
-ممكن نتمشي شويه علي الكورنيش
=لي
-عادي يعني عايزه اشم هوا
=ماشي أما نشوف اخرتها
نزلنا عند الكورنيش
انجشت ياسين وسندت راسي علي كتفو وبدانا نتمشي
-ياسين
=اممم
-هو انت طويل لي كده
=خلقة ربنا يابنتي بقي تقول اي
-مش مهم بس حلو
=بقولك اي
-اممم
=أنا اسفه ياياسين بجد متزعلش مني
-بس أنا
=اسيل متفتحيش الموضوع ده تاني انتي كان معاكي حق في كل كلمة قولتيها احنا اخوات وبس وبعدين يابنتي هو انا هبصلك انتي اصلا ده انتي عيله بالنسبه ليا يعني انتي زي اختي الصغيره وبس وخوفي عليكي مش حب ولا الكلام الفاضي اللي بتقولي ده ده بس
عشان أنا شايفك اسيل العيله بس..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسيل قلبي)

اترك رد