روايات

رواية اسلام الفصل السادس عشر 16 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام الفصل السادس عشر 16 بقلم جاسمين محمد

رواية اسلام البارت السادس عشر

رواية اسلام الجزء السادس عشر

رواية اسلام الحلقة السادسة عشر

اسر .. ههه حصل المهم بقولك هات تلفونك هعمل مكالمه ضروري عشان تلفوني قرب يفصل شحن
سيف… خد تلفوني اهو
ااسر فتح التلفون ولسه هيتصل بيبص لاقي مكالمه بين سيف وملك مدتها ربع ساعه بص سيف وسكت
سيف بستغراب… في اي بتصلي ليه كدا
اسرد بستغراب… انت كنت مكلم ملك ليه
سيف… ملك اه كانت بصراحه
اسر بزعيق… بصراحه اي انطق
سيف…. كانت بتحكيلي عنك وكانت شاكه انك بتحب حد غيرها عشان بتعملها كدا وانا قولتلها اسر مش بيفكر في الحب خالص بس انت بصتك فيها شك انت شاكك اني بكلم مراتك وعلي علاقه بيها يا اسر انطق
اسر.. اكيد لا انت عبيط انت صحبي بس استغربت انكم بتكلموا بعض بس
سيف… اممم تمام هتعمل المكالمه ولا لا
اسر… لا لم اروح بقا كدا كدا مروح يلا سلام
سيف… امم تمام
*********
اسراء.. اسلام مش هتحكيلي بقا
اسلام بتعب… اسراء انا تعبان ارجوكي اقفلي علي الموضوع وانا كلمت محامي يجهز ورق الطلاق وبكرا هيكون جاهز وهبعتوا ل اسر عشان يمضي عليه وانا امضي واخلص من الجوازه دي
اسراء… اسلام فكري ومتتصرعيش
اسلام خدت نفس واتنهدت… فكرت كتير وتعبت يا اسراء كفايه بقا انا طول عمري بتعب نفسي ارتاح بقا نفسي احس زي اي بنت بالحب والامان و الحنيه عارفه يا اسراء انا كان نفسي احب واتحب زي الروايات كدا ويحبني اووي ويغير عليا بس للاسف
اسراء.. للاسف ليه وهو بيحبك اصلا
اسلام بدهشه… مين بيحبني
اسراء بتوتر… ها ولا حاجه انا قايمه اذاكر شوي قبل منام
اسلام… اسراء قولي يلا
اسراء… مش هتكلم ولا هقول مدام انتي مش حابه تتكلمي وتقولي تصبحي على خير وسابتها ودخلت الاوضه واسلام مسكت راسها من التفكير والوجع وبعياط… يارب كفايه بقا تعبت نفسي ارتاح
*********
اسر…. ها عرفتي حاجه
اسراء… لا مش راضي تحكي بس
اسر بستغراب… بس اي
اسراء… اسلام كلمت محامي انه يجهز ورق طلاق عشان تتطلق منك
اسر بعصبيه… علي جستي الكلام ده المهم سلام دلوقتي
اسراء… اسر اهدي انت التاني وربنا انتو زي بعض
اسر برفع حاجب… زي بعض كيف انتي التاني ليه انا متكبر زي اختك ولا عصبي ومش بعمل غير اللي في دماغي
اسراء بضحك… ههههه وربنا انت فيك نفس الصفات دي
اسر… طيب اقفلي يلا وغوري ذاكري
اسراء… هههه حاضر ياخوي هروح اذاكر عشان اطلع زي طه حسين ولا نجيب محفوظ جتني نيله
اسر… هههه طيب روحي يلا تصبحي علي خير
اسراء… وانت من اهل الخير
*********
اسلام قامت وقفت شوي في البلكونه وراحت دخلت عدلت السرير وطلعت تقفل باب البلكونه وبيبص لقت حد دخل وحط ايدو علي بوقها ومسكها
اسلام…. اععععععع
_هس هس
اسلام بخوف… ان ت عا يز اي
اسر بضحك… ههههه عايزك انتي ياجميل وسابها وراح نور النور
اسلام بعصبيه… هو انت
اسر قعد علي السرير وببتسامه… اه انا هو في حد يقدر يقرب منك غيري
اسلام وقفت قدامه وربعت ايدها وبعصبيه… قوم اطلع بر يا اسر عشان عايز انام
اسر… طيب مانا كمان جي عشان انام
اسلام بستغراب… تنام فين
اسر خبط بايدو علي السرير… هنام هنا علي السرير في حضن مراتي ويلا ننام عشان تعبان اووي ومنمتش من امبارح
اسلام… بس انا مش مراتك وهط
اسر وقف قدامها وبعصبي… اياك تكمليها انتي سامعه
اسلام خافت من منظر عيونه اللي حمرت من الغضب وهزت راسها بحاضر
اسر… يلا ننام
اسلام… بس انا مش بعرف انام جنب حد
اسر… هتتعودي يلا ومسك ايدها وقعدها علي السرير وخلها رقدت وهو لف رقد من الجنب التاني جنبها وهي لفت وشها واخلت ضهرها نحيته
اسر بصوت واطي… دماغك ناشفه وهتتعبيني انا عارف وراح مقرب منها وحاضنها
اسلام… بس
اسر حط ايدو علي بوقها وبصوت واطي… هس عايز انام ومش هعرف انام غير كدا وناموا
الصبح
اسلام صحت لقت وشها في وش اسر وحضنه سرحت في شكله وهو نايم وبصوت واطي… نفسي تبقا حلو كدا زي مانت نايم ونفسي تبقا ليا انا لوحدي
اسر وهو مغمض عينه… طيب مانا ليكي انتي لوحدك
اسلام اتوترت… هو انت صاحي
اسر فتح عينه وبدا يضحك علي منظرها…. ههههه اه صاحي اصلا انا مانمتش الليل كله
اسلام بستغراب… ليه
اسر بحب… معرفش افوت الفرصه وانام وامنع نفسي اني مقعدش ابصلك الليل كله واتمل في جمالك
اسلام اتكسفت وجت تقوم اسر مسك ايدها
اسر… مينفعش تقومي كدا
اسلام بستغراب… كيف
اسر اقولك كيف وقرب منها وباسها علي راسها وبحب صباح الجمال ياجميلتي وقعد يضحك علي منظرها ههههه هو ده الصباح بس انتي غمضتي عينك ليه كدا
اسلام رفعت حاجبها… مالكش فيه ويلا قوم امشي بقا من هنا
اسر… مش المفروض تحضريلي الفطار طيب
اسلام… روح خلي مراتك تعملك انا مالي
اسر… بس انتي مراتي
اسلام بحزن.. لا يا اسر انا مش مراتك انا واحدها اتجوزتها صفقه عشان تزلها وتكسر عينها عشان ضربتك بالكف والفتره خلاص مافضلش غير النهارده وبكرا ويبقا الفتره خلصت وهنطلق
اسر قام قرب منها… بس انا مش هطلقك انتي مراتي
اسلام… لا انا سمعتك وانت بتقول انك هطلقني لم المده تخلص ومش هتعترف بي اللي في بطني
اسر بعصبيه… مين قال كدا انا مستحيل اقول كدا صدقيني عرفيني
اسلام بعياط… انا سمعتك يا اسر وانت بتكلم سيف وتقوله كدا وسيف سمعني المكالمه
اسر بصدمه… سيف

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اسلام)

اترك رد

error: Content is protected !!