روايات

رواية غيرني حبها الفصل الخامس 5 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها الفصل الخامس 5 بقلم جهاد محمود

رواية غيرني حبها البارت الخامس

رواية غيرني حبها الجزء الخامس

غيرني حبها
غيرني حبها

رواية غيرني حبها الحلقة الخامسة

ليان وسما بصدمه: انتي
ريم: اي دا انتوا تعرفوا بعض ازاي
ليان: زي ما تقولي كده صديقه قديمه بس من النوع الاناني
سما: لسه زي ما انتي يا ليان بتاعت مشاكل
ليان باستفزاز: وحلوه وغمزت لسما
اسلام بسرحان: اوي
ريم: نعم!!!
اسلام: ولا حاجه
ريم: تمام بت يا ليان عايزاكي تعالي
ليان : عيوني ليك يا جميل
ذهبت ليان وريم للمطبخ وجسلت سما مع إسلام لا هي مش قعدت هي لصقت فيه وشغاله رغي معاه وهو مش طايقها ولا طايق يسمع صوتها

 

 

ريم : بت تعرفي سما منين ومالكم مش طايقين بعض كده ليه
ليان: حكايه كبيره ابقي احكي لك بعدين لينا سهره
ريم: لا مش مطمنه
ليان بحزن مصطنع: اخس عليكي برضو انتي تقولي كده وآمال سما الحربايه تقول ايه
ريم: لا فعلا معاكي حق انا اسفه
ليان: ولا يهمك بس تعرفي انا نفسي في أي دلوقتي
ريم: ايييييه
ليان: اروح اجيب الحربايه اللي برا دي من شعرها وارميها من البلكونه أو أرش عليها ميه مغيله
ريم: يخرب عقلك اي البتقوليه دا
ليان: امال مش شيفاها بتتكلم ازاي وتتدلع طب علي فقر اي بوشها اللي حطه عليه كد شقه دهان
ريم: هههههه فعلا بس برضو مش قوليلي تعرفيها منين
ليان قولتلك بعدين
ريم: بعدين بعدين ماشي
ليان : المهم سيبيني بفكر في حاجه مهمه جدا مسئله حياه او موت
ريم بخضه: اي في
ليان: بفكر بكره اروح الكليه بأسود ولا موڤ هادي اي رأيك
ريم بهدوء وتشنج: هااا اي الحاجه المهمه المسئله حياه او موت
ليان: اي يابنتي ما انا قولت لك اروح ب ولم تكمل كلامها
ريم: عااااااا حراااام عليييكييييي لياااااااان برااااااا
اسلام وسما جوا بسرعه علي الصوت
اسلام : في أي عملت لك اي البنت دي
ليان بردح: نععععم !!!! يعني ايه في ايه عملت لك حاجه وكمان يعني ايه البنت دي ومالها البت دي يا خويا مش احسن من الواقفه جنبك وحطه دهان اكتر ما حطين في شقتنا بقولك ايه اعدل كلامك كده
اسلام مصدوم منها ومن كلامها
سما بقرف: بيئه اوووي
ليان: بقولك ايه يابت يا سما انتي دلوقتي حالا تخفي من وشي وإلا ولفت حواليها وقلت سكينه مسكتها: وإلا هصور قتيل هنا وقولي علي نفسك يا رحمن يا رحيم وانتي طبعا عارفه ليان لما تتعصب ولا افكرك وانا اصلا مش طايقاكي ومش ناسيه اللي عملتيه معايا زمان ولسه ماخدتش حقي وهاخده من عينيكي استني عليا بس
سما مشيت من قدامها لأنها عرفاها
اسلام: انتي ازاي تكلميها كده يا بت انتي

 

 

ليان: لا متقولش انك بتخاف عليها امال لو سمعت عن الكانت تعمله زمان هتعمل اي ياشيخ روح صلي لك ركعتين احسن ما انت قاعد تتدافع عن وحده ربنا يسترها علينا
اسلام مصدوم ومش فاهم حاجه وريم كذلك وبيفكروا اي العلاقه اللي كانت بتجمع ليان مع سما وسما عملت اي مخليه ليان بتكرها كده
اسلام: انتي كدابه وبتقولي كده عشان بتغيري منها
ليان ببرود ولامبالاه : ماشي
اسلام: اي ماشي دي
ليان: امال اقولك اي يا اسلام باشا
اسلام: متقوليش حاجه انا سيبها لك مخضره وماشي
ليان: والله ما يحصل دا بيتك انا الماشيه
ريم: ليان رايحه فين اوعي تزعلي
ليان: ازعل اي بس رايحه اشوف سلمي ومحسن عايزين حاجه ولا لأ واذاكر شويه لأن السهره عندك انهارده
ريم: اشطا
ليان وهي ماشيه سمعت اسلام بيقول
اسلام بصوت واطي نسبيا: وحده مش عندها كرامه
ليان: ولا دم يسطا
اسلام باصص لها بصدمه أن في حد كده
ريم: هههههههه تربيتي ( تربيتي اي انتوا لسه عارفين بعض من خمس ساعات 😂😂😂)
مشيت ليان وريم بقيت تكمل الاكل واسلام قاعد بيتفرج وسما لاصقه فيه وبتكلمه وهو بيرد عليها ب اممم امممم
اسلام فجاه : بقولك يا سما ما تروحي تساعدي ريم في المطبخ لأن ليان مشيت
سما: احسن أنها مشيت دا بنت مش كويسه
اسلام: ليه بتقولي كده
سما: لانها فعلا كده وماشي هقوم اساعد ريم في المطبخ
راحت سما تساعد ريم وريم مش طيقاها
اسلام بيفكر في نفسه : تقصد اي سما بأن ليان بنت مش كويسه وهل كلامها صح ولا بتقول كده لأنها بتغير منها وبصراحه ليان بنت كويسه ومحترمه ومجنونه وابتسم تلقائي لما افتكر مواقفها
ريم: اللي واخد عقلك ولا نقول واخده وغمزت
اسلام : احمم لا مافيش حد واخد عقلي
ريم بغمز: اصدق انا كده بس بصراحه ليان تتحب دا انا لو ولد كنت وقعت في حبها من اول نظره هههه قصدي من اول مشكله هه
اسلام: هههههه فعلا معاكي حق دي بتاعت مشاكل اوي
ريم: العبببب اي الحلاوه دي
اسلام : ايه

 

 

ريم: هههه ولا حاجه يسطا
اسلام: خفي قعدتك معها شويه لانك اتعلمتي تتكلمي زيها
سما من خلفهم: فعلا بقيتي تتكلم زي الناس البيئه
ريم: والله يا شيخه ما حد بيئه غيرك
اسلام: ريم عيب تكمل بصوت واطي بس بصراحه معاكي حق
ريم سمعته: هههههههه شوفت بقا هههههه
اسلام: هههههه خلاص يخرب بيتك
سما مش فاهمه حاجه : اي في
ريم : ولا حاجه يا قلبي بعد اذنكم رايحه اكمل طبيخ
عند ليان قاعده في أوضتها وحدها وبتفكر في الحصل زمان وازاي سما تبقي بنت خالتك ريم واسلام وبعد فتره تفكير
ليان فجأه: يابنت الكل*ب صح ازاي فكرتش فيها طب والله لاندمك علي العملتيه معاي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غيرني حبها)

اترك رد