روايات

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك البارت الرابع عشر

رواية احببت صعيدي متملك الجزء الربع عشر

احببت صعيدي متملك
احببت صعيدي متملك

رواية احببت صعيدي متملك الحلقة الرابعة عشر

تزكير
وذهبت الام نزلت تنادى لاحد ينظف الغرفه وبعد شويه الغرفه اتنظفت ونام اسد والجميع ناموا
وف صباح يوم جديد
تستيقظ بطلتنا وتتوضا وتصلى فرضها وترتدى ملابسها وتنزل وكان الجميع متجمع عل الفطار
رولينا/ صباح الخير
الجميع/ صباح النور
الجد/ نمتى كويس يبنتى
رولينا/ايوا يجد
وبدا الجميع بتناول فطورهم وقد نزل اسد
اسد/ صباح الخير
الجميع/ صباح النوور
الجد/ اسد انا سمعت صوت تكسير ف اوضتك امبارح

 

 

كان ف اى
اسد/ مفيش يجدى حاجه
الجد/اسد انا مش عاوزك تتعصب خالص احنا هنشوف عاوز اى وعل كدا
اسد/ حاضر يجدى
رولينا/ جدى احنا لازم نرجع اميركا بكرا عشان ف قضيه لازم احقق فيها
الجد/ قضيه اى يبنتى الى تخليكى ترجعى عل طول كدا
رولينا/ هفتح قضيه موت بابا تانى
رائد/ لسه ف دماغك
روليناا/ انا عمرى منسيت ولا راح عن بالي
جاسر/ وانا معاكى يرولينا وباذن الله هنقبض عل الى قتل عمى
رولينا/ شكرا اوى يجاسر ، جدى انت قررت انى هخلص القضيه دى واقبض عل الى قتل ابويا وهرجع اميركا تانى
ميرنا/ وانا كمان معاكى يرولينا
اسد بغيره/ وانت يجاسر تعمل معاهم لى
جاسر/ انت نسيت انى ظابط ولا اى ي اسد
اسد/ لا منستش وفاكر اوى
جاسر/ اوك ، لو خلصتي يلا يرولينا نروح
رولينا/ ايوا خلصت يلا
اسد/ انتوا هتروحوا مع بعض لوحدكوا
رولينا/ وفيها اى
اسد/ فيها كتير انا مش هسمح ابدا انك تخرجى معاه لوحدكم
رولينا/ والله ي استاذ اسد دا شى ميخصكش ومتدخلش فيه
اسد/ ادخل براحتى انتى بتاع..
ويلاحظ اسد ما كان سيقوله ويسكت
رولينا/ كمل هتقول اى
اسد/ مفيش بس انا هاجى معاكوا
جاسر/ تعالى لانى نسيت الاماكن هنا
اسد/ اوك
رولينا/ يلا عشان منتاخرش
ميرنا/ وانا هاجى معاكوا
رولينا/ تعالى ، يلا

 

 

وذهبوا هم الاربعه باتجاه مركز شرطه سوهاج
وف المنزل كانوا يجهزون لحفله عيد ميلاد رولينا
اميره/ يلا بسرعه عشان منتاخرش
وزينوا البيت للعيد ميلاد وتورته جميله عليها صوره رولينا ومكتوب Happy birthday to Roleina
وف مركز الشرطه وصلوا والجميع وقفوا باحترام عندما رأوا اسد العمده بتاعتهم اكيد لان الكل يخاف منهم والكل يتهامس
رجل/ من الذى مع العمده ده
رجل اخر/ معرفش بس باين قريبه
رجل / هما جايين مركز الشرطه لى اكيد ف حاجه حصلت
رجل اخر / احنا احسن حاجه نخلينا ف نفسنا ومندخلش ااصل محنش قدهم دا يشيلنا من عل وش الارض
رجل/ خلاص معاك حق
وعند اسد
اسد للظابط/ عاوزين ندخل للعقيد
الظابط بخوف/ حاضر يباشا
ودخل الظابط/ اسد باشا برا وعاوز يقابل حضرتك
العقيد بتفكير/ اسد الدمنهوري جاى لحد عندى بذات نفسه دخله بسرعه
ودخل اسد وجاسر ورولينا
جاسر/ سلام عليكم
العقيد/ وعليكم السلام اتفضلوا اتفضل ي اسد باشا نورتنا مكتبى البسيط نور بحضرتك
اسد ويضع رجل عل رجل/ اكيد طبعا نورتك
رولينا/ انا رولينا الدمنهوري ابق محققه جناءيه
جاسر/ وانا جاسر الدمنهوري ظابط مخابرات
العقيد/ نورتم ، بس مفهمتش انتوا عاوزنى ف اى
رولينا/ من اربع سنوات بابا سامر الدمنهوري مات هنا والقضية اتقفلت قبل منعرف مين القاتل فعشان كدا جيتلك عشان تفتح القضيه تاتى
العقيد بخوف/ من عينى هدور عل المحضر وهفتح القضيه تانى وباذن الله هنقبض عل الى قتله
رولينا/ شكرا لحضرتك
العقيد/ عفوا
ويخرجوا
ميرنا/ رولينا تيجى نتمشى شويه انا زهقت من البيت

 

 

رولينا/ اوك ، ارجعوا انتوا البيت واحنا هنتمشى شويه وهتبق نرجع بسيارة اجره
اسد/ لا طبعاا مش هتمشوا لوحدكم هبق معاكوا
رولينا/ علفكرا انا مش صغيره عشان تخاف علينا
اسد/ انا قولت الى عندى
جاسر/ وانا معاكوا
وركن اسد السياره ونزلوا يتمشوا عل الرصيف ويتكلم رولينا وميرنا وجاسر واسد ينظر لرولينا فقط ولا يتحدث
وفجاه تاتى سياره باتجاهمم وينزل منها اربع رجال ضخمين ويوجهوا السلاح باتجاههم
رجل ١ / اثبتوا اهلا وسهلا بيكوا دا درس صغير بس عشان متفنحوش المحضر تانى
وقاموا باطلاق النار باتجاه جاسر. وذهبوا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)

اترك رد

error: Content is protected !!