روايات

رواية للحب رأي آخر الفصل الثاني 2 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر الفصل الثاني 2 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر البارت الثاني

رواية للحب رأي آخر الجزء الثاني

رواية للحب رأي آخر الحلقة الثانية

مليكه: فين صوتك يا حلو ايه ياجدعان مش هناكل بقي
أدم:ده ايه البلوه الي انتوا جايبنها ديه
مليكه:احترم نفسك معايا لاني مجنونه وأسأل أبا الحج ياكتكوت
صفاء:تعالي يا حببتي اقعدي
مليكه: عليطلاق انتي الست المحترمه الي فيهم تعالي يا أمي تعالي
فهد:ديه مراتك يا حبيبي
أدم؛مرات مين ياحج ديه واحد صاحبي
مليكه بصتله ورفعت حاجب ونزلت التاني وبصتله بقرف
أدم :بص بتبصلي إزاي
فهد:جدك هو الي جيبهالك
أدم :قولوا اني مش هتجوز
فهد اممم يعني مش ليك ورث ماشي

أدم بسرعه لاء لاء ورث ايه وبص لمليكه تاني وبعدين فكر وقال وأنا بقي موافق
مليكه. بعد مخلصت الشوربه وبتقول إيييييح وتمسح بقها ب إيديها نزلت من فوق السفره ومسحت في هدومها وقالت تسلم درعاتك ياست الكل فين الحومام
أدم : اسمه حومام ياجاهله اسمه تويلت لو مش هتعرفي تقوليها قولي ال W.s
مليكه:الواد ده بيعصبني شيله من قصادي لحسن ورب الكون م ضمنا نفسي بص ياض انت سحنه اهلك ديه لوحدها مستفزه
أدم :مين الي ياض يا بت انتي وبعدين ايه سحنه أهلي مستفزه ديه يا ولا شئ
مليكه حست بالإحراج وانها فعلاً ولا شئ
مليكه:مش هرد عليك
أدم: احسن
ملكيه طلعت المطو”ه وعورته خفيف وقالت بس بعمل أفعال
.اصل الرجوله افعال مش كلام والمرجله فن مش عن عن
أدم: انتي متخلفه ايه الي انتي عملتيه ده
مليكه: معلش بقي فكك مني اصلي مجنونه وبتعالج
فهد زعل علي ابنه بس فرح فيه والجرح خربوشه اصلا
صفاء:يلهوي أدم وريني كده
أدم:متعورتش اصلا ياماما
مليكه:انا بس بوريك أنا أقدر اعمل ايه يانجم

أدم كان لسه هيرد نهي اتصلت
نهي:ايوه يادومي اخرج احنا بره اتأخرنا
أدم بص لمليكه شويه وقال لنهي هاتي الشباب وادخلوا
.فهد:انا هطلع انام
صفاء: وانا هقعد هنا مش هسيب ابني
فهد:ماشي
مليكه: يلهوي الساعه كام
صفاء: الساعه ٩ ونص
مليكه: ازاي يعني ياماما وجريت بسرعه فتحت الدرج وجابت دوا الضغط بتاع صفاء وجريت جابت مايه
مليكه:بسرعه هم ياجمل هم ياجمل
.صفاء ضحكت علي شقاوتها ديه بتشوفها ولد في نفسها بس قلبها نقي جداا جداا وطفله خالث في نفسها
أدم استغرب من رده فعل مليكه وانه عمره مشاف امه بتاخد دوا أدم وأخد جنب مش بيتعامل مع عيلته اصلا
مليكه: ماما انا
نهي:صفصف دومي هااااي
وجريت حضنت أدم

مليكه:مالك يا مزمازيل كده وسعي بس علشان الاكسچين الابچوره الي واقفه ديه مش عجباكي
نهي ،ايه ده مين ديه يا دومي
مليكه بدلع:دامديموا شوف الوحشه ديه بتكلمني إزاي
أدم بصوت واطي:برئيه يابت
مليكه:عدي الليله علي خير بدل م أعديها انا علي المستشفى بروح أمها
أدم ،تعالوا يا شباب وأنا هفهمكوا
أشرقت مديت اديها وقالت أزيك ياقمر انا اسمي أشرقت وانتي ياسكر
مليكه :انا اسمي مليكه
صفاء حضنت اشرقت وقالت عامله ايه ياحببتي في الجامعه
اشرقت: الحمدلله جبت في الترم الاول ٩٩ في الميه
.

مليكه:كليه ايه
اشرقت:طب
مليكه بصت ل أشرقت وعيونها دمعت كانت نفسها تطلع دكتوره وتعالج ابوها الي كان بيمو:ت كل يوم قصاد عيونها
صفاء:انا هطلع أنام فين احمد صح
اشرقت:بيجب سجاير من بره
صفاء: طيب ياحببتي
مليكه: مالها البت ديه لازقه في الواد أدم كده ليه
اشرقت:فكك منها ديه علطول كده مجنونه بيه
أحمد:الاه الاه مزه جديده في عيلتنا الكريمه
مليكه:حيات كتاب ربنا لو مدخلتش علي الاوضه الي فيها صاحبك عدل لعمل معاك السليمه.
أحمد ؛مالك يابت بتتكلمي كده ليه
مليكه:هو قال يابت
اشرقت:اه
مليكه نطت علي أحمد وقعت علي الارض وفضلت تديله بالبوكس في وشه وفهد وصفاء ونهي وأدم خرجوا علي الصوت واشرقت واقفه مصدومه
مليكه: انا حظرتك بس الاقطه مسعتش الكلام
نفضت ايديها ودخلت اوضتها تغير الفستان العره الي جيبلها الكلام ولبست شروال اسود وتيشيرت ابيض ودخلت حته من التيشيرت جوه الشروال ولبست چاكت اسود وشوز اسود وعملت شعرها ديل حصان وخرجت

مليكه: انا مرات أدم المستقبلية قربت من نهي ومسكتها بقرف وبعدتها ومسكت أدم من وسطوا
وقالت يعني شغل محني وكهني خلاص
احمد واشرقت بصوا لبعض بصدمه وأدم واقف الضحكه من الخد للخد ونهي هتولع
وفهد وصفاء حلفوا ميناموا غير لما الليله ديه تعدي علي خير
أحمد قاعد يندب وأدم جانبه وحاطتله كيس التلاج علي وشه
مليكه:اووووف يبني هتفضل تندب زاي النسوان كده كتير
أحمد:ايديك تقيله يا جعفر
أشرقت:يابني لم نفسك هتيجي تضربك تاني
نهي كانت قاعده وبتاكل في نفسها
فضلوا يضحكوا وأدم حاسس انه اتشدل لمليكه اوي وقرر يعرف منها ايه قصتها

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية للحب رأي آخر)

اترك رد