Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الثالث عشر 13 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

الجد بجمود:ابوك ليه تؤام يا فارس
فارس بصدمه:تؤام
جاء سيف وهو يطاطئ راسه بخجل وخزلان من والده وهو يقول:اسف يا ابوي خزلتك
الجد بحنان وهو يحضنه:احنا هننسي إلى فات 
سيف وهو يبتعد بحب:تعالى اعرفك على ولادي التنين
أشار لفتاة في ال ٢٠ من عمرها:جمر بتي
وديه وأشار لشاب في ال ١٨ من عمره:عامر
نظرت له الفتاة بحب فقد كانت جميلة ومحجبه:اهلا يا جدو
فتح لهم عميره حضنه:تعالوا يا حبايب جده
اندفع الاثنين لاحضانه
واحتضنهم بحب
وبعد وقت طويل كانوا يجلسون على الغداء ويتناولونه
فارس:جدي بعد اذنك عايز اتكلم معاك شويه 
عميره:طيب يا والدي حصلني على المكتب 
ذهبوا إلى المكتب جلس فارس وأمامه عميره 
فارس:انا سكت كتير بس انا كنت عايز ايه سبب معملتك لمرام ديه يا جدي 
عميره ببرود:ملكش صالح يا والدي
فارس:طيب علشان خاطري قولي انا عايز اعرف ولو معرفتش منك هعرف من حد تاني 
تحولت عين عميره الحمراء وقال:عيزاني اعمل اييه لما يچي الغفير هو وكذاا واحد وهما شايفينها ماشيه مع واحد بهيم بيضحك عليها 
فارس بعقلانيه:أنت قعدت معها يا جدي وفهمت منها 
عميره بغضب:أنت مچنون يا فارس لاع طبعا 
فارس باكمال:مرام مش صغيره وانت غلطت يا جدي لما مقعدتش معاها وفهمت منها 
فكر الجد قليلا ووقف وقال بحنان:مغلطتش يا فارس لما كلمتك وطلبت منك تنزل يا والدي
                         ♥️Flash pack♥️
الجد:يابني اسمع كلامي وانزل 
فارس بعناد:ياجدي ارجوك انا قولتلك اني مش هينفع انزل ارجوك يا جدي متجبرنيش لو سمحت 
الجد:فارس انا قولت كلمتي لو انا غالي عندك ببجد هتنزل انزل يا والدي وعيش معايا اهني في الدوار وابني عياده ليك اهني
فارس بنفاذ صبر:حاضر يا جدي اوعدك اني هفكر اومال فين لواحظ
الجد بخبث:تعبانه شويه يا والدي
فارس بزعر:تعبانه ليه من ايه انا انا هنزل قريب عن اذنك علشان حد بيناديني
الجد:لا إله إلا الله 
فارس بحب:محمد رسول الله
                         ???????????? Back????????????
الجد:عن اذنك دلوجتي لازم اروح مشوار أكده 
فارس يخبث:مااشي
######################
صعد الجد لأعلى واطرق الباب
مرام برقه:اتفضل
دخل الجد وفزعت مرام فوقفت ونزلت رأسها بخزلان فجلس الجد وقال بصرامه:اجعدي 
جلست مرام بحزن من معاملته لها 
الجد بحكمه:احكيلي ايه الي حوصل من شهرين ولو كذبتي فحرف واحد هجطع رجبتك 
مرام بصدق:يا چدي وحياتك عندي معملت حاچه انا فچاءه كنت راچعه من المدرسه ووصلت لجيتكوا بتجولوا اني ماشيه مع راجل عفش ثم أكملت بدموع:وانت صدجتهم ومردتش تسمعني واصل 
الجد بصدمه:انتي صادجه في حديتك ديه يا مرام 
مرام بصدق:وحياة رحمه ابوي وامي اني معملتش حاچه 
أخذها الجد في حضنه بحنان:انا اسف يا بتي
مرام ببكاء حاد:زعلت منك جوي يابا الحچ انك صدجت عني الكلام العفش ديه
الجد بحزن:اعزريني يا بتي عيزاني اعمل ايه والغفير الفجر ديه جاي يجولي انك ماشيه مع واحد عفش
مرام بحب:مسماحك يا چدي 
 ######################
بعد مرور شهر تغير الكثيييير من الاشياء فعندما رائ وهدان قمر وقع اسير لعينيها الساحره وهي أيضا أحبته كثيرا وطلبها من عمها وقالوا إن كتب الكتاب والزفاف سيكون مع فارس
ومرام اكتشفت ان حبها لفارس ليس حقيقيا ابدا وأنها كانت مخطيئه
اما اسيل فهي حتى الآن لا تستطيع أن تنسى حبيبها أجل فاسيل كانت تحب جارها في بيتهم القديم وهو أيضا ولكنه سافر بعيدا ومنذ ذلك عاهدت اسيل نفسها انها لم تحب بعده حتى جاء شاب وخدعها بحبه وتزوجته سرا من وراء أهلها ولكنها اكتشفت على حقيقته واخبرت اخاها وتطلقت منه
اما عن حبيبانا فلقد سافر فارس مع جده بعد اسبوع وطلب منها أن يتزوجها في أسرع وقت بسبب عمله كطبيب في البلد فوافقت جدتها وقاموا بعمل خطبه شكليه سريعه
والان حان وقت كتب كتابهم اخيرا سيكونون سويا
يتبع..
لقراءة البارت الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك رد

error: Content is protected !!