روايات

رواية أحببت نادلة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة مراد

رواية أحببت نادلة الفصل الحادي عشر 11 بقلم أميرة مراد

رواية أحببت نادلة البارت الحادي عشر

رواية أحببت نادلة الجزء الحادي عشر

رواية أحببت نادلة الحلقة الحادية عشر

بعد فترة من الوقت ~
الاستاذه زينة
زينة:ايوه موجوده
اتفضلي
زينة:حاضر
وكانت زينة مسرعة الي الغرفة لان الممر كان طويل
فخبطت بشخص
مروان:انتي عامية يا استاذة.
زينة: انت ال لازم تفتح شوية علي فكرة
مروان: ايه ده الحلوة مشرفنا
زينة: انت يا اخ انت مسكني كده ليه هتبوظ ياقة القميص وبعدين انت مسكني من قفاية كأني حرامية كده ليه بقوللك سبني
مروان: لو مش حرامية جاية هنا ليه
زينة: يخربيتك انت هتلبسني تهمة، انا جاية هنا عشان
الانترفيو
مروان بتريقة: عشان ايه…….
زينة ببرائة: انترفيو
مروان بتريقة: باللبس ده، ايه القرف ال انتي لابساه
زينة بغضب:قرف لما يقرفك ده اسمو احترام ولا انت عجبك لبس البنات ال بره ده
انت مسكني كده ليه سبني بقولك
مروان ببرود:عارفة مكان الباب، ولا تحبي اخرجك بنفسي يا جرسونة
زينة بزعيق:علي فكرة الشغل مش عيب طالما بجيبه بالحلال
مروان:اخرسي مش عايز رغي ،وغوري من هنا مش عايز اشوف وشك هنا تاني فاهمة
وهنا دخل زياد
زياد:في ايه… ايه الدوشة دي
زياد باستغراب:زينة……مروان انت مسكها كده ليه
مروان:ملقتش مسمار اعلقها فيه
زياد:فقلت اعلقها انا صح
مروان:الله عليك
زياد:سبها يا مروان مينفعش تعمل كده
زينة وعينها ممتلئة بالدموع:شايف يا زيزو انت جايبني اتهان هنا ولا ايه
مروان باستغراب:زيزو…..نعم
زينة:انت بتزقني كده ليه حرام عليك ولا عشان انا قصيرة
مروان:اخرسي، ايه موضوع زيزو ده
زياد بتوتر :دي زينة
مروان بغضب وهو يلقي زينة بعيدة:نعممممممممم، هي دي زينة، انا مش عامل الانترفيو مع البت دي، دي جرسونة
عارف يعني ايه، يعني خادمة
ثم ترك زينة اخيرا
زينةوهي تختبئ خلف زياد:انت جايبني هنا اتهان ولا ايه، انا غلطانة اني وثقت فيك انا مشية
زياد بغصب:استني يا زينة، في ايه يا مروان الشغل من حق الجميع، جرب مش هتخسر حاجه حرام عليك
مروان:انا قولت لا….
زياد:مش من حقك تقول لا، انت تردت السكرتيرة، واي حد من حقة يعمل الانترفيو
ونظر مروان الي زينة المختبئة خلف زياد ليراها تخرج له لسانها.
مروان:انا ازاي اشتغل مع واحدة زي دي
دي مجنونة
زينة:شبهك
زياد:بس بقا انتو الاتنين
يلا يا زينة عشان تعملي المقابلة
زينة بتوتر:تعالي معايا مش عايزة اقعد معاه لوحدي
ده يقتلني شوفت عنيه عمله ازاي.
زياد:خلاص هاجي معاك
مروان:خلاص بقيت قتال قتلة
زياد:لا بس عشان اكون شاهد علي الانترفيو
مروان:يلا قدامي ضيعتيلي وقتي الله يخربيتك
…………………
في المطعم~
حامد:ست الحسن والجمال فين
دينا بتوتر:هي…..هي…اصل زينة…
حامد بغضب:متخلصي،ايه بشحت الكلام ولا ايه
دينا بخوف:طب متزعقش، هيا في مقابلة في شركة كانوا طالبين سكرتيرة
حامد بغضب:غوري من قدامي دلوقتي
انا هوريكي يا زينة لما تيجي هطلع عليكي كل ال عملتيه معايا
دينا:هي عملت ايه ها
نظر لها حامد باستغراب:وانتي مالك
دينا بهدوء:انا غلطانة اني بتكلم معاك، بنضيع وقت يعني
اقترب منها حامد قليلا:حد قال اني عايز اضيع وقت
دينا بتوتر:انا كنت عايزة اعرف مش اكتر
حامد:حشرية يعني
(دينا فتاه ذات بشرة قمحاوية وشعر متوسط اسود اللون ولها عينان بنيتان واسعتين)
حامد:تعرفي انتي لو مجرتيش علي المطبخ دلوقتي،هخرملك عنيكي دي تمام.
دينا:هو يعني عشان انت عينك رمادي وحلوة وشبه القطط تتنمر علي الخلق علي فكرة الواد زياد احلي منك بكتير ها
حامد باستغراب:مين زياد ده
دينا:انا هروح المطبخ
حامد بغضب:انا لما اسالك تجاوبي فاهمة
دينا:سيب الياقة هتبوظ، هقولك زياد ده صاحب زينة
بس ده واد مشاءالله عليه جميل اوي احلي من واحد كده اعرفة
حامد:غوري
دينا تذهب وهي تضحك ضحكة سخرية
…….:حامد هو انت
ونظر حامد واتصدم مما رآه

يتبع……

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *