روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل السابع عشر 17 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل السابع عشر 17 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله البارت السابع عشر

رواية أسد والمجهوله الجزء السابع عشر

أسد والمجهوله
أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة السابعة عشر

ساره انا عاوز اتجوزك

انصدمت ساره في الأول لان ادم كان حلم عمرها من ايام الجامعه بس هو مكنش بيشوفها تقريبا مكنش مهتم بيها

لم ترد ساره عليه وظن ادم انها لم توافق
ادم . ساره ده حقك اكيد تقرري وقت منتي عاوزه انا مش هجبرك علي الرد

تنهدت ساره . انا خايفه ياادم

ادم بصدمه . خايفه..؟ خايفه من اي؟ مني ..

ساره . لا انا خايفه انك تكون حاسس بفراغ يارا وبتعوضه بيا

ادم بتنهيده . انا منكرش اني حبيت يارا اوي بس انتي فيكي حاجه شديتني يا ساره

ساره . طيب انا هيبقي ليا في قلبك مكان من بعد يارا
ادم. انتي بتصعبيها عليا اوي ياساره بصي انا حكيتلك كل حاجه عشان مبقاش عملت حاجه اندم عليها في الاخر

ساره . سيبني افكر شويه ياادم

ادم . تمام ياساره يالاه ناكل

__

 

 

 

كان واقف اسد في الفراندا بيتكلم بصوت واطي اوي

دخلت قلب لقيته قفل التليفون بسرعه

قلب . حبيبي انت كنت بتكلم مين

اسد وهو بيبوس رأسها. ولا حد ياروحي ده واحد في الشغل

قلب بشك . بجد

اسد . دماغك متروحش بعيد انتي اول واخر واحده هنا وشاور علي قلبه

راح شايلها مره واحده بس إي الحلاوه دي تعالي بقا اما اكل*ك

_

ها هنمشي علي امتي كده قالها طارق وهو بيلبس قميصه

ادم. اسد قال بعد الفجر بس شكل قلب سماعته عشان قفل علطول

علي وهو يرتدي قميصه . هتلقي اسد قالها اي حاجه هو اكيد مش هيعرفها يالاه بس نجهز وناكل حاجه قبل منخلع

____

قام اسد من جانب قلب بخفه عشان متصحاش ودخل غير هدومه لكن قبل مينزل بأس رأسها ومشي

اسد وهو يوجه كلامه للحراس . متخلوش الهانم تطلع من الفيله ولو حصل حاجه تبلغوني فورا

اتجه الي بيت طارق

الو اي ياطارق انا تحت انزلولي

طارق . اطلع يااسد بطل هبل

 

 

اسد . عمي عندك
طارق . اه
اسد . تمام انا طالع

طلع اسد درج الفيله وهو يتنهد بتعب من الذكريات اللتي هاجمته رن اسد جرس الباب وفتح له طارق
ادخل احنا جهزنا خلااص
اسد . متجبش رجاله احنا هنروح خفيف خفيف كده
طارق . تمام

اسد . عمي فين
طارق . جوه مع العيال
اتجه اسد الي الغرفه وطرق علي الباب
اسد .السلام عليكم بحث اسد بنظره علي عمه حتي تقابلت عيونهم سويا

اتجه اسد الي فهد *عمه* . وحشتني ياعمي

فتح فهد ذراعيه الي اسد بدون تردد اتجه اسد اليه بشوق شديد
ظلو هكذا لوقت طويل

اما عن علي وآدم وطارق فغادرو من الغرفه حتي لايسببو إحراج ل أسد او فهد

اسد . انا اسف ياعمي علي كل حاجه عملتها معاك

فهد . وحشتني يا*بن الك*لب لسه فاكرني دلوقتي
اسد بضحك . محبتش اقبلك الا وانا نضيف ياعمي

فهد. نضيف مين انت معزمتناش علي فرحك ياو*سخ
اسد بضحك. جرا اي ياعمي براحه عليا

فهد بضحك . قولي يالاه مراتك حلوه

اسد .جرا اي ياعمي دي مراتي بردو بس الشهاده لله قمر

 

 

 

ضحك فهد بشده . لسه فقري زي منت
اسد بضحك . طلعلك
ض،ربه فهد بخفه علي كتفه

بينما في الخارج كان طارق فرحان عشان سمع صوت ضحكاتهم
سحر . انا داخله يابني مش هقدر استني
اقتحمت سحر الغرفه وبكت بشده عندما رأت اسد اقتربت منه سريعا واحتضنته . وحشتني يااو*اطي
كده متسألش عليا ده انا سوسو حبيبتك
اسد. علي عيني والله ياسوسو بس انا كنت عاوز اجيلك وانا معايا حاجه تفرحك

سحر . منا عرفت انك اتجوزت بس مجبتهاش معاك ليه علي الاقل تبقي مطمن عليها وهي معانا

اسد . انا مردتش اصحيها ومقولتلهاش اصلا انا رايح من وراها بس انتو كده كده عارفين الفيلة بتاعتي ابقو رحولها

ابتعدت سحر عن احضانه وهي تتأمله . كبرت اوي يااسد بقيت راجل

لكن قبل ان يرد اسد شد فهد سحر واصتدمت بأحضانه
فهد بغيره . هنقعد نحضن كتير ولا اي

اسد . لسه بتغير ياحج بس بصراحه سوسو قمر
ضر،به فهد بغيظ . لم نفسك يالاه عشان مقتلكش

خبط طارق علي الباب وقال مش يالاه يا اسد كده هنتأخر

اسد . احنا هنمشي بقا ادعولنا
___

____
بعد مده وصلو الي فيلا أسر

بصو انا وطارق هندخل من الباب الخلفي وآدم وعلي انتو هتأمنولنا المكان من ورا هتحمو ضهرنا والرجاله بتوعه كلهم محوطين الفيلا جهزين

علي بحماس . استعنا علي الشقا بالله

 

 

ادم . الواحد هيرجع لايام الشقاوه تاني
طارق . يلا

واتجهو كل واحد للمكان المحدد ليه وكان اسد وطارق في ضهر بعض لقو في وشهم 2 وقفين قدام الفيلا
اسد . مش عاوزين صوت ياطارق اخر حاجه ض،رب النار

طارق بتركيز . تمام
انقض اسد وطارق علي الرجال اللي قدام الفيلا
فتح طارق باب الفيلا بدون صوت قعدو يفتحو غرف الفيلا لحد اما اتبقي واحده
فتحها اسد وطارق ببطء وجدو …

أسر نايم علي السرير في وضع مش حلو مع بنت
إقترب اسد من أسر بإبتسامه شيطانيه وشاور ل طارق ان هو ياخد البت وبالفعل شالها طارق وكتم صوتها وضغط علي مكان في رقبتها فقدت الوعي في ثواني

اما اسد فنام في طرف السرير بجانب أسر
حس أسر بفراغ جانبه
قعد يتقلب في السرير حتي رأي اسد وانتفض بشده ووقع علي الارض

ظل اسد يضحك عليه بشده

أسر بخوف . اي اللي جابك

اسد وهو بيقوم من علي السرير يجلس علي الكرسي وهو يضع قدم فوق الاخري مين اللي وراك انا علي حسب معلوماتي انو واحد بره مصر

أسر بتهكم . ده انت طلعت جامد اهو

اسد بإستهزاء . انت لسه عارف ولا اي اومال لو مكناش عاشين مع بعض 5سنين

أسر وهو بيرتدي الروب. انت متقدرش تعمل معايا حاجه

اسد . نفسي اعرف جايب الثقه دي منين

أسر. انا مش لوحدي يااسد لو هتفكر تأذيني صدقني هتندم

 

 

 

اسد . وانت مالك نخيت كده ليه ورجعت ورا متخليك سخن زي مبدأنا

أسر. انت عارف اني مش خايف منك

اسد بضحكه سخريه . باين من إيدك اللي بترعش او من عرقك اللي إبتداء يزيد لا انا مش هتكلم عن كل ده قام اسد من علي الكرسي واقترب من أسر وامسك زجاجه خم*ر
اسد . تشرب

أسر. اي انت هتشرب

مد اسد ليه بكوبايه . انت عارف مليش في الحجات الخيبه دي

أسر بتهكم . طول عمرك ليك في التقيل

اسد بفحيح . بالظبط كده هتنطق ولا ازعلك

أسر بخوف . مش هقولك علي حاجه يابن الدمنهوري

نظر اسد الي زجاجه ال،خمر اللي في إيدو وكسر ،ها في طرف السرير واقترب سريعا من أسر وجلس فوق ضهره و،لوي دراعه

اسد . هتنطق ولا
لم يرد عليه أسر
مسك اسد طرف الزجاجه وبداء يش*رح في ضهر أسر ببطء ظل أسر يص،رخ بصوته كله

اسد . اممممم كفايه ولا هتقول لم يرد عليه أسر إقترب اسد من رقبته وبداء يعمل نفس اللي عمله في ض هره من غير رحمه

أسر بصوت عالي . خلاااااص خلاااااص هقوووول خلاااااص

أسد بترقب. انطق

أسر بضعف . واحد إسمو جاسر

نظر اسد بدهشه وقعد يفتكر الاسم ده في دماغه هو توقع حد تاني

اسد . متفقين علي اي

اسد بصوت عالي وهو بيغر،ز سن الزجاجه في ضهر أسر . متفقيييين علي اي

 

 

أسر بتعب . مراااااااااتك

احمرت عين اسد بشده وبدأ صدره يعلو ويهبط وعدل أسر ومسكه من رقبته وبداء يض،،ربه بالبوك،س في وشه

اسد . هو يعرف مراتي منين

أسر. معرفش

امسك اسد نفس الزجاجه واقترب من رقبه أسر وهو بيغ رزها ببطء
اسد بصوت عالي . انطق
أسر بتعب وصوت عالي . معععععررررفشششش

اسد . هو لوحده ولا معاه حد
أسر . واحده بره مصر
اسد . اسمه اي
أسر . معرفش

كاد اسد ان ينقض عليه مره اخري لكن استوقفه دخول طارق

طارق . اسد الحراس شغالين ضر،،ب نار بره وزمانهم داخلين علي هنا قام اسد سريعا من علي أسر وض،،ربه بالرص،اص في رجله الاتنين وخرج بسرعه
__

اما عند ادم وعلي

علي . هما اتأخرو جوه كده ليه

ادم بقلق . معرفش

علي لاحظ ان في حركه
علي. خالي بالك دول داخلين جوه
ادم . يالاه بينا بس بلاش ض،رب بال،نار عشان مش عاوزين صوت

إنقض علي وآدم علي الحراس كانو بي،،ضربو إثنين إثنين من غير صوت لحد اما اتجمع عليهم 10 حراس ومسكو مسدساتهم واشتغل ضرب النار
جري كل من ادم وعلي خلف الجدران واخرجو سلاحهم وبداءو يض،،ربو كل اللي يقابلهم

خرج اسد وطارق من باب الفيلا الخلفي ووجد ادم وعلي في زاويه من أركان الفيلا واخرجو سلاحه ايضا وبدأ ضرب النار يعلي

كان ادم وطارق وعلي بيض،،ربوا بالنار في الرجل او اي مكان ميموتش لكن اسد كان بينشن علي الدماغ علطول من غير رحمه اسد كل اما يفتكر ان حد هيقرب لمراته ي،،ضربهم علطول في الدماغ منغير ميفكر

 

 

 

طارق بصوت عالي . اسد في اي لم يرد عليه اسد

طارق . اااااااسسد

فاق اسد من وتيره غضبه بعد مخلصو علي كل الرجاله

إقترب علي وآدم وطارق منه

ادم . احنا خلصنا عليهم كلهم قالك مين يااسد

اسد بتفكير . مارك

علي بصدمه . تبع الشركه اللي في إيطاليا

اسد. اه

طارق . طب وده عاوز اي

اسد بغضب. الولاه اللي شغال تحت منه عاوز مراتي
لكن مارك معرفش
علي بصدمه . وهو يعرفها منين

اسد . معرفش أسر ميعرفش اكتر من كده

 

 

 

طارق . طب يالاه بينا

اتجه كل منهم الي باب الفيلا لحد اما وقفهم ض،،رب نار

_

استيقظت قلب وهي تبكي وتردد خير يارب خير يارب
بتبص جنبها ملقتش اسد ظلت تبكي بشده مره اخري وهي بتقول يااارب يارب احفظهولي يارب …….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!