Uncategorized

رواية أولاد عمي الفصل الثامن 8 بقلم منة وائل

 رواية أولاد عمي الفصل الثامن 8 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن 8 بقلم منة وائل

رواية أولاد عمي الفصل الثامن 8 بقلم منة وائل

نورهان بفرح:رعد احنا بنلعب تعالي العب معانا
حسام بزعيق :وريني ايدك كده اتعورت، اوعي سيبها
رعد :في أي يا حسام مالك متعصب كده ليه
حسام :ملكش دعوه
رعد:لا بقولك اي انا صابر عليك عشان أنت اخويا بس غير كده تحترم نفسك
حسام : انت محترم غصب عنك
وائل :في أي انت وهو 
فاطمه: بترعقوا لي يا ولاد
رعد :ماتشوفوا البيه بيكلمني ازاي
حسام :انا اتكلم زي ما انا عاوز اوعي ايدك دي
رعد:لا انت كده زودتها اوي
حسام:ااااااااااه
فاطمه :ابنييييي
البنات :عاااااااااااااا
نادر:رعد اي اللي بتعمله ده بس
حسام :انت بتمد ايدك عليا انا هوريك
رعد:ااااااااه، تعالي انا اللي هوريك ياحيوان
معاذ:اي ده اي اللي بيحصل ده بس انت وهو ااااه دراعي
فاطمه:الحق ولادك يا وائل 
وائل:بس انت وهو بقا خلاص 
معاذ:ماشي انا هعرف اسكتكم 
اخرج معاذ المسدس من جيبه وأطلق رصاصتين في الهواء 
الجميع :عاااااااااااااا
معاذ:بس بس بقا ايييي خلاص
رعد:انت مش شايف انا هوريك ياحسام هخليك تندم
حسام:ابقا وريني نفسك لو راجل 
وائل: والله عال مفيش احترام ليا ابدا كل واحد عامل نفسه بلطجي وشغال يضرب في اخوه، اي كل ده ليه ها ماتردوا
رعد:انا عن نفسي مش هتكلم لاني مش لاقي تفسير للهو بيعملوا واللب انا عملته ده ناتج عن رده فعل سافله من واحد سافل زي ده
وائل:رعد انا بتكلم، اي مش عاملي احترام
رعد:العفو يا بابا
عبد الرحمن :اي ده انتوا واقفين كذه ليه كلكم
وائل:لا يابابا َمفيش حاجه المهم حضرتك كنت فين انت ومعتز كده
عبد الرحمن :لااا ده كنت بتمشي معاه شويه وبفهموا مش كده والا اي
معتز:اا.. اه اه طبعا يا جدو
وائل:ماشي يا بابا اتفضل
عبد الرحمن :اي ده هى العيال دي وشها وارم كده ليه، كانوا بيتخنقوا صح
معاذ:سوء تفاهم يا جدو
عبد الرحمن :اه طيب حسام تعالي ورايا وبعد نص ساعه رعد يجلي مفهوم
حسام ورعد:حاضر يا جدو
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             في المطعم
المدير:انتي اي اللي اخرك
شروق:معلش يا فندم الشغل الاولاني بس اخرني انا اسفه
المدير:ماليش مفيش انا مايخصنيش، ماتتكررش تاني سامعه
شروق:حاضر يا فندم
المدير :هيتخصم من المرتب، يلا روحي على شغلك
شروق:اوف بقا هو انا لحقت عشان يتخصم مني بقا اي القرف ده
المدير :بتقولي اي
شروق:لا يافندم ده انا بقول انا في الخدمه يا فندم
المدير:طب اتفضلي يلا
شروق:حاضر، يارب اخلص بقا من اللي انا فيه ده
ترن ترن ترن
شروق:الو يا ماما
ناديه :ايوا يا حبيبتي اي فينك كده
شروق:في الشغل التاني يا ماما، المهم امير رجع والا لسه
ناديه :رجع يا حبيبتي وفي اوضته دلوقتي
شروق:ماشي يا ماما خاليه يذاكر
ناديه :حاضر يا حبيبتي خالي بالك من نفسك
شروق:حاضر يا ماما َع السلامه
المدير:يلا يا شروق على شغلك
شروق:حاضر يا فندم اهو جايه
          بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
 قصر العرباوي في غرفه البنات
نورهان:شوفتي اللي حصل ده
مشيره:مش عارفه اي ده حسام كان مجنون خالص
نورهان :تفتكري هو عمل كده ليه
نظرت لها مشيره بنصف عين وقالت باءبتسامه :مش يمكن بيحب
نورهان بغباء:امممم طب لو هو بيحب يتعصب على اخوه كده ليه يعني ودي مين دي يعني اللي تخليه يضرب اخوه
نظرت لها مشيره بغضب وقالت:أحيه نامي يا نورهان نامي ده انتي غبيه
نورهان :الله في أي بقا وأنا هعرف منين انا ماهو مقالش انه بيحب قبل كده،. يكونش بيحب البت سميره الشغاله ????
مشيره باءنفعال:يالهوي مفيش فايده تصبحي على خير يا نورهان
            بقلمي منه والله
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
     في مكتب عبد الرحمن
عبد الرحمن :ها يا حسام اي اللي حصل
حسام :بص يا جدو انا هفضل طول عمري كاره رعد طول منا شايف نورهان بتحبه وانا لا حاسس بالنقص طول ماهو موجود، انا عمري ماوصلت لكده بس لما شوفته ماسك ايدها حسيت اني مخنوق مش عاوز حد يلمسها غيري يا جدو
عبد الرحمن :وده يخليك تضرب اخوك وتتخانق معاه على حاجه هو مالوش ذنب فيها
حسام:وانا اي يخليني اعرف ان هو كمان مش بيحبها
عبد الرحمن :وانت مين قالك ان رعد بيحبها، عمتك طلبت من رعد انه يتقدم لنورهان، رعد رد عليها وقالها نورهان اختي وبس يا عمتي ومشى وصلت الرساله
حسام بصدمه:يعني رعد مش بيحبها
عبد الرحمن :لا شوفت بقا انك ظالم اخوك، عارف انه غصب عنك وامك بتغير عليها وكل ده، بس بدل ماتتخانق مع اخوك وتضربه حاول تخليها تحس بحبك ده يا حسام ركز في كلامي يابني وصالح اخوك هو مالوش ذنب، وماتنساش ده اخوك الكبير فهمت
حسام بحزن:حاضر يا جدو انا اسف هعتذرله حالا
عبد الرحمن :استنا لما اتكلم معاه يلا روح نادي
حسام :حاضر يا جدو
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
         في حديقه القصر
نادر :اي يابني اهدي مش كده
رعد:انا انا اخويا الصغير يمد ايده عليا وكل ده ليه انا عملتله اي عاوز افهم انا
معاذ:ممكن تهدي يا رعد هو على ما اعتقد اللي هيقولهولك جدو جوا هيفهمك حسام عمل كده ليه
رعد:ايوا متا بقا عاوز افهم، انا اللي فاهم كل حاجه فهمني بقا عملتله اي انا عشان الكره ده كله ده انا بحبكم كلكم بهتم بامركم كلكم وبنسي نفسي كلكم اخواتي وانا بحبكم وعمري ماضايقت حد فيكم واتفاجئ ان اخويا بيكرهني اوي كده
حسام :قبل أي حاجه انا اسف على كل اللي حصل غلطت وحقك عليا بس ممكن تدخل لجدو يمكن اللي هيقولهولك ده هيخليك تعذرني بجد.و اسف مره كمان يا اخويا
التفت رعد برأسه ونظر لحسام وقال:انا مش هرد عليك لحد اما افهم عن اءذنكم هدخل لجدو
نادر:اي ياعم انت تعالي في أي بقا اي اللي حصل لكل ده
معاذ:انا استنيت رعد يقوم وكنت هقولك انا، حسام بيحب نورهان
نادر:ده بجد
حسام بحزن:ايوا
نادر:طب طب رعد ذنبه اي رعد مش بيحبها وقال كده قدامنا كلها انت كنت فاكر انه بيحبها
حسام :اه
نادر:لا رعد بيعتبرها اخته يا حسام بص يا حبيبي انا مقدر مشاعرك بس مفيش اي حاجة في الدنيا تخليك تعمل كده مع اخوك، وبعدين انت حاول مع نورهان وبينلها مشاعرك دي وان شاء الله خير
حسام :حاضر
            بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
      في مكتب عبد الرحمن
عبد الرحمن :تعالي يا اول احفادي، بص انا عارف انك عاقل وفاهم كل الكلام اللي هقوله وهو من كلمه انت هتفهم
رعد:ياريت يا جدو تفهمني عشان مش فاهم اي حاجه
عبد الرحمن :حسام بيحب نورهان، وكان فاكرك انت كمان بتحبها، اظن كده انت فهمت كل حاجه
رعد:انا كنت حاسس، بس انا قولت قبل كده نورهان زي اختي يا جماعه
عبد الرحمن :مكنش يعرف يا حبيبي وهو غصب عنه دي مشاعر والمشاعر تخليك تعمل اي حاجه حتى لو هتعادي أقرب الناس ليك فهمت يا حبيبي
رعد:فهمت يا جدو، المهم ان حضرتك تكون فهمتوا هو كمان
عبد الرحمن :لا اطمن فهمتوا وهو حس بغلطه ماتزعلش منه
رعد:انت بتقول اي يا جدو ده اخويا ازعل منه ده اي بس عن اءذنك عشان اروح اتكلم معاه شويه
عبد الرحمن :اتفضل يا بني، ربنا يهديكم
           بقلمي منه وائل
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️
             في المطعم
شروق :ايوا تحت امرك يا فندم
الزبون:اتنين استيك ورز وسوتي وعصير برتقان
شروق: من كل حاجه اتنين يافندم
الزبون:ايوا
شروق :تحت امرك يا فندم، تؤمر بحاجه تاني
الزبون:لا ميرسي
شروق:اااه ياني الواحد هيقع من طوله، خدي يا رباب هاتي الطلب ده
رباب:انا مش فاهمه انتي اي اللي مصبرك على الغلب ده ماتسمعي كلام المحامي وترفعي قضيه على ولاد عمك دول وخدي حقك
شروق:ياحماره اخد الحق حرفه، وانتي فكرك مش هيقدروا يخلصوا عليا انا ماما واخويا ده يقدروا ومحدش هيكلمهم كمان، انا بقا هاخد حقي وقدام عينهم ومحدش هيقدر يتكلم فهمتي
رباب:على الله كله
ترن ترن ترن
شروق :يووو ياماما شكلك هتكوني السبب في طردي النهارده
رباب :ردي عليها يمكن محتاجه حاجه
شروق :حاضر، الو يا ماما ايييي اميررررر، انتي بتقولي يالهوي 
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *