روايات

رواية أحببته بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ الفصل الثاني 2 بقلم إيمان محمد

رواية أحببته بالخطأ البارت الثاني

رواية أحببته بالخطأ الجزء الثاني

أحببته بالخطأ
أحببته بالخطأ

رواية أحببته بالخطأ الحلقة الثانية

حمزه :ابدأي انا رايح الشركه و علا معاكي لو احتجتي حاجه
حور :تمام
_____________
ذهبت حور للتنظيف و بالأخص تبحث عن دليل
في غرفه حمزه دخلت حور و
وجدت الغرفه باللون الأسود و كل شئ باللون الأسود فتحت الخزانه ووجدت اكتر الملابس بالون الأسود ووجدت صوره كبيره معلقه على الحائط لحمزه و يوجد بجانبه صوره صغيره له و لفتاه أخرى
اكملت حور عملها و بدلت ملابسها و حل الليل
___________
جاء حمزه و صديقه و كانت حور خارجه
أسر : مين الجامد ده
حمزه : اخرص دي البنت الجديد
حمزه : رايحه فين يا حور
حور : هجيب حجتي و و هاجي بكره
حمزه : خدي عمر
حور : مش لازم
حمزه : عمر خد حور روحها بيتها و هاتها تاني
عمر : تحت امرك يلا يا حور
احس حمزه بغير و قال بصوت عالي : انسه اسمها انسه حور
عمر بخوف : اسف يا بيه يلا يا انسه حور
ذهبت حور تحت زهول كبير و قالت لنفسها هو اشمعنا انا بيعملني كويس و الاقي وحش
ذهبت للمنزل و لمت أغراضها و عادت مع عمر
_____________
اعطتها امل غرفه مثل باقي الخادمات
تمددت حور على السرير
يا ترى هتعرفي تنامي في بيت اللي قتل اخوكي سمعت حور صوت غريب كانت ترتدي كاج قصير لم تهتم و ذهبت للتستمع
في غرفه المكتب كان يتحدث حمزه في الهاتف
حمزه : العمليه هتم بكره و مفيش حد يعمل حاجه غلط
فجأه انقطع الصوت فذهبت حور للمطبخ بحجه انها هتشرب ميه فجأه شعرت بسخونه من اقتراب و أنفاس غاضبه
حمزه : انتي بتعملي ايه
حور بتوتر : ك كنت ب بشرب
حمزه : ايه اللي انتي خارجه بيه ده
نظرت حور و صدمت لأنها لم تنتبه و كاد تهرب من امامه حتى امسكها من خصرها
حور :لو سمحت ابعد عايز امشي
حمزه و هو يقترب منها : و ان مبعتش
حور :لو سمحت ابعد و بتحاول تهرب منه لاكنو أقوى منها
حمزه قرب اكثر حتى لم شئ يفصل بينهم و قال : انا هسيبك المره دي بس لو شوفتك كده قدام حد من الحراس او اصحابي لهقتلك.
عندما سمعت حور الكلمه حست بضعف عندما تذكرت اخوها و قالت بحزن : مش هتكرر تاني
تركها حمزه : يلا نامي
حور : حاضر ذهبت حور للنوم
_________
في غرفه حمزه بعد ان خلع ملابسه و رماها بإهمال تمدد على السرير و اغمض عينه و هو يتذكر ملامح حور و اد ايه هي جمله و ذهب لعالم تاني
____________
في باريس يجلس رجل من أهم رجال الأعمال
الحوار مترجم
يسمى جان : حمزه هيسلم بكره
خادمه : ايوه يا فندم
جان : اهم حاجه تخدو بالكم مش عايز غلطه
الخادم : تحت امرك يا فندم
_______________
حل الصباح استيقظت حور و اخدت شور و طلعت كان شعرها مبتل حضرت القهوه و صعدت لغرفه حمزه
خبطت لا يوجد رد
حور : اكيد بياخد شاور و دخلت لقيته نايم عاري
حور : اعمل ايه انا هحط القهوه و امشي ذهبت لتضع القهوه، على الكومود بجانب السرير بعد آن حطها و جدت يد تسحبها الي السرير
حتى وقعت عليه فامسك يدها حتى لا تتحرك
حمزه : انا مش قولت لازم تخبطي
حور : انا ملقتش رد
حمزه مقاطع كلامها :ششش لازم تاخدي عقاب و نظر لعينيها بسرحان و شعرها المبتل و قطرات المياه تنزل على وجه
حور : عقاب ايه
اقترب حمزه اكتر كاد ان يقبلها حتى بعدت حور سريعاََ عنه و قالت : لو سمحت انا بنت محترمه و جايه عشان الشغل و بس
حمزه وقف و قال : عشان الشغل و قال بصوت جحيمي انزلي حضري الفطار
أسرعت حور هاربه في بكاء و قامت بإعداد الطعام و اعدت الطاوله و ذهبت للجنينه حتى لا تلتقي به
___________
شرب حمزه قهوته و اخذ شاور لكي يهدأ و هبط. لتناول الفطور
حمزه :حور يا حور لا رد
جت امل :عايز حاجه يا بيه
حمزه :حور فين
امل : في الجنينه
حمزه : ماشي روحي انتي
اكمل حمزه فطاره و ذهب لحور
_____________-
عند حور
بتسأل واخد من البودي جارده : هو ليه مفيش حد يهتم بالورد ده الجنينه كلها حلوه معاده ده
الرجل : الجنيني مجاش انهارده و لا امبارح عشان في بلدهم
حور : اه تمام
الرجل : عايزه حاجه تانيه يا انسه
حور: ع فكره اسمي حور قولي حور مش هتعصب زيه متقلقش و ضحكت و ضحك الرجل
احست حور بأنه يوجد جدار صلب خلفها و عندما سكت الرجل تأكدت انه هو
حمزه : روج شوف شغلك
الرجل :حاضر يابيه
حمزه : دي بقي البنت المحترمه يا هانم
وافقه مع واحد و بضحكي و تهزري عشان تعرفي انك زيهم كلكو صنف واحد
حور ببكاء لانه يطعن في شرفها : انا مكنتش بعمل حاجه غلط و مش مطره اني ابرر و بعدين انتا صاحب البيت مش عجبك شغلي اطردني إنما متقوليش حاجه تجرحني
ذهبت حور لغرفتها تبكي
___________-
شعر حمزه بالحزن و لأول مره يزعل على حد ذهب حمزه لشركته فهو عنده مجموعه من الشركات لتصميم و تنفيذ البنأات الهندسيه
جالس على كرسي مكتبه فالكل يعلم انه متشدد كان يفكر في حور و يتذكر موقف الصبح و لما بص لعينيها راح لدنيا تانيه و كان بيفكر في كلامه الجارح و اد ايه هو زعلها
خبطت السكرتيره على الباب و دخلت استاذ حمزه الورق اللي حضرتك طلبته لا رد
السكرتيره : استاذ حمزه
فاق من شروده على صوتها و قال بصوت عالي هو مش بابا يتخبط
السكرتيره بخوف : انا اسفه بس انا خبط
حمزه : سيبي الورق و طلعي
حمزه في نفسه. : في ايه دي خدامه ذي اي خدامه متفكرش كتير
اتصل على احد رجاله
حمزه : عملت ايه
الرجل : كله تمام
حمزه : هنعمل حافله صغيره اعزمهم كلهم
الرجل : تحت امرك يا بيه
يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته بالخطأ)

تعليق واحد

اترك رد