روايات

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل السابع 7 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل السابع 7 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت السابع

رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء السابع

عشق وجحيم السيف 2
عشق وجحيم السيف 2

رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة السابعة

يوم الخطوبه في صاله الحفله
كان الك مبسوط و بيرقص
عشق كانت لابسه فستان 👗ازرق جميل اوي
روح كانت بتزغرط من الفرحه.. طبعآ حقها خطوبه ابنها البكر
سيف مسك المايك و قال
سيف بحب … ممكن لحظة
توقفت الموسيقه و اكمل سيف كلامه
سيف بكل حب…. عشق هيا بنت اخويه الهوا ابن عمي بنت لطيفه و جميله واثقه من نفسه و محترمه و كبرت قدام عيوني و تربت قدامي من وهيا صغير و كان قريبه مني و بكل مكان بروحله كانت بتقول ونبي يا عمو خدني معاك بخدها معايه نبقا بنلف في العربيه وقت طويل عشانها دي عندي متل بناتي من هيا و صغير وهيا ومراد كانو وبقولو لبعض احنا بس نكبر . هتزوج عشان احنا بنحب بعض و كل تنين بحبو بعض يتزوجو و يكون عندهم اطفال و حياتهم تبقا كلها سعاده.. هيا بنتي ودلوقتي انا وليا اشرف واللهي جاي اطلب ايد عشق لابني مراد و ليا كل الشرف
كلهم كانو بمسحو بدموعهم و بلاخص عشق مكانش متخيله دي مكانتها عند عمها سيف
زين بحب.. والله انا ليا الشرف بنتي تبقا عندكم ومش هلاقي حد احسن من مراد امنه على بنتي
و لبسو الخواتم و جا الشيخ

 

 

 

و تم كتب الكتاب و قال جملته الشهيره
، بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير،،
روح.. الف مبروك يا حبايبي
سيف و زين حضنو بعض و قالو الف مبروك
غرام.. الف مبروك يا حببتي
عشق..الله يبارك فيكي يا حببتي عقبالك
ريحانه… الف مبروك ياحبايبي… بس ولله زعلانه عشان مرام و جاد مش معانه
مراد…الله يبارك فيكي يا طنط…. ان شاءالله هيحضرو الفرح
و راحو كلهم يرقصو بقا و تركو عشق و مراد لوحدهم
مراد بسخريه.. الف مبروك
عشق مرتدش
مراد.. مبسوطه
عشق… لا خلاص ولو بابا مش موافق مكنتش وافقت كمان عشان عمو سيف انا مستحيل ازعله فاكر نفسك اي ان شاء الله متفكرش انا ميتا عليك لا خلاص و مفتكر هتضحك عليه بصور دي انا متاكدا من نفسي
مراد بغضب…. ما اليوم البعت الصور كلمني و قال الصور حقيقيه ميه بالميه و متفتكري بس عملتي نفسك قويه و على اساس مش عمله حاجه انا عارف اعرف انتي بتعملي ابشع من كدا كمان انا عارفك من وانتي صغيره انسانه مستهتره و مش همك حاجه
عشق… و مين دا ان شاء الله انتا بتوثق بواحد غريب و بيا انا متوثقش و انتا بتقول عارفني من انا صغيره و اكملت بسخريه… طلعت بصراحه متعرفش عني حاجه خالص
مراد قال.. انا مش هتكلم معاكي دلوقتي عشان محدش يحس بحاجه بس اما احسابك بعدين
عشق بصت اناحيه اتانيه
مراد قال لعشق
مراد… انا بكره عندي مهمه و ممكن تكون يومين او تلاته
عشق…و ليه بتقلي انا انا مش مهتمه بتفاصيلك خلاص
مراد بسخريه.. متستقيش نفسك اوي عشان قولت كدا عشان اذا حد سالك عندي بكره تكوني تعرفي و محدش يحس بحاجه انا مش عاوز حد يحس انا مش بنطيق بعض لان انا عاوز استر عليكي اذا حد عرف محدش هيتف*ضح غيرك فاهمه
عشق بدون متبص عليه و بصوتها نبره حزن .. ماشي مدلوقتي
انتهت حفله الخطوبه و كل واحد رجع بيته و الساعه كان 12بليل
جوري كانت بتتوضه عشان تصلي العشاء لنو كات بحفلاه و مقدرتش تصلي و كمان قيام ليل و بعدها توتر و تنام عشان عندها كليه بكره

 

 

راحت وضت و صلت و كان بتصلي الوتر خلص و دعت ربنا يبارك فيهاو يقوي ايمانه و يجعلها من عباده الصالحين
نامت على السرير و كانت بتقرء اذكار انوب و اذا يجيها مسدج فتحته و كان من رقم غريب و كان نص الرساله
**كونتي جميله اوي اليوم فستانك الموف كانت تحفه معا الحجاب بنفس الون و و المكياج الخفيف زادك جمالآ فوق جمالك **
جوري اتصدمك من الرساله كانت هاوزه تلبس نقاب في.خطوبت اخوها بس امها منعتها
و قالت مين دا و جاب رقمي منين
ردت و قالت منو انت
رد
…. انتي ليه صاحيه لغايه دلوقتي
مردتش المره دي
فبعت مسدج تاني بقول
….ليه مش بتردي
شافته و مردتش
و بعت واخد تاني
…. فينك انا عاوز اكلمك
و برضو مردتش
فرد برساله صدمتها
كان محتوا المسدج هوا
…… متخفيش انا قصدي خير انا عاوز اخطبك
هيا شافت الرساله و جن جنونه عملت بلوك فورآ
و نامت و هيا بتستغفر
/مالك يا عبيطه هوا جاي يخطبك مش يخطفك 😂😂😂😂///
بقلم عبير الزهور
في صباح يوم جديد
مراد باس ايد مامته و قال… يالله سلام يا ست الكل ادعيلي و خدي بالك من نفسك
روح بحب…. و انتا برضو خد بالك من نفسك ربنا يكون معاك
مراد… امين يا رب العالمين… امال بابا فين
روح.. لسه نايم
مراد بحب .. نوم الهنا ان شاء الله يلا سلام ابقي سلمي على بابا و جوري
روح… حاضر… لا اله إلاالله
مراد… محمد رسول الله
و خرج
جوري صحيت وراحت الكليه بتعتها
عند اشخاص ما
…هو…و اخيرآ الخطه هتنجح
هي…. ههه عشان تعرف انا مين ولسه هبهرك اكتر بس استنا يومين بس
الام…. حايب قلبي طالعين لماما
هو بضحك… دا احنا تربيتك… يلا سلام دلوقتي عشان انا هنفث الجزء بتاعي من الخطه
هي… وانا برضو هنفذ الجزء بتاعي… و لناره من الافضل
الام… كلكم الافضل يا حبايبي… اخوكم الصغير معرفش هوا نجح ولا لا انا خايف منه عشان هوا مستهتر و جزءه هوا الاهم
هو…اتصل عليه و اتاكد.. عشان انا برضو خايف منه لحسن يبوض كل حاجه و احنا تعبنه اعي عشان نوصل للمرحله دي
الام… لا هلاص كل واحد يروح يشوف شغلو و بليل هنكلمه كلنه
عند مراد وصل مكان المهمة و كان منطقه شعبيه شويه

 

 

كان في فندق شعبي اوي بس اذطر يقعد فيه على ما يخلص المهمه
دخل على الفندق و كان المنظر مش عاجبو بس لازم يتحمل كان عاوز يستحما بس مقدرش قرر يرتاح شويه و بعدها يخرج على المسؤول هنا و شوف القضيه
عند مرام
مرام كانت معه رامي.في مكتبه في فرنسه
رامي بحماس… ماشاء الله عليكي دي تصاميمك تحفه بجد
مرام… ميرسي لذوقك…
رامي… ما شاءالله الكل حبو تصاميمك.. مش ناويه تفتحي مصنعك الخاص عشان.ماشاء االه انا متاكد انك هيكون عندك مستقبل مبهر ان شاء الله
مرام…اكيد هيكون عندي بس لسه مش بفكر بكدا دلوقتي بس مكتفي بتصميم و ان شاء الله هيكون عندي مصنعي الخاص باقرب وقت
رامي… بتوفيق انشاء الله
مرام… شكرآ
رامي.. ليه عاوزه تسافري اليوم.. ليه ماتبقي كم يوم افسحك في فرنسا
مرام… بجد شكرآ لذوقك.. بعتذار.. مقدرش عشان فرح اخويه بعد يومين و انا بسبب المعرض مقدرتش احظر حفله خطوبه توأمي و اكيد مقدرش ما احظر الفرح
رامي… الف مبروك يا رب لو مش كدا كان مسبتكيش تروحي غير لما افسحك في كل فرنسه
مرام… الله يبارك فيك…اه نسيت اعزمك لو تحب تشرفنه
رامي.. بما انك عزمتيني فمش هرفض
مرام… تشرفنه….. يالله سلام عشان عاوز اروح اضب الشنط و زمانه جاد بيستناني جوه
رامي… توصلي بالسلامه يارب… اكيد هحظر فرح اخوي
مرام… تشرفنه
عند مراد كان صحي و هوا اصلآ مرتاحش بنومه دي
ضبط نفسه و خرج و راح على المكان الهيعرف منه كل التفاصيل
بعد مرور يومين كان جاد و مرام رجعو من السفر
و اليوم برضو هيرجع مراد عشان خلص المهمه بتاعته بنجاح
و سيف و ىوح كانو عازمين بيت زين عندهم و صار وقت الغداء و على اساس مراد هيوصل دلوقتي فجهزو الطاوله الاكل و اتجمعو على السفره

 

 

سيف و زين و روح و ريحانه و جوري و جاد و غرام عشق و برضو ادهم و ندى و يوسف و فهد و مرام و كانو بنتظار مراد
و على اساسل الفىح هيكون بكره و كانو بتكلمو و بضحكو لكن اتفاجئو بمراد داخل ومعه بنت تقريبا عندها 22 سنه و كانت جميله جدآ شعرها بندي و عيونها بنيات برضو نحيفه شويه و مش طويله اوي
روح بتسال…حمدلله على السلامة يا حبيبي ….بس مين دي
كانت تتوقه هيقول. خدامه جديده او مساعده او ايه حاجه لكن صدم الجميع
مراد بجمود… دي مراتي هدير

يتبع…

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *