روايات

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي الفصل الثامن 8 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية نور في قلب صعيدي البارت الثامن

رواية نور في قلب صعيدي الجزء الثامن

رواية نور في قلب صعيدي الحلقة الثامنة

ملك راحت لنور بسرعة وهي مستعجلة
ملك : نور الحقي
نور بخضة : في ايه ي لوكة
ملك : مؤمن تحت
نور : مؤمن اللي انتي قولتيلي عليه
ملك : اه انا خايفة اوي
نور : اهدي وتعالي نشوف بيتكلمو في ايه
ملك : لا انا قلقانة اوي
نور : تعالي بس هنسمعهم من غير ما ياخدو بالهم
ملك : يلا
راحو هما الاتنين عشان يسمعوا اللي بيقولوه
عند مؤمن كان قاعد مع عثمان وهو متوتر وخايف انهم ميرضوش بيه
عثمان : اقعد ي مؤمن في ايه
مؤمن : والله ي بيه انا كنت عاوز يعني عاوز
عثمان : عاوز ايه ي مؤمن قول
مؤمن : عاوز اطلب يد الانسة ملك
عثمان بهدوء : وانت عرفت ملك منين
مؤمن : الصراحة انا كنت بشوفها وهي راحة الجامعة ولما سالت عنها عرفت انها محترمه فحبيت اطلب يدها
عثمان : وجاي لوحدك ليه
مؤمن بحزن : ما انت عارف ي بيه اني مليش حد بوي وامي ماتو من وانا صغير ومعنديش اخوات
عثمان : وانا موافق
يونس : مش لما نسال عنه ي جدي
عثمان : انا عارف مؤمن كويس ي يونس بس لازم نسال العروسة الاول روح اسالها يلا
راح يونس لسؤال ملك عن رايها والجد همس لمؤمن
عثمان : المرة الجاية مش عاوز اي حاجة تحصل من ورايا
مؤمن : من وراك تقصد ايه ي بيه
عثمان : انت فاهمني كويس ي مؤمن انا عثمان الرافعي مفيش حاجة تخفي عني وكنت عارف كل حاجة
مؤمن : حاضر
عند يونس راح لملك الاوضة ملقهاش عرف انها هتكون عند نور راحلها علي هناك استاذن ودخل
يونس : عاوز اسالك ي ملك
ملك : اتفضل ي خوي
يونس : انتي موافقة
ملك : علي ايه
يونس : انا وجدي عارفين كل حاجة ي ملك متخبيش
ملك : موافقة وكنت عاوزة اقولكم بس كنت خايفة مترضوش بيه عشان حالته يعني
يونس : وانتي عارفة اننا كدة بردك احنا يهمنا سعادتك بس ي ملك لو هو هيسعدك نبقي موافقين انما حالته دي مالها هو راجل وبيشتغل وبيصرف علي نفسه
ملك : ومحترم والله ي اخوي
يونس : عارف ي ملك عارف لو مكنشي كدة اكيد مكنتيش هتحبيه
قرب منها وباس جبينها : مبروك ي ملك مبروك ي حبيبتي
ملك : الله يبارك فيك وشكرا ليك انك واثق فيا
يونس : انا اللي مربيكي ي ملك وعارفك كويس وانا مجرب الحب وعارف ان شعوره واللا ايه
وغمز لنور اللي اتكسفت من كلامه ودا اللي خلي ملك تضحك عليها لان وشها احمر
يونس : انتي قلبتي طماطماية كدة ليه ي نور
نور : لا مفيش حاجة
يونس : طب انا همشي انزل اقولهم ردك مع اني عارف ان جدك هيكون قام بالواجب سلام
سابهم ونزل لجده اللي كان بيتكلم مع مؤمن
عثمان : ها قالت ايه
يونس : وافقت ي جدي وقرب من مؤمن وحضنه اهلا بيك في العيلة ي جوز اختي او اقول ي نسيبي
مؤمن بفرحة : الله يبارك فيك ي يونس واكمل بحزن بس يعني انتو عارفين حالتي يعني
عثمان : ومالها حالتك
مؤمن : اني يعني فلاح بسيط ومحلتيش غير
عثمان : متكملش ي مؤمن احنا شاريين راجل هيحافظ علي بنتنا مش فلوسه
مؤمن : طب الخطوبة هتكون امتي
عثمان : علي الخميس الجاي باذن الله وافتكر دايما انك بقيت زي يونس وخالد عندي
مؤمن : ربنا يخليك ي بيه
عثمان : ايه بيه دي انت عمرك سمعت يونس واللا خالد بيقولولي ي بيه قولي ي جدي زيهم
مؤمن : ربنا يخليك ليا انا همشي بقي
عثمان : مع السلامة ي ابني
خرج مؤمن من البيت وهو فرحان قعد يونس جمب عثمان
يونس : تفتكر ابوي هيوافق
عثمان : بدال انا وافقت محدش يقدر يمنع الجوازة دي وانت عارف ان اوامري محدش بيخالفها
يونس : عارف ي جدو بس قلقان
عثمان : ميهمكش انت روح شوف شغلك انت
في وقت العشا كان الكل مجتمع علي السفرة
عثمان : عاوز اعلن لكم ان خطوبة ملك يوم الخميس الجاي علي مؤمن
عماد : مؤمن مين اللي شغال عندنا شغال في ارضنا
عثمان : هو جيه النهاردة وطلبها مني وانا وافقت
عماد : وانا مستحيل اني اوافق علي الكلام دا
عثمان : ………..

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *