روايات

رواية ضحيه الصقر الفصل السابع 7 بقلم رنا

رواية ضحيه الصقر الفصل السابع 7 بقلم رنا

رواية ضحيه الصقر البارت السابع

رواية ضحيه الصقر الجزء السابع

ضحيه الصقر
ضحيه الصقر

رواية ضحيه الصقر الحلقة السابعة

صقر اخد الاء وطلع بيها علي الكوشه الاء بإستغراب: صقر احنا طالعين هنا ليه
صقر: عشان انتي العروسه
الاء كشرت ملامحها: بس…
صقر حط ايده علي شفا’يفها: انهارده بس انهارده انسي كل حاجه فاتت عيشي اليوم انهارده افرحي باليوم معايا شاركيني فرحتي
الاء ابتسمت غصب عنها لما شافت الصدق في عينه:ماشي
ام الاء: الف مبروك يا حبيبتي جوزك كلمنا وعزمنا
الاء:الله يبارك فيكي ياماما
ابو آلاء:مبروك يا حبيبتي
الاء بإبتسامته مصطنعه:الله يبارك فيك
صقر اخد باله من معاملتها بس سكت
في النايت كلوب
مروان:هات كاس تاني

 

 

 

علاء بخبث: شكلك مش في المود ياتري ايه السبب
مروان بيتكلم وهو سكران: آلاء الاء سابتني واتجوزت صقر
علاء بمكر: هي برضه اللي سابتك
مروان بدون وعيي:انا اللي سلمتها ليه
سوسن بتيجي وبتحط ايدها علي كتف مروان وبتتكلم بمياعه:هاي بيبي
مروان: انتي بتعملي ايه هنا
سوسن بتمسكه من ايده الاتنين وبتشده وراها:تعالي هنسيك كل حاجه
مروان: رايحين علي فين
سوسن وهي بتقفل باب الاوضه: اششش
ايمي بتبكي: انا لازم اهرب من العيله المجنو’نه دي…. بقي كده يابابا بتقف في صفهم وانت يا مروان هتندم.
صفيه كانت واقفه بتسمعها وبتلطم علي وشها: يا مري طاب اقول لأبوي ولا اعمل ايه.
راحت لكريمه
صفيه: الحقي يا كريمه الحقي البت ايمي الصوفرا عايزه تهرب
كريمه :يالهوى تهرب تروح فين
صفيه:ماخبراش لازم نلحقها.
صقر:آلاء

 

 

 

الاء: نعم
صقر:كفايه كده
الاء: لا خلينا شويه
صقر: لا كفايه يلا
بينزل لمستوى الاء وبيشيلها والكل بيسقف ويصفر
الاء بكسوف:صقر مينفعش كده
صقر: ايه اللي ماينفعش مبعملش حاجه حرام ولا عيب
بعد وقت بيوصلوا شقتهم
صقر بحب:غيري هدومك
الاء بكسوف:صقر انا
صقر قرب منها بهدوء وبا’سها بشغف:اششش
الاء بادلته نفس الحاجه وهي مش حاسه بنفسها
صقر بعد عنها عشان تاخد نفسها :الاء ممكن متفكريش في اي حاجه عيشي حياتك معايا وكأن اللي فات لم يكن
الاء : صقر هو انت شغال تاجر مخد’رات
صقر بضحكه رجوليه :ههههه انتي مدتينيش فرصه اصلا عشان تعرفي انا شغال ايه.
الاء:شغال ايه

 

 

 

صقر: شغال في شركتي انما المخد’رات ف انا بساعد المخابرات
الاء: امممم
صقر بغمزه: طيب مش هنام
الاء بكسوف: بس يا صقر
علاء: وبس يا سيدي ده اللي حصل
ايمن:ينهارك اسود بتعمل كده في صاحبك انت ايه معندكش قلب انت مش شايفه هيموت عليها
علاء بشماته:وده المطلوب
ايمن:هتعمل ايه بعد كده
علاء:هقلب الطرابيزه علي الصقر
ايمن: من اللي انت حكيته عنه انه مش سهل يوقع
علاء: هتسمع بودنك اني نفذت
ايمن: يابني انت الشر عايز منك ايه
علاء بضحكه: ههههه الا صحيح مش ناوى تتجوز
ايمن: يوم ما اتجوز مش هقولك
علاء بضحكه: هههههه ما تخفش اللي بيني وبين مروان ده تصفيه حساب قديم
عهد: يا شهد ايه رأيك في الفستان ده
شهد: هنلبس ده النهارده
عهد:اه

 

 

 

شهد بضحك: ما تيجي يا بت نعمل مقلب في خطيبك علي اساس ان انتي انا وانا انتي
عهد:اشطا بس هنعمل نفس المقلب في خطيبك
شهد:لا طبعا
عهد:ولا انا موافقه
شهد:انتي الخسرانه
عهد:انا عارفه ان في حاجه في دماغك انا مش مطمنالك خالص
بعد خمس شهور
صقر في التليفون:الو يا حبيبتي ايه لسه صاحيه
الاء بإنزعاج: اه يا صقر مصحتنيش ليه
صقر: يا حبيبتي الدكتور قال انك لازم ترتاحي في السرير عشان الحمل
الاء: بس ده مش مبرر انك تمشي من غير ما تصحيني
صقر:طيب اعمل ايه دلوقتي
التء قفلت في وشه السكه

 

 

 

صقر بصوت واطي: هرمونات الحمل دي معلماني الادب
السكرتيره: صقر بيه
صقر:خير
السكرتيره بمياعه:هو حضرتك وافقت علي الصفقه الجديده
صقر بحده:اه وافقت واتفضلي
الاء:اطلع علي شركه صقر الدين
السواق: تمام
السكرتيره بتقرب من صقر وبتمسك الكرڤته
صقر بحده: انتي اتجننتي
السكرتيره: صقر بيه مراتك متعرفش حاجه وانا مش نعرفها
الصقر لسه هيرد عليهابيلاقي الباب اتفتح وبتدخل الاء
الاء بصدمه وبكاء: كلكم واحد كلكم خاينين…. وخرجت تجري
ايمي:عفارم عليكي ابعتي
…: بعتلك
ايمي: اما نشوف ياسي مروان

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ضحيه الصقر)

اترك رد