روايات

رواية عشق الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زولة وحيدة

رواية عشق الفهد الفصل الرابع 4 بقلم زولة وحيدة

رواية عشق الفهد البارت الرابع

رواية عشق الفهد الجزء الرابع

عشق الفهد
عشق الفهد

رواية عشق الفهد الحلقة الرابعة

فهد مسك عشق من ايدها واخدها ع الاوضة فهد قفل الباب بغضب
عشق كانت واقفة بخوف
فهد بغضب :واقفة معاه في المطبخ ليه
عشق :ه هو اللي دخل انا ك كنت بجهز الفطار
فهد حاصرها مع الحيط وحط ايدو ع الحيط جنب راسها
فهد بفحيح :اذا فكرتي تطلقي مني وتروحي تتجوزي فؤاد أو أي راجل تانى غيرى مش هتعيشي فاهمة
عشق بخوف :ف ف فاهمة
فهد :شاطرة وبعد عنها
فؤاد خبط الباب
فهد :عايز ايه يافؤاد
فؤاد :اطلع ابويا بينادي عليك
فهد وهو متجه ع الباب :اياكي تطلعي من هنا
عشق :حاضر
فهد طلع وبص ع فؤاد وطلع

 

 

عند معتز
معتز :صح اللي سمعته عن اللي حضرتك عملته مع البنت
فهد :دي مراتي وانا بعمل اللي عايزه والاحسن فؤاد يطلع من الموضوع دة لاني المرة الجاية مش هسيبه ف حاله
وطلع من الاوضة ومن القصر كله وراح ع الشغل
معتز :ياخسارة
عند عشق كانت قاعدة ع الارض وبتعيط
فؤاد دخل
عشق اتخضت مسحت دموعها وحطت الطرحة ع رأسها وقامت اتجهت عليه
عشق :فؤاد عايز حاجة
فؤاد :انا اسف اني دخلت كدا بس انتي ليه بتعيطي وكمان ع الارض هو فهد عملك حاجة
عشق :لا مفيش حاجة انا بس في حاجة دخلت في عيني
فؤاد :بجد
عشق بكدب:اه
فؤاد :بتكدبي… طب لو في حاجة دخلت عينك ليه قاعدة ع الارض قوليلي
عشق :آه انا كنت بعيط لأنه اخوك بيخوفني اوي دة مرات عمي احسن منه
فؤاد :قصدك ايه يعني هي كانت بتعذبك
عشق بابتسامة ألم :دي قصة طويلة
فؤاد :طب تعالي نتمشى واحكيلي عن حياتك وانا هحكيلك عن حياتي
عشق :اوك
فؤاد وعشق طلعوا وعشق حكتلو عن مرات عمها وعمها وأنهم اخدو فلوس ابوها كلها بعد مامات
فؤاد :يااااه انتي ازاي اتحملتي كل دة
عشق :عادي ربنا معايا
فؤاد :طب انتي بتدرسي
عشق :آه انا بدرس في كلية الطب

 

 

فؤاد :ربنا يوفقك….. هو انتي حبيتي حد من قبل
عشق :لأ
فؤاد :طب تقبلي تطلقي من فهد وتتجوزيني انا والله حبيتك من اول نظرة
عشق :……
فؤاد :لو مش عايزة انا مش هجبرك انتي انسانة وعندك الحق تختاري قرارات حياتك وانا مش ليا الحق اجبرك ع حاجة ولا حتى فهد وانتي لو مش عايزة تكملي مع فهد قوليلي وانا هطلقك منو والإنسان اللي هتحبيه هجوزهولك وههتم فيكي
عشق :……
فؤاد :هديكي وقت تفكري وانا معاكي ف اي قرار تاخديه
عشق :شكراً ليك
فؤاد :ها نرجع البيت ولا نتمشى اكتر
عشق :لا انا عايزة ارجع
فؤاد :اوكي
بعد رجعوا القصر
عشق دخلت الاوضة فهد قفل الباب بغضب ومسكها من شعرها
فهد بغضب :انتي مفكرة نفسك ايه… بتعصي كلامي صح
عشق بوجع :ارجوك ابعد انا هفهمك. فهد :مش عايز افهم وضربها قلم
عشق :انت ازاي تضربني كدا انا عمي مضربنيش قلم تيجي حضرتك وتضربني
فهد بابتسامة :ياسلام طلع عندك لسان انا هوريكي
وقلع الحزام وفضل يضربها لحد ماظهرت علامات ع جسمها
عشق ببكاء:اااااه حرام عليك ربنا هيحاسبك انت بتظلمني
فهد بغضب :اخررررسي وتاني وهتنامي ع الارض للابد وإذا ابويا أو امي أو فؤاد عرفو اني ضربتك هتندمي كتير فااهمة
عشق بدموع:آه فاهمة
فهد طلع من الاوضة وقفل عليها الباب واخد المفتاح وطلع
عند فهد مع سلمى
فهد :حبيبتي انا اسف ع اللي حصل يومها
سلمى بدموع مزيفة :انت بس بتحبني يافهد امتى هعيش معاك في القصر انا موافقة انه مانعمل فرح كفاية كتب الكتاب
فهد :انا والله بحبك

 

 

سلمى:طب خدني ع القصر
فهد :طب جهزي ملابسك
سلمى بفرح :حاضر
وراحو ع القصر
في القصر
سلمى بمياعة :حبيبي انا عايزة الاوضة اللي انت وعشق قاعدين فيها
فهد :ليه مانا مجهزلك احسن اوضة في القصر
سلمى :لا انا عايزة اللي فيها عشق
فهد :طيب تعالي
وفتح الباب عشق كانت نايمة ع الارضة وحرارتها مرتفعة اوي
سلمى بصت عليها وابتسمت بشر
فهد :يازفتة انتي قومي
عشق :…….
فهد بغضب :قووومي
عشق:……….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك رد