روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

رواية عشق الأدهم الفصل الثامن 8 بقلم ميساء عنتر

رواية عشق الأدهم البارت الثامن

رواية عشق الأدهم الجزء الثامن

عشق الأدهم
عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الثامنة

العرسان وصلوا القاهرة وكل واحد راح شقته
ف شقة ادهم وعشق ”
ادهم قرب منها بهدوء وضر*بها بقلم
عشق : اااااه
ادهم : مش انتي كنتي قولتي انت مش جوزي ولا ابويا ولا اخويا ع تمد ايدك عليا يوم عملتك السووووودا صحححححححح وكمل بزعيق : اهو أنا بقيت جوزك وهعرفك ي عشق هعرفك ازاي تعملي حاجة زي كدا وياريتك حبيتي حد عدل دا باعك زي الك*لبة مع اول مشكلة
من النهاردة ي عشق الادهم مفيش خروج تمام ع نبقي ع نووور مفيش خروج من البيت ساامعة
وزقها ودخل الاوضة ورزع الباب كل دا تحت صدمة عشق وعياطها متوقعتش ادهم يعمل معاها كدا
عشق بصراخ : عااااااا ادهمممم وسكتت وانهارت ف العياط
ادهم دخل أخد دش وغير ونام ولنفسه : لازم اربيكي ي عشق من النهاردة هتشوفي ادهم تاني
***

 

 

ف شقة مهاب وهند
هند دخلت وهي خايفة ومكسوفة
مهاب : غيري يلا ي حبيبتي ع نصلي
هند هزت راسها بتوتر وغيرت وخدت دش ولبست قميص نو*م ابيض وعليه إسدال الصلاة وطلعت
مهاب صلي بيها ركعتين وقال دعاء الزوجين
وقرب منها وباسها من شفايفها وهي وشها احمر وبصت ف الأرض
مهاب رفع وشها بإيده : مكسوفة ليه ع أساس انها اول مرة
هند باستغراب: نعممم
مهاب : ايوا ي هند دي مش اول مرة حتي بصي وطلع تليفونه وكان فيه صور وفيديو لهند ومصطفي ف أوضاع مش تمام
هند بصدمة شافت الفيديو والصور ودموعها نزلت
مهاب قعد وحط رجل ع رجل : اي رايك الفيديو دا يتبعت لمعتز ع حظك يشوف حفيدته المصونة
هند بعياط وبتحاول تتكلم بس مش عارفه
مهاب : هاااااا اي رايك ي عروسة
هند بعياط : ل ل ل لا عشان خاطري
مهاب بسخرية : انتي فاكرة أن ليكي خاطر عندي ولا اي
هند بانهيار : لا لا لاااااااا ووقعت أغمي عليه
مهاب قام شالها وحطها ع السرير وجاب ميا رماها ف وشها بدأت ترمش بعنيها عرف انها فاقت ونامت ودخل غير ونام هو كمان
*****
ف شقة مصطفي”
مصطفي بيتكلم فيديو : اي ي حبيبتي عاملة اي وحشتيني اوي اوي
ريماس بدلع : لو وحشتك كنت جيت شوفتني ع الاقل شوفت ابنك
مصطفي بضحك : دا لسي مكملش شهر ف بطنك يبت بلاش دلع
ريماس : تؤ تؤ هو ال عاوز يشوفك مش أنا
مصطفي بغمزة : جايلك بكرة ي بطل حياتي
ريماس بضحكة : حلاوتك بقي ي صاصا مستنياك يروح قلبي
مصطفي. : ماشي ي حبيبي هقفل دلوقت ع ورايا كام حاجة كدا
ريماس : ماشي يروحي سلام
قفل معاها وقام لبس ونزل ملهي ليلي
****

 

 

ف الصعيد “( الكلام هنا كله صعيدي )
الجد : اي ي معتز انت مش هتروح تصبح ع اختك ولا ايه عاد
معتز : وه أنت عاوزني اروح اشوفها بعد كل ال حووصل دا ي جدي
اشرف بتنهيدة : أنا مجدرش ابعد عن بنتي واصل ي بوي
الجد : نروح نشوفها بس مش دلوجت لما ادهم يجول هو اكيد هيربيها من اول وجديد
معتز : تستاهل هي ال حطت راسها كلنا ف الطين ي أبا
اشرف بحزن : ربنا يسامحها ي معتز يارب
الجد : قومو نااامو ونبقي نروح بعدين بردو لهند
كلهم قاموا دخلوا اوضهم ونامو
……🖤
ف صباح يوم جديد تحديدا ف شقة عشق وادهم ”
ادهم صحي لقي عشق نايمة ف الصالة اتنهد وجاب ميا رشها عليها اتفزعت وقامت : اي اي
ادهم : قومي نضفي الشقة دي بس اعملي فطار الاول
عشق بصوت حزين : حاضر هغير بس
دخلت غيرت وخدت دش وصلت فرضها وطلعت لقت ادهم قاعد يتفرج ع التليفزيون
دخلت المطبخ وبدأت تحضر الاكل خلصت وطلعت : اتفضل الاكل
ادهم قعد كل من غير ولا كلمة : الحمدلله شبعت يلا نضفي
عشق : انضف اي حرام عليك الشقة نضيفة
ادهم بسخرية: معاكي حق بقي ماهي شقة عروسة ولا اقولك اي رايك اخليكي عروسة بجد
وقرب و***

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك رد