روايات

رواية حور ياسين الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل الثامن عشر 18 بقلم مي

رواية حور ياسين البارت الثامن عشر

رواية حور ياسين الجزء الثامن عشر

حور ياسين
حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة الثامنة عشر

ملك وحور: صباح الخير
الكل: صباح النور
حنان: يلا عشان نفطر
ملك: غريبة هنفطر بدري النهاردة يعني
حنان: عشان خالتك جاية يعني هفطر واقوم اجهز الغدا مع الخدم مانتي عارفة خالتك مش بتحب تاكل من ايد حد
ملك: ايوآ طب يلا نفطر
راحو وقعدو على السفرة واكلو سوا وهما بياكلو سعاد جت
سعاد:حنان هانم الضيوف وصلو
ياسين: ضيوف اي دلوقتي
حنان: ياسين انت نسيت ان خالتك جاية
ياسين: لا بس لسة بدري اوووي
حنان: وفيها اي يعني ينورو في اي وقت وقامت خرجت لهم منال وايمان واسماء سلمو عل حنان
وقعدو كلهم سوا يتكملو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــ

 

 

 

عند ياسين
ملك: وهنبدأ رخامة اليوم قفل والله
ياسين: ملك عيب كدا
ملك: حاضر يا ابيه وسكتت
سيف بصوت واطي:جهزو الفشار عشان هنتفرج على افلام هندي جميلة
ياسين: سمعتك يا زفت
سيف: اي زفت دي ما تشوف حاجة غيرها
ياسين بنفاذ صبر: اخرس يا حيوان
ملك: الواد دا بيحب يتهزأ معرف ليه
سيف: بس يا بت اسكتي… ياسين بقولك مش عاوزني اسافر اخلصلك شغل برا
ياسين: لا
سيف: ليه كدا بس
ياسين: لأنك لو سفرت اكيد هتبوظ الشغل دا غير ان ماما هتزعل عشان هي قالت ان طول ما خالتك في القاهرة احنا اجازة ولا نسيت
سيف: ما هو دا السبب اللي مخليني عايز اغور في اي داهية حتي لو شغل
حور قامت: الحمدالله بعد اذنكم
ملك: الحمدالله استني ياختي خديني معاكي
سيف: وانا كمان خدوني معاكو

 

 

 

ملك: تعالى يا خويا تعالي وخرجو التلاتة وياسين خرج وراهم كانت حنان ومنال وايمان واسماء قاعدين
ايمان اول ما شافت حور: اي دا انتي رجعتي تاني
ملك بستفزاز:اي انتي رجعتي تاني دي…. انتي نسيتي انو دا بيتها ولا اي يا ايمي وبعدين هي مش مشيت هي راحت تطمن على مامتها ونورت بيتها تاني
حنان: ملك اسكتي شوية يا حبيبتي
حور: بعد اذنكم وطعلت اوضتها
ياسين: ياريت تكوني يا ايمان فهمتي كلام ملك
ايمان: انا بس كنت بسأل
حنان: خلاص يولاد
ملك طلعت ورا حور وسيف كان طالع
حنان: سيف خليك قاعد شويا
سيف: حاضر وقعد مسك فونو
وياسين قعد معاهم شويا بس برضو ماسك فونو
سيف ماسك فون وبعت رسالة وبيبتسم
سيف:(عاملة اي)
..:(الحمدالله وانتو عاملين اي وعرفتو مكان حور)
سيف:(الحمدالله كويسين وحور رجعت)
..:(رجعت امتا كانت وحشاني اوووي ازاي ملك متقوليش بس لما اشوفها كلبة البحر دي)
سيف:(خلاص تعالى اقعدي معاهم النهاردة)
..:(طيب خلاص انا هلبس وجاية شوية كدا سلام)
سيف بفرحة:(سلام)

 

 

حنان: سيف انت بتكلم مين
سيف: ليه
حنان: اصلي بتضحك وشكلك فرحان فرحني معاك
سيف: هتعرفي انا هطلع دلوقتي فوق اقول حاجة لي ملك و هبقا انزل تاني
حنان: ماشي يا سيف
ايمان: انا عايزة اخرج
حنان: بليل يا حبيبتي تخرجو كلكم
ايمان: ماشي ياسين قام من مكانو
حنان: رايح فين يا ياسين
ياسين: طالع اوضتي عايزة حاجة يا ماما
حنان: قول لي اخواتك انكم خارجين بليل كلكم سوا يا حبيبي
ياسين: حاضر وسابهم وطلع
ــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور قاعدة هي ملك سيف خبط ودخل
سيف: صحبتكم جاية النهاردة
حور: مين
ملك:حبيبت الاقلب
حور: حبيبت الاقلب مين برضو
ملك: سيف بيحب تاليا

 

 

حور: سيف بيحب تاليا وانا معرفش نهارك اسود
سيف: بس هبل مفيش الكلام دا
حور: بخبث حتى لو بتحبها مينفعش عشان هي وابن عمها بيحبو بغض
ملك فهمت حور: وهو هيخطبها قريب
سيف بغيرة: ولا ابن عمها ولا ابن خالها هي مش هتكون غير ليا وهتشوفو ملك وحور ضحكو اوووي
سيف بعصبية: بتضحكو على اي دلوقتي
حور: البت ملك طلع معاها حق وطلعت بتحب تاليا
سيف: ايو بحبها انتو مالكم انتو وهكلم ياسين عشان اتجوزها قريب
ملك: اخويا هيتجوز بقا
سيف: بس يا كلبة البحر احسن حد يسمع
حور: وفيها اي يعني
سيف: العقارب تحت قصدي خالتي وبناتها تحت ولو سمعو هيخربو الجوازة
ملك: ايوآ صح معاك حق وبذات خالتك عايزة تجوزك لي اسماء بنتها
سيف: الحمدالله الغبية فهمت
ملك: مين دي اللي غبية اي رأيك يا حور احكي لي تاليا عن سيف شوية
سيف: ملك حبيبتي انا اخوكي وقطع كلامهم خبط الباب ملك: ادخل دخل ياسين
ملك: عايز حاجة يا ابيه
ياسين: ماما بتقولكم اننا هنخرج كلنا سوا بليل
ملك: اكيد ايمان واسماء هيكونو معانا صح
ياسين: ايوآ صح
سيف: طب انا واحد صاحبي مات هروح اسلم عليه وابقا اجي
ملك: ههههه طب اكدب عدل
ياسين: بس انتي وهو المهم كلنا هنخرج بليل سوا سامع يا سيف
سيف: اوووف سامع سامع
ياسين خرج وقفل الباب راح لي اوضتو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــ

 

 

 

عند ياسين دخل اوضتو وفونو رن
ياسين: الو يا ادهم
ادهم: مش هتيجي النهاردة
ياسين: لا مش هينفع عندنا ضيوف ما انت عارف
ادهم: اه طيب وطنط عاملة اي مع حور
ياسين بتنهيدة: زي ما هي ويمكن اكتر بدال خالتي هنا
ادهم: طب وهتعمل اي
ياسين: مش عارف لسة بس يمكن اشوف الحل الاول
ادهم: هيبقا احسن لحد ما خالتك دي تمشي
ياسين: هشوف لو كدا بكرا هنفذ بس جهز انت كل حاجة ومش عايز حاجة ناقصة
ادهم: اعتبرو حصل
ياسين: فاضي بليل
ادهم: انت كمان عايزني اشتغل بليل اي الظلم دا
ياسين: انا مقولتش كدا يا غبي انا كنت هقولك تعالى هنخرج كلنا سوا ولو في ملفات عايزة تتمضي هاتها
ادهم: تمام ماشي هاجي المهم ها عملت اي في اللي قولتلك عليه
ياسين: لسة هشوف
ادهم: كل مرة لسة هشوف لو رافض خلاص
ياسين: انا مقولتش رافض ولا موافق
ادهم: دا لغز يعني والمفروض اني احلو مثلآ
ياسين: هنتقابل بليل سلام وقفل
وفضل بيتصفح فونو

 

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــ
عند حور الباب خبط
ملك: ادخل. دخلت تاليا
حور وملك حضنوها وسلامو عليها
وسلمت على سيف
تاليا: كدا يا حور ينفع اللي انتي عملتي دا
حور: عارفة انو مينفعش بس ماما هناء عندها كانسر على الدماغ وهتعمل عملية وكان لازم ابقا معاها عشان الدكترا كلهم قالو ان نسبة خروجها من العملية عايشة7%وبس كان لازم ابقا جنبها في الوقت دا
تاليا: واي اللي حصل لي ايدك هي اذيتك
حور: لا لا هي ملهاش دعوة
تاليا: اومال مين
حور: احم انا حولت انتحر بس ياسين لحقني
تاليا بشهقة: حولتي تنتحري ليه انتي مجنونة يا بت انتي
حور: كنت خايفة جدآ من ياسين وعصبيتو وعارفة انو اكيد هيعقبني اشد عقاب وبعدين+ماما حنان اللي مبقتش تحبني+مرض ماما اللي سابتني وانا صغيرة مجاش في دماغي غير الانتحار ساعتها
تاليا: الحمدالله انو لحقك وانك بخير دلوقتي ومعانا
ملك: خلاص بقا انتو الاتنين المهم يا تاليا هنخرج هتيجي معانا
تاليا: لا مليش مزاج انا جيت بس اطمن على حور
ملك اكنها مسمعتش حاجة: يبقا هتخرجي معانا
تاليا: اي ياما بقولك لا انتي بتقرري من دماغك
ملك: اه عندك مانع
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــ

 

 

عند حنان ومنال
حنان: ايمان انتي واسماء اطلعو ارتاحو انتو جايين من سفر يا حبايبي
ايمان: ماشي يا خالتو انهي اوضة
حنان: الاوضة اللي جنب اوضة ملك
ايمان: تمام وطلعت هي واسماء اوضتهم
منال: حنان انا كنت عايزة اتكلم معاكي في حاجة
حنان: قولي يا منال في اي
منال: انتي مش وعدتني ان ايمان واسماء هيجوز ياسين و سيف
حنان: ايوآ بس دا كان زمان ودلوقتي ياسين اتجوز
منال: يعني اي وبعدين ما انتي عارفة بنت هناء مش عايزة ياسين وكمان سنيتن وهيطلقو ولا انا غلط
حنان: مش عارفة بس فعلآ دا اتفاق وكمان سنتين بيقولو هيطلقو
منال: طب اي بعد ما يطلق مش هيتجوز
حنان: لا انا خلاص هقول لي ياسين وسيف قريب
منال بخبث: هو دا الصح يا حنان قبل ما بنت هناء تاخدهم لي صفها دا لو مكنتش خدتهم طبعآ
حنان: خلاص قولت هكلمهم قريب اطلعي انتي ارتاحي دلوقتي انتي اكيد عارفة اوضتك صح
منال: ايوآ طبعآ وقامت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــ
وبعد سعات كتير الكل جهز ونزلو عل الغدا
ــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

حنان: لسة ملك منزلتش
ايمان: اطلع اقولها يا خالتو انا
حنان: ماشي يا حبيبتي طلعت ايمان وخبطت على باب اوضة حور بما ان ملك عند حور
ملك فتحت الباب: نعم يا ايمان
ايمان: خالتو بتقلكم يلا انزلو عشان الغدا جاهز
ملك: طيب انزلي واحنا هننزل وراكي نزلت ايمان
ملك: يلا عشان نتغدا ونخرج
تاليا: يلا
ملك: حور حضرتك عايزة عزومة
حور: لا عايزة انام حضرتك
ملك: لا يلا يا حور قومي
حور: والله مش قادرة انا لما اجوع هبقا انزل اكل
تاليا فهمت حور: خلاص يا ملك انزلي انتي
ملك: اووف يلا يا تاليا طيب ونزلت هي وتاليا تحت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ـــــــــ
وقعدو كلهم على السفرة
ياسين: فين حور
ملك: حور ملهاش نفس تاكل
ياسين: طيب انا هطلع انزل تاكل عشان العلاج

 

 

 

منال: ابعت اي حد مش لازم انت يعني
ياسين: لا معلش انا هطلع وقام طلع عند حور وخبط
حور: تعالي يا ملك ياسين دخل
ياسين: ممكن اعرف مش عايزة تاكلي لي
حور: مش جعانة
ياسين: يلا عشان تاكلي يا حور
حور: قولت مش جعانة
ياسين: حووور صوتك ميعلاش تاني ويلا انزلي
حور خافت ونزلو سوا تحت
منال: جت ست الهانم اللي مستنينها
ياسين ببرود: محدش قالك استني وقعد وحور قعدت وبدأو الاكل وبعد وقت قامو كلهم
حنان: ياسين مش هخترج بنات خالتك
ياسين: لا هطلع البس اهووو وهنخرج كلنا سوا
وطلع ياسين لبس ونزل وادهم وصل وسلم عل الكل
ياسين: يلا
ملك: ابيه حور مش هتيجي معانا
ياسين: ليه يا حور
حور: عادي يعني
ايمان: خلاص سيبها براحتها يا ياسين
ياسين: ملكيش دعوة يا ايمان وانتي يا حور يلا ومسك ايدها وخرج بيها على برا والكل خرج وراه ياسين فتحلها باب العربية
ياسين: اركبي يا حور
حور: ممكن اركب مع سيف
ياسين: ليه

 

 

حور: عشان انا مش عايزة حد يدايق
ياسين: اركبي يا حور واللي يدايق يولع حور ركبت
ياسين: ادهم سيب عربيتك هنا واركب معايا
ايمان: واحنا هنركب فين
ياسين: واحدة فيكم هتركب مع معايا والتانية هتركب مع سيف
ايمان: لا انا واسماء هنركب معاك
ادهم: خلاص انا هركب عربيتي
سيف: هنركب عربيتك انا مش قادر اسوق
ياسين: طيب اركبو مع ادهم
ملك بصوت واطي: يلهوي حور هتركب مع ياسين والعقربتين
تاليا: الله يكون في عونها بجد
ياسين: يلا اركبو وركبو حور وياسين وايمان واسماء عربية وادهم وسيف وتاليا وملك عربية ومشيو لحد ما وصلو مكان نزلو كلهم
ملك: احنا ليه جينا مطعم انتو جعانين
ياسين: اومال حضرتكم هتروحو فين
ملك: ملاهي
ياسين: واخد ولاد اختي افسحهم انا
تاليا: لما كنا مسافرين ياسين ودانا الملاهي وفضلنا نجرب الالعاب لحد ما حور تعبت ورجعنا الاوتيل تاني
ياسين بص لي حور بغضب بسيط: لا مفيش ملاهي انتو عيال… بطلو هبل وادخلو يلا دخلو المطعم
وقعدو وطلبو كلهم عصير والعصير نزل على التربيظة
فون ملك رن ملك بتوتر وبصوت واطي: حور
حور: نعم

 

 

 

ملك: الرقم اللي كلمتي قبل كدا بيرن
حور بصوت واطي: طب وياسين
ملك: مش عارفة لو رديتي ممكن يولع فيكي قدام الكل
تاليا: انتو بتتوشوشو في اي
ملك: هبقا اقولك بس استني
ياسين لاحظ حور: في حاجة يا حور
حور: لا لا مفيش انا هروح الحمام بعد اذنكم وخدت فون ملك وهي رايحة
ايمان: انا هروح الحمام وقامت راحت ورا حور
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

حور وقفت بعيد عنهم اووي وردت على فون
حور: الو يا اسر عامل اي
اسر: الحمدالله احنا في مصر
حور: طيب يا اسر ماما عاملة اي دلوقتي
اسر: كويسة يا حور
حور: طيب هي هتروح عند الدكتور امتا
اسر: بكرا الدكتور نازل مصر وهي تعمل العملية هنا
حور: مش كانت هتعملها هناك
اسر: بس هي اصرت تنزل مصر عشانك
حور: ماشي يا اسر
اسر: خدي محمد عايز يكلمك
حور: الو
حور: الو يا حبيبي عامل اي
محمد: الحمد الله يا روح قلب اخوك واحشتني
حور: وانت كمان واحشتني اووووي والله
…: حووووووووور

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حور ياسين)

اترك رد