روايات

رواية الامبراطور القاسي الفصل التاسع 9 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي الفصل التاسع 9 بقلم سمر أحمد

رواية الامبراطور القاسي البارت التاسع

رواية الامبراطور القاسي الجزء التاسع

الامبراطور القاسي
الامبراطور القاسي

رواية الامبراطور القاسي الحلقة التاسعة

___في السجن __
_عزت بعصبية :- انتو ازاااى تتصرفوا بالطريقة دى مع ابنى انتو متعرفوش هو مين وابن مين ،انا بمكالمة وحدة بس اهدلكم السجن ده واقعدكم كلكم ف البيت
_الظابط قام من على الكرسى بتاعه وخبط على المكتب بايده:- اتكلم عدل والا هتبقى زيك زيه ،واللى اعرفه أن ابنك مغت*صب ميهمنيش هو مين ولا أبوه مين
_عزت ببرود:- ابنى مقربش للبنت دى دى كدااابة وعملت كدا عشان تلهف قرشين
_الظابط:- والله؟! طب وده ايه تحب تسمع
_عزت :- ايه ده
_الظابط.:- دا تسجيل صغير كدا وابنك بيعترف بجريمته وانت كمان بتعترف بتزوير جوازه من البنت
_عزت اتصدم:- التسجيل ده متفبرررك
_الظابط شغل التسجيل: – صووت امى ده صح ،بقولك ايه يلا خلينا نشوف شغلنا وابنك انا هخليه عبرة لغيره
_عزت :- تاخد كام وتقفل على القضية دى
_الظابط :- رشوة كمان دى قضية تالتة أن مابهدلتك انت وابنك
_عزت:- يعنى دا اخر كلام عندك؟!

 

 

_الظابط:- ومعنديش غيره والدليل اللى معايا ده هيفضل معايا لحد اما اوصل ابنك لحد حبل المشن*قة بنفسى
___طلع عزت وهو متغاظ فتح تلفونه ورن على حد :- اسمع الدليل اللى مع الظابط ده يجينى باى طريقة حتى لو هتضطر تخلص على الظابط بكرة يكون عندى فاهم
_بس يابيه دا ظابط وهروح ف داهية
_عزت:- افتكر انى ف دقيقة ممكن ارميك ف السجن باللى معايا دا لو لحقت توصل السجن اصلا لان زى مانت عارف انت خنت ناس مبترحمش
_ بخوف وتوتر:- خلاااص خلااص ياعزت بيه
_عزت:- اهو كدا الكلام ناس متجيش غير بالعين الحمرة
____جه الصبح __
___امير بصدمة وحزن و وقع التلفون من أيده :- ازاااى دا يحصل ازاااى
_امر ربنا بقا
_قعد اميرعلى الأرض جت وتين:-مالك يااخويا
_امير بحزن:- صحبى الظابط.اللى كان بيساعدنا عمل حادثة وهو رايح شغله من شويه وماات
_وتين بدموع:- انا لله وانا اليه راجعون معلش ربنا يصبرك
_امير:- انا زعلان عليه وعلينا الدليل برضو اللى كان معاه معرفش حاجة عنه وده كان اخر امل لينا عشان تثبت حقنا
_وتين:- اكيد هتلاقيه بس متزعلش
__جت مكالمة لامير ف نفس اللحظة رد امير
_ضحكة شريرة متواصلة اكيد دلوقت بتدور على الدليل
_امير بغضب:- عزت الك*لب عملتها
_عزت:- حبيت اقولك متتعبش نفسك وتروح المحكمة يوم القضية لان الدليل الوحيد مبقاش باقى منه غير رماااد
_امير:- ورحمة امى ماهسيبكم
_قفل عزت ف وشه السكة
__قعد امير جنب وتين بحسرة:- عزت عنده حق مش هنقدر نثبت أن هو اللى عمل كدا دا وصلت لق*تل الظابط وخد الدليل
_وتين بانهيار:- يعنى ايه خلاص حقى ضااع ؟!
_امير:- اكيد فيه حل
___بعدها بشويه __

 

 

_سمية بصرااخ :- امير امير الحق اختك
_امير جرى عليها لقيها قاعدة ف الأرض وبتستفر*غ:- مالك قولتلك متزعليش وحقنا هيرجع دا كله من الزعل ،خلصت وقوموها وهي مش قادرة تقف على رجلها سندها ودخلها اوضتها وطلب الدكتور
_الدكتورة :: – انتو خايفين كدا ليه
_امير بعصبية:- مخفش ازاى وهى تعبانة كدا
_الدكتورة :- دا اكيد بس عشان لسة اول مرة بس متلقلش المدام هتكون بخير
_امير:- اول مرة ف ايه ،طب واللى حصل ده هيحصل تانى
_الدكتور :- انا عطتها شويه أدوية بس ياريت تخلى بالك منها لانها محتاجة رعاية هي وابنها اللى ف بطنها استناذنكم
_امير:- انتى حااامل!!
_قامت وتين وبعياط:- انا خلاااص اتف*ضحت يامير اتفضح*ت
_خدها امير ف حضنه وحط أيده على شعرها وبحنية:- متعطيش دا هو اللى هيجيلك حقك
_وتين :- ازاى ؟
_امير:- خفى بس انتى ووقتها هقولك ازاى
_تانى يوم __
_وتين:- انا بقيت كويسة ياامير قولى بقا ازاى دا هيرجع حقى
_ امير:- تعالى معايا وانا اقولك
__خدها عشان يعمل تحليل
_امير:- التحليل ده هنقدمه ف المحكمة وبالتحليل دا هنثبت أن الطفل هو ابن بدر وهو اصلا متجوزكيش يبقى ايه ؟!
_وتين بعياط:- يبقى اغتص*بنى
_خرجوا من المستشفى وراجعلهم الامل بأن حقهم يعتبر رجع
__كان فيه حد بيراقبهم:- ايوا ياعزت بيه هما خارجين من المستشفى اهم
_ عزت :- كانوا بيعملوا ايه
_وانا ايشعرفنى انا براقبهم وبس
_عزت:- مالك ازاى يامغفل انت ،ادخل واعرف كانوا بيعملوا ايه
_تمام
__وجه اليوم اللى راح فيه امير ووتين عشان ياخدوا نتيجة التحليل خدوها وطلعوا من المستشفى
_امير:- اقفى هنا ياوتين لحد اما اجيب العربية سابها ومشى كام خطوة وسمع صراخ وتين بيلف وشه لقيها واقعة على الارض ونازل منها د*م والناس جريت عليها بس اللى خبطها جرى بسرعة وموقفش عربيته
_امير بصرااااخ :- وتيييين ،شالها بسرعة ورجع تانى المستشفى
_ خدوها الدكاترة وطلعوا بعدها بشويه

 

 

_امير بلهفة:- طمنونى اختى والطفل كويسين ؟!
_الدكتور:- للاسف كان لازم ننقذ حياة وحدة بس وهي الام
_امير بدموع:- ربنا يعوضنا دخل لوتين وهو بيحاول يتمالك نفسه
_وتين:- ابناااى كويس صح
_امير بصلها بحزن ومردش
_وتين بصراخ :- ابناااى حصله ايه؟!
_امير:- كان لازم الدكاترة تنقذ حياة وحدة بس
_وتين بانهيار :- كنتو خدوا روحى انا وسيبوووه هاتولى ابنى وقعدت تكسر ف كل حاجة ،دخلوا عليها الدكاترة وعطوها مهدأ
_ طلع امير برا وقعد امير على الكرسى وحط أيده على راسه وقف فجأة:- امال فين الورق فين التحليل ،جرى على عربيته والشارع ملقااش التحليل
_امييير :- تااانى ياعزت بس قسما بربى ماهرحمك وكله كوم واللى حصل لاختى كوم تانى
__عند عزت__
_ادى التحليل يابيه ،والعيل اهو نزل بس اهم حاجة تخلى عبدالسميع مستخبى احسن يكون حد خد رقم العربية ولا حاجة
_عزت:- لا اطمن العربية اتحرقت خلاااص واللى يتكلم دى كانت مسروقة ،براافو عليكم
___طلعت وتين من المستشفى ورجعت البيت هي وامير وهي مدمرة
_امير:- وتين عارف انتى حاسة بايه دلوقت بس معلش ربنا بيعوض ياحبيبتى واهم حاجة انتى
_وتين:- لااء محدش حاسس باللى فيا ولا حاسس بوجع وقلب الام

 

 

_امير:- معلش ياحبيبتى بس النهاردة لازم نروح المحكمة ودلوقت لأننا اتاخرنا
_وتين :- هنروح نعمل ايه ماخلاص كل حاجة راحت وبدر كسب القضية
_امير:- وتفتكرى اخوكى هيسيب حقك
_وتين :- تقصد ايه
_امير:- يلا بس وهتعرفى
_وصلوا المحكمة ،كان عزت مبسوط ،ووصلو لحظة النطق بالحكم
_حكمت المحكمة حضوريا على المتهم بدر عزت ب……
_امير بصوت عالى :- استنوووووو
_بص الكل ورا و………..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الامبراطور القاسي)

اترك رد