روايات

رواية خادمة في قصر أبي الفصل السابع 7 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة في قصر أبي الفصل السابع 7 بقلم زهرة عصام

رواية خادمة في قصر أبي البارت السابع

رواية خادمة في قصر أبي الجزء السابع

خادمة في قصر أبي
خادمة في قصر أبي

رواية خادمة في قصر أبي الحلقة السابعة

– ايه دا انتي اتجننتي وإلا اتعميتي عشان تخبطي فيا كدا ؟!
فتون بغضب : والله مش أنا اللي ماشية بصة في الموبايل يعني الغلط من عندك و بتبجحي كمان
– انتي إزاي تتكلمي معايا كدا انتي مش عارفه أنا مين وإلا اية مش عارفه النادي إزاي يدخل اشكالك دي هنا
فتون ببرود : زي ما دخل اشكالك برضوا
شاهي اتعفرتت و زعقت بصوت عالي جمع الناس حواليهم
شاهي: إنتي واحدة مش متربيه على فكره انتي ازي تتكلمي معايا كدا انا شاهي محمود النمر واحدة زيك تتكلم معاها كدا
فتون اتصدمت منها و لكن رجعت لبرودها تاني و قالت: حصلنا القرف منشرفناش
شاهي جت تمد ايديها عليها فتون مسكتها جامد
فتون بنظرة تحدي: جربي تعملها تاني لو عاوزه تقعدي شهر في الجبس
شاهي اترفزت و قالت بصوت عالي: فين الأمن انتوا ازي تسمحوا للزبالة دي تدخل هنا هو النادي بقي بيلم وإلا اية
فتون رفعت حاجب ليها و قالت: والله انا داخلة بفلوسي و هو فعلاً النادي بيلم من زمان مش عملتي كارنية عضوية فيه
شاهي لسة هتتكلم لقت اللي واقف جمبها و بيقول في حاجة يا شاهي
شاهي بهدوء: أهلا عمران و بصت على فتون و كملت مفيش حاجه غير إن واحدة محتاجة تتعلم الأدب

 

 

 

فتون رفعت حاجبها و ضحكت ببرود و قالت: اممم صح أصل في أهالي مكنتش فاضيه تربي عيالها و سيباهم كدا حتي مهتموش يعلموهم أمور دينهم مش هدخل معاكي في جدال أصل مستويا عالي أوي صعب توصليله تكير يا قطة
فتون حثت بنصر لما قالت ليها الكلمتين دول و لقت تمشي شاهي مسكت اديها و كانت هتضر’بها بالقلم فتون في حركة سريعة مسكت اديها و ردت ليها القلم قدام الكل
صحاب شاهي كانوا واقفين و شهقوا من الصدمة و حطوا اديهم على بوقعم
فتون قالت ليها بصوت سمع الكل : قولتلك عديها لو عاوزه تندمي شكلك عاوزه رباية لو فاضية كنت عملتها دي أقل حاجة عندي
عمران اتصدم من اللي حصل و أطر إن هو يدخل عشان خاطر سليم و الشراكة اللي بينهم
عمران وقف قدام فتون و قال بأمر: اعتذري ليها دلوقتي عن اللي حصل و اطلبي السماح منها أنا ممديتش ايدي على واحده ست قبل كدا لكن مستعد أعملها صدقيني
فتون بحاجب مرفوع و ببرود : مين الشبح اللي عامل نفسه محامي دفاع
عمران: عمران النويهي و بقولك اعتذري على اللي حصل دلوقتي
فتون : حصلنا القرف و بقولك متدخلش عشان مش انا اللي اعتذر لوحدة زي دي
عمران: انتي مين انتي عشان تتكبري علينا بالطريقة دي دا أنا افعصك بجذمتي يا بت
فتون بابتسامة جانبية: هستني أشوف هتفعصني إزاي و بالمناسبة لو الغلظ عندي كنت اعتذرت محدش كبير على الاعتذار و يا سيادة المحامي ابقي نقي الأشكال اللي تدافع عنها بعد كدا تكير و جت تمشي عمران مسك اديها و رجعها تاني

 

 

 

فتون علامات الغضب بدأت تظهر عليها اتكلمت بهدوء و قالت: سيب ايدي و اعتذر و أنا هعديها كأن مفيش حاجة حصلت
عمران بسخرية: أنا أعتذر ليك انتي
فتون : انت اللي أخترت و في لحظة كان واقع على الأرض بيصرخ من وجع دراعة فتون ميلت عليه و قالت: متستهونش بـ قوه خصمك كنت اعتذرت من الأول روح جبس دراعك أسبوع أنا اكتفيت بشرخ بس المرة الجاية هتبقي كسر و سابه و مشيت و هي على وشها إبتسامة انتصار و بتحط النظارة على وشها
الأمن اخدوا عمران جبسوا دراعة اللي اكتشف أنه فعلاً شرخ
الدكتور: بس اللي كسر دراعك دا حد متخصص لانه عارف بيعمل اية كويس
عمران بانتباه: إزاي يعني
الدكتور: هو عارف الأماكن اللي بيضر.ب فيها بالظبط و مقدار الضغط عليها فهي مقصودة
عمران سرح في كلام الدكتور و دماغة عمالة تودي و تجيب عن هوية البنت دي و إزاي مش هاممها حد كدا
الدكتور خلص لف الجبس و قال: الف سلامة يا عمران بيه هيتفك بعد أسبوع باذن الله
عمران أخد صدمة تانية إنها قالتله حبس دراعك أسبوع معناها أنها عارفة مدي قوه الشرخ اللي اتسبيت فيه نفخ بغيظ و مسك جاكيت البدلة و مشي
……

 

 

فتون داخلة الفيلا بمزاج عالي أوي و بتغني طالعة في دماغي نروق شوية عدي عليك و نحتفل
فاطمة: لا دا انتي مزاجك عالي أوي النهارده يا فتون ممكن أعرف سر الابتسامة دي ؟
فتون بضحكة: أول إنتصار يا بطوط
فاطمة بتوجس: إنتصار اية أنا سيباكي راحة النادي
فتون اتنهدت و حكت ليها اللي حصل
فاطمة بصدمة: كسر’تي للراجل دراعة يا قادره
فتون بلا مبالاة: هو اللي مسك ايدي يا بطوط غلط و أنا الصراحة كنت مستنياه يغلط محامي الست
فاطمة قلقت عليها و قالت: ابعدي عنهم يا فتون مش عاوزه مشاكل خليكي في حالك يا بنتي
فتون بضيق: ماما انا كنت ماشية في حالي انا أصلا معرفش شكلهم رفضت أشوف صور ليهم في السوشيال قولت الإضاءة بتبقي أحلي لما نتقابل وش لوش مش ذنبي أنهم معرفوش يربوا انا اهو بقولك اي حد هيدسلي على طرف هشوف شغلي معاه و قامت و سابتها
فاطمة: ربنا يهديكي يا بنتي اومال لو عرفتي أنهم اخواتك هتعملي اية
—–+
سليم بغضب : مين بنت الكـ’ ـلب اللي عملت فيكي كدا أنا مش هسكت دا أنا هطربقها فوق دماغ أهلها بنت **** دي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خادمة في قصر أبي)

اترك رد