روايات

رواية يقين الغيث الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد

رواية يقين الغيث الفصل الأول 1بقلم جاسمين محمد

رواية يقين الغيث البارت الأول

رواية يقين الغيث الجزء االأول

رواية يقين الغيث الحلقة الأولى

_امسك ياشويش ياشويش الحقنييي ياشويششششش!!!
(كانت واقفه وماسكه من القميص وعماله تصوت) الشويش جي جري
=في اي يابنتي عملك اي الراجل ده ومسكه!؟
_انت اتجننت انت التاني ولا اي سيبني كدا وابعد عني!!
=اسيبك كيف عملك اي يانسه قولي وانا اخدو علي الكركون وارمي فيه!
_انت شكلك اتجننت ترمي مين انت مش عارف انت بتكلم مين اصلا؟!
=مين يعني ظابط ولا مقدم ولا مين يعني!!؟
_انا ابقا …..(قطعت كلامه بسرعه)
_سيبك منه ياشويش وخدو روح ارمي في البتاعه اللي بتقول عليها دي فكرني اسمها اي كدا تاني!؟
الشويش… كركونه يابنتي بس صح قوليلي عملك اي عشان اعملوا قضيه اتحر*ش بيكي ولا اغت*صبك ولا سر*قك ولا عاك**سك وانتي بصراحه قمر كدا!؟
_بعصبيه وحيات امك متظبط ياشويش!؟
الشويش… احم احم معلش انا اسف كملي يابنتي ها قولي عملك اي؟؟
يقين بحزن طفولي… يرضيك ياشويش ميجبليش فانوس رمضان ويقولي هو انتي صغيره عشان اجبلك 🥺🥺!!؟
الشويش واقف فاتح بوقه ومستغرب …. هااا
يقين…ويقولي كمان وانا مالي متخلي باباكي هو اللي يجبلك ها يرضيك ياشويش!!
الشويش وهو لسه واقف فاتح بوقه من الصدمه…. هاااا
يقين… انت اهبل ياشويش هو اي اللي هاااا مترد يرضيك
الشويش… ها لا طبعا ميردنيش بينا علي الكركونه (ومشي خطوتين ورجع تاني) بس يابنتي هتكتبي اي في البلاغ اللي هتعمليه فيه انه عملك اي يعني هتكتبي اي!!؟
يقين…. هكتب انه مجبليش فانوس رمضان ولا حتي جبلي بوكس رمضان اللي هو عباره عن مصلي ومصحف و مسبحة ولا حتي قلي كل سنه وانتي طيبه 🥺🥺🥺!!؟
الشويش…. لا كيف ميجبش فانوس ولا كيس رمضان!!
يقين…. اسمو بوكس رمضان!!؟
الشويش…. ها اسمو كيس رمضان!!؟
غيث واقف عمال يضحك علي الشويش ويقين
غيث… يقين اعقلي ويلا نروح بلاش جنان يلا!!
يقين بطفوله…. اعععع مش هروح غير لم تجبلي الفانوس وبوكس رمضان اعععععععععع!!!
الشويش…. عندها حق انت كيف متجبلهاش كدا يلا بينا علي الكركون!!
غيث بعصبيه… شيل ايدك انت متعرفش انا مين انا المقدم غيث ال!!
الشويش سمع الاسم واعصابه سابت ومكنش قادر يقف وبخوف… الم قد م غي ث ..
غيث بعصبيه… اه المقدم غيث يلا علي شغلك
الشويش بخوف… حاضر يافندم اوامرك (ومشي)!!
غيث قرب من يقين وهي واقفه خايفه من منظر غيث
يقين بخوف وطفوله…. غيث انا بنت خالتك عيب تكلمني يابابا اقول لخالتوا ان ابنك وحش وزعقلي وزعلني 😭!!
غيث مقدرش يكتم ضحكته من كلامها… هههههههه هموووت!!
يقين بطفوله… بعد الشر عليك امال مين هيجبلي الفانوس وبوكس رمضان انشالله الشويش اللي ماشي وقرب يعملها علي نفسه من الخوف منك ده 🥺🥺😂😂😂😂!!؟
غيث وقع علي الارض من الضحك…. هموووت يخربيتك افصلي هههههه!
يقين قعدت جنبه علي الارض وحطت ايدها علي خدها وقعدت باصه لضحكته وسرحانه فيها وفي غمزاته ومن غير وعي…. ضحكتك حلوه اوووي وعيونك كمان حلوين!!
غيث بكسوف… احم احم احم بتعاكس ولا اي !!
يقين فاقت من سرحانها … ها ياعم اتلهي دانا بجاملك!!
غيث بجدي… لا والله طي متعاكسنيش تاني لو سمحتي عشان خطيبتي لو عرفت هتحصل حر***يقه!!
(يقين… بنوته عندها 20سنه طولها 160 وجسمها مظبوط وعيونها سود ومحجبه تدرس في كليه تمريض وبتكون بنت خالت غيث وبنت عمو برضوا تسكن في الدور الرابع في العماره بتاعتتهم)
(غيث… شاب وسيم عندو 28سنه شغال في الشرطه طوله 185وجسمه رياضي وعيونه لونها سماوي وعندو غمازتين ويسكن في نفس العماره بس الدور التالت) +باقي الشخصيات هنعرفها بعدين

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية يقين الغيث)

اترك رد

error: Content is protected !!