روايات

رواية حور ياسين الفصل السابع عشر 17 بقلم مي

رواية حور ياسين الفصل السابع عشر 17 بقلم مي

رواية حور ياسين البارت السابع عشر

رواية حور ياسين الجزء السابع عشر

حور ياسين
حور ياسين

رواية حور ياسين الحلقة السابعة عشر

حور: الو يا اسر
اسر: حور انتي كويسة
حور: ايوآ كويسة ياسين رجعني مصر تاني
اسر: واحنا بكرا هننزل مصر
حور: ماما كويسة
اسر: ايوآ كويسة متقلقيش انتي بس
حور: حاضر يا اسر
اسر: رقم مين دا
حور: دا رقم ملك اخت ياسين
اسر: تمام
حور: اسر ولسة هتكمل كلامها
….:حوووووور
حور بفزع: ياسين
ياسين: ملك روحي اوضتك
حور بصت لملك انها متبهاش ملك بصتلها بقلة حيلة وخرجت ياسين قعد على كرسي من اللي في الاوضة
ياسين: كنتي بتكلمي اسر اكيد صح
حور: والله كنت بكلمو اطمن على ماما والله
ياسين بسخرية: ومن امتا الحب اللي نزل عليكو فجأة
الله يرحم لما كنتي مبتكرهيش قدها ولا كلو كان تمثيل

 

 

 

حور: انا عمري ما كرهتها لأن محدش بيعرف يكره امو مهما عملت اي وسابتني هي امي
ياسين: طب وامك دي معهاش فون تكلميها عليه ولا لازم من تلفون حبيب الاقلب
حور: حبيب الاقلب… انت قصدك اي
ياسين: هو اي اللي قصدي اي انتي بتحبي يا حور وسامحتي هناء عشان تبقي معاه
حور: لا بقا انت اتجننت بتكلم وخلاص
ياسين قام وقف بعصبية: اومال روحتي معاه ليه يا حور
حور: عشان تعبت انت مش واخد بالك ان مامتك مبقتش طيقاني ولا اي من ساعت ما قعدت مع خالتو منال وبناتها ولا انا بكدب دا غير كلام خالتك كل شويا
ياسين: كنتي قولتيلي وانا هتصرف مش تسيبي البيت وتمشي يا حور هانم
حور: مجاش في دماغي غير كدا وبذات ان في الوقت دا كانت ماما محتجاني
ياسين بسخرية: وياترا بقا محتجاكي لي عشان توقعي اسر النصار في حبك وكدا يبقا معاها فلوس اكتر
حور بعياط وصوت عالي: ماما مصابة بي كانسر على الدماغ مرحلة التالتة وهتعمل عملية قريب ونسبة خروجها من العملية عايشة 7%بس شوفت بقا ماما اتغيرت والله اتغيرت مبقتش زي الاول وعلى فكرة هي مستعدة ترجعلي كل جنيه خدتو تاني وانا اللي رفضت يارب تكون فهمت هي محتجاني في اي
ياسين لما شافها عياطها بيزيد صعبت عليه راح عندها ومسك ايدها وقعد على الكرسي وبهدؤء
ياسين: طيب لو هو دا سبب ليه مقولتليش بدال ما تمشي مع اللي اسمو اسر دا
حور: دا على اساسا انك هتصدق مثلآ
ياسين: ايوآ يا حور كنت هصدقك وبعدين مش احنا قبليها بي يوم قولنا هنبقا صحاب ومش هنخبي على بعض حاجة صح
حور: ايوآ صح بس انا كنت خايفة مترضاش تخليني اسافر لماما وكمان كانت ماما حنان مش طيقاني كنت جبت اخري فا مشيت

 

 

ياسين: متزعليش من ماما والله هي بتحبك و بعدين اوعديني اننا هنبقا صحاب بجد وانك هتعرفيني كل حاجة ومش هتعملي حاجة من وراية تاني
حور: ماشي وعد
ياسين: كنتي بتكلمي اسر قبل ما ادخل صح
حور: صح
ياسين بغيرة: كان بيقولك استاذ زفت دا
حور: استاذ زفت لا هو اسمو اسر
ياسين: حور بلاش تعصبيني لو سمحت و قولي
حور: انا اللي رنيت عليه من فون ملك كنت بطمن على ماما وقالي انهم جايين بكرا بس
ياسين: تمام هسيبك تنامي دلوقتي عشان انتي لسة تعبانة
حور: تمام خرج ياسين من اوضة حور وراح اوضتو ينام شويا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند حنان في اوضتها بتكلم في الفون
حنان: الو عاملة اي ياحبيبتي
..: الحمدالله
حنان: متيجي بكرا عشان تلحقي تقعدي يومين
منال: خلاص ماشي ياسين عمل اي في حور
حنان: رجعها تاني البيت يأما يسيب البيت ويمشي معاها فا سكت سييتها تقعد معأني حاسة اني ظلماها يا منال
منال بخبث: ظلماها اي بس اديكي شوفتي سيف وملك لما علو صوتهم عليكي وزعلو منك عشانها والنهارد كانت هتخلي ابنك يبعد عنك تبقي ظلماها ازي بقا
حنان: معاكي حق يلا انا هقفل وهستناكي تيجي بكرا
منال: خلاص ماشي بكرا باذن الله هتلقيني عندك سلام وقفلو حنان لنفسها:يارب ما اكون ظلماكي يا حور معأني منال معاها حق انا ولادي بدأو يتقلبو عليا من ساعت مامشيتي
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

عدا سعات و حور نايمة وياسين صحي ونزل تحت كانت ملك وسيف وحنان قاعدين سوا
ياسين: اومال فين حور
ملك: لسة مصحيتش وسيف عايز يطلع يصحيها
ياسين: ملك اطلعي صحيها عشان تتعشا
ملك: حاضر يابيه
سيف: خوديني معاكي
ياسين: اقعد مكانك يا زفت
سيف بخوف: خلاص اطلعي انتي صحيها وانزلو بسرعة
ملك: ماشي وطلعت دخلت اوضة حور
ملك: حور.. حور.. حوووووور
حور بفزع: اي في اي البيت بيولع
ملك: لا ياسين بيقولك انزلي يلا عشان تاكلي
حور: مش جعانة يا ملك
ملك: يلا بقا يا حور بالله عليكي
حور: اوووف حاضر قومت اهوووو وقامت دخلت الحمام تاخد دش و ملك فضلت مستنياها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما ملك طلعت
سيف: هتنزل الشركة بكرا
ياسين: ايوآ
حنان: هو اي اللي ايوآ انت نسيت ان خالت وبناتها جايين بكرا مين اللي هيخرجهم
ياسين: سيف هيبقا معاهم يا ماما انا اخدت اجازة كدا كتير و في شغل كتير متعطل
حنان: يعني لما انت سافرت عشان تجيبها مكنش في شغل متعطل
ياسين: لا في ولازم انزل عشان اعوض تأخيري الايام اللي غيبتها عن الشغل

 

 

 

حنان: ياسين عشان خاطري خليك بكرا موجود مينفعش يجو ضيوف وميكنش انت هنا
ياسين: يا ماما يا حبيبتي هما جاييين عشانك انتي انا مالي هقعد ليه
حنان: ياسين انا قولت اللي عندي
ياسين: حاضر ياست الكل كلامك يمشي
حور وملك نزلو سيف اول ماشفها قام حضنها
ياسين بغضب: سيف لو حصل الهبل دا تاني هتزعل
سيف: دي اختي الصغيرة يا عم
ياسين: انا قولت اللي عندي
حنان: خلاص انت وهو يلا عشان العشا جاهز
راحو كلهم وقعدو على السفرة وبدأو اكل بس حور مكنتش بتاكل كانت بتلعب في الاكل وبس
ملك: مالك يا حور
حور: مليش بس زهقانة شوية
سيف: اي رأيك نخرج انا وانتي وملك و نتصل بي تاليا تيجي معانا
حنان بجمود: لا مفيش خروج النهاردة انت وياسين وملك تشوفو وراكو اي وتخلصو عشان خالتك وبناتها جايين بكرا واكيد هتخرجوهم

 

 

 

ملك: انا مش فاضية اليومين دول عند محضرات مهممة جدآ ولازم احضرها
سيف: وانا عندي شغل كتير ياسين عايزني اخلصو كمان اربع ايام يعني هكون مشغول جدآ
حنان: بطلو تمثيل انت وهي وفضو نفسكم ودا اخر كلام عندي
ياسين: سيف ملك اسمعو كلام ماما
حور زعلت جدآ ومكلمتش: الحمدالله وقامت وبعديها ملك بعديها سيف
ياسين: ماما مينفعش كدا مش كل ما تشوفيها تزعليها بي الكلام
حنان: انت شوفتني وجهت ليها كلام
ياسين: لا بس حضرتك مقولتيش الكلام دا الا لما سيف قال تعالو نخرج وانتي عارفة اني اكيد هقولهم لا بس حبيتي تدايقي حور
حنان: بدافع عنها يا ياسين بتيجي في صفها عل امك هي دي اخرت ربيتي ليك
ياسين قام مسك ايدها وباس اديها ودماغها: يا حبيبتي ولا عشت ولا كنت اليوم اللي اجي في عليكي عشان حد وانتي عارفة كدا كويس عمومآ يا ماما انا اسف
حنان: خلاص يا حبيبي مش زعلانة
ياسين: طيب يا ست الكل انا هروح اشرب قهوة اخليهم يعملولك معايا
حنان: ياريت يلا نخرج سوا وخرجو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــ
عند حور بعد ما قامت من على الاكل طلعت اوضتها
ملك طلعت وراها ودخلت اوضة حور
ملك: حور انتي زعلانة من ماما
حور: لا طبعآ مقدرش ازعل

 

 

 

ملك: كدابة يا حور بتضحكي عليا قطع كلامهم دخول سيف وماسك شنطتين
سيف: هلا ةغلا وعلا واي هبل على ماشي
ملك وحور ضحكو
سيف: بقولكم اي يا نكد انتي وهي
ملك: مين دول اللي نكد
سيف: انتو عندك مانع يا بت
ملك بمرح: لا معنديش مانع يباشا براحتك اتفضل
حور بضحك: والله انتو مشكلة
ملك: المهك يسطا اي الحاجة اللي في ايدك دي
سيف: خدي يا زفتة انتي وهي يكشي يطمر فيكو
(شعار اي اخ مصري بعد مايجيب حاجة لي اختو😂)
ملك: ايه دا
سيف قعد: شيبسي وشوكلا وكل حاجة بتحبوها
ملك:اخويا اللي في الاقلب
سيف بضحك: اختي المصلحجية منورة هههه
حور: حصل وانا شاهدة
وفضلو يهزرو ويضحك وعدا وقت كتير وحور حكت لهم على كل حاجة من اول خروجها من المزرعة لحد ما جت قصر الصاوي تاني
ـــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

عند ياسين تحت
حنان: انا هطلع انام عشان بكرا هصحا بدري عشان خالتك
ياسين: ماشي يا ست الكل تصبحي على خير
حنان: وانت من اهلو يا حبيبي وطلعت اوضتها
وياسين طلع وكان رايح اوضتو سمع صوت ضحك سيف وملك وحور خبط على الباب
ملك: ادخلي يا دادة
ياسين دخل: بس انا مش الدادة انا ياسين
سيف: بتقول بعد ما دخلت
ياسين: كفاية كدا يلا روحو نامو
ملك: انا هحتل الاوضة دي النهاردة وهنام مع حور
سيف لسة هيتكلم ياسين قطعو
ياسين: اي حضرتك: ناوي تحتل الاوضة انت كمان
سيف: ياريت
ياسين بصوت عالي : على اوضتك يا حيوان
سيف قام بمرح: مبيقدرش يستغنا عني ثواني
ملك: ههههه لا ما هو باين
سيف: خلاص انا هروح اوضتي انتو عالم نكد
ياسين: يلا يا زفت من هنا
سيف: مخلاص يا عم انا غاير اهووو وقام خرج من اوضة حور ودخل اوضتو
ياسين: تصبحو على خير
ملك وحور: وانت من اهلو خرج ياسين من اوضة حور ودخل اوضتو ياسين لنفسو: هيبقو ايام مايعلم بيها الا ربنا ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

حور وملك نامو تاني يوم الصبح صحيت حنان وخدت دش وادت فرضها ونزلت تحت
حنان: سعاد.. يا سعاد
سعاد: صباح الخير يا هانم
حنان: صباح النور حضري الفطار عشان نجهز الغدا عشان جايين ضيوف النهاردة
سعاد: حاضر يا هانم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــ
عند ياسين صحي وخلص روتينو اليومي ونزل تحت
ياسين: صباح الخير يا أمي
حنان: صباح النور يا حبيبي سيف نزل
سيف: صباح الخير
ياسين حنان: صباح النور
سيف: اومال فين ملك وحور
حنان: لسة نايمين فوق
سيف: اشطا هطلع اصحيهم
ياسين: اقعد يا زفت مكانك دادة سعاد
سعاد: نعم يابني
ياسين: معلش اطلعي صحي حور وملك
سعاد: حاضر يابني وطلعت تصحيهم
سعاد خبطت على الباب خمس دقايق

 

 

 

ملك بنوم: مين
سعاد: انا يا بنتي باسين بيه بيقولك انزلو يلا عشان تفطرو
ملك: حاضر نزلت سعاد وملك صحت حور وقامو ادو روتينهم ونزلو تحت
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــــــ
ملك وحور: صباح الخير
الكل: صباح النور
حنان: يلا عشان نفطر
ملك: غريبة هنفطر بدري النهاردة يعني
حنان: عشان خالتك جاية يعني هفطر واقوم اجهز الغدا مع الخدم مانتي عارفة خالتك مش بتحب تاكل من ايد حد
ملك: ايوآ طب يلا نفطر
راحو وقعدو على السفرة واكلو سوا وهما بياكلو سعاد جت
سعاد:…………
ياسين: اييييييي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حور ياسين)

اترك رد