روايات

رواية عريس على ما تفرج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج الفصل الثامن عشر 18 بقلم سحر سمير لطفي

رواية عريس على ما تفرج البارت الثامن عشر

رواية عريس على ما تفرج الجزء الثامن عشر

رواية عريس على ما تفرج
رواية عريس على ما تفرج

رواية عريس على ما تفرج الحلقة الثامنة عشر

اسلام بلهفه : متتحركيش من هنا
دخل فتح الدولاب و طلع مسدسين و نزل تحت
و أنا كنت مكاني بصوت
حاسه اني في فيلم رعب
انا مش انا و لا دي حياتي تب ازايييييي يا ناس
فجاه لقيت المسدس علي دماغي
بصيت بصدمه : احمد
احمد : ههههه ايوا احمد مستغربه ليه مش هو عاوز ياخدك انا معنديش مانع بس يديني حقي
رديت بحده : حقك ايه هو انا بيعه بينكم
احمد : ههههه هو مقالكيش علي الرهان و لا ايه انتي مفكره أن كل اللي حصل من يوم جوازكم ل حد دلوقتي حقيقي اصلا
قاطعه اسلام بحده : اخرس يا احمد
احمد : لا لا انا لازم اتكلم
رديت بحده : انت شارب حاجه صح اكلم قول

 

احمد : نتكلم علي المكشوف يا حضره الظابط كل اللي حصل خطه من اسلام علشان يوقعك لما عرف انك بتحفري وراه
بعت مرفت اللي هي كانت دراعه اليمين علشان تطلبك من ابوكي وانتي طبعا وافقتي مش علشان تنسيني لا علشان تقبضي علي اسلام و توقعيه في جرايمه
و علشان انتي ظابطه فاشله متعرفيش إن انا بشتغل مع اسلام من زمان
و اتفقنا أن اسلام هيمرمطك و هيقتلك
بس اسلام خلف الرهان و حبك
و بدل ما يوفي بالاتفاق و يقتلك عملك عمليه تجميل و غيرشكلك ل عاليا حبيبه القلب مراته الاوليه
دلوقتي بقا انا مضطر اقتلك
اسلام بحده : اعقل يا احمد دي مهما كانت قريبتك متاذيهاش
احمد بحده : انا ابويا و امي القرش غير كدا معرفش
فتح الامان من المسدس
اسلام بحده : تب عاوز ايه و تسيبها
احمد : شحنه المخدرات الجايه بكرا تستلمها و كلها هتكون ليا
اسلام : وانا موافق سبها
احمد بحده : اسيب مين هتستلم حبيبه القلب اول ما استلم الشحنه ههههه
و شد سحر طلع يجري

 

و اسلام يجري وراهم
لحد ما جاب احمد رجالته و خطفها
اسلام : انا اللي عملت كل دا من البدايه انا اللي عرضتها بنفسي للخطر تب عرف منين أن سحر مش سحر
في اليوم التالي
نفذ اسلام كل الخطوات و استلم البضاعه و اكبر تجار المخدرات قدامه
احمد جه ب سحر
احمد بحده : لمواخذه يا اكبر تجار البلد متخافوش ليه السلاح دلوقتي مش حاليا مخدرات
رجاله التجار طلعوا أسلحتهم
اسلام بحده وخوف : متخافوش محدش يطلع سلاحه محدش يضرب نار
احمد : كل دا علشان السنيوره لو قتلتها قدامك دلوقتي
اسلام بلهفه : لا
احمد : هههههههه
فجاه أحد التجار أشار ل رجل من رجاله فضرب نار
للتتحول الي حرب

 

اسلام كان بيحاول يوصل ل سحر
لكن احمد كان بيهرب بيها هو ورجالته
و ما هي إلا لحظات ليسقط جميع التجار ب رجالهم أرضا
اسلام رفع المسدس علي احمد هو ورجالته
و ما هي إلا لحظات
لتخرج سحر من يد احمد
و بدائوا بالضحك
ليقف اسلام مصدوم بما يحدث
اسلام بحده : بتضحكوا علي ايه ….سحر تعالي هنا
لتتوقف عاليا عن الضحك و تظهر سحر
احمد وهو ببحط الكلبشات في أيده : الف الف مبروك احب اقولك أنهم هياكلوا من ايدك حته تعرف دا
ههههههههههه
ليصرخ اسلام في رجاله و لكن لم يكن يعلم أنهم أصبحوا تابعين لهم
اسلام بحده و غضب جحيمي : اييييه اللي بيحصل دا

 

ل يقف احمد أمامه وهو يصفعه علي وجهه : صوت عالي و نرفزه مش عاوزين عاوز تفهم احنا هنفهمك بس مش الاول اعرفك علي مراتي الرائد سحر و انت اكيد لازم تعرفني المقدم أحمد
و عاليا طبعا ليها فضل كبير قدرت تتقن الدور و تمشي عليه بالنص
ليصعق اسلام مما يسمعه
لتصفعه عاليا بقوه
: بسببك كنت هموت بس دلوقتي انا مش عارفه اعبر عن سعادتي ازاي إن انا كنت السبب في دخولك السجن دلوقتي
اسلام بحده : اقسم بالله لقتلكم كلكم انتوا اكيد بتهزروا صح ….سحر انا اسلام جوزك و حبيبك انا حبيتك من كل قلبي تعملي فيا كدا
لتنظر له سحر بندم
سحر بحده : فكوه
ليصعق الباقي
سحر بعصبية : بقولكم فكوه
و تذهب إليه و……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عريس على ما تفرج)

اترك رد