روايات

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت صعيديه 2 البارت الرابع

رواية عشقت صعيديه 2 الجزء الرابع

عشقت صعيديه 2
عشقت صعيديه 2

رواية عشقت صعيديه 2 الحلقة الرابعة

في الشقه الخاصه ب ياامن .
كانت تحاول فيروز استعاده وعيها لتتذكر ماذا حدث أو لتفهم ماذا يحدث الان لتتحدث بتعب واستغراب .
/جحيم ايه الي بتتكلم عنه انا ايه الي جابني هنا اصلا معاك انا كنت مع .
صفعه قويه منه جعلها تصرخ الما لتتناثر الدماء من شفتيها ليتحدث بغضب جحيمي افزعها .
/كنتي مع عشقيك ي فاجره الواطي الي سلمتيله نفسك علشان يكسرني ي زباله .
شاهنده بوجع وصدمه فهي لما تتذكر شيئا /انت بتقول ايه ها بتقول ايه انا اشرف منك مليون مره لعبه جديده علشان تكسر عيني بيها مش كده ده بعدك كل الموضوع أن روحت اسال علي علي بعد الي عملته فيه ومش فاكره حاجه بعد كده .
ياامن وهو يمسكها بغضب جحيمي وهو يرمي الهاتف أمامها /شوفي ي اختي الي عملوا فيكي الكلب بتاعك علشان تفتكري الي حصل كويس اتفرجي علي شرف ابوكي واخوكي الي سلمتيهم لكلب زي ده .
كانت تنظر شاهنده الي تلك الصور وتلك الرساله الذي ارسلهم علي ل ياامن لتشعر بصدمه تكاد توقف قلبها لكن مازال عقلها الغبي يسيطر عليها لتتحدث بهجوم وغضب .
/هههه انت فاكر اني هصدق لعبتك الحقيره دي .
ياامن بصدمه وادنهاش /لعبتي قصدك ايه.

 

 

 

شاهنده بغضب وجنون/قصدي انك انت الي عملت كل ده علشان تتطلع بطل قدام الكل تتطلع بطل قدام عمك وانك أنقذت شرفه ويعيني ي حرام هتضحي علشانه وفي الاخر تتجوزني وتبقا حققت هدفك والله اعلم وديت علي فين مانت طول عمرك همجي بس انا بقا مش هخليك تفوز ي ي ياامن وهعرف اكشف لعبتك دي قدام الكل .
ياامن بوجع وكسره فبرغم كل مافعله من أجلها مازالت تتهمه ليصرخ بوجع ومراره/انت ايه ي شيخه انتي ايه قلبك ده ايه حجر حتي بعد كل الي عملته علشانك حتي بعد كسره قلبي ورجولتي الي بقت تحت رجلين كلب زي ده وانا شايفك عريانه ب عنيا دول وانا قلبي بيتقطع مليون حته حتي بعد كل ده لسه همجي في نظرك انتي فعلا متستهليش غير المعامله الي تليق بيكي اسمعي احنا هنتجوز علشان انقذ شرف عمي وخالتي وصقر الي مكمن يموتوا بحسرتهم وانا مش هسيب كلب زي ده يكسرهم كفايه كسرتي انا فاهمه قومي معايا وحسك عينك تنتطقي باي كلمه قدام اي حد فاهمه .
شاهنده بخوف ودموع فهي قد شعرت أنها بالفعل قد خدعت وخسرت كل شي /فاهمه فاهمه .
في فيلا الجوهري …..
في جناح عشق وحنين….
كانت تجلس عشق بتنهيده وهي تبتسم وهي تمسك تلك الشيكولاته لتتذكر حديثه معاه حق أنه شخصا جميل تعلم أنه يعشقها لكن هي ماذا تفعل فقلبها لم يعشق سواه سواه من يعذب ذلك القلب بعشقه لاخري كانت تتمنا أن يكون الحب بيديها كانت تتمنا أن تتضغط علي زر ما يخفي عشق ياامن ويضع عشق لتسند رأسها لعلها تريح عقلها من ذلك التفكير لم تعلم بأن ذلك الحديث البسيط هو بدايه للعشق سيتحاكا عنه الجميع ..

 

 

 

في الجامعه ….
كانت تجلس حنين وهي تستحي كاس النسكافيه ليقترب منها حمزه بخبث ومكر.
حمزه بخبث /انسه حنين اخبارك ايه.
حنين بخجل شديد/دكتور حمزه الحمد لله بخير .
حمزه بابتسامه خبيثه /يارب دايما ينفع اتكلم معاكي شويه اوعدك اني مش هطول.
حنين بارتباك شديد/اتفضل ي دكتور .
حمزه بخبث ومكر/انا بصراحه مبحبش اللف والدوران واحب كل حاجه بالأصول والدين في الأول طبعا وبصراحه انا معجب جدا بيكي واتمنا أن ربنا يجمعنا في حلاله طبعا كان المفروض أن الكلام ده يكون لوالدك لكن بصراحه حبيت اعرف رايك الاول انا طبعا مش هلاقي احسن منك تكون مراتي ونعيش سواء علي قيم ديننا الإسلامي ونربي ولادنا علي كده كمان رايك ايه .
حنين بخجل وارتباك/حضرتك فجائتني جدا بس بصراحه طول عمري اتمنا اتجوز واحد متتدين عارف ربنا يتقيه فيا ونعيش طول عمرنا في طاعته .
حمزه بخبث وانتصار /يبقا علي بركه الله حددلي ميعاد مع والدك علشاني اجي اطلبك منه ي ست البنات..
في فيلا الجوهري ….
في الجنينه ….
كانت تجلس منه وهي تمسك الاب توب الخاص بها ليقترب منها عاصي .
عاصي بجمود /مشوفتكيش من الصبح ي عني.
منه بوجع وحزن وهي تنظر أمامها /كنت بذاكر وهفضل اذاكر كده علطول وبعدين بريحك مني .
عاصي بتنهيده عاليه/انا اسف .

 

 

 

 

منه بغيظ شديد/علي ايه انا اصلا نسيت الي حصل ولازم تعرف أن فيه بينا حدود ويريت متتكلمش معايا اصلا .
عاصي بخبث وهو يقترب منها /ي واد ي جامد والحدود دي أنني هتلتزمي بيها هتقدري تبعدي عني.
منه بارتباك ودموع اللمت قلبه لكنها تماسكت بحدتتها معه /ايوه هقدر لانك مبقتش في دماغي اصلا وسبني بقا علشان عايز اذاكر.
عاصي وهو يمد يده بحزن لكي يمسح دموعها /دموعك دي غاليه اوي مينفعش تنزل علي حاجه راحت منها مهما كانت غاليه .
منه بدموع ووجع/مين قالك أنها بتنزل عليك اصلا انت ولا حاجه بالنسبه الي سامع ي عاصي ولا حاجه.
عاصي بالم شديد/انا مقولتش عليا انا بقول عليكي انتي الي اغلا من اي حاجه ي منه عن اذنك لاني خارج .
منه بغيظ شديد وبلا وعي /انت رايح فين انت لسه جاي من بره ايه مش قادر علي بعدهم اوي كده .
عاصي باستفزاز وخبث/ اصل بصراحه فيه مزه جامده بره مستنياني مقدرش اتاخر عليها علشان اقعد معاك ي جمعه سلام .
منه بغيظ شديد/جمعه ربنا ياخدهم الي بيخدوك مني دول .
نور بحده /انتي مفيش فايده فيكي انا مش منبها عليكي متنزليش من اوضتك ايه الي مقعدك هنا وبرضه بتتكلمي معاه .
منه بدموع ووجع/ي ماما نزلت اذاكر هنا واشم شويه هواء هو انا محبوسه ي عني .
نور بغيظ وهمس /طب اخرسي ابوكي جيه وباين معاه ضيف .
ادهم بابتسامه/سلاموا عليكم.
منه ونور /وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته.

 

 

 

رامي بابتسامه /بجد مشاء الله ي عمي بناتك بجد حلوين بصراحه بقا كده انا بعاكس .
نور بابتسامه/هههه بس انا مش بنته انا مرائته.
رامي بابتسامه/مش ممكن ي طنط حضرتك شكلك صغير اوي الي يشوفك يقول بنته .
ادهم بغيظ شديد /جرا ايه يالا اجبلك اتنين ليمون متحترم نفسك انت لولا أنك ابن اعز اصحابي كنت رميتك بره البيت .
رامي بابتسامه/اسف ي عمي طب ها انت مش وعدتني هتعشيني ولا رجعت في كلامك .
ادهم بغيظ/اتنيل اترزع هنا هنطفحك يلا ي نور .
رامي بابتسامه/مساء الخير ي انسه منه متستغربيش انا شوفتك كتير مع كابتن ادهم .
منه بابتسامه /اهلا وسهلا ب حضرتك وانت بقا طيار زي بابا .
رامي بابتسامه/كابتن ادهم هو مثلي الاعلي بعتبره ابويا الثاني هو الي حببني في الطيران لاولاه كان زماني مهندس فاشل اصل بصراحه بابا كان دايما عايزني ابقا مهندس بس بيني وبينك جدول الضرب نفسه بحتار فيه .
منه بضحك /هههههه لا كويس اوي انك طيار البلد مش ناقصه .
رامي بضحك /ههههه انا قولت كده برضه .
كانوا يتحدثون بضحك واستمتاع لم يعايروا بمن يراقبهم بعيون الصقر فذلك المشهد قد أثار غيرته الشديدة ليتوعد لهم ولها هي بالتحديدفبرغم كل مايعفله بها يرا أنها دائما من ضمن مممتلكاته الخاصه ليتحدث بحده وغيره …
/ماشي ي منه انتي اتخلقتي علشان تكوني ليا وبس ل عاصي ال روحك فيه ..

 

 

 

في جناح هند وأركان…..
كانت تقف هند في الشرفه بقلق شديد علي يااامن .
اركان بعصبية/فيه ايه ي هند عامله كده ليه مالك .
هند بقلق بالغ/معرفش ي اركان قلقانه اوي علي ياامن كلمت من شويه كان صوته مدبوح انا عارفه ابني ي اركان .
اركان بغيظ وغيره /الله يحرقهم ويحرق خلفتهم السوداء خدوكي مني خلاص وأركان بقا الي بيتركن علي الرف مش كده .
هند بابتسامه لأنها بتعشقه وبتموت فيه /اوعا تقول كده ده انت اغلا مافي حياتي انتي عشقي ي اركان .
اركان وهو يأخذها لاحضانه برقه /وانا بعشقك ي روح اركان ..
في فيلا ما خاصه ب ادم الشناوي…
كانوا يجلسون ادم وعلي بضحك شديد.
ادم بضحك وشماته /هههههه جدع ي واد ي علي هو ده الكلام .
علي بغيظ وحقد /علشان يبقا يعمل عليا دكر ويضربني بالنار اديني ضربته في مقتل .
ادم بخبث ومكر/ولسه الي جاي ل عائله الجوهري هيكون أقوا من كده بكتير .
علي بغيظ وحقد/بس انا ي عمي ياامن وشاهنده مش هسيبهم تاري مع ياامن مش هيخلص كده بسهوله .
ادم بخبث ومكر/اتقل لسه الي جاي هيعجبك اوي .
من امام فيلا الجوهري …
كان يقف يااامن بسيارته ينظر لذلك الذي تبكي علي مافعلت بحالها .

 

 

 

ياامن بحده /مهما عيطتي لو بكيتي بدل الدموع دم مش كفايه أنتي تستاهلي الحرق .
شاهنده بدموع وصراخ/طبعا جتلك علي طبق من دهب انك تزل فيا وتمسك عليا حاجه تتدوس عليا بيها حقك تعمل اكتر من كده .
يااامن وهو يمسك يدها بغضب ليخفي الم قلبه التي لا يحتمل /انتي لسه شوفتي جحيم ده انا هوريكي الويل اصل عمي سيف حنين وكان بيتعامل معاكي بثقه لكن انتي واحده خاينه متستهليش اي حاجه بس انا مش هسمح باي فضيحه ل عمي علشان كده تمسحي خلقتك هندخل أيدينا في ايدين بعض وهنقولهم علي خبر جوازنا فاهمه واياكي تعملي حاجه غير الي اتفقنا عليها .
في فيلا الجوهري ….
كانوا يجلسون هنيه وزينه وسيف وكينان وصقر.
كينان بابتسامه وسعاده/انت بتهزر ي سيف ده حلم عمري انا مستحيل الاقي احسن من صقر ل بنتي ده ابني ي سيف .
صقر بابتسامه وسعاده /ربنا يخليك ي عمي وانا اوعدك أن حنين هشيلها في عنيا .
زينه بابتسامه وسعاده/وحنين طبعا بنتي ولا ايه ي هنيه .
سيف بابتسامه/اهي حنين جات اهيه.
هنيه بقلق وهمس /ربنا يستر .
كينان بابتسامه وسعاده /تعالي ي عروسه صقر طلب ايدك ي حبيبتي الف مبروك ي قلب ابوكي.
حنين بغرور وثقه وهي تنظر إلي أعين صقر بتحدي /بس انا اسفه ي بابا انا مش موافقه لان بصراحه اخيرا ربنا بعتلي الراجل الي انا بتمناه الدكتور حمزه عايز يحدد ميعاد معاك ي بابا علشان يطلب أيدي من حضرتك وبصراحه انا موافقه .
لم تعاير أن ذلك القلب الذي كسرته 💔💔💔ستدفع تمنه غاليا ..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت صعيديه 2)

اترك رد