روايات

رواية صغيرتي المجنونة الفصل العشرون 20 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة الفصل العشرون 20 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة البارت العشرون

رواية صغيرتي المجنونة الجزء العشرون

صغيرتي المجنونة
صغيرتي المجنونة

رواية صغيرتي المجنونة الحلقة الجزء العشرون

…. في صباح اليوم التالي…..
بيصحي البنات من النوم…
لين: بتروح تخبط علي باب ريحانه… صباح الخير يا عروسه…
ريحانه: بأبتسامه.. تب ما انتي كمان عروسه يا جمرر…
لين: بضحك 😂 يالهوتي لو رودي سمعت يا جمرر دي هتبوسك…
ريحانه: هي فين بصحيح مشوفتهاش..؟
لين: أكيد نايمه ولسه ومجهزتش
ريحانه: بضحك😂 يلا نروح نفوقها بطريقتنا…
لين: بابتسامة شريره 😈 يلا…. وبيفتحوا باب الوضه بهدوء علشان رودي متصحاش…
لين: هشد الغطا وانتى تصرخي في ودنها.. تمام
ريحانه: 😂 تمام…

 

 

لين: ..1..2..3 … وبتشد وفي خلال ثواني بيصرخوا هما الاتنين بخضه…😱😱
رودي: 😂😂😂😂😂.. خلاص هموت مش قادره شكلكم كان تحفه وانتو مرعوبين..
لين: بغيظ..يا بايخه فيه حد يخض حد كده…
رودي: وهي بتشيل المسك من وشها.. دا علي أساس أنك ملاك وجيبالي الفطار … ما أنتي كنتي جايه تخضيني انتي و الواطيه دي….. وبتشاور علي ريحانه…
ريحانه: بضحك 😂😂..حصل وكنا جايين نخضك علشان لسه نايمه في يوم زي ده..بس بقا من حفر حفره…
لين: بكوميديه… وقع فيها يا أختاه…
رودي: 😂 خلاص بقا سيبوني أكمل لبس زمان حور و زين علي وصول…
لين و ريحانه: ماشي.. واحنا هننزل بس متتاخريش علي الفطار…
رودي: بمزاح.. لا انا أتاخر عن كل حاجه الا ده..
البنات بضحك 😂 عارفين يا مفجوعه…
وبينزل البنات علي تحت بيلاقوا العائله كلها مجتمعين علي مائدة الافطار…
البنات: صباح الخير…
الكل: صباح النور..
الحسن: أومال فين رودي عاد؟
لين: زمانها نازله يا عمي…
بعد لحاظات بيتنزل رودي…

 

 

رودي: بمرح… أنا مكنتش موجوده بس قلبي قالي أن حسونه حبيبي سأل عليا…
رامي: دا علي أساس أنك مسمعتهوش وانتي نازله مثلاً..
رودي: بخبث…يا رعد كنت عاوزه أسالك علي حاجه.؟
رعد: بحب..أسالي..
رودي: بشر… أخبار حنفية الحمام بتاعك أيه أصلي سمعت أن الاعطال في الحمامات جامده أوي اليومين دول… وبتبص ل رامي..
رامي: بيبلع ريقه بخوف.. أحم مخلاص يا رودي…
رعد: بشك…مش متطمن ليكوا مش عارف ليه…. وبيشاور علي رودي و رامي… لحظه واحده هو أنت اللي بوظت الحمام..
رامي: بخوف.. أحم أحم.. هو يعني أصل..
رعد: بحده… أصل أيه وفصل أيه..
رامي: بصراحه بقا.. رودي هي اللي قالتلي أعمل فيك المقلب ده وهي حطت الصابون علي الارض يومها علشان تتزحلق وتقع..
رعد: بغضب جحيمي… يعني انتو اللي عملتوا فيا كده دا أنا ظهري أتقطم من الوقعه…
رودي : بضحك 😂😂😂 تعيش وتاخد غيرها يا عمده و بتقوم تجري علي براا…
والكل قاعد يضحك علي شقاوتها..

 

 

وفي ثواني بيكون رعد مسك رامي من قفاه… رعد: بقا أنتي يا حيوان تعمل فيا أنا كده تب وربي لاوريك…
رامي: بضحك… وربنا هي اللي قالتلي أعمل كده وخلتني أوعدها علشان تفكني من علي النخله.. فاكر..
رعد: بغيظ… وانتي عبيط و وافقت… لا وكمان ليك نفس تضحك…
لين: 😂 أحسن تستاهل…
رامي:بغزل.. أحلي تستاهل سمعتها دي ولا أيه..
رعد: وكمان ليك نفس تتغزل.. تب عليك تنظيف الاسطبل لمدة شهر كامل…
رامي: باعتراض.. لا وربنا ده ظلم انا اتعاقب و رودي تهرب… علي فكره هي اللي حرضتني المفروض تتعاقب زيي و أكتر…
أكرم: لا تتجرا يا صغيري وتتمادي في الكلام عن جميلتي…
ريحانه: لا يا رامي حرام عليك دي رودي طيبه وقمر مينفعش تتعاقب …
وليد: بحب.. وانتي قمرين يا عمري..
الحسن: جرا ايه يا ولد منك ليه اتحشموا…
رعد و رامي و وليد و أكرم: أحنا أسفين…
رود. : بمزاح وهي واقفه علي الباب… ياه الإحترام حلو بشكل يا جدع…
رعد: بغيظ.. لسه دورك جاي انتي كمان..
رودي: 😜😜 متقدرش لاني معايا ضيوف.. ولا أيه يا حور أنتي وزين…
حور : 😂 حصل
زين: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته…
الكل: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته..

 

 

الحسن: أتفضلوا يا ولدي … أومال فين والدك؟
زين: والدي مجتش يا حج بس وصاني أوصلك سلامه…
الحسن: تسلم يا ولدي… اتفضلوا علي جوا..
زين: شكرا يا حج بس علشان منتأخرش وكده.. ولا ايه يا شباب..؟
رامي: فعلاً معاه حق يا بوي..
وليد: وكلنا جاهزين و البنات كلهم جاهزين..
الحسن: علي خيرت الله يبقا روحوا يا ولاد.. وأنت يا رعد خلي بالك منيهم كلياتهم أخواتك واي شي أتعوزوه اديني خبر طوالي يا ولدي..
رعد: حاضر يا بوي..
وبيطلعوا كلهم قدام القصر.. وبيكون زياد مستنيهم بالعربيه..
رامي: أوريدي.. لين هتركب معايا..
وليد: تمام.. وريحانه تركب معايا..
زين: وأكيد حور حبيبتي هتركب معايا..
زياد:. بمجاراه.. خلاص بقا يبقي رودي تركب معايا…
رعد:بغضب.. أنت بتقول ايه..؟
زين: أحم.. هر ميقصدش يا رعد..

 

 

رعد: لا طبعاً مستحيل رودي تركب مع حد غيري… انتهي
أكرم: حسناً اذاً إن كانت جميلتي ستذهب فا أنا ساذهب وهي لن تكون مع أحداً غيري…
رودي: بملل.. خلصتوا..؟
لين: تقريباً كده أه
بتروح رودي ناحية رعد وبتأخد من أيده مفتاح عربيته وبتفتحها وبتركب في كرسي السواق وبتنادي للبنات.. وكلهم بيروحوا يركبوا معاها لين جنبها و حور و ريحانه ورا..وبتسوق العربيه وتمشي في وسط صدمة الشباب….
رعد: بضحك 😂.. أحنا بتفكير وهما بتفكير تاني خالص…
وبيروح يركب العربيه مع رامي وبيمشوا…
وزين و زياد في عربيه وبيمشوا وراهم و أكرم و أيان المساعد بتاعه في عربيه…
عند البنات..
حور: بضحك 😂 شوفتوا شكلهم لما ركبنا مع رودي..
لين : بضحك 😂 كان منظرهم تحفه..
ريحانه: يستاهلوا..قال بيقسمونا قال..
رودي: بضحك 😂😂😂😂 زمانهم بيفكروا أزاي يقتلوني…
بس أقولكم أحسن علشان نبقا علي راحتنا..
لين: أسره مع بعضينا..
رودي: علي الله نلاقي أغاني نسمعها في عربية رعد دي..
ريحانه: ونسمع أغاني ليه ما حور موجوده أنا أعرف أن صوتها خيالي…
لين: بجد..

 

 

حور:بخجل.. لا دي مبالغه..
رودي: خلاص يبقا تغنيلنا حاجه علي زوقك..
وبتبدأ حور تغني أغنيه قديمه.. لنجاة..
بصوت جميل..
يارايح للي فيتلي عيوني سهراني ولا داري
أمانه أوصفله بدمع عيوني طول ليلي ونهاري ❤❤❤
ألي نهايتها
لحد ما بيوصلوا لمحل مجوهرات غايه في الجمال بيوقف رعد وبينزل هو و رامي ووراهم زين و زياد و بعدين البنات و أكرم وبيدخلوا
صاحب المحل: أهلاً أهلاً ب رعد بيه.. عاش من شافك يا راجل..
رعد: بإبتسامة.. أهلاً يا باسل أخبارك و أخبار المدام و ظابطنا الصغير..؟
باسل: والله كلهم بيسلموا عليك و غيث بيتمني يقابلك.. بس نقول أيه حضرتك مبتسالش..
رعد: والله مشاغل… بس أوعدك اني هزورك قريب..
باسل: مين بقا اللي كان السبب في تشريفك لينا إنهرده..
رعد: بضحك.. كلهم.. اصل بكره خطوبة رامي و لين و وليد و ريحانه و زين و حور…
باسل: ألف مبروك يا شباب…
الشباب: الله يبارك فيك..

 

 

باسل:بمرح.. الله كلهم كابلات الا أنت يا عمده.. وفجاه بتقع عينه علي رودي اللي قاعده بتاكل شوكلاته ومش مهتمه بيهم خالص😂😂😂
باسل: بضحك 😂😂 مين الطفله اللي بتاكل شوكلاته دي… بنت مين دي يا رعد…
رعد: بضحك 😂😂أنت اللي جبته لنفسك قابل بقا…
الكل: 😂😂😂😂
باسل: بأستغراب… مالكم هو أنا قولت حاجه تضحك…
رودي: بحده… لو سمحت يا حضرت أنا مش طفله أنا دكتوره رودينا النجار…
باسل: بصدمه… دكتوره رودينا النجار مره واحده بس يا ماما ب السلوبيته اللي انتي لبساها دي…
رودي: احترم نفسك ومتغلطش في السلوبيت بتعتي أنتي تغلط في رعد ومتغلطش فيها…
باسل: خلاص مش قادر 😂😂😂… قال رعد قال أسمه أنكل رعد يا بيبي…
رودي: بغيظ… رعد سكت صاحبك ده دلوقتي حالاً..
رعد: بضحك.. خلاص يا باسل دي بجد دكتوره رودينا النجار…
باسل: أنت بتتكلم جد يا رعد..؟
رعد: بضحك… اه والله
رودي: بغيظ.. أكرم..

 

 

أكرم: بضحك… نعم جميلتي..؟
رودي: أعطيني سلاحك.. وبتأخد السلاح و بتعمره علي وضع الإطلاق… وبتصوبه ناحية باسل و رعد…
رعد: خلاص يا رودي أهدي…
باسل: خلاص يا مجنونه هتودي نفسك في داهيه..
رودي: بضحك.. لا لا لسه شويه ضحك اضحكوا كمان… وبعدين ميهمكش يا باشا أنا كده كده معايا حصانه و جنسية 7 دول يعني عادي جداً…
رعد: ل باسل الله يخرب بيتك كده تقوم جنونها علينا…
باسل: بمرح… أحنا أسفين يا صلاح.. خلاص نزلي السلاح و أقولك يا ستي كا تعويض ليكي خدي أي قطعة مجوهرات هديه من المحل كا تقدير لجهودك للبلد…
رودي: بهدوء.. انا مش محتاجه أنزله لانه مفيهوش طلقات أصلاً 😂😂😂
بس شوفت شكلك كان عامل ازاي… مش أنت لوحدك اللي بتعرف تضحك…
باسل: بمزاح.. يا ريتني ماكنت أتكلمت…
رودي: علشان متلعبش مع رودينا النجار تاني…
رعد: بمقاطعه..وغيره خلاص بقا يا جماعه… يلا يا بنات كل واحده تشوف هتنقي شبكتها أيه؟
وبعد مده كل بنت أختارت شبكتها.. فا ريحانه أختارت طقم بسيط من الماس و لين و حور اختاروا نفس الشي لكن بتصميمات مختلف… والشباب كل واحد أختارله دبلة زواج منقوش عليها أسم حبيبته ❤
رودي: لو سمحت يا أستاذ باسل وريني أفضل تشكيلة ياقوت عندك..

 

 

باسل: لا أستاذ ايه انتى تقوليلي باسل علي طول يا دكتوره..
رودي: بإبتسامة… تمام…
وبيعرضلها باسل تشكلات ياقوت غايه في الجمال و الأناقة…
رودي:بإبتسامة أنا أخترت دول…. الأزرق لي لين لانه لون عيونها.. والاخضر لي حور لانه لون عيونها… الأحمر لي ريحانه لأنه جذاب وساحر زيه لون عيونها العسلي…
واخترت دول… الساعه دي لي وليد حبيبي لانه بيحب الفضة… ودي لي رامي لانه بيحب الأسود… ودي هديه بسييطه مني يا زين أنا معرفش لونك بس البني هيكون مناسب… و الاسوره الفضه دي ليك يا أكرم لانني أعلم أنك تحب الأساور….
ودا الكريدت كارت بتاعي شوف حساب الهدايا…
باسل: الحساب *******
رودي: تمام.. وضيف دي كمان…
وبيمشي الكل.. وبيفضل رعد مع باسل علي أساس يودعه…
رعد: بحزن.. دي جابت ل أكرم هديه يعني ….
باسل: بإبتسامة… متزعلش يا باشا ممكن يبقا ليك غير اللي في بالك..
رعد: بابتسامة… طلبي جاهز؟؟
باسل: ايوه… اتفضل يا سيدي……… وبيمشي رعد
باسل: 😂😂 والله أتنين مجانين… مجنونة الرعد…..
ــــــــــــــــــــ في المساء ـــــــــــــــــــــــــــــ
رعد: واقف في الجنينه…
رودي: ممكن أقف معاك؟
رعد: بهدوء.. أتفضلي..
رودي: أنا……………..
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صغيرتي المجنونة)

‫4 تعليقات

اترك رد