روايات

رواية دون وجه حق الفصل السابع 7 بقلم إنجي محمود

رواية دون وجه حق الفصل السابع 7 بقلم إنجي محمود

رواية دون وجه حق البارت السابع

رواية دون وجه حق الجزء السابع

دون وجه حق
دون وجه حق

رواية دون وجه حق الحلقة السابعة

كانت الأمور تسير كما هي بين إذلال دارين من أهل زوجها والتي كانت أوشكت على ولادتها وبين ليليان التى كانت تعيش أسعد أوقاتها مع يونس
دارين.عايزه أروح عند بابا شويه
خالد.ليه مش الدكتور مانعك من الحركه
دارين بإستهزاء.والله مانعني من الحركه إني اروح عند أبويا ومش مانعني إني اشتغل خدامه هنا
خالد.عايزه تروحي مع ألف سلامه أنا مش ناقص وجع دماغ
نهال.مالك يا حبيبي صوتك عالى كده ليه حد مزعلك
خالد.لا يا أمي مافيش حاجه أنا هروح على الشغل عايزه حاجه
نهال.سلامتك يا روحي
خالد.خليها تروح تشوف أبوها بس زي ما اتفقنا تبعتي حد يراقبها
نهال.تمام
دارين.مش قادره يا بابا خلاص أنا تعبت أوي عمري ما كنت أفكر إني يحصلى كده تعرف أنا لما شفت يونس مع مراته اتمنيت الأرض انشقت وبلعتني على اللى أنا فيه ده

 

 

عادل.خلاص يا حبيبتي أنا هعمل كل اللى في ايدي علشان اخلصك من اللي انتي فيه ده وكمان امك ما صدقت ونسيتنا
دارين.بابا أنا عايزه أهرب مش قادره أكيد هياخدوا ابني ويرموني
عادل.انا هكلم يونس هو اللى هينقذنا وأنا عارف كده
دارين.لا مش عايزه حد يشمت فينا
عادل.مش عايزه تبيني ضعفك قدامه
دارين.مش هستحمل اشوفه تاني وهو مع واحده تانيه
يونس.يا حبيبتي ماتتحركيش كتير علشانك
ليليان.علشاني ولا علشانها
يونس.بدأنا نغير انتوا الاتنين مش هقدر أعيش من غيركوا
ليليان.لا لازم تقدر علشان ده اللى هيحصل
يونس بحزن.ماتقوليش كده علشان خاطري عندك هتعيشي وتبقي تمام
ليليان.تؤتؤ تعرف بابي قالى مبروك مامتك كان نفسها تشوفك اوي تشبع منك بس م.ات..ت أنا بقي نفسي اشوف بنتي ونفسي المرض ماتاخدهوش يونس اوعدني إن عمرك ما هتنساني وتاخد بالك منها
يونس.هناخد بالنا منها انتي هتبقي كويسه
ليليان.لا فيروس القلب ماحدش خف منه وكده كده كنت ه.م..وت فاوعدني إنك تحب بنتي يا يونس
يونس ببكاء.حاضر يا حبيبتي
بعد يومان
دارين.اه الحقني يا بابا مش قادره بولد مش قادره
عادل.بتقولى ايه طب بصي خدي نفس عميق عقبال ما رن على جوزك
دارين.لا خدني انت المستشفى مش عايزاه يعرف دلوقتى

 

 

عادل.حاضر يا حبيبتي اجمدي معايا يلا
وصلوا المشفي
الدكتور.تمام خليك هنا حضرتك
عادل.خد بالك منها يا دكتور
الو الو يا خالد دارين بتولد تعال بسرعه احنا في مستشفى…..
خالد بسكر.طب اقفل دلوقتى وهكلمك
عادل.منك لله يا أخي ربنا يقومك بالسلامه يا حبيبتي يا رب
بعد قليل
الدكتور.مبروك ولد زي القمر
عادل.الحمد لله ماشاءالله
اقدر ادخلها يا دكتور
الدكتور.تمام اتفضل بس مش كتير علشان البنج
دارين.بابا ابني عامل ايه
عادل.زي القمر شبهك يا حبيبتي هتسميه ايه
دارين.يونس
عادل.بتقولى ايه جوزك هيوافق
دارين.هو ما سألش عليا ارجوك يا بابا سجله بالاسم ده
عادل.حاضر يا حبيبتي ماتعصبيش نفسك
ليليان.بابي ايه رأيك تدخل يونس شريك في الشركه الجديده
مسعود.ماعنديش مانع بس يونس بقي عنده شغله الخاص وأكيد المشاغل وانتي عارفه
ليليان.انا عارفه إنه قدها وافق انت بس
مسعود . حاضر يا ستي علشان خاطر النونو بس حبيبه جدها
ليليان.امم واضح إن الهانم الصغيره اخدت كل الاهتمام
مسعود.تدلع براحتها وأنا عندي كام حفيده يعني
ليليان.هههه يا بختك يا عم
مروان.مالك يا يونس زعلان ليه سيبها لله يا عم وهتتحل
يونس.خلاص قربت تولد وأنا مش قادر اتخيل بعدها عني أنا حبيتها يا مروان
مروان.ماتفكرش في الوحش وربنا هيحفظها وده قدرها
يونس.ونعم بالله

 

 

مروان.انا هنزل مصر قريب مش بتفكر تزورها
يونس.مش دلوقتى لسه بدري
خالد.يعني ايه يا هانم تولدي وأنا ماعرفش
دارين.وانت فين من يومين ولما بابا رن عليك كنت فين ها جاي دلوقتى تسأل عليه
خالد.فين ابني يا دارين
دارين بصرامه.ماعرفش
خالد بعصبية.يعني ايه بقولك ابني فين انطقي
عادل.م.ات
خالد بصدمه.بتقول ايه إزاي انت بتكدب عليا
عادل.لا مش بكدب ودي شهاده الوفاه أهي لو مش مصدق دارين حصلها نزيف قبل الولاده والطفل م.ات
خالد.ق.تل.تي ابني يا دارين
دارين.اه انتقمت منك على كل حاجه عملتها ولو كنت اقدر اعمل اكتر من كده كنت عملت مش عايزه حاجه تفكرني بيك
خالد.انتي طالق طالق شوفي بقي هترجعي حق ابوكي ازاي ثم تركهم وغادر
فلاش باك
دارين.دكتور ممكن خدمه هتنقذ بيها حياه ناس كتير
دكتور.اتفضلى
دارين.تخبي الطفل عندك وتقول انه م.ات اصلا ونطلع بشهاده بكده أرجوك انت مش هتعرف اللى هتعمله ده هيفيد قد ايه
الدكتور.لو ما اعرفيكش انتي أو عادل بيه كنت بلغت البوليس بس أنا موافق
باك
دارين بفرح.اه اخيرا يا بابا حمل وراح من على قلبي مش مصدقه نفسي اوعدك إني هرجع حقك زي ما ضيعته
عادل.اهم حاجه إنك فرحانه وده عندي بالدنيا كلها
ظلت دارين تذهب لطفلها في الخفاء لأنها كانت تعلم أن هناك من يراقبها
بقلمي إنچي محمود
بعد مرور شهرين
ليليان.يونس ماتسبنيش علشان خاطري
يونس.ماتخافيش يا حبيبتي أنا جنبك
ليليان.هتوحشوني أوي ماكنتش عايزه كده بس أنا بحبك اوي يا يونس بابا خلوا بالكوا من بعض علشاني
يونس ببكاء.ماتقوليش كده هتقومي وتخفي علشان بنتنا
الطبيب.يلا مدام الغرفه جاهزه
ليليان بقلب مقبوض.تعال معايا

 

 

مسعود ببكاء.يا حبيبتي يا بنتي اه يا وجع قلبي
يونس.بصي خليكي معايا وركزي فيا أنا بس ها
الطبيب.بسرعه ضربات قلبها بتقل بسرعه
ليليان.انا بحبك يا يونس خلى بالك من بنتي ومن نفسك وبابا اشهد ان لا اله الا الله محمد رسول الله
يونس.لا ليليان فوقي يا حبيبتي اه علشان خاطر بنتنا بنتنا أهي مش كنتي عايزه تشوفيها فوقي علشان خاطري يا حبيبتي
الطبيب.للاسف ماقدرتش اعمل حاجه معرف حضرتك من الأول إن الجراحه خطر عليها البقاء لله
هنا تيقنت أن عقارب الساعه توفقت اخذت مني الحياة أعز ما املك مرتين هما حبيباتي ولكن لن أسمح لها أن تظل تأخذ ولا تعطني
وصول الطائره إلى مطار القاهرة الدولي
بابي بابي يلا اصحي وصلنا

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دون وجه حق)

اترك رد