روايات

رواية أنت ملكي فقط الفصل السابع عشر 17 بقلم غنوة حبيب

رواية أنت ملكي فقط الفصل السابع عشر 17 بقلم غنوة حبيب

رواية أنت ملكي فقط البارت السابع عشر

رواية أنت ملكي فقط الجزء السابع عشر

رواية أنت ملكي فقط الحلقة السابعة عشر

صهيب بفزع : ايييه
عشق ؛ زي ما سمعت لو عاوزني اسامحك طلقني
صهيب : لو سمحتم اتركونا لوحدنا
خرج الكل وفضل صهيب وعشق لوحدهم
صهيب قرب بدموع ومسك ايدها : عارف ان اللي حصل مش سهل عليكي وانا انسان همجي وحيوان وعنيف وما بفهمش بس ارجوكي ما تعاقبينيش بالطريقة دي
عشق ضربته الم صدمه وبلشت تزق بيه وتضربه على صدره
عشق بعياط: انت واحد اناني انا بكرهك اوييي كنت فاكرة نفسي هكون مع الانسان اللي بحبه ويحبني مبسوطين بس انت خذلتني بجد
صهيب تركها تضربه وتفش قلبها
صهيب مسك ايديها :طيب اهدي
عشق مسكت السكين اللي على الطاولة وحطتها على ايدها : طلقني والا بنتحر وحياة ربنا
صهيب بفزع : اهدي وسيبي السكينة من ايدك
عشق : بقواك طلقني يلا انطقها
صهيب بحزن : طب لو طلقتك هتفضلي معانا بالفيلا فاهمة
عشق بدموع وسخرية : على اساس انا عارفة حد غيركم ما انا يتيمة وانت ماكنتش بتسمحلي اخرج لوحدي هروح فين يعني هفضل معاكم بس المهم اني مش معاك

 

 

صهيب بندم : انا اسف على كل حاجة عملتها كنت فاكر اني بخبيكي من الكل سامحيني
عشق : بسامحك لما تقولي انتي طالق يلا
صهيب بوجع : طب بلاش الطلاق خليكي مراتي واوعدك مش هتدخل بيكي وهتروحي لأوضتك تاني بس تفضلي على ذمتي ارجوكي
عشق : انا مش عايزاااااك لو راجل انطقها دلوقت يلا
صهيب بحزن : انتي طالق
وسابها وخرج
الكل دخل عند عشق
حازم حصل ايه يا بنتي
عشق: قولتله يطلقتي وطلقني
ندى شهقت: ايييه
عشق : لو سمحتم انا اللي عايزة كده انا مش عايزة افضل معاه
احمد قرب وحضنها : بنتي لو مرتاحة كده انا معاكي ومش هسمحله يأذيكي
________________________
في المساء خرجت عشق من المستشفى ورجعت للفيلا لاوضتها القديمة
دخلت غرام
غرام : عاملة ايه دلوقت يا حبيبتي ؟
عشق : كويسة بس عايزاكي تجيبيلي هدومي وحاجاتي من اوضة صهيب
غرام : حاضر يا حبيبتي

 

 

طلعت غرام وخبطت على الباب فتحلها صهيب
صهيب بوجه باهت : نعم
غرام بقلق على حالته : عايزة هدوم وحاجات عشق
صهيب بحزن : هي عاوزة كده ؟
غرام : اه اكيد ودخلت الاوضة ولمت هدومها وكان في بيجامة لونها احمر كانت هتاخدها بس صهيب مسك ايدها
صهيب: اتركي البيجامة دي
غرام باستغراب: ليه
صهيب : لو سمحتي دي بحبها اتركيلي ياها
غرام بحزن على حالة اخيها : حاضر
اخدت غرام الهدوم وصهيب قرب ومسك البيجامة وقعد يشم ريحتها زي الاطفال و ما كانش قادر يقعد بالاوضة من غيرها خرج لاوضة التمرين وفضل يتدرب بغضب
________________________________________________

 

 

ندى: انا خايفة على الولد مش سامع صوت الخبط باوضة التمرين ارجوك اعمل حاجة
احمد : سيبيه فترة وهتعدي ولازم يتعود على كده
ندى: هو بيحبها اوي ازاي هيعيش من غيرها
احمد: والله مش عارف ربنا يصبر قلبهم ويهدي بالهم
ندى : اميين
_______________________
تاني يوم على الفطار الكل قاعد ما عدا عشق
نزلت عشق والكل اتصدم منها كانت لابسة دريس اسود وطرحة لون اسود وروج احمر وشكلها في غاية الجمال وصهيب سارح فيها وبالروج اللي حاطته على شفايفها وافتكر نفسه ولما ما كنش يسمحلها تحطه عان بيغير عليها
الكل بصلها بتوتر
عشق بابتسامة : صباح الخير
الكل ما عدا صهيب : صباح النور
حازم : تعالي جمبي يا بنتي
راحت عشق وقعدت جمبه وباسته من خده : صباح الخير لأحلى جدو في العالم
حازم: صباح الورد لأحلى وردة ف حياتي
صهيب ماكنش قادر ينزل عينه عنها وكأنها ليها سنين مش شايفها
غرام بهزار : عاااا وانا مش وردة
حازم بابتسامة : لا انتي مش وردة انتي قلبي

 

 

غرام باسته من خده : ربنا يخليلنا ياك
زين شدها بغيرة تقعد جمبه من غير ما حد ياخد باله وقرب همسها: حسابنا فوق على البوسة دي
غرام سكتت بكسوف
رعد : عاملة ايه يا عشق ؟؟
عشق بابتسامة : الحمدالله
صهيب بوجع وصوت مكسور: ازيك يا عشق
عشق بابتسامة: كويسة يا ابيه
صهيب وجعه قلبه لما قالت ابيه وحس نفسه كبير عليها وهو مش فارق معاها ومش بتحبه
قعدوا يفطروا وخلصوا
عشق: رعد تقدر توديني للجامعة ؟؟
صهيب عصب بس حاول ما يبينش
صهيب: ما فيش خروج للجامعة
عشق تجاهلته وكأنه مش موجود
عشق: قولت ايه يا رعد
رعد : ليه هترجعي تروحي
عشق : اه
رعد عشان يغيظ صهيب : اه طبعا كم عشق عندي انا يا حبيبتي
عشق : ربنا يخليك
صهيب” سمعتوا انا قولت ايه ؟؟

 

 

رعد تجاهل صهيب وقرب مسك ايد عشق وخرج للعربية وطلعوا للجامعة
حازم: من اليوم مالكش دعوة بيها انت طليقها مش جوزها ومالكش الحق تتدخل فيها عشق دلوقت مسؤؤلة مني وبس
صهيب بغضب كسر الكوباية اللي فأيده وخرج للشغل
ندى : الوضع لو فضل كده هتصير معارك عندنا في البيت
سمر: عندك حق خصوصا ان صهيب بيحبها ومش قادر ما يتدخلش بيها
ندى : يارب
_________________________
في العربية
صهيب وهو يضرب المقود( مش عارفة بتقولوله ايه ) بغضب : سابتني وراحت معاه انا بفرجيكي يا عشق
واخد التلفون واتصل على رقم
صهيب: تفضل وراها وتحميها وما تسيبهاش ولا لحظة ولو تكلمت مع راجل تكلمني دغري فاهم ؟؟
اياد: حاضر يا بيه
______________________

 

 

في المساء الكل قاعد دخل صهيب للفيلا
صهيب بغضب حاول يكتمه لما شاف عشق جمب رعد: مساء الخير
الكل : مساء النور
صهيب : انا جعان
ندى: حاضر يا حبيبي لحظة وهيكون الاكل جاهز
عدا شهرين على نفس الوضع عشق تتجاهل صهيب وهو يحاول ما يقربش منها ورعد علاقته بعشق بقت كويسة وقدر انه يخرجها من الحزن اللي هي فيه بخبرته كطبيب نفسي
في المساء
رعد: ايه رأيك نخرج نتمشى شوية
عشق بفرحة : اه اكيد
خرجوا ع بعض واشتروا ايس كريم
رعد : عايز اسألك وعايزك تجاوبيني بجد
عشق: اه طبعا
رعد : انتي بتحبيه لسا ولا ايه؟؟
عشق : ما ينفعش الكلام ده المهم ان انا دلوقت مرتاحة
____________________
رجع صهيب للفيلا
صهيب : مساء الخير
الكل : مساء النور

 

 

صهيب بتوتر : احم اه امال فين عش…اقصد فين رعد
نور : خرج هو وعشق
صهيب بغضب : راحوا فيين؟؟؟
حازم : ما خصكش
قعد صهيب بالحديقة بغضب وهو مستنيهم
وقام لما شافهم داخلين
صهيب: برافو برافو شايف بقيتوا تتأخروا برا البيت الساعة ١٠
رعد بغيظ : اي ومالك انت بعدين انا راجل شايفني عيل ولا ايه
صهيب بص لعشق اللي مش بتبصله زي العادة
صهيب : غوري على اوضتك
طلعت عشق للاوضة
صهيب قرب ومسك رعد من لياقته : ولا حمار لو ما بعدتش عن عشق وربنا لهموتك
رعد بخبث: طب مالك انا ما بعملش حاجة هي اللي تحب تخرج معي
صهيب بغيرة: اخرس هي ما بتحبش تخرج مع راجل غيري بس هي تعتبرك اخوها عشان كده وسابه ودخل ولحقه رعد
صهيب موجه كلامه للكل : بصوا انا من اللحظة دي مش هتدخل بعشق تغور فداهية هي ورعد اوعدكم مش هتسبب ليكم بازعاج تاني

 

 

رعد وقد عرف ان صهيب هيموت من الغيرة وانه ممكن يربيه ويخليه يندم
ندى : يا لهوي دلوقت انا مش مرتاحة حاسة انه هيكسر الدنيا
رعد بخبث بقلبه : طب استنى لو مش هدوبك مش هيكون اسمي رعد يا صهيب انا بفرجيك
رعد موجه كلامه للكل
رعد بخبث : عايزكم يموضوع ضروري اويييي
الكل : ايه؟
رعد …………
احمد : يا لهوي يا بني واالله ممكن يموتك صهيب لما يتعصب مش بيشوف قدامه
زين بخبث: اه انا رأيي من رأي رعد
غرام : خلاص دي الخطة الوحيدة عشان يرجعوا لبعض
رعد: بس ما تخبروش عشق بالموضوع عشان لو عرفت ان احنا بنحاول نرجعهم لبعض هتزعل اوي عشان هي مش عايزة
الكل بخبث :خلاص اوك
____________________
تاني يوم على الفطار
رعد: جهزي نفسك النهاردة يا قلبي هنخرج اجبلك هدوم
عشق بفرحة: بجد؟؟

 

 

رعد: ااه بجد يا قلبي ومدلها ايده بقطعة جبنة
كلي دي من ايدي
عشق بكسوف اكلتها: شكرا
صهيب كان هيتجنن من اللي حصل قدامه وخبط الطاولة وقام من على السفرة
وما حدش كان قادر يتكلم كع رعد عشان عشق موجودة
جا المسا والكل مجتمعين ما عدا رعد وعشق طلعوا يشتروا هدوم وصهيب بحاول يفرغ غضبه بأوضة التمرين
خرج صهيب وهو عرقان ومنظره متعب: رعد ما جاش لسا ولا ايه
ما لحقش يكمل الكلمة وشافهم فايتين
عشق بفرحة تقدمت من جدها وجدتها
عشق بفرحة فتحت الكيس وطلعت منه فستان حلو اوي
عشق بفرحة؛ بصوا رعد جابلي ايه
حازم بابتسامة: مبروك يا حبيبتي
نور : مبروك يا قلبي
عشق ببراءة : بصوا جابلي حاجات اوي وبتجنن وجابلي هدوم باربي وميكي ماوس
صهيب كان بيتقطع من فكرة ان حد يهتم بيها غيره
مشي من قدامهم عشان كان هيموت
صهيب: رعد تعالي شوية

 

 

لحقه رعد
رعد: نعم عايز ايه؟؟
صهيب قرب منه وضربه بخفة على كتفه: انت عايز توصل لايه؟؟
رعد بخبث: ممش فاهم قصدك
صهيب بغضب: لا فاهم قصدي بتتقرب من عشق ليه ؟؟؟
وبتخرجها وبتفسحها وبتجبلها هدوم ليه كل ده؟؟
رعد: مش ممكن بحبها
صهيب بغضب ضربه بوكس :بتقول ايه يا حيوان ؟؟
رعد بخبث: انا هنزل تحت في موضوع حابب اقوله لأهلك لو عايز تسمع الحقني
نزلوا مع بعض
رعد : بصوا يا جماعة انا عايز اقولكم موضوع مهم اوي
نور : قول يا حبيبي في ايه؟؟
رعد : انا عايز اتجوز
ندى بفرحة؛ واخيرا هفرح بيك مين سعيدة الحظ
رعد : عشق
صهيب بصراااخ: اييييييييييه؟؟؟؟؟؟

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أنت ملكي فقط)

اترك رد

error: Content is protected !!