روايات

رواية لعلك منجدي الفصل الخامس 5 بقلم شهد محمد

رواية لعلك منجدي الفصل الخامس 5 بقلم شهد محمد

رواية لعلك منجدي البارت الخامس

رواية لعلك منجدي الجزء الخامس

لعلك منجدي
لعلك منجدي

رواية لعلك منجدي الحلقة الخامسة

جميله وصلتها رساله
مبروك يا عروسه حبيت اعرفك أن حسام مش بيحبك هو بيلعب بيكي
جميله بصدمه يعني ايه
في نفس الوقت الباب خبط
اسلام :ايه الجمال ده
جميله :مش بترد
اسلام يلا يا حبيبتي عشان حسام بره
جميله :يلا
طلعت جميله شافها حسام باسم الله مشاء الله
جميله بصله بدموع
بدأ صوت الزغازيط يعلى
هبه بت يا مي
مي ايو يا ماما
هبه حاولي وقعيلك واحد من الشباب الحلوه دي ليكون بختك ذي امك
مي بضحكه بسيطه
بعد وقت كتبوا الكتاب
حسام قرب من جميله عشان يحضنها
اسلام وقف في النص بينهم وقال مش دلوقت ده
لما تبقى في بيتك

 

 

 

حسام بغيظ بقت مراتي وسع بقى
اسلام شد جميله لحضنه وقال لا
حسام بغيره شدها منه وقال ابعد انت وخليني مع مراتي بقى
اسلام بضحك علو المزيكا
وبدأوا يرقصوا
جنا قربت من جميله وحضنتها وقالت انا جنا بنت عم حسام وحبيبته
جميله بصدمه هو انتي
جنا بضحكه اه انا
حسام قرب من جميله وقال شكلكم اتعرفتوا
جنا حضنته وقالت مبروك يا حبيبي
وغمزت لجميله
جميله سبتهم ومشت
بعد وقت والناس مشت
جميله في اوضتها
لقت مرات عمها داخله عليها الاوضه
جميله ساكته
هبه :بت انتي انا بكرهك أمته تغوري بقى من وشي
اطلعي روقي البيت بعد العمل اللي اتعمل في يومك الأسود ده
جميله حاضر

 

 

 

مي انتي فاكره انك هتفرحي واحنا نخدمك
جميله طلعت تنضف البيت
بعد وقت
جميله اخيرا خلصت
دخلت اوضتها ترتاح
اشطفت وغيرت هدومها
وفرشت مكان ما بتنام على الأرض
لقت موبيلها بيرن باسم حسام
قفلت ونامت
عند حسام
مالها دي
جايدا ايه مش بترد
حسام لا
جايدا بس انا حساها مش مبسوطه
حسام :لنفسه كلها كام يوم واجبها واريحها من العذاب اللي هي فيه
جايدا ايه روحت فين
حسام انتي لسه صاحيه ليه
جايدا هروح انام
تصبح على خير يا حبيبي

 

 

 

تسريع الأحداث
اسلام جميله جميله
جميله طلعت من المطبخ متبهدله
اسلام سيبي اللي في ايدك وتعالى عشان تقيسي فستان فرحك
جميله هخلص واجي
اسلام يلا بس عشان لو مش مظبوط نظبطه فرحك بكره
دخلت جميله تقيسه
اسلام ايه ادخل
جميله تعالى
اسلام ايه الجمال ده
مظبوط
خلاص انا ماشي بقى
سلام
مي دخلت على جميله
لقتها لبسه الفستان
مي بغيره وحقد يقرف شكله يقرف عليكي
وجابت مقص وبدأت تقص فيه
جميله بدموع ابعدي عني ابعدي وزقتها وقعت
هبه دخلت بحقد انتي بتزقي بنتي وحياه امك لخليكي تروحليه وجسمك كله مكسر وهخليه يقرف يبصلك حتى
وبدأت تضرب فيها بكل غل وحقد

 

 

 

عند حسام
سالم ايه يا عريس
حسام
وانا هاخد اجازه من النهارده
الشركه لازم تاخد بالك منها انت فاهم وتوقع على كل الورق اللي محتاج أمضتي
سالم ادلع انت بس وعيشلك يومين قبل مدخل في جو النكد
وفاجاه تلفون سالم رن
حسام مين
سالم النكد
حسام بضحك ايه
سالم ههه دي المدام هسيبك انا بقى
حسام رن علي جميله
جميله مش بترد
حسام بيرن تاني
انا لازم اشوفها وركب عربيته وراح على بيتها
عند جميله
هبه كفايه عليكي كده بقى
جميله دخلت في حاله
بدأت تكسر كل اللي قدامها وتصرخ
مي بخضه ماما دي باين اتهبلت
هبه تعالى نطلع وملناش دعوه بيها
بعد وقت الباب بيخبط

 

 

 

هبه متفتحيش ده حسام
حسام بره وسامع صوتها
بيخبط بصوت عالي افتحوا افتحوا
هبه فتحت
حسام زقها ودخل
هبه بتمثيل بقالها شويه بيجلها الحاله دي حسام دخل على اوضتها وقال والله لحبسكم
دخل لقاها بتصوت وبتصرخ بصوت عالي
قرب منها وشدها في حضنه اهدي حبيبيتي اهدي
جميله ضمته وقالت متسبنيش هنا عشان خاطري وفقده الوعي
قفل الباب وقلعها فستانها المتقطع
ولبسها فستان من فساتينها
وطلع وقال بعصبيه احمدوا ربنا اني مش بمد ايدي على نسوان
بس وغلاوه جميله لدفعكم تمن ذلكم فيها غالي اوووي وبصلها بقرف وشال جميله ونزل بيها
مي ماما حسام ممكن يحبسني يا ماما
هبه اسكتي ميقدرش يعملنا حاجه
حسام اخد جميله على شقته
ملحوظه شقته دي محدش يعرف بيها
وطلع تلفونه ورن على حد
فهمت
عند. هبه
الباب خبط
هبه بخضه 😲😲😲

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعلك منجدي)

اترك رد