روايات

رواية انا والمعاقه الفصل الأول 1 بقلم دعاء تهامي

رواية انا والمعاقه الفصل الأول 1 بقلم دعاء تهامي

رواية انا والمعاقه البارت الأول

رواية انا والمعاقه الجزء الأول

رواية انا والمعاقه الحلقة الأولى

تعالي معايا فوق السطح هجبلك شكولاته
_هزت راسها بلا واتكلمت ماما قالتلي اش تطلعي مع حد
=ليه بس ي قلبي مش انا بجبلك مصاص تعالي بس
_لا انت اخدتني علي السطح وكنت بتعض*ني في رقبتي
=بعضك لا مش هعمل كده تاني تعالي
_ماشي يالا طب استنه اقول ل ماما اني هطلع معاك
=تعالي بس انا قولتلها
اخدها من ايدها وطلع بيها على الاوضة اللي علي السطح وقفل الباب
_افتح الباب ي حسام قفلتوا ليه
حسام: عشان محدش ياكل معاكي الشكولاته اللي جبتهالك
كنزي: ماشي طب فين الشكولاته
حسام: اهي
طلع الشكولاته من جيبوا وعطهالها وهيا فتحتها وبتاكل فيها بنهم اجت الشكولاته حولين شفيفها قرب منها حسام وهيا يتاكل مش منتبها باس*ها مكان الشكولاته وهيا بتحاول تبعد قربها منو اكتر وايدوا اتجرات علي جسمها وابتدا يحركها
من خوفها ابتدت تعيط وصوتها علي

 

 

كنزي: اهي اهي انا عايزه ماما سيبني انت بتعمل ايه
حسام: بس بس بطلي عياط بعد عنها وطلعلها شكولاته تاني خدي اهي انا بس كنت بمسحلك الشكولاته اللي علي وشك
كنزي: اخدت منو الشكولاته بس خايفة منو وانكمشت في نفسها اش تعمل كده تاني قولي وانا امسحها
حسام: حاضر كلي الشكولاته يالا قرب قعد جمبها بعدت عنو وهو بيقرب لحد ما كانت هتقع من علي الكنبة حاوطها باديه
حسام: حاسبي هتقعي
كنزي: مسكت فيه عشان متقعش وهو بيقرب منها اكتر امسكني كويس اوعا اقع استغل الفرصة وقرب منها اكتر
حسام: ماسكك كويس متخفيش قربي
كنزي: خليني اقوم بس اوعي توقعني
لسه هيقرب منها اكتر سمع صوت مامت كنزي بتنده عليها بعدها عنوا بسرعة واتكلم
حسام: كنزي انا هطلع شوية وانتي كلي الشكولاته لحد ما ارجع
طلع من الاوضة واستخبه عشان مامت كنزي متشفهوش دخلت مامتها الاوضة لقت كنزي لوحدها وبتاكل في الشكولاته
صفاء: بتعملي اي ي كنزي هنا
كنزي: حسام جبلي شكولاته ي ماما وطلعت اكولها هنا مشان محدش ياخد مني
صفاء: وحسام كان معاكي معاكي
كنزي: ايوه ي ماما بس سابني وقال شوية وهاجي
صفاء: وانا مش قولتلك متطلعيش مع حد من اولاد عمك لوحدك ليه مش بتسمعي الكلام
كنزي: ده زي محمد اخويا ي ماما

 

 

صفاء: لا مش زي اخوكي اياكي تطلعي معاه تاني يالا انزلي معايا
كنزي: دموعها نزلت لما مامتها علت صوتها عليها وسابت الشكولاته من ايدها ونزلت علي شقتهم على طول
صفاء ليه مش بتفهمي ان ده مش زي اخوكي وانو نيته مش سليمة وعشان انتي عقل زي الاطفال عايز يضحك عليا ربنا يحميكي ي بنتي ويبعد عنك كل شر
نزلت هيا كمان وراها وحسام طلع من مكانوا ونزل قبل محد يشوفوا
صفاء: كنزي انتي فينك
كنزي: 🙁ايوه ي ماما
صفاء: متزعليش مني عشان زعقت فيكي بس ده من خوفي عليكي
كنزي: 🙁ماشي ي ماما بس حسام كويس وبيجبلي شكولاته
صفاء: انا قولت اي
كنزي: حاضر ي ماما
حبيبت قلب ماما خدتها في حضنها 🤭

 

 

_وانا مليش في الحب جانب
كنزي: لا دي ماما انا بس
محمد: ومامتي انا كمان
كنزي: بس انا بنتها حبيبت قلبها
صفاء: بس انتوا هتتخانقوا انا بحبكم انتو الاتنين قعدت واخدتهم هما الاتنين في حضنها
محمد: ماما هيا امتي كنزي هتعمل العمليه عشان ترجع زي الاول
صفاء: لسه الدكتور لما ييجي من كندا هيشوف حالتها تاني ويحدد معاد العملية
محمد: لو مكنتش عندت انها تطلع هيا وبابا في اليوم ده مكنش بابا مات وهيا مكنش حصل ليها ده
صفاء: الحادثة غيرت كل حاجه ربنا يرحموا ابوك كان كانوا حاسس انو هيموت ومش هيرجع البيت تاني كان بيوصيني عليكم
محمد: ربنا يرحموا وكنزي ترجع لينا سالمة
صفاء: شيلها دخلها اوضتها نامت وهيا جمبي

 

 

(كنزي عندها 20 سنة بنت جميلة اوي ذات قوام ممشوق وعيون عسلي وبشرة بيضة وغمازات تجعلها تزداد جمالا عقلها زي الاطفال بسبب حادث حصل معاها اثر على المخ كانت في كلية علوم بس بسبب اللي حصلها وقفت دراسة صفاء مامتها عندها 45 سنة طيبة اوي وبتحب كنزي ومحمد جدا محمد عندوا 18 سنة في تالته ثانوي بشرته بيضة طويل القامة عيونه بني وحلموا يطلع دكتور)
(زين بطل قصتنا ابن عم كنزي قاعدين في نفس البيت يمتلكون شركات المحمدي وابو حسام اللي بيديرها يمتلك من العمر 24 عاما زير نساء ابوه اللي بيصرف عليه بيضيع فلوسوا علي السهر والشرب يمتلك جسد رياضي بشرته قمحي عندوا دقن خفيفة تزيدوا وسامة)

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انا والمعاقه)

اترك رد