روايات

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الفصل الرابع 4 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الفصل الرابع 4 بقلم جنى جميل

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 البارت الرابع

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الجزء الرابع

وعشقتك يا جبل الصعيد 2
وعشقتك يا جبل الصعيد 2

رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2 الحلقة الرابعة

نزلت مليكه و معاها الياس بس قبل م تنزل الدرج كلو وقفت شويه و كأنها بتدي ل نفسها طاقه و بعدها نزلت و الكل تصدم لما شافها الا تسنيم اللي كانت متعرفهاش ف قربت منها و سلمت عليها و قالت : الله هو انتي الملكه دا انتي جميله اوي طيب اسمك ايه يا عسل
مليكه استغربت هي مين دي و بصت عليها و قالت : انتي مين
تسنيم بمرح : انا مرات الشحط دا
و شاورت على هشام
ابتسمت مليكه ابتسامه خفيفه و قالت : اسمي مليكه و انتي
تسنيم : اسمي تسنيم نسومه
( ملاحظه تسنيم متعرفش مليكه لانها محظرتش الفرح بتاع جبل و حسام و اليوم اللي حظرت فيه تسنيم للبيت مشافتش مليكه لانها كانت ف المستشفى و محدش عرفها هي مين مليكه دي)
ابتسمتلها و بصت للباقين و اللي كانوا مصدومين فاق جبل من صدمتو و قال : انتي هي الملكه انتي نفسها الملكه
مليكه ببرود : ااه
سلمى تكلمت و قالت : اكيد جايبه الفلوس دي من عشيقك او كلها فلوس حرام
مليكه قربت منها و شدتها من شعرها و قالت : انا مش زيك يا سلمى
قرب جبل و شد سلمى من مليكه و قال : انتي ازاي تمدي ايدك على مراتي
( جبل قال كدا مش حب ف سلمى لا عناد ف مليكه)
قربت منو مليكه و ادتو ألم وقعتو على الأرض و قالت : مترفعش صوتك علياا مفهوم
و بصت للباقي و قال بجمود : البيت دا ليه قواعد مفهوم و الكل لازم يلتزم بيها
قربت رنيم منها و قالت : م م مليكه

 

 

مليكه ببرود : انا اسمي الملكه مش مليكه محدش يناديني بالاسم دااا مفهوم
و بصت على الخدامه و قالت : خوديهم ل غرفهم
و كملت بسخريه و استهزاء
و سلمى و جبل ف غرف منفصله اصلهم مبيناموش ف نفس الغرفه
بصتلها سلمى بغيض
و قاطعهم دخول مكه و مالك و همه بيجروا على مليكه : مااااماااا
مليكه بحب و هي بتنزل على ركبتها ل مستواهم : نعم يا حبايبي
مالك : ماما همه مين دول
مليكه : هتعرف بعدين يا حبيبي بس دول هيقعدوا معانا مده
مالك : تمام يا ماما
اتأكد جبل ف الوقت دا ان مليكه فعلا خانته من الياس اللي كان واقف جنبها و منطقش بحرف واحد و من أولادها دول زعل اوي يعني هو مكنش ظالمها مشي للغرفه بتاعتو و كان قاعد و بيفكر ف مليكه بعدها غير ملابس و نزل لقى الكل مجتمعين حتى الياس الا مليكه قعد و كان مستغرب ل عدم وجودها و فجأه نزلت مليكه مع جمالها الخلاب اللي خطف الأنفاس كانت فارده شعرها و لابسه فستان احمر و نازله قعدت بكل برود جنب الياس ف مقدمة الطاوله اكلوا بين أنظار سلمى اللي كلها غيره و حقد و شر و أنظار جبل اللي مقدرش يشيل عينو من عليها كان نفسو يقوم و يمنع الكل من بصاتو ليها و من جماله خلصوا اكل و مليكه قعدت بعيد عنهم و جت مكه قعدت ف حضنها و فجأه بنت سلمى الصغيره ربى
(ملاحظه كدا قبل م نكمل سلمى عندها 3 أطفال 2 بنات و ولد واحد البنتين وحده اسمها ديمه و التانيه ربى و الولد اريان)
و فجأه قربت بنت سلمى ربى و اللي كانت ماسكه ف اختها ديمه و قالت : يا طنط عادي تحطينا ف حضنك زيها
ابتسمت مليكه و فتحت ايدها جريوا ربى و ديمه ل حضنها جيه اريان و قال : عادي انا كمان يا طنط
ابتسمت برضو و فتحتلو ايدها و جيه مالك و قال : هي فضلت عليا
و نط ف حضن مليكه و بقى مكه و مالك و ربى و ديمه و اريان ف حضن مليكه و هي مبتسمه ليهم و الكل كان بيبصلها بذهول بعدها الكل مشي ل عرفتو و نام
عند هشام و تسنيم قبل م يناموا
هو في ايه يا هشام ليه كلكم كنتوا مصدومين هو انتوا تعرفوها
دي كانت جملة تسنيم و هي بتقولها ب استغراب
هشام بتوتر : لا لا يا حبيبتي منعرفهاش و يلا نامي
نامت تسنيم بسكوت و استغراب

 

 

تاني يوم الصبح……..
الكل كان متجمع على الفطار و نزلت مليكه اخر وحده زي العاده و قعدت ف مقدمة الطاوله و على يمينها الياس و على يسارها احمد و جنبه جبل جبل كانت بيشاور والدو و هو بيقول : ارجوك يا بابا ارجوك سيبني اقعد مكانك ارجوك يا بابا
احمد : لا
جبل : طييييب
قام جبل و شد احمد قعده ف مكانه
رنيم ب استغراب : في ايه
جبل : مفيش بابا بس كان عايز يقعد مكاني أصله مش مرتاح ف مكانه
و قعد جبل مكان احمد و كان احمد بيبصله بتوعد و فجأه جبل عمل…….

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية وعشقتك يا جبل الصعيد 2)

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!