روايات

رواية نور الزين الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية نور الزين الفصل الثامن 8 بقلم نور محمد

رواية نور الزين البارت الثامن

رواية نور الزين الجزء الثامن

رواية نور الزين الحلقة الثامنة

نور : زين ممكن اسالك سؤال
زين : اتفضلي
نور : انت كسرت قلب مها ازاي؟
زين : ب ضيق اقعدي واسمعيني بس اوعديني الكلام ده ميأثرش علينا
نور : قول يازين
زين : انا ومها كنا مخطوبين
نور : ب صدمه كمل
زين : من واحنا صغيرين بابا وعمي اتفقوا ع كده وانا كنت بسمع كلام بابا وعدت الايام وكبرنا واتخطبنا فعلا هبقا كداب لو قولتلك متعودتش عليها وكان وجودها لازم في حياتي بس ماحبتهاش وكنت دايما بشوف فيها اختي صدقيني مش اكتر من كده ماكنتش متخيل قولت مافيش مشكله وبنت عمي وهأحبها بعد الجواز بس لما كنا مع بعض بره اخر مره اناتعبت وهي أصرت ان اروح للدكتور
زين : ب صوت مخنوق الدكتور كان قال تشخيص للحاله بتاعتي ان انا فشل كلوي بس كان عاوز يتأكد من التحاليل
زين : بس لما خلصنا من عند الدكتور واحنا في الطريق مروحين كانت ساكته لحد ماقالت
مها : زين انت هتكون كويس صح

 

 

 

زين : اة يامها بصي انتي بنت عمي قبل ماتبقي خطبتي لو مش حبه تكملي قولي
مها : احم زين انت كده هتبقا ع طول تعبان وممكن مانعرفش نخلف حتي لوخلفنا انت كده مش هتعرف تربي اولادك كويس
زين : ب جمود وانا بأعفيكي من المهمه دي يامها وكلوا قسمه ونصيب دبلتك اهي
نور : ب دموع انت استحملت ده كلوا ازاي لوحدك دي هي اللي كسرتك مش انت ده حتي انت بعد الشر عليك لو كنت بتموت المفروض مش تسيبك
زين : والله يانور هي مفرقتش معايا انا بس انصدمت لما تبقا اقرب حد ليا وتعمل كده
نور : رب الخير لا يأتي الا بالخير احمد ربنا وربنا هعوضك ربنا يكمل شفاك ع خير
زين : تؤتؤتؤ ماهو عوضني يانور
نور : ب كسوف طيب ياله نام وانا هروح انام
زين : باستغراب تنامي فين
نور : ببلاها هنام ع الكنبه في الصاله
زين : ب نرفزه ع فكره انا مبعضش وغير كده اناتعبان مبعملش حاجه وغير كده كمان انا جوزك واتفاقنا نتعامل ع اننا متجوزين ها بقا
نور : طيب هنام ع الكنبه هنا سبني براحتي
زين : ب مكر ل فار يدخل الشقه ولا حرامي
نور : ب خوف ياماما انت بتخوفني
زين : ب ضحكه جذابه يامجنونه تعالي ع السرير
زين : ب مكر خلاص تعالي وانا هنام ع الكنبه او الارض
نور : ب قلق عليه لا خلاص هنام ع السرير

 

 

 

وجت نور تنام
زين : انتي هتنامي بالحجاب انا جوزك ع فكره
نور : ب كسوف لا وقلعت الحجاب ونزل شعرها الاسود ع ضهرها كلوا
زين بنبهار : بسم الله ماشاء الله ايه الجمال ده يانور انا مشفتش كده ربنا يحميكي
نور : ب مرح ل تخف جو التوتر اللي هي فيه شكرا ياهندسه
زين : هندسه طيب نامي يانور
نامت نور لما زين اتأكد انها نامت شدها عليه وشم شعرها واخدها في حضنه ونام
في الصباح
نزلت مها من اوضتها شافتها مامتها
مها : رايحه فين
مها : انا رايحه اشوف زين
مني : هو في الشقه ومعاه امال وهنا وحازم ومعه مراته هتروحي تشوفيهم برده
مها : اة ياماما رايحه وعارفه هشوف مين وهعمل ايه
مني : استني يامها هألبس وانزل معاكي
مها : ماشي ياماما
حازم : وهو في طريقه ل الشركه لقا مجموعه شباب بيضايقوا بنتين نزل وقالهم ميصحش ياشباب دول زي اخواتكم
الشباب : ملكش دعوه ياخفيف غور من هنا
حازم : سيبو البنات
الشباب : شكلك عاوز تتربي
حازم : تعال ربيني يا واد وفضل حازم يضربهم ل حد ماجريوا
حازم : للبنات ما تخافوش مافيش حد هيتعرض ليكم تاني
رجع حازم العربيه وركب ومشي وماكنش يعرف ان في عيون عليه بتراقبه

 

 

 

في الشركه
حازم ل سكرتيره زين : اعملي اعلان عاوز سكرتيره
السكرتيره : حاضر يافندم
دخل حازم لقا احمد مستنيه ورعد
اهلا اهلا
عامل ايه ياعمي احمد وانت يارعد اخبارك
احمد : الحمدلله ياحازم اخبار زين ايه
حازم : الحمدلله
احمد : تمام دلوقت رعد هيمسك مكان زين
♡للاسف ماينفعش ياعمي انا معايا توكيل من زين امسك كل شغله
احمد ورعد : يحيي
يحيي : ايوه ياعمي انا هنا مكان زين
حازم بثقه : دي بردو حاجه ما تفوتش زين ياعمي
احمد : ب عصبيه من غير مايرجعلي في قرارو هو نسي ان ليا في الشركه زيكم
حازم : الكلام مع زين ياعمي احنا بنشتغل هنا
احمد : ماشي ياحازم وخرج هو ورعد ورعد مش ناوي ع خير
♡♡♡جرس الباب ضرب فتحت امال الباب لقت الحراس بيقولولها مني هانم وبنتها
امال : دخلهم بسرعه

 

 

 

دخلوا وبعد السلام والترحيب دخلوا وقعدوا
مني : زين عامل ايه يا امال دلوقت
امال : الحمدلله احسن من الاول
مها : هو فين ياطنط
في اوضته يامها
مها : عاوزه اشوفه
امال : هأشوفهولك يامها
مها : لا خاليكي ياطنط
دخلت مها ع طول وفتحت الباب لاقت زين صاحي ونور نايمه في حضنه
زين : ب عصبيه انتي اتجننتي يامها ولا ايه من امتي وانتي بتدخلي كده
اتحركت نور ع الصوت وانتبهت انها في حضن زين وقامت انتفضت لما شافت مها
مها : ايه ياحلوه انتي متعرفيش انه تعبان نايمه في حضنه
زين : ب عصبيه وانتي مالك اطلعي بره
ماما ياماما
جت امال ب سرعه في ايه يازين
زين : في ان الانسه دخلت عليا انا ومراتي واحنا نايمين
امال : بتوتر معلش يازين هي قالت عاوزه تشوفك
زين : في ايه ماما
مها : زين عاوزه اتكلم معاك

 

 

 

هنا ردت نور تتكلمي معاه ليه وب صفتك ايه اتفضلي يا مها اتكلمي
ضحك زين ب داخله ف الغيره باينه ب وضوح ع نور
زين : عاوزه ايه يامها
مها : بصفتي خطيبته وحبيبته
نور : وانا مراته يا حبيبتي مكانك مش هنا
جت مني تشوف اللي بيحصل سمعت زين بيقولها كان زمان يامها انا مانفعكيش ولا انتي تنفعيني
مها : زين بس انا بحبك
زين : كان فين الحب ده وانتي بتقوليلي هتتعب ومش هتقدر تخلف ولا تقدر تلعب مع أولادك
امال ومني ب شهقه معقول يامها قولتي كده
مها : بدموع ما كانش قصدي والله ما كانش قصدي انا بحبك يازين ماتسبنيش
هنا مني ماقدرتش تسمع بنتها بتذل نفسها ولا استحملت اللي هي عملته هي اللي ضيعته من ايديها ضربتها بالقلم واخدتها ورجعوا القصر
يعني ايه معرفتش مكانها فين ده كلوا
محمد عم نور : والله يااشرف مش لاقي ليها اثر الرجاله داخت عليهم
اشرف : تجيبهم من تحت الارض يمضوا ع ورق الورث ويغوروا في داهيه
وليه يغوروا يااشرف دول لحمنا بردو البت تتجوز صلاح ابنك والواد يتجوز دينا بنتي
اشرف : ب تفكير فكره علشان يبقوا تحت ايدينا المهم تجبهم
محمد : حاضر

 

 

 

 

في القصر
رعد ب : عصبيه شوفت يابابا زين بيتصرف من نفسه ياما قولتلك متسبوش يتحكم في كل حاجه وانت تقولي مالكش دعوه
احمد : اسكت يارعد انت عارف هو ليه النصيب الأكبر وحر التصرف
في دخول مني ومها بتعيط
رعد : ب خوف في ايه ياماما مالك يامها
احمد : ب خوف في ايه يامني ماتنطقي
مها : ماما ضربتني قدمهم كلهم
احمد : ضربتك ..! في ايه يامني من امتي بنضربهم
مني : واكسر دماغها كمان لما تروح تذل نفسها وتقول ل زين قدام الكل وقدام مراته انها بتحبه
لا وكمان الهانم كانت عارفه ان زين تعبان واول ماعرفت بعدت عنه وقالتله كلام زي الزفت
احمد : ب عصبيه الكلام ده صحيح يامها
مها : ب دموع والله ماكانش قصدي والله
احمد : اطلعي اوضتك وما أشوفكيش قدامي خالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نور الزين)

اترك رد